Strona główna → Case-study → Cztery lata udanej współpracy i nie mamy dość! Case study Google Ads dla sklepu Bellita Cztery lata udanej współpracy i nie mamy dość! Case study Google Ads dla sklepu Bellita Sempai 25 października, 2023 Przeczytasz w ~ 5 min. Stawiamy na długofalowe relacje – to nie są puste słowa. Dowodem na to niech będzie historia naszej kooperacji ze sklepem Bellita – ambitnym, specjalistycznym e-commerce, któremu kampanie Google Ads prowadzone przez naszych specjalistów wciąż pomagają się rozwijać. Poznaj Bellita.pl Bellita to zarówno sklep, jak i profesjonalny salon fryzjersko – kosmetyczny. Większość kosmetyków oferowanych przez sklep to produkty, które są używane podczas zabiegów fryzjerskich i kosmetycznych w salonach. Sklep posiada charakter specjalistyczny, co stanowi swojego rodzaju wyzwanie w działaniach Google Ads, przede wszystkim z uwagi na wąską grupę odbiorców. Kosmetyki dostępna na Bellita.pl są droższe (z uwagi na jakość i skład) od alternatyw w popularnych sieciówkach. Bellita skupia się głównie na kosmetykach do włosów, przez co spektrum asortymentu jest znacznie bardziej ograniczone w stosunku do innych drogerii, co podkreśla jeszcze bardziej specjalistyczny rodowód sklepu. Współpracujemy od II kwartału 2019 roku. Cel Zwiększenie sprzedaży i przychodów w sklepie z reklam Google Ads przy utrzymaniu rentowego poziomu zwrotu z inwestycji. Wyzwania i Problemy Pandemia i kryzys gospodarczy spowodowały zmiany trendów zakupowych Stosunkowo mała liczba produktów oferowana przez sklep (w szczególności na wczesnym etapie współpracy) Słaba rozpoznawalność brandu Duża konkurencja zarówno bezpośrednia, jak i pośrednia w tym duże podmioty sieciowe Konkurowanie również ze sklepami stacjonarnymi jak np. sklepy/hurtownie fryzjerskie (głównie w dużych miastach) Stale poszerzająca się liczba sklepów oferujących te same marki Wąska grupa odbiorców (w szczególności w czasach kryzysu gospodarczego) Zmiana persony zakupowej (targetu) z B2B na klientów indywidualnych w czasach lock-down Migracja sklepu na inną platformę typu SaaS w czasie trwających kampanii reklamowych Strategia i działania Kampanie stricte performance’owe z wykorzystaniem naszego know-how (w szczególności na wczesnym etapie) Wdrożenie poprawnej analityki, a także remarketing na stronie Rozbudowa struktury kampanii o kampanie wspomagające sprzedaż – w oparciu o testy (w kolejnych etapach rozwoju) Analiza efektywności wraz ze zmianami w ustawieniach kampanii Rozbudowa list remarketingowych wraz z ich optymalizacją Maksymalizacja sprzedaży z dolnych etapów lejka sprzedażowego Systematyczne skalowanie sprzedaży poprzez stopniowe dotarcie do wyższych poziomów lejka sprzedażowego Optymalizacja reklam Wykluczanie nietrafnych słów kluczowych Optymalizacja budżetów Ukierunkowanie reklam na klientów indywidualnych (w czasach lockdownu) A także: Monitorowanie działań konkurencji Analiza atrakcyjności oferty Analiza trendów rynkowych w branży beauty Badanie strony pod kątem UX/UI Propozycja ulepszenia strony – dodanie nowych elementów i możliwości Sprawdzenie popytu – potencjalne nowe brandy Praca (propozycje) nad rozwojem asortymentu Efekty Już w pierwszym roku (2019) reklamy Google Ads zaczęły być dominującym kanałem sprzedażowym (>50% udziałów), a przede wszystkim przyczyniły się do wzrostu liczby transakcji oraz przychodów w sklepie. 51,57% – udział kanału Google Ads w generowaniu przychodów W kolejnym roku działań (2020) udało nam się przeskalować wyniki: 5x wzrost liczby transakcji rok do roku 8x wzrost przychodów rok do roku Oczywiście do tego wyniku przyczyniła się pandemia (bezpośrednio lock-downy). Jednak taką tezę możemy postawić dla niemal każdego sklepu internetowego w tym okresie. Ten burzliwy okres tak naprawdę wymagał od nas zwiększonego nakładu pracy z uwagi na intensyfikację działań konkurencji, jak i ogólny wzrost liczby reklamodawców w Google Ads, a także zawirowania rynkowe jak np. problemy w łańcuchu dostaw, co wymagało jeszcze ściślejszej współpracy z klientem. Rok 2020 postawił bardzo wysoko poprzeczkę jeśli chodzi o skalę sprzedaży. Z kolei 2021 był rokiem stopniowego “powrotu do normalności”, co skutkowało zmianami w trendach zakupowych klientów i m.in. powrotem do zakupów stacjonarnych, a także salonów fryzjerskich/kosmetycznych. Przyczyniło się to do mocnego spadku popytu na produkty oferowane przez Bellita wśród klientów indywidualnych, którzy stanowili lwią część grupy odbiorców w roku 2020. Z tego powodu brak dużego spadku sprzedażowego można potraktować jako wzrost z racji popytu. Rok 2022 był już znacznie stabilniejszym rokiem dla sklepu Bellita. Mimo niesprzyjającej koniunktury gospodarczej oraz bardzo wysokiej inflacji w naszym kraju, udało nam się zwiększyć ponownie skalę sprzedaży przy utrzymaniu rentowności reklam. Względem roku 2021 był to wzrost o ponad 30% zarówno przychodów jak i liczby transakcji z reklam Google Ads. W porównaniu do roku 2020 (pandemicznego) uzyskaliśmy ok. 30% wzrost przychodów oraz 10% wzrost transakcji. Jeśli zaś porównamy wyniki do 2019 roku, czyli pierwszego roku działań, to jest to wzrost aż o 750% przychodów i o 400% transakcji. Okiem specjalisty Opinia Klienta: Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Allegro AdsAnalitykaFacebook AdsGoogle AdsMicrosoft AdvertisingSEOTikTok AdsWideo Marketing Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ