Google AdWords to nie tylko reklamy tekstowe w wyszukiwarce lub banerowe w GDN, ale też wiele innych formatów wideo angażujących użytkowników na różne sposoby. Są one wyświetlane głównie na YouTube i witrynach partnerskich Google.
Ze względu na rosnącą rolę wideo w promocji także sklepów internetowych, gigant z Mountain View wychodzi naprzeciw reklamodawcom i co rusz wprowadza nowe formaty reklamowe. W tym artykule omawiamy 2 z nich: TrueView for Action i Outstream, a także przypominamy o TrueView for Shopping, dedykowanym sklepom internetowym.
TrueView for Action
Źródło: Support Google
Jest to nowy format reklam wideo na YouTube, którego celem jest zwiększenie konwersji. Jak informuje sam Google, jego testy wykazały, że potrafi on nawet 4-krotnie zwiększyć uzyskane CTR-y w porównaniu z tradycyjnymi formatami in-streamowymi!
Używając TrueView for Action, możesz zachęcić potencjalnych klientów do zapoznania się z asortymentem Twojego e-sklepu, przekierować użytkowników do strony z danymi kontaktowymi lub nakłonić do podjęcia innych działań wartościowych dla Twojej firmy.
Co odróżnia go od klasycznych kampanii TrueView? Reklama posiada widoczną zakładkę zachęcającą do działania w postaci spersonalizowanego przycisku CTA, np. “Kup teraz” czy “Odwiedź stronę” (maksymalnie może on się składać z 10 znaków), który pojawia się na banerze towarzyszącym i planszy reklamowej. Plansza ta wyświetla się na końcu filmu – przez 5 sekund na desktopie i 7 na mobile’u – o ile użytkownik nie pominie reklamy. Ponadto na urządzeniach przenośnych – w odróżnieniu do komputera – nie ma dodatkowych banerów po prawej stronie.
Co ważne, w przeciwieństwie do innych formatów reklamowych – aby z niego skorzystać, musimy mieć ustawione konwersje na stronie, żeby system wiedział, pod co ma optymalizować reklamę.
Kampanie te są też ciągle rozwijane o nowe funkcjonalności, jak możliwość bezpośredniego przesłania adresu mailowego bądź numeru telefonu przez odbiorcę już z poziomu reklamy, co jeszcze usprawni szybkość z jaką Twoja firma dociera do potencjalnych klientów. Do tego dochodzi nowa strategia ustalania stawek: maksymalizacja konwersji. Obie nowości mają być wprowadzone jeszcze w tym roku. Źródło: https://www.blog.google/products/ads/results-on-youtube
Jak utworzyć kampanię TrueView for Action?
1) Wybierz jeden z dwóch celów reklamowych: Potencjalni klienci lub Ruch w witrynie:
Zwróć uwagę na to, że przy tym drugim celu pojawia się nowy rodzaj rozliczania stawek – koszt za konwersję CPA.
2) Następnie dodaj swoją stronę, CTA i nagłówek oraz wybierz baner towarzyszący*:
*Możesz też zaznaczyć opcję Automatycznego generowania baneru towarzyszącego – wówczas system będzie je tworzył z automatycznym CTA.
Ważne: jaką stawkę CPA ustawić?
Po utworzeniu nowej kampanii odczekaj minimum 7 dni (optymalnie: 14), zanim sprawdzisz, czy docelowe CPA jest skuteczne i zaczniesz wprowadzać zmiany. Tyle czasu potrzebuje system, aby odnaleźć optymalną stawkę za konwersję.
Jak podpowiada Google, jeżeli prowadzisz/prowadziłeś już kampanie TrueView In-Stream, Twój docelowy CPA równa się kosztowi konwersji tejże kampanii w ciągu ostatnich 28 dni. Następnie możesz zastosować zmniejszony docelowy CPA co ok. od 5 do 7 dni o 10%.
W przypadku gdy nie prowadzisz lub nie prowadziłeś kampanii TrueView In-Stream, Twój docelowy CPA równa się podwójnemu CPA kampanii Display lub 2-3-krotnemu kampanii Search w ciągu ostatnich 28 dni. Podobnie jak we wcześniejszym przypadku, możesz zastosować zmniejszony docelowy CPA co ok. od 5 do 7 dni o 10%.
TrueView for Shopping
Źródło: Support Google
Format dedykowany jest dla sklepów internetowych. Dzięki TrueView for Shopping zaprezentujesz swoje produkty potencjalnym klientom. Podobnie jak w przypadku formatu TrueView for Action – testy przeprowadzane przez Google wykazały, że dzięki temu formatowi można osiągnąć CTR-y nawet do 4 razy wyższe niż w przypadku tradycyjnych formatów.
Jak to wygląda w praktyce? Są to interaktywne reklamy wideo, na których wyświetlane są automatycznie wygenerowane karty, banery towarzyszące i końcowe plansze z informacjami i zdjęciami produktów. Dane o asortymencie zaciągane są z Google Merchant Center. W reklamie wideo jednocześnie może pojawić się maksymalnie 6 kart zakupów.
Sprawdź także: Google Sempai Merchant 360
Jak utworzyć kampanię TrueView for Shopping?
1) Wybierz typ reklamy Wideo oraz cel Rozważanie zakupu produktu danej marki:
2) Obok Identyfikatora sprzedawcy wybierz identyfikator sprzedawcy dla produktów, których chcesz używać w tej kampanii:
3) Przed Tobą teraz jedna z ważniejszych kwestii przy tworzeniu tej kampanii, a mianowicie: wybór produktów, które chcesz zareklamować. Masz do dyspozycji następujące możliwości w postaci 3 filtrów:
- “Brak – użyj wszystkich produktów”,
- “Określone produkty” – możesz wybrać preferowaną grupę produktów,
- “Niestandardowy” – świetnie się sprawdza w przypadku akcji promocyjnych lub sezonowych, możesz tutaj wprowadzić atrybuty, takie jak marka czy typ produktów, które chcesz reklamować.
Outstream
Źródło: Support Google
W przeciwieństwie do TrueView In-stream lub Bumper Ads, kampanie Outstream nie są wyświetlane na YouTube. Reklamy są kierowane na strony partnerów Google i aplikacje. Co ważne, jest to format działający jedynie na telefonach wielofunkcyjnych i tabletach.
Jeżeli chodzi o model rozliczenia – płacisz za 1000 widocznych wyświetleń Twojej reklamy wideo (vCPM). “Widocznych” – czyli gdy co najmniej 50% Twojej reklamy (min. 2 sekundy) zostanie odtworzone.
Jak przekonuje Google, Outstream powoduje wyższy przyrost unique reach* o ok. 30-50% w porównaniu z kampaniami TrueView na YT.
*Unique reach – są to dane, które pokazują, do ilu unikalnych użytkowników docierają Twoje kampanie.
Jak utworzyć kampanię Outstream?
Utworzenie takiej kampanii – wbrew pozorom – jest bardzo proste. Wystarczy w panelu AdWords dodać:
- wideo,
- logo,
- nagłówek,
- opis,
- docelowy URL.