Let Us Perform!: To nie magia! Czyli jak ksi臋garnia Gandalf.com.pl odkry艂a moc Microsoft Advertising dzi臋ki Sempai

Sempai
20 wrze艣nia, 2023
Przeczytasz w ~ 4 min.
Okladka-gandalf

Czy warto szuka膰 nowych kana艂贸w reklamy w internecie? Zawsze! Z tego za艂o偶enia wyszli艣my nawi膮zuj膮c wsp贸艂prac臋 partnersk膮 z Microsoft Advertising.
Partner-Badges-2023_Partner

Let Us Perform! to cykl kr贸tkich case studies, w kt贸rych przedstawiamy jak zestawiaj膮c kreatywno艣膰 z 17 letnim do艣wiadczeniem w digital marketingu pomagamy naszym Klientom rozwija膰 ich sprzeda偶 i zyski. Szukamy nieszablonowych rozwi膮za艅, niewyeksploatowanych dot膮d kana艂贸w dotarcia do nowych, wyznaczamy kierunki. Przeczytaj case study i dowiedz si臋, jak pracujemy!

Efekt:

4x wi臋ksza skala dzia艂a艅 przy stabilnym CPC na poziomie 0,25 PLN

elementy-do-case-study

O naszej wsp贸艂pracy

Gandalf to ambitny e-commerce, pierwotnie skupiony na sprzeda偶y ksi膮偶ek, dzi艣 jeden z czo艂owych dostawc贸w produkt贸w nie tylko ze 艣wiata kultury i rozrywki, ale i innych obszar贸w 偶ycia codziennego.

Wsp贸艂pracujemy od 2022 roku.

Bran偶a ksi臋garska jest niezwykle konkurencyjna. Aby wi臋c Gandalf m贸g艂 pozyskiwa膰 nowych klient贸w i stale rozwija膰 biznes, zarekomendowali艣my mu rozszerzenie dzia艂a艅 o reklamy p艂atne w Microsoft. Znali艣my ju偶 potencja艂 Microsoft Advertising w Polsce, dlatego postawili艣my na ten w艂a艣nie kierunek.

Cel

Cel, jaki postawili艣my sobie na starcie dzia艂a艅 w systemie reklamowym Microsoft Advertising to:

  • Maksymalizacja zysk贸w przy utrzymaniu efektywno艣ci sprzeda偶owej na satysfakcjonuj膮cym Klienta poziomie

cele-do-case-study

Jak to robimy?

Nasze dzia艂ania rozpocz臋li艣my w lipcu 2022 roku. Pocz膮tki nie nale偶a艂y do naj艂atwiejszych – wynik z lipca to nieco ponad 3 300 klikni臋膰 w reklamy.

3300-klikniec

Wiedzieli艣my, 偶e z kampanii Microsoft Advertising mo偶na 鈥渨ycisn膮膰鈥 zdecydowanie wi臋cej. Jako Channel Partner doskonale znamy potencja艂, jaki tkwi w tym ekosystemie reklamowym. Regularnie uczestniczyli艣my w spotkaniach ze specjalistami z Microsoft, mieli艣my tak偶e dost臋p do materia艂贸w zarezerwowanych wy艂膮cznie dla partner贸w. To dlatego byli艣my przekonani, 偶e wypracujemy dla sklepu Gandalf.com.pl nawet najbardziej ambitne wyniki.

Dzia艂ania, jakie wprowadzili艣my w kampaniach dla Gandalf:

  • weryfikacja i poprawa implementacji 艣ledzenia konwersji,
  • sukcesywna rozbudowa kampanii w sieci wyszukiwania,
  • rozbudowa i wieloetapowa optymalizacja kampanii remarketingowych w oparciu o zebrane listy, uwzgl臋dniaj膮c przede wszystkim remarketing dynamiczny,
  • zmaksymalizowanie potencja艂u pozyskania najwa偶niejszych konwersji w kampaniach shoppingowych, a tak偶e nieustanna praca nad polepszeniem jako艣ci feedu,
  • optymalizacja reklam,
  • wykluczanie nietrafnych s艂贸w kluczowych,
  • poprawa segmentacji s艂贸w kluczowych,
  • rotacja bud偶et贸w.

Powy偶sze implementacje sprawi艂y, 偶e鈥

鈥ypracowali艣my 艣wietne efekty!

Na koniec marca 2023:

koniec-marca

Cho膰 w kontek艣cie historii naszego Klienta, magiczne skojarzenia nasuwaj膮 si臋 same, to jednak wypracowane przez nas efekty by艂y jak najbardziej prawdziwe i – co najwa偶niejsze – policzalne. Zwi臋kszyli艣my skal臋 4x utrzymuj膮c stabilny, 艣redni CPC na poziomie 0,25 PLN.

wzrost-skali

Prowadzone w ten spos贸b dzia艂ania pozwoli艂y nam na zebranie warto艣ciowego ruchu, nieopartego o zapytania zwi膮zane z brandem.

Wyniki:

  • Lipiec – wrzesie艅 2022
    • ROAS: 1316%
  • Pa藕dziernik – grudzie艅 2022
    • ROAS: 1065%

Podsumowuj膮c: ponad 100% wy偶sze przychody, przy bud偶etach rz臋du od kilku do kilkunastu tysi臋cy miesi臋cznie!

Dzi臋ki naszym wielomiesi臋cznym staraniom, kampanie osi膮gaj膮 przez ca艂y 2023 rok wybitne wyniki sprzeda偶owe. Odpowiednie przygotowanie do sezonu podr臋cznikowego pozwoli艂o wygenerowa膰 rekordowe przychody. Z niecierpliwo艣ci膮 czekamy na ostatni kwarta艂!

Opinia specjalisty

Kampanie Microsoft Advertising to doskona艂a propozycja dla e-sklep贸w, kt贸re chc膮 dotrze膰 do nowych klient贸w – przecie偶 z wyszukiwarki Bing korzysta 10% u偶ytkownik贸w internetu (na desktopie) w Polsce, szkoda wi臋c by艂oby ich pomija膰.
W dzia艂aniach dla Gandalf postawi艂em na:

  • w pierwszej kolejno艣ci na uporz膮dkowanie kwestii technicznych (np. poprawienie dzia艂ania zliczania konwersji),
  • sprawdzone i skuteczne dzia艂ania w Google Ads np. wykorzystanie og贸lnej struktury kampanii stworzonej dla Google Ads,
  • do艣wiadczenie z Google Ads by艂o bardzo pomocne i znacznie u艂atwi艂o prowadzenie dzia艂a艅. Og贸lne mechanizmy dzia艂ania s膮 zbli偶one, jednak偶e Microsoft Advertising ma te偶 w艂asn膮 specyfik臋, kt贸rej znajomo艣膰 wykorzysta艂em w celu maksymalizacji wynik贸w, np. dob贸r odpowiednich s艂贸w kluczowych, zagregowanie mniejszych kampanii w wi臋ksz膮 struktur臋.
  • dostosowanie struktury i ustawie艅 konta do wy偶szych sezon贸w sprzeda偶owych np. dostosowanie bud偶et贸w. Na wszystkie kampanie patrzymy d艂ugofalowo, uwzgl臋dniamy przede wszystkim cele biznesowe Klienta. Przyk艂ad: wiemy, 偶e w bran偶y ksi臋garskiej gor膮cy okres to m.in. 鈥渟ezon podr臋cznikowy鈥, w zwi膮zku z tym odpowiednio przygotowujemy si臋 do tego momentu w roku, a owoce naszej pracy mo偶emy zbiera膰 d艂u偶ej.

Dzi臋ki naszym wielomiesi臋cznym staraniom, kampanie osi膮gaj膮 przez ca艂y 2023 rok wybitne wyniki sprzeda偶owe. Odpowiednie przygotowanie do sezonu podr臋cznikowego pozwoli艂o wygenerowa膰 rekordowe przychody. Z niecierpliwo艣ci膮 czekamy na ostatni kwarta艂!

Opinia Klienta

ramka-z-cytatem-gandalf