Customer Match czyli targetowanie na adresy e-mail

Filip Biszczak
29 marca, 2016
Przeczytasz w ~ 4 min.
czolowka

Coraz większa liczba marketerów decyduje się na korzystanie z nowej usługi Google’a – Customer Match. Powód? Daje ona możliwość bardziej precyzyjnego docierania do wartościowych klientów z naszymi reklamami – poprzez adresy mailowe.

W dobie wielkiego szumu medialnego standardowe formaty reklamowe tracą na efektywności. Konsumenci są przeładowani informacjami, które spływają do nich w coraz większej ilości i co najważniejsze – zazwyczaj nie są spójne z obszarem ich zainteresowań. Dlatego też sukces odnoszą jedynie te marki, które potrafią dotrzeć do klienta z przekazem odpowiadającym jego preferencjom oraz w czasie, kiedy ten tego oczekuje. Właśnie na tym opiera się nowa funkcja w systemie reklamowym Google AdWords – Customer Match.

Dzięki nowej usłudze reklamodawcy mogą stworzyć własne listy adresów e-mail, a następnie użyć ich jako odbiorców w sieci wyszukiwania, G-mailu oraz w usłudze Youtube.

 

customer match

Jakie są największe zalety Customer Match?

Gdy wybieramy metodę kierowania reklam, zastanawiamy się, kim będzie dla nas najbardziej wartościowy użytkownik i w jaki sposób do niego dotrzeć. Google daje szerokie pole manewru, pozwalając nam tworzyć listy odbiorców w oparciu o ich zachowanie na naszej stronie. Można grupować użytkowników na tych, którzy odwiedzili naszą stronę w konkretnym czasie, dokonali transakcji lub odwiedzili pożądaną przez nas zakładkę. Jednak, co jest najważniejsze, znają już naszą stronę, asortyment i oferowane usługi. Jaką zatem nowość oferuje Customer Match?

Własna lista użytkowników może dostarczyć nam informacji, których zaawansowane algorytmy stosowane przez Google nie są wstanie zebrać.

Klienci udostępniają swoje adresy mailowe na różnych płaszczyznach: zapisując się do newslettera, dokonując transakcji czy wysyłając formularz kontaktowy itd. Znając ich profile, możemy tworzyć listy w oparciu o własne potrzeby i wymagania. W jaki sposób?

Przykładowo, jeżeli prowadzimy sklep internetowy, to posiadamy listy klientów wraz z ich danymi osobowymi. Wiemy, jaką kwotę poszczególny klient zostawił u nas w sklepie i jaką formę płatności wybrał, czy jest nowym użytkownikiem, czy też wrócił na naszą stronę po raz kolejny i wiele innych pozornie nieistotnych informacji, które mogą okazać się przydatne.

Agresywniejsze kierowanie naszych reklam do wybranej płci, do osób, które wydały w naszym sklepie więcej niż wynosi średni koszyk lub do tych, które tylko utworzyły konto w naszym sklepie, lecz nie dokonały jeszcze zakupu – jest bardzo ważne. Wówczas trafiamy z naszym przekazem do tych użytkowników, którzy nie tylko znają naszą stronę, lecz też darzą nas zaufaniem. W przeciwnym wypadku z całą pewnością nie udostępniliby nam swoich prywatnych danych oraz adresów e-mail.

 

Jakie warunki musi spełnić nasza lista?

  1. Wszystkie adresy mailowe muszą być zdobyte przez nas i podane dobrowolnie przez klienta.
  2. Klient musi zdawać sobie sprawę, że udostępniamy jego dane osobom trzecim w zakresie realizowanych przez nas usług oraz wyrazić na to zgodę.
  3. Adresy e-mail w pliku muszą być zapisane za pomocą identyfikacji numerycznej i oddzielone przecinkami lub podziałami wiersza.
  4. Plik powinien być zapisany w formacie CSV oraz jego waga nie może przekraczać 100mb.

 

customer match

Jak wygląda kwestia bezpieczeństwa mojej listy?

Google bardzo poważnie podchodzi do kwestii bezpieczeństwa i ochrony danych swoich użytkowników i w ten sam sposób traktuje otrzymane pliki, zawierające adresy mailowe. Są one używane tylko i wyłącznie w celu dopasowania ich do odpowiednich kont Google oraz kontroli ich zgodności z zasadami. Zaraz po wykonaniu tych czynności pliki są usuwane. Nasze dane nie są również udostępniane żadnym firmom zewnętrznym ani innym reklamodawcom.

W przypadku dalszych obaw i wątpliwości Google daje możliwość zaszyfrowania wszystkich danych za pomocą standardowego algorytmu SHA256. Dzięki niemu wszystkie dane klientów można zamienić na identyfikatory numeryczne.

 

Jakie warunki muszą spełnić nasi użytkownicy, żeby móc kierować na nich reklamy?

Gdy już prześlemy do Google’a listę z adresami mailowymi naszych klientów, wszystkie z nich zostaną porównane z tymi, które zostały użyte przez innych reklamodawców na ich prywatnych kontach Google. Jeżeli jakieś do siebie pasują, powiązane z nimi konta zostaną automatycznie dodane do naszej listy odbiorców w funkcji kierowania na klientów. Po zakończeniu dostosowywania i kontroli zgodności nasz plik jest oznaczany jako „do usunięcia”. Cały proces trwa maksymalnie 24 godziny.

Po zakończeniu sprawdzania pliku, w zakładce “Odbiorcy” w panelu AdWords pojawi się specyficzny typ listy wraz ze stanem jej członkostwa oraz rozmiarem w „Usługach Google”, np.:

 

customer match

 

Taka lista umożliwia również „kierowanie na podobnych odbiorców” w usłudze YouTube oraz Gmailu. W jaki sposób?

Algorytmy Google są w stanie porównać profile klientów pasujących do ich kont z innymi kontami Google i wygenerować na ich podstawie oddzielne listy odbiorców. Jeśli przesłana lista adresów mailowych spełnia przynajmniej minimalne wymagania, lista zawierająca podobnych odbiorców zostanie stworzona automatycznie.

 

Jeżeli chcielibyście dowiedzieć się więcej nt. Customer Match i zobaczyć, jakie realne korzyści można wynieść z korzystania z tej usługi, śledźcie naszego bloga. Wkrótce podzielimy się z Wami wnioskami z przeprowadzonych kampanii.

Jak oceniasz tekst?

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Bądź pierwszy i oceń tekst.

Komentarze