Kampania Google Ads o idealnych proporcjach, czyli jak dzi臋ki wykorzystaniu Sempai Merchant 360 osi膮gn臋li艣my ROAS na poziomie 2600%!

Sempai
2 lutego, 2021
Przeczytasz w ~ 7 min.
lingerie2

Zapomnijcie o wymiarach 90 x 60 x 90!

Poznajcie nowe najbardziej po偶膮dane proporcje w bran偶y bieli藕niarskiej:

  • 173% przychody
  • 156%
  • 170% koszty

przy ROAS na poziomie 2600%!

Jak je osi膮gn膮膰?聽

My do osi膮gni臋cia takich wynik贸w dla sklepu internetowego gorteks.pl wykorzystali艣my nasze innowacyjne narz臋dzie do zwi臋kszania efektywno艣ci Google Shopping Campaigns – Sempai Merchant 360!

 

Poznaj Gorteks.com.pl

 

Producent bielizny Gorteks – ponad 25 lat do艣wiadczenia w produkcji i dystrybucji. Firma rodzinna, podchodzi do ka偶dego produktu indywidualnie dbaj膮c o ka偶dy, nawet najmniejszy szczeg贸艂. Zatrudnia dzi艣 ponad stu pracownik贸w, posiada nowoczesny park maszynowy wyposa偶ony w oprogramowanie do digitalizacji oraz stopniowania form.

 

Historia wsp贸艂pracy i za艂o偶enia bud偶etu

Nasza wsp贸艂praca z firm膮 Gorteks rozpocz臋艂a si臋 pod koniec czerwca 2019. Klient przed nami wsp贸艂pracowa艂 z inn膮 agencj膮 reklamow膮, kt贸ra obs艂ugiwa艂a Search Ads oraz kampanie w Display Network. Kampanie produktowe natomiast by艂y prowadzone przez znanego dostawc臋 platformy sklepu internetowego. Ide膮 przej艣cia do nas by艂 dalszy rozw贸j, gdy偶 poprzedni reklamodawcy utkn臋li i nie mieli pomys艂u na zwi臋kszenie skali.聽

Zak艂adany bud偶et na start mia艂 nie przekracza膰 10 000 z艂otych miesi臋cznie.聽聽聽

 

Pocz膮tkowe za艂o偶enia kampanii

Nasze dzia艂ania zacz臋li艣my od sprawdzonego miksu dzia艂a艅:

  • uruchomili艣my Shopping Campaigns,聽
  • stworzyli艣my reklamy Search Ads wraz z RLSA (Remarketing Lists for Search Ads) z uzupe艂niaj膮cymi je kampaniami DSA (Dynamic Search Ads),聽
  • uruchomili艣my kampani臋 remarketingow膮.聽

Wyniki by艂y zadowalaj膮ce, jednak poszukiwali艣my rozwi膮zania, kt贸re pozwoli nam w wi臋kszym stopniu przeskalowa膰 kampanie produktowe, w kt贸rych mieli艣my do czynienia z ograniczeniami optymalizacyjnymi i brakiem kontroli nad tym, na jakie frazy si臋 wy艣wietlamy. Chcieli艣my zwi臋kszy膰 ich skal臋, jednak nie mogli艣my sobie pozwoli膰 na p艂acenie wysokich stawek za wy艣wietlanie produkt贸w na niew艂a艣ciwe lub zbyt og贸lne s艂owa kluczowe.

Tutaj z pomoc膮 przysz艂o nasze autorskie rozwi膮zanie, kt贸re w艂a艣nie wysz艂o z fazy test贸w 鈥 Sempai Merchant 360, kt贸rego jednym z cel贸w jest wsparcie w zakresie zaawansowanej segmentacji kampanii.

 

Realizacja kampanii produktowych na nowo

W sk艂ad Sempai Merchant 360 wchodz膮 Sempai Merchant oraz Comparison Shopping Services (CSS) Sempai Shop.

 

Czym jest Sempai Merchant?

Jest to serce systemu Sempai Merchant 360, nasze autorskie, innowacyjne narz臋dzie, s艂u偶膮ce do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii produktowych. Kampania budowana jest automatycznie w oparciu o wybrane atrybuty produkt贸w.聽

Zalety:聽

  • przejrzysto艣膰 struktury, daj膮ca mo偶liwo艣ci 艂atwej analizy szczeg贸艂贸w zar贸wno w Google Ads jak i Analytics
  • system aktywnie sprawdza, wy艂apuje i od razu informuje o b艂臋dach lub nowo艣ciach w feedzie produktowym. Dzi臋ki temu kampania nawet na moment nie traci na efektywno艣ci.

 

CSS (Comparison Shopping Services) Sempai Shop

Nasza por贸wnywarka cen to alternatywa dla CSS Google.聽

Najwi臋ksz膮 korzy艣ci膮, kt贸r膮 daje wykorzystanie naszej us艂ugi por贸wnywania cen, s膮 stawki CPC ni偶sze nawet o 20%.聽

Dzieje si臋 tak, poniewa偶 op艂aty za klikni臋cie reklam 鈥淏y Sempai鈥, nie s膮 obarczone 偶adn膮 dodatkow膮 mar偶膮 technologiczn膮, jak w przypadku innych CSS, np. Google Shopping.聽

Jedyn膮 widoczn膮 zmian膮 wynikaj膮c膮 z wykorzystania CSS Sempai Shop w reklamach produktowych jest zast膮pienie linku przekierowuj膮cego do produktu w serwisie internetowym z 鈥淏y Google鈥 na 鈥淏y Sempai鈥.

css Sempai Shop

Wykorzystali艣my jedn膮 z trzech mo偶liwych strategii przy korzystaniu z CSS Sempai Shop 鈥 ekspansywn膮, czyli maksymalne wykorzystanie potencja艂u wzrostu przychod贸w oraz klikni臋膰. R贸wnolegle prowadzili艣my kampanie produktowe z wykorzystaniem CSS Google oraz CSS Sempai Shop, aby zwi臋kszy膰 ekspozycj臋 reklam, zwi臋kszaj膮c liczb臋 klikni臋膰, a tym samym transakcji.聽

Dzi臋ki temu zwi臋kszyli艣my skal臋 dwukrotnie:

zwi臋kszanie skali kampanii

skalowanie kampanii

Wyzwanie #1 – kontrola nad zapytaniami w PLA

 

W kampaniach produktowych – w przeciwie艅stwie do Search – nie decydujemy, na jakie s艂owa kluczowe wy艣wietlaj膮 si臋 nasze reklamy, nie jeste艣my w stanie ustawi膰 zadowalaj膮cych dla nas stawek na konkretne zapytania w zale偶no艣ci od tego, jak nisko znajduj膮 si臋 na lejku zakupowym.

Dla przyk艂adu:

Biustonosz Gorteks model Yvette mo偶e wy艣wietli膰 si臋 na zapytanie 鈥瀊iustonosz鈥 lub 鈥瀊iustonosz model Yvette鈥. Te frazy r贸偶ni膮 si臋 zasadniczo, a standardowa segmentacja zmusza nas do zastosowania jednej stawki na oba te zapytania. Dodatkowo cz臋stym problemem jest to, 偶e z naszym biustonoszem mo偶emy wy艣wietla膰 si臋 na zapytania o str贸j k膮pielowy czy nawet majtki. Czy tak musi by膰?聽

Nie musi! Problemy te rozwi膮zuje Sempai Merchant, nasze innowacyjne narz臋dzie, za pomoc膮 kt贸rego zrobili艣my segmentacj臋 kampanii produktowej, dziel膮c j膮 tak, aby jednej grupie reklam przypada艂 tylko jeden produkt (SPAG 鈥 Single Product Ad Groups).聽

To pozwoli艂o na ca艂kowit膮 kontrol臋 nad wyszukiwanymi has艂ami (search terms), kt贸re przypadaj膮 na konkretny produkt.

kontrola nad wyszukiwanymi has艂ami

search terms

Jeden problem z g艂owy, pozosta艂 drugi – jedna stawka dla warto艣ciowych i tych mniej warto艣ciowych wyszukiwanych hase艂 (search terms).聽

Tutaj dzi臋ki zastosowaniu odpowiednich priorytet贸w kampanii oraz list s艂贸w wykluczaj膮cych byli艣my w stanie tak podzieli膰 struktur臋 kampanii, aby przefiltrowa膰 najbardziej warto艣ciowe zapytania i im ustawi膰 najwy偶sze stawki CPC.聽

Dodatkowo aby mie膰 jeszcze wi臋ksz膮 kontrol臋 kampanie zosta艂y podzielone wzgl臋dem urz膮dze艅. U偶ytkownicy urz膮dze艅 mobilnych i komputer贸w r贸偶ni膮 si臋 od siebie i wpisywane frazy tak偶e, dlatego warto je filtrowa膰 oddzielnie i wyklucza膰 niezale偶nie od siebie, gdy偶 jedna fraza, kt贸ra sprzedaje na urz膮dzeniach mobilnych wcale nie musi sprzedawa膰 na komputerach.

 

Wyzwanie #2 – brak mo偶liwo艣ci korzystania z RLSA

W naszych kampaniach wykorzystujemy RLSA (Remarketing Lists for Search Ads), co pozwala nam na zwi臋kszenie ekspozycji reklam u偶ytkownikom, kt贸rzy ju偶 byli na stronie sklepu klienta.聽

Takie dzia艂anie przynosi zazwyczaj korzy艣ci, gdy偶 osoby powracaj膮ce znaj膮 ju偶 mark臋 i ch臋tniej dokonuj膮 zakupu. Jednak z racji na pewne globalne problemy Google, kt贸re pojawi艂y si臋 w drugiej po艂owie lipca 2019, w Search Ads pewnych bran偶, mo偶liwo艣膰 korzystania z RLSA zosta艂a zablokowana. Postanowili艣my co艣 z tym zrobi膰.

blokada RLSA

Typowe ograniczenia opcji remarketingu w bran偶y bieli藕niarskiej zosta艂y dodatkowo spot臋gowane b艂臋dami technicznymi po stronie systemu Google:

鈥淥kazuje si臋, 偶e powodem, dla kt贸rego zaobserwowa艂 Pan brak wy艣wietle艅 listy odbiorc贸w w kampaniach zaczynaj膮cych si臋 od “S_Search” jest status reklam “nie dla ca艂ej rodziny”, kt贸ry zosta艂 b艂臋dnie przypisany do reklam.

Jest to b艂膮d techniczny, nad kt贸rym nasi technicy ju偶 pracuj膮. Rozwi膮zanie problemu powinno zaj膮膰 do 30 dni roboczych – niestety na t膮 chwile nie znamy konkretnej daty.聽 Ka偶dy b艂膮d techniczny jest globalnie rozwi膮zywany przez naszych technik贸w.”

W obliczu ogranicze艅 RLSA uzupe艂nili艣my segmentacj臋 targetowania o聽 In-market Audiences, kt贸re dodali艣my w trybie Observation w kampaniach searchowych. Dzi臋ki temu mogli艣my sprawdzi膰, kt贸rzy odbiorcy na rynku konwertuj膮 lepiej ni偶 inni i nast臋pnie u偶y膰 dostosowania stawek CPC dla konkretnych grup odbiorc贸w, w tym zwi臋ksza膰 je dla tych konwertuj膮cych najlepiej.

segmanetacja odbiorc贸w

Wyzwanie #3 – ograniczony bud偶et przez klienta

Wraz z ko艅c贸wka roku, pomimo realizacji cel贸w biznesowych Klienta i bardzo wysokiego zwrotu z inwestycji w reklam臋, Klient z r贸偶nych wzgl臋d贸w postanowi艂 ograniczy膰 bud偶et na reklam臋.

Stan臋li艣my przed wyzwaniem:

Jak ograniczy膰 wydatki zwi臋kszaj膮c przy tym sukcesywnie efektywno艣膰 kampanii?

W tym celu wykorzystali艣my harmonogram reklam (Ad schedule), kt贸ry podzielili艣my na najmniejsze odcinki czasu, jakie si臋 da艂o. Ka偶dy dzie艅 podzielili艣my na segmenty co 4 godziny.聽

Da艂o nam to ogromne mo偶liwo艣ci dostosowania stawek zale偶nie od dnia tygodnia i godziny, dzi臋ki czemu zaoszcz臋dzili艣my bud偶et w okresach mniej rentownych, a mocniej 艣wiecili艣my si臋 wtedy, gdy sprzeda偶 by艂a najwi臋ksza.

dostosowanie stawek

dostosowanie stawek (2)

dostosowanie stawek (3)

harmonogram reklam

Efekty聽

W efekcie naszych dzia艂a艅 Klient osi膮gn膮艂 spektakularny ROAS na poziomie 2,626.90% – co oznacza, 偶e z ka偶dego 1000 z艂 wydanego na reklam臋, generowali艣my przychody >26 000 z艂otych!

Por贸wnuj膮c nasze osi膮gni臋cia do pracy poprzedniej agencji (por贸wnanie rok do roku) osi膮gn臋li艣my ogromn膮 popraw臋 wska藕nik贸w:

Przychody + 173% oraz transakcje +156% przy utrzymaniu ROAS na rewelacyjnym poziomie!

Tym samym przeskalowali艣my kampani臋 2,7 razy!

Dzi臋ki tak prowadzonym kampaniom nie tylko wzros艂y przychody z Google Ads, ale tak偶e ca艂y sklep zanotowa艂 znaczn膮 popraw臋聽 rok do roku. Niew膮tpliwy wp艂yw mia艂y tu reklamy Google Ads, buduj膮c 艣wiadomo艣膰 marki u Polak贸w.聽

Udzia艂 przychod贸w z Google Ads w stosunku do innych 藕r贸de艂 wzr贸s艂 w tym okresie z 20% do 33%!聽

Dodatkowo ruch organiczny nie spad艂, tylko nawet wzr贸s艂, w tym ruch bezpo艣redni zwi臋kszy艂 si臋 a偶 o 91%. Wida膰 tutaj niew膮tpliwy wp艂yw reklam Google Ads na wzrost 艣wiadomo艣ci marki.