Cztery lata udanej wsp贸艂pracy i nie mamy do艣膰! Case study Google Ads dla sklepu Bellita

Sempai
25 pa藕dziernika, 2023
Przeczytasz w ~ 5 min.
belita okladka

Stawiamy na d艂ugofalowe relacje – to nie s膮 puste s艂owa. Dowodem na to niech b臋dzie historia naszej kooperacji ze sklepem Bellita – ambitnym, specjalistycznym e-commerce, kt贸remu kampanie Google Ads prowadzone przez naszych specjalist贸w wci膮偶 pomagaj膮 si臋 rozwija膰.聽

Poznaj Bellita.pl

Bellita to zar贸wno sklep, jak i profesjonalny salon fryzjersko – kosmetyczny. Wi臋kszo艣膰 kosmetyk贸w oferowanych przez sklep to produkty, kt贸re s膮 u偶ywane podczas zabieg贸w fryzjerskich i kosmetycznych w salonach.聽

Sklep posiada charakter specjalistyczny, co stanowi swojego rodzaju wyzwanie w dzia艂aniach Google Ads, przede wszystkim z uwagi na w膮sk膮 grup臋 odbiorc贸w. Kosmetyki dost臋pna na Bellita.pl s膮 dro偶sze (z uwagi na jako艣膰 i sk艂ad) od alternatyw w popularnych sieci贸wkach. Bellita skupia si臋 g艂贸wnie na kosmetykach do w艂os贸w, przez co spektrum asortymentu jest znacznie bardziej ograniczone w stosunku do innych drogerii, co podkre艣la jeszcze bardziej specjalistyczny rodow贸d sklepu.聽

Wsp贸艂pracujemy od II kwarta艂u 2019 roku.聽

Cel

Zwi臋kszenie sprzeda偶y i przychod贸w w sklepie z reklam Google Ads przy utrzymaniu rentowego poziomu zwrotu z inwestycji.

Wyzwania i Problemy聽

  • Pandemia i kryzys gospodarczy spowodowa艂y zmiany trend贸w zakupowych
  • Stosunkowo ma艂a liczba produkt贸w oferowana przez sklep (w szczeg贸lno艣ci na wczesnym etapie wsp贸艂pracy)
  • S艂aba rozpoznawalno艣膰 brandu聽
  • Du偶a konkurencja zar贸wno bezpo艣rednia, jak i po艣rednia w tym du偶e podmioty sieciowe
  • Konkurowanie r贸wnie偶 ze sklepami stacjonarnymi jak np. sklepy/hurtownie fryzjerskie (g艂贸wnie w du偶ych miastach)聽
  • Stale poszerzaj膮ca si臋 liczba sklep贸w oferuj膮cych te same marki聽
  • W膮ska grupa odbiorc贸w (w szczeg贸lno艣ci w czasach kryzysu gospodarczego)聽
  • Zmiana persony zakupowej (targetu) z B2B na klient贸w indywidualnych w czasach lock-down聽
  • Migracja sklepu na inn膮 platform臋 typu SaaS w czasie trwaj膮cych kampanii reklamowych聽

Strategia i dzia艂ania

  • Kampanie stricte performance鈥檕we z wykorzystaniem naszego know-how (w szczeg贸lno艣ci na wczesnym etapie)
  • Wdro偶enie poprawnej analityki, a tak偶e remarketing na stronie聽
  • Rozbudowa struktury kampanii o kampanie wspomagaj膮ce sprzeda偶 – w oparciu o testy (w kolejnych etapach rozwoju)
  • Analiza efektywno艣ci wraz ze zmianami w ustawieniach kampanii
  • Rozbudowa list remarketingowych wraz z ich optymalizacj膮聽聽
  • Maksymalizacja sprzeda偶y z dolnych etap贸w lejka sprzeda偶owego
  • Systematyczne skalowanie sprzeda偶y poprzez stopniowe dotarcie do wy偶szych poziom贸w lejka sprzeda偶owego
  • Optymalizacja reklam
  • Wykluczanie nietrafnych s艂贸w kluczowych
  • Optymalizacja bud偶et贸w聽
  • Ukierunkowanie reklam na klient贸w indywidualnych (w czasach lockdownu)

A tak偶e:

  • Monitorowanie dzia艂a艅 konkurencji聽
  • Analiza atrakcyjno艣ci oferty聽
  • Analiza trend贸w rynkowych w bran偶y beauty聽
  • Badanie strony pod k膮tem UX/UI聽
  • Propozycja ulepszenia strony – dodanie nowych element贸w i mo偶liwo艣ci
  • Sprawdzenie popytu – potencjalne nowe brandy聽
  • Praca (propozycje) nad rozwojem asortymentu聽

Efekty

case study bellita

Ju偶 w pierwszym roku (2019) reklamy Google Ads zacz臋艂y by膰 dominuj膮cym kana艂em sprzeda偶owym (>50% udzia艂贸w), a przede wszystkim przyczyni艂y si臋 do wzrostu liczby transakcji oraz przychod贸w w sklepie.聽

  • 51,57% – udzia艂 kana艂u Google Ads w generowaniu przychod贸w

case study Google Ads

W kolejnym roku dzia艂a艅 (2020) uda艂o nam si臋 przeskalowa膰 wyniki:

  • 5x wzrost liczby transakcji rok do roku
  • 8x wzrost przychod贸w rok do roku

case study Google Ads

Oczywi艣cie do tego wyniku przyczyni艂a si臋 pandemia (bezpo艣rednio lock-downy). Jednak tak膮 tez臋 mo偶emy postawi膰 dla niemal ka偶dego sklepu internetowego w tym okresie. Ten burzliwy okres tak naprawd臋 wymaga艂 od nas zwi臋kszonego nak艂adu pracy z uwagi na intensyfikacj臋 dzia艂a艅 konkurencji, jak i og贸lny wzrost liczby reklamodawc贸w w Google Ads, a tak偶e zawirowania rynkowe jak np. problemy w 艂a艅cuchu dostaw, co wymaga艂o jeszcze 艣ci艣lejszej wsp贸艂pracy z klientem.聽

Rok 2020 postawi艂 bardzo wysoko poprzeczk臋 je艣li chodzi o skal臋 sprzeda偶y. Z kolei 2021 by艂 rokiem stopniowego 鈥減owrotu do normalno艣ci鈥, co skutkowa艂o zmianami w trendach zakupowych klient贸w i m.in. powrotem do zakup贸w stacjonarnych, a tak偶e salon贸w fryzjerskich/kosmetycznych. Przyczyni艂o si臋 to do mocnego spadku popytu na produkty oferowane przez Bellita w艣r贸d klient贸w indywidualnych, kt贸rzy stanowili lwi膮 cz臋艣膰 grupy odbiorc贸w w roku 2020.
Z tego powodu brak du偶ego spadku sprzeda偶owego mo偶na potraktowa膰 jako wzrost z racji popytu.聽

case study Google Ads

Rok 2022 by艂 ju偶 znacznie stabilniejszym rokiem dla sklepu Bellita. Mimo niesprzyjaj膮cej koniunktury gospodarczej oraz bardzo wysokiej inflacji w naszym kraju, uda艂o nam si臋 zwi臋kszy膰 ponownie skal臋 sprzeda偶y przy utrzymaniu rentowno艣ci reklam.

case study Google Ads

Wzgl臋dem roku 2021 by艂 to wzrost o ponad 30% zar贸wno przychod贸w jak i liczby transakcji z reklam Google Ads. W por贸wnaniu do roku 2020 (pandemicznego) uzyskali艣my ok. 30% wzrost przychod贸w oraz 10% wzrost transakcji.

Je艣li za艣 por贸wnamy wyniki do 2019 roku, czyli pierwszego roku dzia艂a艅, to jest to wzrost a偶 o 750% przychod贸w i o 400% transakcji.聽case study Google Ads wyniki

Okiem specjalisty

case study google ads komentarz eksperta

Opinia Klienta:

opinia kilenta