Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogReklama wideo na YouTubeDaj ludziom to, czego potrzebują. Efektywne kierowanie reklam YT po intencjach

Tradycyjna reklama w telewizji – w porównaniu z internetem – oferuje raczej skromne możliwości targetowania jedynie po cechach demograficznych. Youtube umożliwia reklamodawcom bardziej precyzyjne metody kierowania kampanii wideo, uwzględniające także intencje zakupowe użytkowników.

W niniejszym artykule postaramy się omówić pokrótce tę drugą grupę, która idealnie sprawdza się w przypadku sklepów internetowych.

youtube dla e-commerce
Źródło: materiały Google

Zdarzenia z życia

Jest to typ kierowania obejmujący zarówno kampanie wideo na YouTube, jak i mailowe na Gmailu. Z jego pomocą możesz wyświetlić reklamę osobom, w których życiu niebawem nastąpi lub niedawno miało miejsce ważne wydarzenie.

Jeżeli odpowiednio ustawisz swoją kampanię, dotrzesz do odpowiednich osób z właściwym przekazem, i co najważniejsze – w idealnym momencie, takim jak:

  • krótko przed ukończeniem studiów
  • niedługo po ukończeniu studiów
  • krótko przed przeprowadzką
  • niedługo po przeprowadzce
  • krótko przed ślubem
  • niedługo po ślubie

W jaki sposób Google wie takie rzeczy? W czasie rzeczywistym wysyłamy miliony sygnałów w Internecie. Gigant z Mountain View jak nikt potrafi je zmonetyzować, a reklamodawcy – na tym skorzystać. Każde z tych wydarzeń wiąże się przecież z minimum kilkunastoma różnymi decyzjami zakupowymi.

Przykład:

Przyszła panna młoda przed ślubem zazwyczaj szuka w Internecie m.in. informacji nt. salonów sukien ślubnych, projektu i wydruku zaproszeń, sal bankietowych, biżuterii czy winietek. Dzięki kierowaniu “Zdarzenia z życia” – na kilka miesięcy przed tym ważnym dniem możesz wyświetlić się z reklamą trafiającą w potrzeby i preferencje użytkownika.

 

Jak to ustawić?

Zaznaczamy kategorię: “Czego szukają lub co planują”:

Zdarzenia z życia YT 1

Wybieramy zdarzenia z życia, zaznaczając pożądaną podkategorię:

zdarzenia z życia YT 2

Protip #1: Staraj się unikać generalnych kategorii, precyzując swoją grupę docelową. Mają one często sprzeczny charakter.

 

Odbiorcy na rynku

Jest to zaawansowany algorytm, dzięki któremu dotrzesz w odpowiednim momencie z reklamą do osób, które aktywnie poszukują produktów lub usług, jakie oferujesz.

Jak to działa? Ustawiając kampanię, masz do wyboru precyzyjne segmenty, do których internauci są klasyfikowani na podstawie ich zachowań i intencji zakupowych. Google bierze pod uwagę kliknięcia w reklamy, konwersje (np. dodanie do koszyka danego produktu), charakter przeglądanych treści i częstotliwość odwiedzin danych strony. Co więcej, algorytm potrafi rozróżnić tych, którzy chcą dokonać akcji, od tych, którzy tylko wyszukują informacji.

Jak przekonuje gigant z Mountain View, ale też pokazuje nasza praktyka, ten typ kierowania w połączeniu z remarketingiem  może przyczynić się do znacznego wzrostu skuteczności kampanii.

Przykład:

Kierowanie odbiorcy na rynku nie bez kozery posiadało dopisek ROI. Są to precyzyjne grupy, które warto przejrzeć dokładnie. Istnieje spora szansa, że znajdziemy coś dla siebie. Mamy nową promocję na akumulatory samochodowe, Google ma grupę odbiorców już czekającą na reklamy. Oferujesz usługi treningu personalnego, również mamy gotową grupę.

 

Przeczytaj takżeYouTube: przewodnik po typach reklamowych

 

Jak to ustawić?

Zaznaczamy kategorię: “Czego szukają lub co planują”:
Odbiorcy na rynku 1

Wybieramy interesujące nas grupy:

Odbiorcy na rynku 2

 

Protip #2: Dobieraj jedną grupę docelową per grupa reklam, pozwoli Ci to lepiej dopasować reklamę do odbiorcy, a co za tym idzie – zwiększyć efektywność.

Protip #3: Od niedawna Odbiorcy na rynku są też dostępni w sieci wyszukiwania.

 

Zobacz: Sempai TV: Typy reklam na YouTube [WIDEO]

 

 

Niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach dla YouTube

Inaczej Custom intent for Youtube to nowy typ kierowania, który Google ogłosił pod koniec czerwca. Dzięki niemu wyświetlisz swoją reklamę wideo użytkownikom, którzy wpisali słowa kluczowe związane z Twoim asortymentem w wyszukiwarce Google.

Custom intent w YT dobiera użytkowników jedynie na podstawie ich 7-dniowej historii wyszukiwanych haseł, obiecując tym samym grupy odbiorców o krótkim stażu zainteresowania, jak i co ważniejsze – ściśle sprecyzowanych.
Słowa kluczowe w nowym typie kierowanie są w dopasowaniu przybliżonym – nie ścisłym.

Przykład:

Załóżmy, że masz świetny materiał wideo, który pokazuje uroki Twojego pensjonatu nad morzem. Wyobraź sobie teraz, że możesz go pokazać jako reklamę przed filmem na YouTube każdemu, kto właśnie wyszukał “urlop nad Bałtykiem” w wyszukiwarce Google.

Więcej o Custom Intent for YouTube znajdziesz tutaj.

 

Remarketing & Listy Klientów

Nad tymi typami kierowania reklam nie będziemy zbytnio się rozpisywać – ich algorytm działania jest identyczny jak w przypadku całego ekosystemu AdWords.

Za pomocą remarketingu, trafisz do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili Twój kanał na YouTube lub widzieli Twoją reklamę wideo. Z kolei w ramach Listy klientów, możesz połączyć dwa światy: off-line i on-line. Wystarczy, że w odpowiednim miejscu w panelu Google Ads prześlesz plik danych z informacjami kontaktowymi od klientów (zdobytymi zgodnie z RODO! XD). [RODO: zmiany w AdWords i Analytics. Poradnik last minute] Następnie, gdy będą zalogowani na swoich kontach Google, zobaczą Twoje reklamy w trakcie przeglądania Youtube’a.

 

Jak to ustawić?

Wybieramy kategorię: “W jaki sposób weszli w interakcję z Twoją firmą”:

Remarketiang YT 1

Zaznaczamy “Użytkownicy witryny” i dodajemy nasze listy:

remarketing yt 2

 

Protip #4: Remarketing to głęboki temat wart własnego artykułu. Pamiętajc, by eksperymentować ze swoimi listami, tworząc różne ciekawe kombinacje. Dla przykładu: wydziel grupy wiekowe.

 

Podobni odbiorcy

Jeżeli masz już stworzoną dobrze konwertującą listę remarketingową, możesz użyć systemu Google Ads do wypromowania Twoich reklam wideo za pomocą funkcji Podobni odbiorcy, która dobierze dla Ciebie najlepszą grupę docelową w oparciu o dane z pierwszej listy.

Jak to działa? AdWords analizuje aktywność użytkowników w witrynach należących do sieci reklamowej na przestrzeni ostatnich 30 dni i dzięki temu poznaje wspólne zainteresowania i cechy osób z Twojej listy remarketingowej. Na podstawie tych informacji Adwords automatycznie znajduje nowych potencjalnych klientów, których zainteresowania i cechy są podobne do osób z Twojej listy remarketingowej.

Jeżeli szukasz nowych odbiorców – jest to bardzo korzystna funkcja. Zamiast strzelać na oślep i opierać się na domysłach, “zlecasz” ich poszukiwanie Google’owi, który to robi w oparciu o machine learning.

 

Jak to ustawić?

Wybieramy kategorię: “W jaki sposób weszli w interakcję z Twoją firmą”:

podobni odbiorcy yt 1

Zaznaczamy “Podobni odbiorcy” i dodajemy przygotowane dla nas listy:

podobni odbiorcy yt 2

 

Protip #5: Podobnych odbiorców można również dodać w sieci wyszukiwania.

 

 

To może Cię również zainteresować:

Realizacja filmów reklamowych

Kampanie wideo dla e-commerce

Połączenie potencjału Google i Youtube. Nowy typ kierowania

Jak pozycjonować filmy na YouTube? Najważniejsze czynniki rankingowe

 

 

Okładka wpisu zaprojektowana przez Freepik

Małgorzata Cichocka