Strona główna → Case-study → Let Us Perform!: To nie magia! Czyli jak księgarnia Gandalf.com.pl odkryła moc Microsoft Advertising dzięki Sempai Let Us Perform!: To nie magia! Czyli jak księgarnia Gandalf.com.pl odkryła moc Microsoft Advertising dzięki Sempai Sempai 20 września, 2023 Przeczytasz w ~ 4 min. Czy warto szukać nowych kanałów reklamy w internecie? Zawsze! Z tego założenia wyszliśmy nawiązując współpracę partnerską z Microsoft Advertising. Let Us Perform! to cykl krótkich case studies, w których przedstawiamy jak zestawiając kreatywność z 17 letnim doświadczeniem w digital marketingu pomagamy naszym Klientom rozwijać ich sprzedaż i zyski. Szukamy nieszablonowych rozwiązań, niewyeksploatowanych dotąd kanałów dotarcia do nowych, wyznaczamy kierunki. Przeczytaj case study i dowiedz się, jak pracujemy! Efekt: 4x większa skala działań przy stabilnym CPC na poziomie 0,25 PLN O naszej współpracy Gandalf to ambitny e-commerce, pierwotnie skupiony na sprzedaży książek, dziś jeden z czołowych dostawców produktów nie tylko ze świata kultury i rozrywki, ale i innych obszarów życia codziennego. Współpracujemy od 2022 roku. Branża księgarska jest niezwykle konkurencyjna. Aby więc Gandalf mógł pozyskiwać nowych klientów i stale rozwijać biznes, zarekomendowaliśmy mu rozszerzenie działań o reklamy płatne w Microsoft. Znaliśmy już potencjał Microsoft Advertising w Polsce, dlatego postawiliśmy na ten właśnie kierunek. Cel Cel, jaki postawiliśmy sobie na starcie działań w systemie reklamowym Microsoft Advertising to: Maksymalizacja zysków przy utrzymaniu efektywności sprzedażowej na satysfakcjonującym Klienta poziomie Jak to robimy? Nasze działania rozpoczęliśmy w lipcu 2022 roku. Początki nie należały do najłatwiejszych – wynik z lipca to nieco ponad 3 300 kliknięć w reklamy. Wiedzieliśmy, że z kampanii Microsoft Advertising można “wycisnąć” zdecydowanie więcej. Jako Channel Partner doskonale znamy potencjał, jaki tkwi w tym ekosystemie reklamowym. Regularnie uczestniczyliśmy w spotkaniach ze specjalistami z Microsoft, mieliśmy także dostęp do materiałów zarezerwowanych wyłącznie dla partnerów. To dlatego byliśmy przekonani, że wypracujemy dla sklepu Gandalf.com.pl nawet najbardziej ambitne wyniki. Działania, jakie wprowadziliśmy w kampaniach dla Gandalf: weryfikacja i poprawa implementacji śledzenia konwersji, sukcesywna rozbudowa kampanii w sieci wyszukiwania, rozbudowa i wieloetapowa optymalizacja kampanii remarketingowych w oparciu o zebrane listy, uwzględniając przede wszystkim remarketing dynamiczny, zmaksymalizowanie potencjału pozyskania najważniejszych konwersji w kampaniach shoppingowych, a także nieustanna praca nad polepszeniem jakości feedu, optymalizacja reklam, wykluczanie nietrafnych słów kluczowych, poprawa segmentacji słów kluczowych, rotacja budżetów. Powyższe implementacje sprawiły, że… …wypracowaliśmy świetne efekty! Na koniec marca 2023: Choć w kontekście historii naszego Klienta, magiczne skojarzenia nasuwają się same, to jednak wypracowane przez nas efekty były jak najbardziej prawdziwe i – co najważniejsze – policzalne. Zwiększyliśmy skalę 4x utrzymując stabilny, średni CPC na poziomie 0,25 PLN. Prowadzone w ten sposób działania pozwoliły nam na zebranie wartościowego ruchu, nieopartego o zapytania związane z brandem. Wyniki: Lipiec – wrzesień 2022 ROAS: 1316% Październik – grudzień 2022 ROAS: 1065% Podsumowując: ponad 100% wyższe przychody, przy budżetach rzędu od kilku do kilkunastu tysięcy miesięcznie! Dzięki naszym wielomiesięcznym staraniom, kampanie osiągają przez cały 2023 rok wybitne wyniki sprzedażowe. Odpowiednie przygotowanie do sezonu podręcznikowego pozwoliło wygenerować rekordowe przychody. Z niecierpliwością czekamy na ostatni kwartał! Opinia specjalisty Kampanie Microsoft Advertising to doskonała propozycja dla e-sklepów, które chcą dotrzeć do nowych klientów – przecież z wyszukiwarki Bing korzysta 10% użytkowników internetu (na desktopie) w Polsce, szkoda więc byłoby ich pomijać. W działaniach dla Gandalf postawiłem na: w pierwszej kolejności na uporządkowanie kwestii technicznych (np. poprawienie działania zliczania konwersji), sprawdzone i skuteczne działania w Google Ads np. wykorzystanie ogólnej struktury kampanii stworzonej dla Google Ads, doświadczenie z Google Ads było bardzo pomocne i znacznie ułatwiło prowadzenie działań. Ogólne mechanizmy działania są zbliżone, jednakże Microsoft Advertising ma też własną specyfikę, której znajomość wykorzystałem w celu maksymalizacji wyników, np. dobór odpowiednich słów kluczowych, zagregowanie mniejszych kampanii w większą strukturę. dostosowanie struktury i ustawień konta do wyższych sezonów sprzedażowych np. dostosowanie budżetów. Na wszystkie kampanie patrzymy długofalowo, uwzględniamy przede wszystkim cele biznesowe Klienta. Przykład: wiemy, że w branży księgarskiej gorący okres to m.in. “sezon podręcznikowy”, w związku z tym odpowiednio przygotowujemy się do tego momentu w roku, a owoce naszej pracy możemy zbierać dłużej. Dzięki naszym wielomiesięcznym staraniom, kampanie osiągają przez cały 2023 rok wybitne wyniki sprzedażowe. Odpowiednie przygotowanie do sezonu podręcznikowego pozwoliło wygenerować rekordowe przychody. Z niecierpliwością czekamy na ostatni kwartał! Opinia Klienta Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Allegro AdsAnalitykaFacebook AdsGoogle AdsMicrosoft AdvertisingSEOTikTok AdsWideo Marketing Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ