Strona główna → Case-study → Let Us Perform!: SEO&Content, czyli wzrost ruchu dzięki odpowiedniej treści Let Us Perform!: SEO&Content, czyli wzrost ruchu dzięki odpowiedniej treści Sempai 23 listopada, 2023 Przeczytasz w ~ 4 min. Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, czy działania contentowe mają sens? Albo posiadasz serwis contentowy i nie masz dobrych wyników? Sprawdź, co było naszym kluczem do sukcesu z Lisner.pl! Let Us Perform! to cykl krótkich case studies, w których przedstawiamy jak zestawiając kreatywność z 17 letnim doświadczeniem w digital marketingu pomagamy naszym Klientom rozwijać ich sprzedaż i zyski. Szukamy nieszablonowych rozwiązań, niewyeksploatowanych dotąd kanałów dotarcia do nowych użytkowników, wyznaczamy kierunki. Przeczytaj case study i dowiedz się, jak pracujemy! Efekty działań SEO oraz Contentu po kilku miesiącach współpracy Wzrost ruchu estymowanego o około 131%, po wprowadzeniu wpisów blogowych na stronę lisner.pl w okolicach sierpnia 2023 roku. O Lisner.pl Firma Lisner to niekwestionowany lider na polskim rynku przetworów rybnych, ze szczególnym naciskiem na śledziowe specjały, sałatki oraz pasty (pastelle). Produkty tej marki są dostępne praktycznie w każdym sklepie spożywczym w Polsce. Początek współpracy Lisner.pl zgłosił się do nas w pod koniec października 2022 roku, po migracji serwisu, gdzie ruch organiczny jak i pozycje spadły dosyć mocno: Po migracji serwisu w głównej mierze zajęliśmy się wykonaniem odpowiednich przekierowań 301. To był główny element działań pod koniec 2022 roku i na początku 2023 roku. W międzyczasie po stronie Lisner trwały prace nad uruchomieniem bloga na stronie internetowej. Na początku naszej współpracy na stronie znajdowały się jedynie przepisy oraz produkty marki. Cel Głównym celem, jaki postawiliśmy sobie na starcie działań SEO i Contentu było pozyskanie ruchu organicznego na stronę lisner.pl. Jak to robimy? Poza przygotowaniem przekierowań, skupiliśmy się na kluczowych działaniach SEO (meta title, meta description itp., SEO technicznym) oraz contentowych. Pomimo braku bloga na stronie internetowej, prace nad contentem blogowym trwały. W ten sposób byliśmy przygotowani na dodanie wartościowych treści dosyć szybko po stworzeniu modułu blogowego przez programistów. Co było i jest ważnym elementem tworzenia bloga (oprócz świetnego copywritera oczywiście ;))? Content plan! Odpowiednia strategia pomaga zorganizować proces tworzenia treści i zaplanować, jakie treści odpowiedzą na pytania użytkowników. Pod kątem SEO kluczowymi elementami są: wybór słów kluczowych, odpowiednie skomponowanie nagłówków Hx, utworzenie meta opisów, uwzględnienie linkowania wewnętrznego, analiza konkurencji. Ważne jest to, aby pamiętać, że piszemy przede wszystkim dla ludzi. W działaniach off-sitowych postawiliśmy nacisk na pozyskiwanie linków z domen ze zróżnicowanych źródeł w celu dywersyfikacji profilu linków. Wykres przedstawia wzrost odsyłających domen do lisner.pl: Dzięki bezproblemowej współpracy z Klientem oraz dobrej jakości treściom dodawanym na stronę w postaci wpisów blogowych (od okolicy sierpnia 2023 roku) … …w przeciągu 3 miesięcy efekty są następujące: W wyniku publikacji artykułów na stronie lisner.pl w ciągu kilku miesięcy ruch wzrósł o ponad 131% w porównaniu sierpień – październik. Dzięki temu w zakładce Top Pages narzędzia Ahrefs możemy zobaczyć, że największy ruch na stronę generuje wpis blogowy – 12,7% całego ruchu. Założony cel, czyli zwiększanie ruchu organicznego, wciąż trwa. Blog dalej jest rozwijany, dlatego przewidujemy kolejne wzrosty! Opinia Specjalisty SEO Jakość treści jest kluczowa – wysoka jakość contentu dostarcza odpowiednich informacji, rozwiązuje problemy, odpowiada na pytania. Treść stanowi fundament skutecznej strategii SEO, ponieważ wpływa na widoczność, jakość ruchu na stronie i wiele innych aspektów, które przyczyniają się do osiągnięcia lepszych wyników w wynikach wyszukiwania. Aleksandra Olszewska, Executive SEO Specialist Opinia Specjalisty Content Marketingu Połączenie pomocnych, merytorycznych treści z budowaniem wizerunku marki jako eksperta w swojej branży jest kluczowe dla osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Takie podejście nie tylko przyciąga ruch organiczny, ale także buduje zaufanie i lojalność klientów, co jest fundamentem długoterminowego sukcesu w Internecie. Co więcej, rozszerzenie zakresu tematycznego bloga o zagadnienia blisko związane z branżą, ale wykraczające poza bezpośrednią ofertę, demonstruje wiedzę i kompetencje firmy, umacnia jej autorytet i rozszerza bazę potencjalnych odbiorców. Izabela Michalska, Content Marketing Specialist Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Allegro AdsAnalitykaFacebook AdsGoogle AdsMicrosoft AdvertisingSEOTikTok AdsWideo Marketing Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ