Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogPoradnikZarządzanie metodami i formami płatności w Adwords

Metoda płatności w Adwords to sposób, w jaki rozliczasz koszty kampanii Google Adwords. Dwie najpopularniejsze metody to płatność za pomocą karty kredytowej lub konta bankowego.

Dostępne metody płatności:

1) Dodawanie nowej metody płatności

Zaloguj się na swoje konto w https://adwords.google.com i przejdź do Płatności:

zarządzanie płatnościami w Adwords

Potem kliknij w “Ustawienia płatności” i “Dodaj nową metodę płatności”:

zarządzanie płatnościami w Adwords

Dodanie karty kredytowej:

zarządzanie płatnościami w Adwords

LUB
Polecenie zapłaty z konta bankowego:

zarządzanie płatnościami w Adwords

2) Aktualizowanie i usuwanie metody płatności

Po zalogowaniu się na swoje konto i przejściu do Płatności -> Ustawienia Płatności na dole pojawią się “Dostępne metody płatności”. Kliknij “Zmień” lub “Usuń” w zależności od potrzeby:

zarządzanie płatnościami w Adwords

Formy płatności:
Po zalogowaniu się na swoje konto i przejściu do Płatności -> Ustawienia Płatności możesz ustawić formę płatności:

zarządzanie płatnościami w Adwords

Są dwie formy płatności w Google Adwords:

1) Płatności automatyczne

Przy tym ustawieniu koszty reklamy są najpierw naliczane, a potem następuje automatyczne obciążenie zgodnie z wybraną metodą płatności.

Po jednorazowym wprowadzeniu informacji rozliczeniowych na początku płatności są przetwarzane automatycznie, więc nie musisz się martwić, że Twoje reklamy przestaną być wyświetlane, gdy zapomnisz o płatności.

W przypadku płatności automatycznych Google obciąży Cię kosztami reklamy po 30 dniach od ostatniego obciążenia automatycznego lub za każdym razem, gdy koszty na koncie osiągną ustaloną z góry kwotę (tzw.próg naliczania należności) – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

Próg naliczania należności jest początkowo ustawiony na określoną kwotę. Za każdym razem, gdy Twoje konto osiąga ten próg przed zakończeniem 30-dniowego cyklu rozliczeniowego, próg ulega zwiększeniu aż do najwyższej wartości. Progi różnią się w zależności od konta, kraju i waluty, sprawdź więc na swoim koncie, jaki jest Twój aktualny próg. Pamiętaj, że suma, którą Google obciąży Twoje konto, może nieznacznie przekroczyć próg, jeśli koszty narastają szybko.

2) Płatności ręczne

To ustawienie płatności w AdWords umożliwiające dokonanie płatności przed wyświetleniem reklam.

Reklamy będą wyświetlane, dopóki na koncie będą znajdować się środki. Nie zapomnij o ich uzupełnianiu. Google wyśle Ci maila, gdy poziom środków na koncie będzie niski (około tygodnia przed wyczerpaniem budżetu) oraz gdy środki zostaną już wyczerpane.

Płatności ręcznej możesz dokonać w każdej chwili – nawet jeśli korzystasz z automatycznego ustawienia płatności, które umożliwia Ci płacenie po wyświetleniu reklam i naliczeniu kosztów.

Aby dokonać płatności ręcznej, zaloguj się na swoje konto AdWords, kliknij zębate koło, wejdź w “Płatności” i kliknij “Dokonaj płatności”:

zarządzanie płatnościami w Adwords

Paulina Sawicka