Strona główna → Blog → Poradnik → Jak nie tracić konwersji na stronie internetowej? Poradnik CRO część 5 – porady końcowe Jak nie tracić konwersji na stronie internetowej? Poradnik CRO część 5 – porady końcowe Damian Kołodziejski 23 lutego, 2024 Przeczytasz w ~ 4 min. To już ostatnia część naszego poradnika, w którym – na przykładzie rzeczywistych case’ów – opisaliśmy praktyczne wskazówki dotyczące optymalizacji strony internetowej tak, aby nie tracić konwersji. Pozostałe artykuły znajdziesz tutaj. Tym razem skupimy się na elementach strony związanych z zaufaniem do witryny, a także ekspozycją newslettera, bloga oraz systemu zbierania opinii. Zaufanie do witryny Strona 404 Strona 404 wyświetlana jest np. w przypadku błędnie wpisanego adresu URL lub braku pożądanego zasobu strony. Jej pojawienie się może powodować niezadowolenie użytkownika, jednak odpowiednie zoptymalizowanie pomoże zatrzymać go na dłużej. Witryna posiadała niezoptymalizowaną stronę 404. Po wprowadzeniu zmian w szacie graficznej oraz daniu możliwości powrotu do strony głównej, interfejs strony stał się przyjemniejszy w odbiorze. Komunikat “Uuups” automatycznie wprowadza element humorystyczny co zwiększa prawdopodobieństwo pozostania użytkownika w witrynie mimo tego, że nie znalazł interesującego zasobu strony. Zakładka “O nas” Zakładka “O nas” powinna zawierać najważniejsze informacje o sklepie wraz z wyróżnikami, którymi się cechuje. Zakładkę należy zaprezentować w ciekawej i przyjemnej formie stosując: wyczerpujący opis – min. ok. 2000 znaków (czytelny krój oraz rozmiar czcionki 12-13); zdjęcia – przedstawiające zespół, a przynajmniej jego właścicieli i kluczowych pracowników. Jak najbardziej możemy również zamieścić zdjęcia prezentujące np. projektowanie, szycie, magazyn etc.; film – ogólna prezentacja firmy (produkty, magazyn, sklep, zespół, produkcja etc.); infografikę – powinna zawierać najważniejsze informacje o sklepie wraz z wyróżnikami, którymi cechuje się sklep. W przykładzie – rekomendowaliśmy przebudowę zakładki “O NAS”, która dotyczyła m.in.: sugestii stworzenia długiego opisu dodania zdjęć właścicieli i pracowników Klient dodał bogaty opis o firmie, dzięki któremu potencjalny użytkownik otrzymał w przystępnej formie informacje o historii brandu. Firma przestała być anonimowa, a Klient – dzięki pozytywnemu wrażeniu – chętniej podejmie decyzję zakupową. System zbierania opinii Liczba pozytywnych opinii o danym brandzie stanowi dodatkowy impuls do dokonania transakcji, dlatego wśród zaleceń optymalizacyjnych znalazła się sugestia dodania systemu zbierania zewnętrznych opinii o sklepie jak np. Trusted Shops, Getreview, Opineo itp. w formie badge’a (znacznika) na wszystkich podstronach. Sklep zastosował się do powyższych sugestii i ww badge’a wdrożył na stronie głównej i podstronach produktów Newsletter Newsletter to świetny sposób na zbieranie listy mailingowej i zachęcanie użytkowników do powrotu na witrynę. Pozwala na bezpośrednią, spersonalizowaną komunikację z klientami poprzez dostarczanie wartościowych treści i odpowiednich promocji prosto do ich skrzynek pocztowych. Element ten powinien być odpowiednio wdrożony, by zachęcał użytkowników do pozostawienia maila. Na poniższym przykładzie można zauważyć, że początkowo zapis do newslettera widoczny na stronie zawierał głównie suchy tekst: Po wprowadzeniu zmian przedstawia się natomiast następująco: Poza dodaniem zachęcającego tekstu, wprowadzono również grafiki w tle oraz CTA (informacja o rabacie za zapisanie się do newslettera). Taka forma jest znacznie bardziej przyjemna w odbiorze dla użytkowników. Blog Artykuły informacyjno-poradnikowe z bloga mają znaczny udział w generowaniu ruchu organicznego poprzez odpowiedzi na palące pytania użytkowników. Trudno jest wszakże zbierać ruch jeśli blog jest umiejscowiony w mało widocznym miejscu w architekturze strony. Przed wykonaniem audytu, aby wejść na podstronę bloga użytkownik musiał kliknąć w dowolny z 3 artykułów u dołu strony. Nasze wytyczne obejmowały sugestię dodania zakładki BLOG w dolnej stopce serwisu. Klient wdrożył zalecenie – użytkownik łatwo teraz odnajdzie bloga i interesujące go artykuły. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób przeprowadzamy analizę CRO? Zerknij na naszą stronę. Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Media plan – co to takiego i jak go napisać? Czym jest Customer Experience? Jak wpływać na pozytywne doświadczenia klientów? Darmowe grafiki – czy to się opłaca? Skąd brać darmowe zdjęcia na stronę? Co to jest branding? Co możesz zyskać dzięki silnej marce i jak zaplanować budowanie marki firmy? Czym jest i dlaczego warto badać wskaźnik NPS (Net Promoter Score)? Czym jest User Generated Content? Sprawdź, dlaczego warto wprowadzić UGC do swojej strategii! Damian Kołodziejski Senior Google Ads Specialist Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ