Jak nie tracić konwersji na stronie internetowej? Poradnik CRO część 5 – porady końcowe

Damian Kołodziejski
23 lutego, 2024
Przeczytasz w ~ 4 min.
Jak-nie-tracic-konwersji-na-stronie-internetowej

To już ostatnia część naszego poradnika, w którym – na przykładzie rzeczywistych case’ów – opisaliśmy praktyczne wskazówki dotyczące optymalizacji strony internetowej tak, aby nie tracić konwersji. Pozostałe artykuły znajdziesz tutaj.

Tym razem skupimy się na elementach strony związanych z zaufaniem do witryny, a także ekspozycją newslettera, bloga oraz systemu zbierania opinii.

 

Zaufanie do witryny

Strona 404

Strona 404 wyświetlana jest np. w przypadku błędnie wpisanego adresu URL lub braku pożądanego zasobu strony. Jej pojawienie się może powodować niezadowolenie użytkownika, jednak odpowiednie zoptymalizowanie pomoże zatrzymać go na dłużej. 

 

Witryna posiadała niezoptymalizowaną stronę 404.

image3

 

Po wprowadzeniu zmian w szacie graficznej oraz daniu możliwości powrotu do strony głównej, interfejs strony stał się przyjemniejszy w odbiorze. Komunikat “Uuups” automatycznie wprowadza element humorystyczny co zwiększa prawdopodobieństwo pozostania użytkownika w witrynie mimo tego, że nie znalazł interesującego zasobu strony.

 

zmiany-404

Zakładka “O nas”

Zakładka “O nas” powinna zawierać najważniejsze informacje o sklepie wraz z wyróżnikami, którymi się cechuje. Zakładkę należy zaprezentować w ciekawej i przyjemnej formie stosując: 

  • wyczerpujący opis – min. ok. 2000 znaków (czytelny krój oraz rozmiar czcionki 12-13);
  • zdjęcia – przedstawiające zespół, a przynajmniej jego właścicieli i kluczowych pracowników. Jak najbardziej możemy również zamieścić zdjęcia prezentujące np. projektowanie, szycie, magazyn etc.;
  • film – ogólna prezentacja firmy (produkty, magazyn, sklep, zespół, produkcja etc.); 
  • infografikę – powinna zawierać najważniejsze informacje o sklepie wraz z wyróżnikami, którymi cechuje się sklep. 

 W przykładzie – rekomendowaliśmy przebudowę zakładki “O NAS”, która dotyczyła m.in.:

  • sugestii stworzenia długiego opisu
  • dodania zdjęć właścicieli i pracowników

Klient dodał bogaty opis o firmie, dzięki któremu potencjalny użytkownik otrzymał w przystępnej formie informacje o historii brandu. Firma przestała być anonimowa, a Klient – dzięki pozytywnemu wrażeniu – chętniej podejmie decyzję zakupową.   

image5

System zbierania opinii

Liczba pozytywnych opinii o danym brandzie stanowi dodatkowy impuls do dokonania transakcji, dlatego wśród zaleceń optymalizacyjnych znalazła się sugestia dodania systemu zbierania zewnętrznych opinii o sklepie jak np. Trusted Shops, Getreview, Opineo itp. w formie badge’a (znacznika) na wszystkich podstronach. 

Sklep zastosował się do powyższych sugestii i ww badge’a wdrożył na stronie głównej i podstronach produktów

badge-opinie

 

Newsletter

Newsletter to świetny sposób na zbieranie listy mailingowej i zachęcanie użytkowników do powrotu na witrynę. Pozwala na bezpośrednią, spersonalizowaną komunikację z  klientami poprzez dostarczanie wartościowych treści i odpowiednich promocji prosto do ich skrzynek pocztowych.

Element ten powinien być odpowiednio wdrożony, by zachęcał użytkowników do pozostawienia maila. Na poniższym przykładzie można zauważyć, że początkowo zapis do newslettera widoczny na stronie zawierał głównie suchy tekst:

newsletter-tekst

Po wprowadzeniu zmian przedstawia się natomiast następująco:

newsletter-zmiany

Poza dodaniem zachęcającego tekstu, wprowadzono również grafiki w tle oraz CTA (informacja o rabacie za zapisanie się do newslettera). Taka forma jest znacznie bardziej przyjemna w odbiorze dla użytkowników.

Blog

Artykuły informacyjno-poradnikowe z bloga mają znaczny udział w generowaniu ruchu organicznego poprzez odpowiedzi na palące pytania użytkowników.

Trudno jest wszakże zbierać ruch jeśli blog jest umiejscowiony w mało widocznym miejscu w architekturze strony. Przed wykonaniem audytu, aby wejść na podstronę bloga użytkownik musiał kliknąć w dowolny z 3 artykułów u dołu strony. 

Nasze wytyczne obejmowały sugestię dodania zakładki BLOG w dolnej stopce serwisu.

Klient wdrożył zalecenie – użytkownik łatwo teraz odnajdzie bloga i interesujące go artykuły.

blog-cro

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób przeprowadzamy analizę CRO? Zerknij na naszą stronę.

Jak oceniasz tekst?

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2

Bądź pierwszy i oceń tekst.