Mirat.eu: Jak wygenerowa膰 ROAS na poziomie 1400% w ci膮gu pierwszych 30 dni prowadzenia kampanii?

Sempai
25 lipca, 2018
Przeczytasz w ~ 5 min.
mid century modern living room interior design with monstera tree

Mirat.eu prowadzi艂 wcze艣niej dzia艂ania promocyjne na Facebooku w dosy膰 w膮skim zakresie, obejmuj膮cym m.in. moderacj臋 strony firmowej oraz promowanie post贸w. Wynika艂o to z niewielkiego zaufania firmy co do skuteczno艣ci sprzeda偶owej tego kana艂u. I nie jest to wyj膮tkowy przypadek. Jak wynika z naszych obserwacji, wielu przedsi臋biorc贸w nie wierzy w sprzeda偶owy potencja艂 tej najwi臋kszej na 艣wiecie spo艂eczno艣ci贸wki, uwa偶aj膮c, 偶e jest to platforma przeznaczona g艂贸wnie do cel贸w rozrywkowych.

 

Kompletnie si臋 z tym nie zgadzamy! Co prawda, przy asortymencie, kt贸ry w sprzeda偶y ma nasz klient, trzeba bardziej si臋 nagimnastykowac przy ustawienia kampanii, ale jak pokazuj膮 osi膮gni臋te wyniki 鈥 warto! Dlaczego nagimnastykowa膰?

 

Mirat.eu to sklep internetowy, kt贸ry w swojej ofercie posiada nowoczesne meble do domu i wyposa偶enia biura, a tak偶e artyku艂y dekoracyjne do ogrodu. Produkt贸w, kt贸re oferuje nasz klient, zazwyczaj nie kupuje si臋 od tak, np. klikaj膮c w pierwsz膮 wy艣wietlon膮 reklam臋 produktu na Facebooku. Najpierw musi pojawi膰 si臋 u nas potrzeba posiadania tej rzeczy. Jak ju偶 wiemy, 偶e chcemy kupi膰 dany produkt, to jego ceny i dodatkowe cechy por贸wnujemy na r贸偶nych serwisach internetowych.

 

Za艂o偶enia kampanii:

  • Skr贸cenie 艣cie偶ki zakupowej
  • Maksymalizacja zysku przy ma艂ym bud偶ecie
  • Minimalny zwrot z inwestycji (wg Facebook Business Managera) na poziomie: 800%

 

Realizacja kampanii:

Przy tworzeniu strategii naszych dzia艂a艅, wyszli艣my od tego, 偶e pomi臋dzy przej艣ciami na r贸偶ne serwisy, zdecydowana wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w zagl膮da na Facebooka. Dlatego zdecydowali艣my si臋 skr贸ci膰 ich drog臋 do zakupu poprzez wydzielenie grupy docelowej, znajduj膮cej si臋 na etapie zainteresowania i pobudzi膰 ich do dzia艂ania, prezentuj膮c im reklam臋 z dopasowanym produktem.

 

W tym celu wykorzystali艣my remarketing dynamiczny na Facebooku, czyli wy艣wietlanie reklam u偶ytkownikowi z produktem, kt贸ry przegl膮da艂 ostatnio na e-sklepie lub doda艂 go do koszyka. Dzi臋ki skutecznym dzia艂aniom Adwords, kt贸re prowadzili艣my ju偶 wcze艣niej, mieli艣my spory ruch na stronie, kt贸ry mogli艣my dowolnie targetowa膰.

 

Chocia偶 w 艣rodowisku e-commerce panuje b艂臋dne za艂o偶enie, 偶e drogie produkty kupowane s膮 na desktopie, to my po艂o偶yli艣my nacisk w kampanii w艂a艣nie na urz膮dzenia mobilne. Po pierwsze, z Facebooka na urz膮dzeniach mobilnych korzysta dziennie 艣rednio oko艂o 70% u偶ytkownik贸w wi臋cej ni偶 na desktopie. Po drugie, za艂o偶yli艣my, 偶e pomi臋dzy por贸wnywaniem produkt贸w na innych stronach, u偶ytkownik korzysta z aplikacji na urz膮dzeniach mobilnych. Jedyne co musieli艣my zrobi膰, to zwr贸ci膰 jego uwag臋 na mocne strony sklepu.

oficjalne dane Facebooka wskazuj膮 na ogromny potencja艂 urz膮dze艅 mobilnych

殴r贸d艂o: Market snapshot poland q2_2016

Wniosek: Na wykresie powy偶ej widzimy 偶e oficjalne dane Facebooka wskazuj膮 na ogromny potencja艂 urz膮dze艅 mobilnych nie tylko w obr臋bie samego marketingu internetowego, ale w kontek艣cie ca艂ego ekosystemu reklamowego. A偶 鈪 bud偶et贸w reklamowych w 2018 roku zosta艂a przeznaczona na urz膮dzenia mobilne.

Dziennie w Polsce na Facebooka za pomoc膮 swojej aplikacji loguje si臋 prawie 10 mln ludzi

殴r贸d艂o: Market snapshot poland q2_2016

Wniosek: Dziennie w Polsce na Facebooka za pomoc膮 swojej aplikacji loguje si臋 prawie 10 mln ludzi. Przy 16 mln zarejestrowanych u偶ytkownik贸w, ta liczba daje jasny przekaz, gdzie w pierwszej kolejno艣ci trzeba wy艣wietla膰 swoje reklamy.

 

W przekazie reklamowym wykorzystali艣my prezentacj臋 ceny za pomoc膮 rozszerze艅 graficznych, co jak si臋 okaza艂o 鈥 by艂o strza艂em w dziesi膮tk臋! Opr贸cz wizualnego uatrakcyjnienia obrazu, stanowi艂a dodatkow膮 przestrze艅 na zawarcie istotnych informacji. Wg naszych test贸w taka nak艂adka tekstowa zwi臋ksza CTR nawet o p贸艂 punktu procentowego!

 

W przypadku Mirat.eu na dobry wynik wp艂yn臋艂o co艣 jeszcze鈥 U偶ytkownicy na etapie zainteresowania produktem znali ju偶 jego w艂a艣ciwo艣ci i wiedzieli, ile kosztuje. Dlatego brak ceny w reklamie m贸g艂by spowodowa膰 lepsz膮 klikalno艣膰, ale te偶 na pewno zwi臋kszy艂by wsp贸艂czynnik odrzuce艅 i koszty konwersji. U偶ytkownicy wchodziliby na stron臋 jedynie po to, aby przekona膰 si臋 o cenie. Dzi臋ki wybranemu przez nas rozwi膮zaniu mieli j膮 zaprezentowan膮 ju偶 w reklamie, dlatego je偶eli zdecydowali si臋 klikn膮膰 鈥 to ju偶 na etapie 艣wiadomej decyzji.

 brak ceny w reklamie m贸g艂by spowodowa膰 lepsz膮 klikalno艣膰, ale te偶 na pewno zwi臋kszy艂by wsp贸艂czynnik odrzuce艅 i koszty konwersji

Ch臋tnie informowali艣my te偶 o mo偶liwych formach p艂atno艣ci, poniewa偶 na stronie istnia艂a opcja ratalna, a taki atut przy drogich produktach powinien zosta膰 wypunktowany.

 

Ju偶 na etapie zach臋cenia do zakupu, starali艣my si臋 budowa膰 lojalno艣膰 u偶ytkownik贸w, prezentuj膮c opcje bonu rabatowego do wykorzystania na nast臋pne zakupy Chcieli艣my tym sposobem otworzy膰 drog臋 na dzia艂ania cross sellingowe w przysz艂o艣ci.

 

Efekty po 30 dniach prowadzenia kampanii:

  • ROAS na poziomie 1400% wg atrybucji 1-day click oraz 878% wg last click (wi臋cej o r贸偶nicach w tych modelach atrybucji znajdziesz tutaj)

ROAS na poziomie 1400% wg atrybucji 1-day click oraz 878% wg last click

  • Znaczne skr贸cenie drogi zakupowej u偶ytkownika, dzi臋ki czemu nasz klient wydaje mniej na reklam臋 swoich produkt贸w na Facebooku (przy sukcesywnym zwi臋kszaniu efektywno艣ci), za艣 potencjalni u偶ytkownicy jego e-sklepu rzadziej trafiaj膮 na serwisy konkurencji*

艣cie偶ka zakupowa

*Pierwsza kolumna przedstawia liczb臋 藕r贸de艂, kt贸re prowadzi艂y do konwersji, natomiast druga 鈥 liczb臋 konwersji (zakup贸w) przy danej d艂ugo艣ci 艣cie偶ki

Google Analytics 鈥 widok Pozyskiwanie > 殴r贸d艂o/medium

藕r贸d艂o: Google Analytics 鈥 widok Pozyskiwanie > 殴r贸d艂o/medium

 

Jak wida膰 na zestawieniu, ruch z Facebook ADS jest bardzo dobrej jako艣ci, o czym 艣wiadcz膮: CTR na poziomie ~3%, wsp贸艂czynnik odrzuce艅 67%, 艣r. czas na stronie 1:36 鈥 s膮 one nawet wy偶sze ani偶eli w przypadku reklamy AdWords (r贸wnie偶 osi膮gaj膮cej wyniki powy偶ej 艣redniej).聽 CTR dla Facebook ADS (3%) jest wy偶szy ani偶eli dla remarketingu w AdWords (0,78%), gdzie w przypadku pierwszego 艣rednia wynosi 2-5%, a drugiego 鈥 0,2-1%. Wniosek jest jednoznaczny: Facebook jest doskona艂ym narz臋dziem zwi臋kszaj膮cym sprzeda偶 馃檪