Strona główna → Blog → Poradnik → E-commerce we Francji. Infografika #GrowGlobal E-commerce we Francji. Infografika #GrowGlobal Sempai 19 marca, 2021 Przeczytasz w ~ 5 min. Ekspansję zagraniczną Twojego e-biznesu warto bardzo dobrze zaplanować – najlepiej w oparciu o konkretne dane. Zebraliśmy najważniejsze informacje w jednym miejscu i tak powstała kolejna infografika eksportowa z cyklu #GrowGlobal, tym razem poświęcona Francji. Dowiesz się z niej, jak Francuzi kupują w internecie, ile wydają, jakie formy dostawy preferują, gdzie szukają informacji o nowych produktach oraz jakie są prognozy wzrostu francuskiego rynku e-commerce na najbliższe lata. Infografikę w wysokiej rozdzielczości możesz pobrać TUTAJ Charakterystyka klienta e-commerce we Francji Struktura wg grup wiekowych W każdej z badanych grup wiekowych ponad połowa jej przedstawicieli kupuje online. Największy odsetek kupujących przez internet jest wśród Francuzów w wieku od 35 do 44 lat. Aż 77,3% w tej grupie zadeklarowało, że w ciągu ostatniego miesiąca dokonało zakupu w e-sklepach. Najmniej aktywna jest najmłodsza z przebadanych grup. Wśród osób w wieku od 16 do 24 lat z zakupów przez internet skorzystało 69,5%, co jednak nie stanowi bardzo wyraźnego odstępstwa od pozostałych grup wiekowych. Prognoza ilości użytkowników francuskiego rynku e-commerce na lata 2017-2024 Przewidywane na najbliższe lata wzrosty ilości użytkowników zapowiadają się bardzo obiecująco. Ilość klientów e-commerce we Francji będzie co roku rosła o około 1 mln użytkowników. W 2024 roku w internecie ma kupować już około 50 milionów Francuzów (w styczniu 2021 roku ludność Francji wynosiła 63,35 miliona, a aż 59,47 milionów Francuzów korzysta z internetu – źródło Hootsuite). Prognoza średniego przychodu z klienta e-commerce we Francji na lata 2017-2024 Prognozy na najbliższe lata wskazują, że w 2024 roku w porównaniu do roku 2019 klienci e-commerce we Francji zwiększą swoje wydatki w internecie o ok. 16,90%. Oznacza to, że przewidywany średni przychód z klienta w roku 2024 wyniesie 1192,3 dolarów. Ogólne trendy branży e-commerce we Francji Wzrost przychodu z e-commerce, z podziałem na segmenty rynku (w porównaniu do roku 2019) Jedyną branżą, która w 2020 roku odnotowała spadek przychodów w porównaniu z poprzednim, 2019 rokiem, jest segment turystyczno-hotelarski. W obliczu pandemii i ograniczeń w podróżowaniu nie jest to zjawisko zaskakujące, stąd dane te nie są w pełni porównywalne do wyników z lat poprzednich. Grupy produktowe, w których wydatki konsumentów w 2020 roku wyniosły najwięcej, to: moda i uroda (17,13 mld dolarów) zabawki, DIY i hobby (10,86 mld dolarów) elektronika i media (10,14 mld dolarów) Preferencje francuskich użytkowników w obszarze e-commerce Dlaczego klienci kupują w sklepach internetowych? Wśród czynników decydujących o wyborze Internetu jako miejsca na zakupy, Francuzi przede wszystkim wskazują wygodę. W ankiecie przeprowadzonej w grupie wiekowej od 15 do 25 lat aż 24% badanych wskazało, że wybiera zakupy online, ponieważ ma większy wybór towarów, 21% wskazało na brak konieczności jeżdżenia do miejsca sprzedaży, tyle samo ankietowanych do zakupów w e-sklepach zachęcają promocje. Wydatki francuskich konsumentów w internecie w czasie Black Friday, Cyber Weekend i Cyber Monday 2016-2019 Francuzi coraz bardziej przekonują się do zakupów online w czasie Black Friday, Cyber Weekend i Cyber Monday, czyli ogólnoświatowych dni z atrakcyjnymi promocjami i rabatami. Tu prym wiedzie Cyber Weekend (sobota i niedziela). W roku 2016 wydatki na zakupy w te dni wynosiły 296 mln euro, zaś w roku 2019 już 416 mln euro Logistyka e-commerce we Francji Najpopularniejsze sposoby dostawy Najchętniej wybieraną przez Francuzów formą dostawy jest dostawa do domu – z takiej możliwości korzysta aż 85% kupujących przez internet. Równie popularną formą jest wysyłka do punktu odbioru, decyduje się na nią 65% kupujących. Zdecydowanie najmniej osób wybiera dostawę do depozytu lub do miejsca pracy – tylko 3%. Jakie kryteria dostawy wpływają na decyzję o zakupie w danym sklepie Francuzi najchętniej decydują się na zakup w sklepie, który oferuje możliwość wyboru terminu dostawy. Taka opcja przekonuje do sfinalizowania transakcji aż 63% użytkowników. Na drugim miejscu jest możliwość wyboru miejsca dostawy. Ważnym kryterium jest też szybkość dostarczenia zamówienia. E-płatności e-commerce we Francji Preferowane metody płatności podczas zakupów online W latach 2017-2020 najpopularniejszą metodą płatności wskazywaną jako preferowana podczas zakupów online była karta kredytowa lub debetowa. W roku 2020 ten sposób zapłaty za zakupy preferowało 57% kupujących. W minionym roku wzrosła także popularność płatności z wykorzystaniem PayPal lub podobnych systemów obsługujących transakcje internetowe. Na fakturę lub przelew bankowy jako preferowaną formę zapłaty wskazał w 2020 roku zaledwie 1% kupujących, choć w 2019 roku było to jeszcze odpowiednio 20% i 12%. Najpopularniejsze metody płatności wykorzystywane podczas zakupów online Warto zwrócić także uwagę na wybory dotyczące płatności podejmowane w trakcie zakupów online. Ponad 80% kupujących płaci za zakupione produkty kartą płatniczą. Inne formy pozostają daleko w tyle. Kanały promocji we Francji Źródło odkrycia nowej marki Największy odsetek ankietowanych przez Hootsuite Francuzów w wieku od 16 do 64 lat jako źródło odkrycia nowej marki wskazuje wyszukiwarkę internetową – aż 42,5%. Informacji o nowościach dostarczają im także znajomi (ustne rekomendacje wskazało 29,3%), porównywarki produktów czy tradycyjne reklamy w telewizji. Reklama cyfrowa: wydatki oraz wzrost rok do roku z wyszczególnieniem podkategorii W kwestii wydatków na poszczególne kanały digital marketingowe, francuscy przedsiębiorcy najchętniej stawiają na: reklamy w wyszukiwarce – wydatki wynoszą tu 3,11 mld dolarów rocznie reklamy w social media – 1,48 mld dolarów rocznie Wzrost wartości reklam w mediach społecznościowych w porównaniu do roku 2019 wyniósł 6,5%, zaś reklamy w wyszukiwarce 7,3%. Porównanie wydatków na reklamę płatną RTB we Francji – lata 2015 i 2019 W ciągu czterech lat od roku 2015 do roku 2019 wielkość wydatków na reklamę w modelu real time bidding (RTB) wzrosła o 14 punktów procentowych. Jednocześnie tradycyjne formy reklamowania spadły o 15 punktów procentowych. Rynki eksportowe Już niebawem scharakteryzujemy i przedstawimy Wam kolejne rynki eksportowe: Wielka Brytania Hiszpania Czechy Infografikę w wysokiej rozdzielczości możesz pobrać TUTAJ Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Co to jest i na czym polega social media marketing? Sprawdź, co musisz o nim wiedzieć White paper – czym jest? Jak przygotować białą księgę, aby była skutecznym narzędziem sprzedażowym Kim jest ambasador marki? Sprawdź, jakie korzyści dla marki niesie współpraca z ambasadorami marki Co to jest wizerunek marki? Odkryj, na czym polega budowanie wizerunku marki Jak sprzedawać na Allegro – poradnik dla początkujących w e-commerce Marketing sieciowy – czym jest, na czym polega, jakie przynosi efekty? Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Komentarze Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ