#growUp!

Zaznacz stronę

Mirat.eu: Jak wygenerować ROAS na poziomie 1400% w ciągu pierwszych 30 dni prowadzenia kampanii?

Strona głównaCase studyMirat.eu: Jak wygenerować ROAS na poziomie 1400% w ciągu pierwszych 30 dni prowadzenia kampanii?

Mirat.eu: Jak wygenerować ROAS na poziomie 1400% w ciągu pierwszych 30 dni prowadzenia kampanii?

Mirat.eu prowadził wcześniej działania promocyjne na Facebooku w dosyć wąskim zakresie, obejmującym m.in. moderację strony firmowej oraz promowanie postów. Wynikało to z niewielkiego zaufania firmy co do skuteczności sprzedażowej tego kanału. I nie jest to wyjątkowy przypadek. Jak wynika z naszych obserwacji, wielu przedsiębiorców nie wierzy w sprzedażowy potencjał tej największej na świecie społecznościówki, uważając, że jest to platforma przeznaczona głównie do celów rozrywkowych.

Kompletnie się z tym nie zgadzamy! Co prawda, przy asortymencie, który w sprzedaży ma nasz klient, trzeba bardziej się nagimnastykowac przy ustawienia kampanii, ale jak pokazują osiągnięte wyniki – warto! Dlaczego nagimnastykować?

Mirat.eu to sklep internetowy, który w swojej ofercie posiada nowoczesne meble do domu i wyposażenia biura, a także artykuły dekoracyjne do ogrodu. Produktów, które oferuje nasz klient, zazwyczaj nie kupuje się od tak, np. klikając w pierwszą wyświetloną reklamę produktu na Facebooku. Najpierw musi pojawić się u nas potrzeba posiadania tej rzeczy. Jak już wiemy, że chcemy kupić dany produkt, to jego ceny i dodatkowe cechy porównujemy na różnych serwisach internetowych.

Założenia kampanii:

  • Skrócenie ścieżki zakupowej
  • Maksymalizacja zysku przy małym budżecie
  • Minimalny zwrot z inwestycji (wg Facebook Business Managera) na poziomie:  800%

Realizacja kampanii:

Przy tworzeniu strategii naszych działań, wyszliśmy od tego, że pomiędzy przejściami na różne serwisy, zdecydowana większość użytkowników zagląda na Facebooka. Dlatego zdecydowaliśmy się skrócić ich drogę do zakupu poprzez wydzielenie grupy docelowej, znajdującej się na etapie zainteresowania i pobudzić ich do działania, prezentując im reklamę z dopasowanym produktem.

W tym celu wykorzystaliśmy remarketing dynamiczny na Facebooku, czyli wyświetlanie reklam użytkownikowi z produktem, który przeglądał ostatnio na e-sklepie lub dodał go do koszyka. Dzięki skutecznym działaniom Adwords, które prowadziliśmy już wcześniej, mieliśmy spory ruch na stronie, który mogliśmy dowolnie targetować.

Chociaż w środowisku e-commerce panuje błędne założenie, że drogie produkty kupowane są na desktopie, to my położyliśmy nacisk w kampanii właśnie na urządzenia mobilne. Po pierwsze, z Facebooka na urządzeniach mobilnych korzysta dziennie średnio około 70% użytkowników więcej niż na desktopie. Po drugie, założyliśmy, że pomiędzy porównywaniem produktów na innych stronach, użytkownik korzysta z aplikacji na urządzeniach mobilnych. Jedyne co musieliśmy zrobić, to zwrócić jego uwagę na mocne strony sklepu.

mobile facebook ads 1

Źródło: Market snapshot poland q2_2016
Wniosek: Na wykresie powyżej widzimy że oficjalne dane Facebooka wskazują na ogromny potencjał urządzeń mobilnych nie tylko w obrębie samego marketingu internetowego, ale w kontekście całego ekosystemu reklamowego. Aż ⅕ budżetów reklamowych w 2018 roku została przeznaczona na urządzenia mobilne.

mobile facebook ads 2

Źródło: Market snapshot poland q2_2016
Wniosek: Dziennie w Polsce na Facebooka za pomocą swojej aplikacji loguje się prawie 10 mln ludzi. Przy 16 mln zarejestrowanych użytkowników, ta liczba daje jasny przekaz, gdzie w pierwszej kolejności trzeba wyświetlać swoje reklamy.

W przekazie reklamowym wykorzystaliśmy prezentację ceny za pomocą rozszerzeń graficznych, co jak się okazało – było strzałem w dziesiątkę! Oprócz wizualnego uatrakcyjnienia obrazu, stanowiła dodatkową przestrzeń na zawarcie istotnych informacji. Wg naszych testów taka nakładka tekstowa zwiększa CTR nawet o pół punktu procentowego!

W przypadku Mirat.eu na dobry wynik wpłynęło coś jeszcze… Użytkownicy na etapie zainteresowania produktem znali już jego właściwości i wiedzieli, ile kosztuje. Dlatego brak ceny w reklamie mógłby spowodować lepszą klikalność, ale też na pewno zwiększyłby współczynnik odrzuceń i koszty konwersji. Użytkownicy wchodziliby na stronę jedynie po to, aby przekonać się o cenie. Dzięki wybranemu przez nas rozwiązaniu mieli ją zaprezentowaną już w reklamie, dlatego jeżeli zdecydowali się kliknąć – to już na etapie świadomej decyzji.

skuteczny post fb

Chętnie informowaliśmy też o możliwych formach płatności, ponieważ na stronie istniała opcja ratalna, a taki atut przy drogich produktach powinien zostać wypunktowany.

Już na etapie zachęcenia do zakupu, staraliśmy się budować lojalność użytkowników, prezentując opcje bonu rabatowego do wykorzystania na następne zakupy Chcieliśmy tym sposobem otworzyć drogę na działania cross sellingowe w przyszłości.

Efekty po 30 dniach prowadzenia kampanii:

  • ROAS na poziomie 1400% wg atrybucji 1-day click oraz 878% wg last click (więcej o różnicach w tych modelach atrybucji znajdziesz tutaj)

wyniki kampanii fb ads 1

 

  • Znaczne skrócenie drogi zakupowej użytkownika, dzięki czemu nasz klient wydaje mniej na reklamę swoich produktów na Facebooku (przy sukcesywnym zwiększaniu efektywności), zaś potencjalni użytkownicy jego e-sklepu rzadziej trafiają na serwisy konkurencji*

ścieżka zakupowa fb ads

*Pierwsza kolumna przedstawia liczbę źródeł, które prowadziły do konwersji, natomiast druga – liczbę konwersji (zakupów) przy danej długości ścieżki

 

wyniki kampanii fb ads 2

źródło: Google Analytics – widok Pozyskiwanie > Źródło/medium

Jak widać na zestawieniu, ruch z Facebook ADS jest bardzo dobrej jakości, o czym świadczą: CTR na poziomie ~3%, współczynnik odrzuceń 67%, śr. czas na stronie 1:36 – są one nawet wyższe aniżeli w przypadku reklamy AdWords (również osiągającej wyniki powyżej średniej).  CTR dla Facebook ADS (3%) jest wyższy aniżeli dla remarketingu w AdWords (0,78%), gdzie w przypadku pierwszego średnia wynosi 2-5%, a drugiego – 0,2-1%. Wniosek jest jednoznaczny: Facebook jest doskonałym narzędziem zwiększającym sprzedaż 🙂

Firma WearCo sp. z o.o.współpracowała z firmą Sempai w zakresie audytu kampanii AdWords. Audyt został wykonany w maju 2015.

Po przeprowadzeniu audytu zastanej kampanii AdWords, agencja zaproponowała oraz wprowadziła na koncie reklamowym, przy współpracy z naszym wewnętrznym działem SEM, koniecznie zmiany. Założenia dotyczące planowanych efektów, poczynione na etapie audytu oraz analizy kampanii, sprawdziły się w rzeczywistości. Dzięki zaproponowanym zmianom, firma WearCo zanotowała poprawę kluczowych wskaźników efektywności kampanii AdWords.

Współpraca pomiędzy agencją a naszym wewnętrznym działem SEM przebiegała bardzo sprawnie. Oceniamy ją pozytywnie. Chwalimy sobie również kontakt z koordynatorem projektu ze strony Sempai. Wszystko to nam daje podstawy, aby polecić usługi firmy Sempai w zakresie kampanii reklamowych w wyszukiwarkach.

Answear.com
Zobacz także

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.