Strona główna → Case-study → Migracja nie musi boleć, czyli jak skutecznie wypozycjonować kolczyki — SEO case study Crazy Needles Migracja nie musi boleć, czyli jak skutecznie wypozycjonować kolczyki — SEO case study Crazy Needles Sempai 9 listopada, 2023 Przeczytasz w ~ 7 min. Aby osiągnąć sukces — nie zawsze trzeba dokonywać radykalnych i spektakularnych zmian. Podstawą sukcesu często jest systematyczne wdrażanie dobrych praktyk, o czym doskonale świadczy case study jednego z naszych Klientów, któremu towarzyszyliśmy podczas migracji serwisu. O Kliencie Nasz Klient prowadzi sklep z branży biżuterii, skupiając swą ofertę głównie wokół kolczyków oraz piercingu. Zanim rozpoczęliśmy współpracę, sklep Crazy Needles już posiadał ugruntowaną pozycję i widoczność w top 10 w wyszukiwarkach na wiele fraz związanych ze swoim asortymentem. Niemniej, odstawał od konkurencji ruchem oraz ilością domen odsyłających. Wyzwania Pierwsze miesiące współpracy pozwoliły nam zauważyć potencjał do poprawy. Wśród dostrzeżonych problemów, dostrzegliśmy: bardzo mało opisów — zarówno w kategoriach, jak i przy produktach kwestie techniczne — prędkość witryny itd. mało domen odsyłających meta tagi źle skonstruowane w kategoriach i przy produktach (m.in. brak frazy brandowej, CTA itd.) słabo rozbudowane drzewo kategorii m.in. główne kategorie sprzedażowe umiejscowione w jednej, rozwijanej zakładce linkowanie wewnętrzne — do poprawy drzewo nawigacyjne marnowanie crawl budgetu boty odwiedzające mało ważne z punktu widzenia seo podstrony W 2 połowie 2021 roku miała nastąpić migracja z platformy Sklepy internetowe Shoplo na IdoSell. Strona klienta nie ma zbyt długiej historii, co jest jednym z wielu elementów mogących mieć wpływ na pozycje. Witryna została założona ok. 6 lat wcześniej. Na tle konkurentów nie daje to przewagi. Oto witryna konkurencji, sporo starsza: Przekłada się to na profil linkowy — przypadek? Nie sądzę. Migracja — przed i po Przed migracją, przygotowane zostały wytyczne dla nowego szablonu + sugestie optymalizacyjne dla obecnego, shopalowego. Klient zdecydował, że będzie je wprowadzał na nowej wersji sklepu, co jest oczywiste. Były to zmiany globalne, obliczone na poprawę całej struktury witryny, oparte na analizie konkurencji oraz danych z narzędzi takich jak Ahrefs i Google Search Console: globalne schematy meta tagów (kategorie i produkty) – m.in. człon brandowy, cta, emoji indywidualnie dobrane adresy url dla odpowiednich kategorii optymalizacja struktury nagłówków Hx m.in. usunięcie zbędnych znaczników Hx z kodu strony optymalizacja crawl budgetu m.in. rel=”nofollow” na zbędne z punktu widzenia seo linki wewnętrzne blokowanie zbędnych z punktu widzenia robotów wyszukiwarki podstron w pliku robots.txt linkowanie wewnętrzne oparte na silosowaniu w górnym menu kategorie sprzedażowe porozdzielane po intencji zakupowej a nie, tak jak było wcześniej, wszystko w jednej zakładce sidebar – tutaj IAI zastosował szablon, w którym już na samym początku panel boczny został okrojony tylko do podkategorii powiązanych tematycznie z kategorią wyższego rzędu, do której należą rozwiązanie bardzo dobre, oszczędzające crawl budget i ograniczające cross-silo linkowanie, zatrzymujące konsumenta w obrębie jednego silosa tematycznego, wizualnie skracające sidebar (nadal są sklepy gdzie sidebar zawiera w sobie całe drzewo kategorii, szaleństwo) poprawa nawigacji okruszkowej nieprawidłowo skonstruowana, pomijała niektóre szczeble hierarchii wdrożenie na wszystkich grafikach znaczników ALT rozbudowa drzewa kategorii o zupełnie nowe kategorie sprzedażowe związane z asortymentem sklepu Migracja – efekty wg Ahrefsa Moment migracji, która miejsce w listopadzie 2021 roku, oznaczony został na wykresach. Oto efekty wg Ahrefsa. Ruch organiczny: Frazy kluczowe: Efekty wg Senuto Efekty wg Google Search Console Czymże jednak jest case study bez twardych danych, konkretów, a nie jedynie kolorowych wykresów z narzędzi zewnętrznych? Przyszedł czas na prawdziwe, żywe mięso — rok do roku wg GSC. Wykres z Google Search Console podsumowujący cały rok: Wyświetleń – rok do roku ponad 100% więcej: Wykres kliknięć i wyświetleń z ostatnich 16 miesięcy: Wykres wyświetleń z ostatnich 16 miesięcy: Pozycjonowanie — dalsze działania Oczywiście, po migracji nie zaprzestano działań pozycjonujących: kampania link buildingu jest ciągle systematycznie prowadzona treści na kategorie i produkty są ciągle systematycznie pisane i dodawane były tworzone dedykowane meta tagi dla indywidualnie dobranych podstron analiza logów serwera pozwoliła zablokować w pliku robots.txt – już po migracji – szkodliwe dla crawl budgetu, śmieciowe podstrony zablokowanie takowych pozwoliło zwiększyć stopień indeksacji podstron domeny – sprawdzone empirycznie w raporcie z GSC Indeksowanie stron > Zindeksowane strony Wykres domen odsyłających wg Ahrefs: Opinia specjalisty: W powyższych działaniach nie ma magii — jest tylko twarda rzeczywistość i konsekwentne realizowanie dobrych praktyk seo. Oto co moim zdaniem miało największy wpływ na poprawę widoczności serwisu w wyszukiwarkach: przejście na inny szablon, lepiej skonstruowany pod kątem technicznym rozbudowa serwisu o nowe kategorie sprzedażowe silosowanie – menu i sidebar poprawa linkowania wewnętrznego crawl budget – jak największe jego oszczędzanie za pomocą analizy logów serwera i blokowania thin, duplicate content w pliku robots.txt Aby witryna osiągnęła sukces, należy naprawić błędy onsite podlinkować wartościowymi, tematycznymi odnośnikami uzupełnić o wartościowy, prawidłowo napisany, merytoryczny content Jakub Olszewski, Senior SEO Specialist, Sempai Opinia Klienta: Agencja Sempai to profesjonalna i doświadczona firma, która zna się na swojej pracy. Współpraca z nimi przebiega sprawnie i na wysokim poziomie. Wsparcie podczas migracji na inną platformę sprzedażową, dało mi poczucie, że cały proces przebiegnie bezboleśnie, a my nie stracimy przez to klientów. Jestem przekonany, że dzięki pomocy Sempai będę mógł dalej rozwijać swój biznes, a zdaję sobie sprawę, że działamy w bardzo specyficznej branży, w której nie jest łatwo. Michał Zdanuczyk Crazy Needles Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Allegro AdsAnalitykaFacebook AdsGoogle AdsMicrosoft AdvertisingSEOTikTok AdsWideo Marketing Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ