#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogPołączenie potencjału Google i Youtube. Nowy typ kierowania

Jak pokazują badania Google, wyszukiwarka to wciąż główne medium, w którym internauci poszukują inspiracji zakupowych. 86% użytkowników zwraca się do Google w poszukiwaniu pomysłów na to, “co kupić”. YouTube z kolei to obecnie ponad 1,5 mld zalogowanych użytkowników miesięcznie. Dlaczego zatem nie wykorzystać potencjału drzemiącego w połączeniu tych obu, zdecydowanie dominujących kanałów?

Mając to na uwadze gigant z Mountain View ogłosił nowy typ kierowania – Custom intent for YouTube! Dzięki niemu będziesz miał okazję przekonać osobę, która wpisuje słowa kluczowe dotyczące Twojego asortymentu w wyszukiwarce, do zakupu za pomocą najbardziej angażującego formatu reklamowego, jakim jest wideo na YouTube.


Custom intent for YT – jak to działa?

Nowy typ kierowania Google ogłosił 28 czerwca. Jak przekonuje, kierowanie po raz pierwszy pozwoli Ci dotrzeć do użytkowników, którzy faktycznie poszukują informacji o Twoim produkcie w wyszukiwarce i przekonać ich do zakupu za pomocą historii, którą opowiesz. Następnie skłonić ich do zakupu za pomocą najbardziej angażującego środka przekazu – wideo. Nowe rozwiązanie najlepiej wykorzystać do reklam performance – czyli TrueView for Action lub TrueView for Shopping.

Jeżeli używałeś kierowania “Niestandardowi odbiorcy na rynku” w Google Display Network, nowe kierowanie na pierwszy rzut oka może wydawać Ci się bardzo podobne. Ale niech Cię to nie zwiedzie 🙂 W przypadku GDN pozwalamy systemowi zrozumieć naszą idealną grupę odbiorców na podstawie przedstawionych URL’i oraz słów kluczowych (wskazówka: dodawaj więc dużo i precyzyjnie, dzieląc na grupy docelowe) a następnie dobiera on użytkowników o podobnych zamiarach.
Natomiast Custom intent w YT dobiera użytkowników jedynie na podstawie ich 7-dniowej historii wyszukiwanych haseł, obiecując tym samym grupy odbiorców o krótkim stażu zainteresowania, jak i co ważniejsze, ściśle sprecyzowanych.
Co ważne, słowa kluczowe w nowym typie kierowanie są w dopasowaniu przybliżonym – nie ścisłym.

#1 PROTIP

Dodaj do tegu typu kierowania minimum 50 dobrze prosperujących słów kluczowych, zważając, że będą one wykorzystywane w dopasowaniu przybliżonym.

Przykład:

Załóżmy, że masz świetny materiał wideo, który pokazuje uroki Twojego pensjonatu nad morzem. Wyobraź sobie teraz, że możesz go pokazać jako reklamę przed filmem na YouTube każdemu, kto właśnie wyszukał “urlop nad Bałtykiem” w wyszukiwarce Google. Brzmi pięknie? 🙂

 

Jak ustawić nowe kierowanie?

Tworząc nową reklamę, przejdź do karty: Odbiorcy i tam dodaj odbiorców w kategorii “Czego szukają lub co planują?”.

Kliknij “Utwórz”:

custom intent for yt

 

Tworzymy kampanię wideo, wybierając archetyp “Rozważenie zakupu produktu danej marki”

Wybieramy standardowy podtyp kampanii:

custom intent

 

Dobierając targetowanie na odbiorców, wybieramy opcję “Czego szukają lub co planują”.

Następnie wybieramy niestandardową grupę odbiorców o podobnych zamiarach i wpisujemy nasze docelowe słowa kluczowe:

custom intent for yt

 

Artykuł powstał w oparciu o materiały Google

Małgorzata Cichocka