#growUp!

Zaznacz stronę

Mirat.eu: Jak wygenerować ROAS na poziomie 1400% w ciągu pierwszych 30 dni prowadzenia kampanii?

Strona głównaCase studyMirat.eu: Jak wygenerować ROAS na poziomie 1400% w ciągu pierwszych 30 dni prowadzenia kampanii?

Mirat.eu: Jak wygenerować ROAS na poziomie 1400% w ciągu pierwszych 30 dni prowadzenia kampanii?

Mirat.eu prowadził wcześniej działania promocyjne na Facebooku w dosyć wąskim zakresie, obejmującym m.in. moderację strony firmowej oraz promowanie postów. Wynikało to z niewielkiego zaufania firmy co do skuteczności sprzedażowej tego kanału. I nie jest to wyjątkowy przypadek. Jak wynika z naszych obserwacji, wielu przedsiębiorców nie wierzy w sprzedażowy potencjał tej największej na świecie społecznościówki, uważając, że jest to platforma przeznaczona głównie do celów rozrywkowych.

Kompletnie się z tym nie zgadzamy! Co prawda, przy asortymencie, który w sprzedaży ma nasz klient, trzeba bardziej się nagimnastykowac przy ustawienia kampanii, ale jak pokazują osiągnięte wyniki – warto! Dlaczego nagimnastykować?

Mirat.eu to sklep internetowy, który w swojej ofercie posiada nowoczesne meble do domu i wyposażenia biura, a także artykuły dekoracyjne do ogrodu. Produktów, które oferuje nasz klient, zazwyczaj nie kupuje się od tak, np. klikając w pierwszą wyświetloną reklamę produktu na Facebooku. Najpierw musi pojawić się u nas potrzeba posiadania tej rzeczy. Jak już wiemy, że chcemy kupić dany produkt, to jego ceny i dodatkowe cechy porównujemy na różnych serwisach internetowych.

Założenia kampanii:

  • Skrócenie ścieżki zakupowej
  • Maksymalizacja zysku przy małym budżecie
  • Minimalny zwrot z inwestycji (wg Facebook Business Managera) na poziomie:  800%

Realizacja kampanii:

Przy tworzeniu strategii naszych działań, wyszliśmy od tego, że pomiędzy przejściami na różne serwisy, zdecydowana większość użytkowników zagląda na Facebooka. Dlatego zdecydowaliśmy się skrócić ich drogę do zakupu poprzez wydzielenie grupy docelowej, znajdującej się na etapie zainteresowania i pobudzić ich do działania, prezentując im reklamę z dopasowanym produktem.

W tym celu wykorzystaliśmy remarketing dynamiczny na Facebooku, czyli wyświetlanie reklam użytkownikowi z produktem, który przeglądał ostatnio na e-sklepie lub dodał go do koszyka. Dzięki skutecznym działaniom Adwords, które prowadziliśmy już wcześniej, mieliśmy spory ruch na stronie, który mogliśmy dowolnie targetować.

Chociaż w środowisku e-commerce panuje błędne założenie, że drogie produkty kupowane są na desktopie, to my położyliśmy nacisk w kampanii właśnie na urządzenia mobilne. Po pierwsze, z Facebooka na urządzeniach mobilnych korzysta dziennie średnio około 70% użytkowników więcej niż na desktopie. Po drugie, założyliśmy, że pomiędzy porównywaniem produktów na innych stronach, użytkownik korzysta z aplikacji na urządzeniach mobilnych. Jedyne co musieliśmy zrobić, to zwrócić jego uwagę na mocne strony sklepu.

mobile facebook ads 1

Źródło: Market snapshot poland q2_2016
Wniosek: Na wykresie powyżej widzimy że oficjalne dane Facebooka wskazują na ogromny potencjał urządzeń mobilnych nie tylko w obrębie samego marketingu internetowego, ale w kontekście całego ekosystemu reklamowego. Aż ⅕ budżetów reklamowych w 2018 roku została przeznaczona na urządzenia mobilne.

mobile facebook ads 2

Źródło: Market snapshot poland q2_2016
Wniosek: Dziennie w Polsce na Facebooka za pomocą swojej aplikacji loguje się prawie 10 mln ludzi. Przy 16 mln zarejestrowanych użytkowników, ta liczba daje jasny przekaz, gdzie w pierwszej kolejności trzeba wyświetlać swoje reklamy.

W przekazie reklamowym wykorzystaliśmy prezentację ceny za pomocą rozszerzeń graficznych, co jak się okazało – było strzałem w dziesiątkę! Oprócz wizualnego uatrakcyjnienia obrazu, stanowiła dodatkową przestrzeń na zawarcie istotnych informacji. Wg naszych testów taka nakładka tekstowa zwiększa CTR nawet o pół punktu procentowego!

W przypadku Mirat.eu na dobry wynik wpłynęło coś jeszcze… Użytkownicy na etapie zainteresowania produktem znali już jego właściwości i wiedzieli, ile kosztuje. Dlatego brak ceny w reklamie mógłby spowodować lepszą klikalność, ale też na pewno zwiększyłby współczynnik odrzuceń i koszty konwersji. Użytkownicy wchodziliby na stronę jedynie po to, aby przekonać się o cenie. Dzięki wybranemu przez nas rozwiązaniu mieli ją zaprezentowaną już w reklamie, dlatego jeżeli zdecydowali się kliknąć – to już na etapie świadomej decyzji.

skuteczny post fb

Chętnie informowaliśmy też o możliwych formach płatności, ponieważ na stronie istniała opcja ratalna, a taki atut przy drogich produktach powinien zostać wypunktowany.

Już na etapie zachęcenia do zakupu, staraliśmy się budować lojalność użytkowników, prezentując opcje bonu rabatowego do wykorzystania na następne zakupy Chcieliśmy tym sposobem otworzyć drogę na działania cross sellingowe w przyszłości.

Efekty po 30 dniach prowadzenia kampanii:

  • ROAS na poziomie 1400% wg atrybucji 1-day click oraz 878% wg last click (więcej o różnicach w tych modelach atrybucji znajdziesz tutaj)

wyniki kampanii fb ads 1

 

  • Znaczne skrócenie drogi zakupowej użytkownika, dzięki czemu nasz klient wydaje mniej na reklamę swoich produktów na Facebooku (przy sukcesywnym zwiększaniu efektywności), zaś potencjalni użytkownicy jego e-sklepu rzadziej trafiają na serwisy konkurencji*

ścieżka zakupowa fb ads

*Pierwsza kolumna przedstawia liczbę źródeł, które prowadziły do konwersji, natomiast druga – liczbę konwersji (zakupów) przy danej długości ścieżki

 

wyniki kampanii fb ads 2

źródło: Google Analytics – widok Pozyskiwanie > Źródło/medium

Jak widać na zestawieniu, ruch z Facebook ADS jest bardzo dobrej jakości, o czym świadczą: CTR na poziomie ~3%, współczynnik odrzuceń 67%, śr. czas na stronie 1:36 – są one nawet wyższe aniżeli w przypadku reklamy AdWords (również osiągającej wyniki powyżej średniej).  CTR dla Facebook ADS (3%) jest wyższy aniżeli dla remarketingu w AdWords (0,78%), gdzie w przypadku pierwszego średnia wynosi 2-5%, a drugiego – 0,2-1%. Wniosek jest jednoznaczny: Facebook jest doskonałym narzędziem zwiększającym sprzedaż 🙂

Z agencją Sempai współpracujemy od kwietnia 2017 roku. Bardzo sprawnie przejęli działania związane z pozycjonowaniem naszego serwisu www.innogy.pl po wcześniejszej agencji. Jesteśmy zadowoleni z prowadzonych prac i przekazywanych nam rekomendacji. Godnym pochwalenia jest zrozumienie, jakim wykazują się pracownicy agencji w sytuacjach, gdy nie zawsze możemy te rekomendacje wdrożyć z przyczyn technicznych lub biznesowych. W takich momentach staramy się wspólnie wypracować zadowalające rozwiązanie, biorąc pod uwagę ograniczenia, a przede wszystkim cele, jakie chcemy osiągnąć.

Współpraca z agencją przebiega sprawnie przede wszystkim na łatwość kontaktu z osobami prowadzącymi nasz projekt. Widać, że praca nad pozycjonowaniem sprawia im dużą przyjemność i nie jest tylko obowiązkiem, ale także i pasją.

Cenimy sobie także terminowe, comiesięczne raportowanie i dostęp do narzędzi monitorujących pozycję naszego serwisu. Dzięki nim mamy pewność, że projekt jest w dobrych rękach i w każdej chwili możemy sprawdzić naszą pozycję.

Mając doświadczenie we współpracy z różnymi agencjami specjalizującymi się w pozycjonowaniu stron www, polecam wybór agencji Sempai do prowadzenia działań SEO. To solidna firma z fajnymi ludźmi znającymi się na swojej pracy.

innogy
Innogy