Cztery lata udanej współpracy i nie mamy dość! Case study Google Ads dla sklepu Bellita

Sempai
25 października, 2023
Przeczytasz w ~ 5 min.
belita okladka

Stawiamy na długofalowe relacje – to nie są puste słowa. Dowodem na to niech będzie historia naszej kooperacji ze sklepem Bellita – ambitnym, specjalistycznym e-commerce, któremu kampanie Google Ads prowadzone przez naszych specjalistów wciąż pomagają się rozwijać. 

Poznaj Bellita.pl

Bellita to zarówno sklep, jak i profesjonalny salon fryzjersko – kosmetyczny. Większość kosmetyków oferowanych przez sklep to produkty, które są używane podczas zabiegów fryzjerskich i kosmetycznych w salonach. 

Sklep posiada charakter specjalistyczny, co stanowi swojego rodzaju wyzwanie w działaniach Google Ads, przede wszystkim z uwagi na wąską grupę odbiorców. Kosmetyki dostępna na Bellita.pl są droższe (z uwagi na jakość i skład) od alternatyw w popularnych sieciówkach. Bellita skupia się głównie na kosmetykach do włosów, przez co spektrum asortymentu jest znacznie bardziej ograniczone w stosunku do innych drogerii, co podkreśla jeszcze bardziej specjalistyczny rodowód sklepu. 

Współpracujemy od II kwartału 2019 roku. 

Cel

Zwiększenie sprzedaży i przychodów w sklepie z reklam Google Ads przy utrzymaniu rentowego poziomu zwrotu z inwestycji.

Wyzwania i Problemy 

  • Pandemia i kryzys gospodarczy spowodowały zmiany trendów zakupowych
  • Stosunkowo mała liczba produktów oferowana przez sklep (w szczególności na wczesnym etapie współpracy)
  • Słaba rozpoznawalność brandu 
  • Duża konkurencja zarówno bezpośrednia, jak i pośrednia w tym duże podmioty sieciowe
  • Konkurowanie również ze sklepami stacjonarnymi jak np. sklepy/hurtownie fryzjerskie (głównie w dużych miastach) 
  • Stale poszerzająca się liczba sklepów oferujących te same marki 
  • Wąska grupa odbiorców (w szczególności w czasach kryzysu gospodarczego) 
  • Zmiana persony zakupowej (targetu) z B2B na klientów indywidualnych w czasach lock-down 
  • Migracja sklepu na inną platformę typu SaaS w czasie trwających kampanii reklamowych 

Strategia i działania

  • Kampanie stricte performance’owe z wykorzystaniem naszego know-how (w szczególności na wczesnym etapie)
  • Wdrożenie poprawnej analityki, a także remarketing na stronie 
  • Rozbudowa struktury kampanii o kampanie wspomagające sprzedaż – w oparciu o testy (w kolejnych etapach rozwoju)
  • Analiza efektywności wraz ze zmianami w ustawieniach kampanii
  • Rozbudowa list remarketingowych wraz z ich optymalizacją  
  • Maksymalizacja sprzedaży z dolnych etapów lejka sprzedażowego
  • Systematyczne skalowanie sprzedaży poprzez stopniowe dotarcie do wyższych poziomów lejka sprzedażowego
  • Optymalizacja reklam
  • Wykluczanie nietrafnych słów kluczowych
  • Optymalizacja budżetów 
  • Ukierunkowanie reklam na klientów indywidualnych (w czasach lockdownu)

A także:

  • Monitorowanie działań konkurencji 
  • Analiza atrakcyjności oferty 
  • Analiza trendów rynkowych w branży beauty 
  • Badanie strony pod kątem UX/UI 
  • Propozycja ulepszenia strony – dodanie nowych elementów i możliwości
  • Sprawdzenie popytu – potencjalne nowe brandy 
  • Praca (propozycje) nad rozwojem asortymentu 

Efekty

case study bellita

Już w pierwszym roku (2019) reklamy Google Ads zaczęły być dominującym kanałem sprzedażowym (>50% udziałów), a przede wszystkim przyczyniły się do wzrostu liczby transakcji oraz przychodów w sklepie. 

  • 51,57% – udział kanału Google Ads w generowaniu przychodów

case study Google Ads

W kolejnym roku działań (2020) udało nam się przeskalować wyniki:

  • 5x wzrost liczby transakcji rok do roku
  • 8x wzrost przychodów rok do roku

case study Google Ads

Oczywiście do tego wyniku przyczyniła się pandemia (bezpośrednio lock-downy). Jednak taką tezę możemy postawić dla niemal każdego sklepu internetowego w tym okresie. Ten burzliwy okres tak naprawdę wymagał od nas zwiększonego nakładu pracy z uwagi na intensyfikację działań konkurencji, jak i ogólny wzrost liczby reklamodawców w Google Ads, a także zawirowania rynkowe jak np. problemy w łańcuchu dostaw, co wymagało jeszcze ściślejszej współpracy z klientem. 

Rok 2020 postawił bardzo wysoko poprzeczkę jeśli chodzi o skalę sprzedaży. Z kolei 2021 był rokiem stopniowego “powrotu do normalności”, co skutkowało zmianami w trendach zakupowych klientów i m.in. powrotem do zakupów stacjonarnych, a także salonów fryzjerskich/kosmetycznych. Przyczyniło się to do mocnego spadku popytu na produkty oferowane przez Bellita wśród klientów indywidualnych, którzy stanowili lwią część grupy odbiorców w roku 2020.
Z tego powodu brak dużego spadku sprzedażowego można potraktować jako wzrost z racji popytu. 

case study Google Ads

Rok 2022 był już znacznie stabilniejszym rokiem dla sklepu Bellita. Mimo niesprzyjającej koniunktury gospodarczej oraz bardzo wysokiej inflacji w naszym kraju, udało nam się zwiększyć ponownie skalę sprzedaży przy utrzymaniu rentowności reklam.

case study Google Ads

Względem roku 2021 był to wzrost o ponad 30% zarówno przychodów jak i liczby transakcji z reklam Google Ads. W porównaniu do roku 2020 (pandemicznego) uzyskaliśmy ok. 30% wzrost przychodów oraz 10% wzrost transakcji.

Jeśli zaś porównamy wyniki do 2019 roku, czyli pierwszego roku działań, to jest to wzrost aż o 750% przychodów i o 400% transakcji. case study Google Ads wyniki

Okiem specjalisty

case study google ads komentarz eksperta

Opinia Klienta:

opinia kilenta