Sempai & Carsmile – wsp贸lna droga do sukcesu w czasach kryzysu

Sempai
6 czerwca, 2023
Przeczytasz w ~ 4 min.
najlepsza kampania google ads

O wsp贸艂pracy Sempai i Carsmile

Wsp贸艂pracujemy w zakresie Google Ads od 2019 roku. Carsmile jest cz臋艣ci膮 grupy OLX i oferuje auta w trzech wariantach finansowych:

  • leasingu,
  • wynajmu d艂ugoterminowego
  • kredytu

skierowanych zar贸wno do firm, jak i os贸b fizycznych

Chcesz pozna膰 szczeg贸艂y kampanii? Zobacz case study w wersji pdf:
Przejd藕 do PDF

Jeden cel – ale bardzo ambitny!

Kampania ukierunkowana by艂a na jeden cel w skali makro – pozyskanie danych kontaktowych os贸b zainteresowanych posiadaniem nowego samochodu.

W zwi膮zku z sytuacj膮 na 艣wiecie i w Polsce, pragmatycznym celem by艂o utrzymanie poziomu “sprzeda偶y” z roku 2021 przy podobnym/r贸wnym koszcie. Wsp贸lnie z Klientem zdefiniowali艣my jednak ambitniejszy cel: wzrost ilo艣ci lead贸w w kampanii Google Ads w 2022 roku o 10%.nasze cele 1Nasz膮 grup膮 docelow膮 by艂y osoby i firmy chc膮ce naby膰 samoch贸d. Opracowali艣my strategi臋 dzia艂a艅, w kt贸rej postanowili艣my skupi膰 si臋 na 4 filarach:

  • elastyczno艣膰 dzia艂a艅 – reagowanie na wydarzenia na 艣wiecie i w Polsce;
  • testy A/B – dedykowane landing pages w zale偶no艣ci od poziomu lejka, r贸偶ne typy formularza: wyj艣cie naprzeciw oczekiwaniom klient贸w w zale偶no艣ci kontekstu;
  • poszukiwanie nowych, niewyeksploatowanych dotychczas form dotarcia do grupy docelowej / poszerzenie grupy docelowej;
  • wej艣cie na wy偶sze poziomy lejka sprzeda偶owego poprzez pojawianie si臋 w wynikach wyszukiwania bez intencji zakupowej.

Czeka艂o na nas sporo wyzwa艅!

Przeszkody nas nie hamuj膮! Wyzwania i rozwi膮zania

Wyzwanie 1. Szklany sufit
Penetrujemy coraz wi臋ksz膮 cz臋艣膰 swojej grupy docelowej. Tak jak inni reklamodawcy jeste艣my uzale偶nieni od ilo艣ci wyszuka艅 w wyszukiwarce jako najefektywniejszego 藕r贸d艂a ruchu.

Rozwi膮zanie: Skupili艣my si臋 na wysokim poziomie lejka, postanowili艣my dotrze膰 do os贸b, kt贸re szuka艂y nowych aut, ale niekoniecznie rozwa偶a艂y leasing/najem. Chcieli艣my pokaza膰 im, 偶e nie musz膮 mie膰 firmy, by pozwoli膰 sobie na nowe auto bez got贸wki i typowych rat.

Wyzwanie 2. Trudna sytuacja w bran偶y
Stan臋li艣my przed trudno艣ciami, na kt贸re nie mieli艣my wp艂ywu:

  • ograniczona dost臋pno艣膰 aut na rynku zwi膮zana z sytuacj膮 pocovidow膮;
  • inflacja i rosn膮ce stopy procentowe – leasing sta艂 si臋 mniej op艂acalny;
  • Nowy Polski 艁ad – zasady leasingu by艂y mniej korzystne i niejasne;
  • wojna w Ukrainie – wiele firm z Polski nastawionych na kontakty handlowe z Rosj膮 i Ukrain膮 musia艂o ograniczy膰 wydatki.
  • szybki wzrost cen paliw spowodowany wojn膮, ale te偶 wewn臋trzn膮 polityk膮 Polski;
  • zmiany w polityce EU – normy spalinowe, samochody elektryczne;

Intencja wyszukiwania fraz zwi膮zanych z leasingiem zmieni艂a si臋 na 鈥減ozyskiwanie informacji鈥. Spad艂 wsp贸艂czynnik konwersji.

Rozwi膮zanie: W tej nier贸wnej 鈥渨alce鈥 z trendem i rynkiem zdecydowali艣my si臋 wyj艣膰 na wy偶sze poziomy lejka w 鈥渟earchu鈥 oraz kreatywniejsze podej艣cie do dzia艂a艅 w sieci reklamowej kierowanych do nowych u偶ytkownik贸w. Postawili艣my na wykorzystanie feedu produktowego oraz reklam臋 dynamiczn膮 (zamiast baner贸w statycznych).

Skupili艣my si臋 na produktach o wysokiej dost臋pno艣ci, komunikowali艣my akcj臋 鈥渢arczy leasingowej鈥. Podkre艣lali艣my, 偶e najem d艂ugoterminowy jest korzystniejszy ni偶 kupno. Wyszli艣my z przekazem do Ukrai艅c贸w, kt贸rzy w wyniku wojny znale藕li si臋 w Polsce, poszerzyli艣my tak偶e kampanie w sieci wyszukiwania o segment aut elektrycznych.

Testowali艣my te偶 r贸偶ne formy formularza kontaktowego. Dawali艣my tak偶e 鈥渂enefity鈥 przy zostawianiu kontaktu. Efekt? 44% wi臋cej lead贸w ni偶 przed wprowadzeniem formularza!

Wyzwanie 3. Nieprawdziwe dane w formularzu
W przypadku zapyta艅 鈥渕arka + model鈥 kierujemy na product page. Ale co zrobi膰, gdy u偶ytkownik wpisuje has艂a 鈥渘owe auto鈥, 鈥渓easing aut鈥, 鈥渨ynajem aut鈥? Nie znamy kontekstu tych wyszukiwa艅, a jednak chcemy zainteresowa膰 takiego u偶ytkownika nasz膮 ofert膮. W tym celu powsta艂 dedykowany landing page z kreatorem samochodu. Po po艣wi臋ceniu czasu na stworzenie idealnego auta, aby pozna膰 wysoko艣膰 rat, trzeba by艂o zostawi膰 kontakt. Sporo u偶ytkownik贸w podawa艂o nieprawdziwe dane, co zaowocowa艂o wysypem bezwarto艣ciowych lead贸w.

Rozwi膮zanie: Aby rozwi膮za膰 ten problem, wprowadzona zosta艂a walidacja numer贸w telefonu w formularzu. Nieprawdziwy uniemo偶liwia艂 przes艂anie formularza, co sk艂oni艂o wiele os贸b do podawania prawdziwych danych. Dodatkowo 鈥 pozwolili艣my u偶ytkownikowi na okre艣lenie intencji korzystania z narz臋dzia, aby nie pobiera膰 danych od os贸b wysoko w lejku. Te 鈥 bardzo cz臋sto okazywa艂y si臋 by膰 niepoprawne.

Ta kampania pokaza艂a, 偶e dla specjalist贸w Sempai nie ma rzeczy niemo偶liwych!

Pomimo niekorzystnych trend贸w dla ca艂ej bran偶y motoryzacyjnej, silnie dotkni臋tej kryzysem, wypracowali艣my dla Carsmile wyniki, z kt贸rych jeste艣my bardzo dumni:

efekty 1 1

Dzia艂ali艣my w bardzo trudnym okresie dla Polski i Europy – rynek wynajmu aut zosta艂 dotkni臋ty negatywnymi skutkami kryzysu gospodarczego, kt贸ry doprowadzi艂 do tego, 偶e wiele firm szuka艂o oszcz臋dno艣ci i nie interesowa艂o si臋 leasingiem. Postawili艣my w centrum u偶ytkownika i jego do艣wiadczenie – to na oczekiwaniach u偶ytkownik贸w oparli艣my dzia艂ania ads i onsite.
Pomimo wej艣cia na polski rynek 艣wiatowego potentata (Autohero), dzi臋ki naszym dzia艂aniom Carsmile utrzyma艂 w Polsce pozycj臋 lidera. Kontynuujemy wsp贸艂prac臋 – nie powiedzieli艣my jeszcze ostatniego s艂owa!

 

kampania google ads

Chcesz pozna膰 szczeg贸艂y kampanii? Zobacz case study w wersji pdf:
Przejd藕 do PDF