#growUp!

Zaznacz stronę

Machine Learning & Human Intelligence = sukces mierzony w PLN!

Case study Tantis.pl

Strona głównaCase studyAdWordsMachine Learning & Human Intelligence = sukces mierzony w PLN! Case study tantis.pl

Kim jesteśmy?

Jesteśmy jedną z czołowych agencji SEO | SEM w Polsce. Od ponad 15 lat pomagamy naszym Klientom osiągać jak najwyższe zyski ze sprzedaży online, świadcząc usługi z zakresu: Google Ads, SEO, Facebook Ads, content marketingu, analityki internetowej i optymalizacji konwersji. Jako partner Google PREMIUM specjalizujemy się w marketingu konwersji sklepów internetowych.

Jesteśmy zdobywcami wielu branżowych nagród, w tym: European Search Awards, semKRK, Ekomersów w kategorii Najlepsza Agencja Generująca Sprzedaż, EMEA Google Premier Partner Awards.

Machine Learning & Human Intelligence = sukces mierzony w $!

Obrany kierunek:

W Case study Tantis pokazujemy, jak dzięki połączeniu 3 elementow, czyli:

  • opcji automatycznych Google Ads
  • naszego autorskiego narzędzia do optymalizacji kampanii produktowych Google: Sempai Merchant 360
  • umiejętności doświadczonego specjalisty PPC

osiągnęliśmy 6-krotny wzrost przychodów rok do roku!

semKrk - 1 miejsce

Najlepsza Kampania Google Ads

ESA - 5 nominacji

– Best use of search – Retail/Ecommerce
– Most innovative campaign
– Best use of data
– Best PPC management software suite
– Best search software tool

O kliencie

Tantis.pl to jedna z wiodących księgarni internetowych Polsce, działająca na rynku już od 2007 roku. Ma w swojej ofercie ponad 100 000 tysięcy produktów – w tym nie tylko książki (chociaż to corowa działalność naszego klienta), ale także gry i zabawki, audiobooki oraz artykuły papiernicze i szkolne.

Wyzwanie

Z tantis.pl rozpoczęliśmy współpracę we wrześniu 2020 roku.

Problem, z którym zgłosił się do nas klient, to brak możliwości zwiększania skali prowadzonych działań w Google Ads. Kampania niemal w całości opierała się na opcjach automatycznych i chociaż przynosiła efekty na zadowalającym poziomie, to zwiększanie skali stało się barierą. Wyzwaniem stało się zarówno dalsze realizowanie przez kampanie celów biznesowych, jak i specyficznych, bieżących wytycznych operacyjnych tantis.pl. Przełożenie ich na język automatów było niewykonalne.

Przykład:

Klientowi zależało na specjalnym traktowaniu konkretnych segmentów produktów, lecz zastosowanie automatów to uniemożliwiało. Opierając się jedynie na machine learning, nie był w stanie wykluczyć wybranych słów kluczowych z kampanii, takich jak nazwy producentów lub wydawcy.

Strategia

Aby rozwiązać problem Tantis.pl, który polegał na małej elastyczności we wprowadzaniu szczegółowych zmian w kampaniach opartych na automatach, postawiliśmy na większą kontrolę machine learning przez doświadczonego specjalistę. Ze względu na e-commerce’owy charakter biznesu klienta – w dużej mierze skupiliśmy się na poprawieniu wyników kampanii produktowej.

Clue strategii, którą obraliśmy, polegała na ścisłej korelacji machine learning z human intelligence i jak najpełniejszym wykorzystaniu opcji automatycznych w celu realizacji bieżących potrzeb klienta, co miała umożliwić kontrola specjalisty.

Realizacja

Reklamy produktowe stanowią główną składową konta Google Ads Tantis.pl, będąc jednym z dominujących źródeł ruchu i sprzedaży w e-sklepie. Dlatego zdecydowaliśmy się wdrożyć w kampanii Sempai Merchant 360 – udoskonalany ekosystem dla reklam PLA w Google, polegający na kompleksowej usłudze zapewniającej przewagę w kluczowych elementach kampanii. Jego głównymi zaletami są: automatyzacja i ułatwienie kontroli nad kampaniami opartymi na machine learning specjaliście.

Nasze autorskie narzędzie składa się z 4 głównych komponentów, które dzięki wzajemnej korelacji, znacznie zwiększają efektywność reklam produktowych:

Sempai Inventory Manager
Moduł zarządzania i optymalizacji product feed na potrzeby maksymalnego przystosowania go do ogólnych oraz specyficznych wymagań kampanii Google Ads.

Sempai Merchant
Moduł służący do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii PLA.

CSS Sempai Shop
Jest to usługa porównywania cen, dzięki której reklamodawcy osiągają stawki CPC niższe nawet o 20%.

Sempai Search 360
Moduł umożliwiający automatyzację w zakresie budowy i aktualizacji kampanii text ads w sieci wyszukiwania Google Ads na podstawie danych z feedu produktowego.

Reklamy na serie produktów

Wraz z klientem wyznaczyliśmy zbiór popularnych serii produktowych. Przy reklamowaniu książek ważne jest zaakcentowanie dostępności wielu pozycji z danej serii już na poziomie przekazu reklamowego lub/i strony docelowej (landing page).

 

  • W reklamach tekstowych wykorzystaliśmy kierowanie na specjalnie przygotowany Landing Page całej serii zamiast karty produktu pojedynczej książki jak w PLA.
  • Rozwiązanie szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku serii książek dla dzieci.

Efekty:

Nasza strategia oparta na wzajemnym przenikaniu się kompetencji specjalisty i samouczących się mechanizmach przyniosła rezultaty lepsze, aniżeli zakładaliśmy. Dużą rolę w osiągnięciu takich wyników odegrało wykorzystanie naszego autorskiego narzędzia: Sempai Merchant 360.

Porównując luty 2021 do lutego 2020 osiągnęliśmy spektakularne wyniki:

+683%

Przychody

+812%

Kliknięcia

-16%

CPC

Jak współpracę ocenia Klient?

„Z Sempai rozpoczęliśmy współpracę we wrześniu 2020 r. I pomimo krótkiego czasu działania prowadzone przez agencję pracę oceniam jako bardzo zadowalające.

Szukałem agencji która pomoże mi wyskalować kampanie Google Ads bardziej niż pozwalają na to automaty Google jednocześnie zwiększając osiągany ROAS. Sempai przeanalizowało konto, spotkaliśmy się i dostałem jasną informację, że wykorzystując własny CSS i swoje indywidualne narzędzia będą w stanie wykonać to niełatwe zadanie.

Mówiąc krótko – zrobili to. W związku z tym że ich działania są skuteczne, rozszerzyliśmy współpracę o kolejne kanały – SEO i FB Ads, które również przynoszą bardzo dobre rezultaty, dlatego z dużym optymizmem patrzę w przyszłość. Nawiązanie współpracy z Sempai to była jedna z najlepszych decyzji biznesowych 2020 r.”

Skontaktuj się z nami!

Marcin Stańdo

Marcin Stańdo

Head of New Business Development