Strona główna → Case-study → Sempai & Carsmile – wspólna droga do sukcesu w czasach kryzysu Sempai & Carsmile – wspólna droga do sukcesu w czasach kryzysu Sempai 6 czerwca, 2023 Przeczytasz w ~ 4 min. O współpracy Sempai i Carsmile Współpracujemy w zakresie Google Ads od 2019 roku. Carsmile jest częścią grupy OLX i oferuje auta w trzech wariantach finansowych: leasingu, wynajmu długoterminowego kredytu skierowanych zarówno do firm, jak i osób fizycznych Chcesz poznać szczegóły kampanii? Zobacz case study w wersji pdf: Przejdź do PDF Jeden cel – ale bardzo ambitny! Kampania ukierunkowana była na jeden cel w skali makro – pozyskanie danych kontaktowych osób zainteresowanych posiadaniem nowego samochodu. W związku z sytuacją na świecie i w Polsce, pragmatycznym celem było utrzymanie poziomu “sprzedaży” z roku 2021 przy podobnym/równym koszcie. Wspólnie z Klientem zdefiniowaliśmy jednak ambitniejszy cel: wzrost ilości leadów w kampanii Google Ads w 2022 roku o 10%.Naszą grupą docelową były osoby i firmy chcące nabyć samochód. Opracowaliśmy strategię działań, w której postanowiliśmy skupić się na 4 filarach: elastyczność działań – reagowanie na wydarzenia na świecie i w Polsce; testy A/B – dedykowane landing pages w zależności od poziomu lejka, różne typy formularza: wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów w zależności kontekstu; poszukiwanie nowych, niewyeksploatowanych dotychczas form dotarcia do grupy docelowej / poszerzenie grupy docelowej; wejście na wyższe poziomy lejka sprzedażowego poprzez pojawianie się w wynikach wyszukiwania bez intencji zakupowej. Czekało na nas sporo wyzwań! Przeszkody nas nie hamują! Wyzwania i rozwiązania Wyzwanie 1. Szklany sufit Penetrujemy coraz większą część swojej grupy docelowej. Tak jak inni reklamodawcy jesteśmy uzależnieni od ilości wyszukań w wyszukiwarce jako najefektywniejszego źródła ruchu. Rozwiązanie: Skupiliśmy się na wysokim poziomie lejka, postanowiliśmy dotrzeć do osób, które szukały nowych aut, ale niekoniecznie rozważały leasing/najem. Chcieliśmy pokazać im, że nie muszą mieć firmy, by pozwolić sobie na nowe auto bez gotówki i typowych rat. Wyzwanie 2. Trudna sytuacja w branży Stanęliśmy przed trudnościami, na które nie mieliśmy wpływu: ograniczona dostępność aut na rynku związana z sytuacją pocovidową; inflacja i rosnące stopy procentowe – leasing stał się mniej opłacalny; Nowy Polski Ład – zasady leasingu były mniej korzystne i niejasne; wojna w Ukrainie – wiele firm z Polski nastawionych na kontakty handlowe z Rosją i Ukrainą musiało ograniczyć wydatki. szybki wzrost cen paliw spowodowany wojną, ale też wewnętrzną polityką Polski; zmiany w polityce EU – normy spalinowe, samochody elektryczne; Intencja wyszukiwania fraz związanych z leasingiem zmieniła się na “pozyskiwanie informacji”. Spadł współczynnik konwersji. Rozwiązanie: W tej nierównej “walce” z trendem i rynkiem zdecydowaliśmy się wyjść na wyższe poziomy lejka w “searchu” oraz kreatywniejsze podejście do działań w sieci reklamowej kierowanych do nowych użytkowników. Postawiliśmy na wykorzystanie feedu produktowego oraz reklamę dynamiczną (zamiast banerów statycznych). Skupiliśmy się na produktach o wysokiej dostępności, komunikowaliśmy akcję “tarczy leasingowej”. Podkreślaliśmy, że najem długoterminowy jest korzystniejszy niż kupno. Wyszliśmy z przekazem do Ukraińców, którzy w wyniku wojny znaleźli się w Polsce, poszerzyliśmy także kampanie w sieci wyszukiwania o segment aut elektrycznych. Testowaliśmy też różne formy formularza kontaktowego. Dawaliśmy także “benefity” przy zostawianiu kontaktu. Efekt? 44% więcej leadów niż przed wprowadzeniem formularza! Wyzwanie 3. Nieprawdziwe dane w formularzu W przypadku zapytań “marka + model” kierujemy na product page. Ale co zrobić, gdy użytkownik wpisuje hasła “nowe auto”, “leasing aut”, “wynajem aut”? Nie znamy kontekstu tych wyszukiwań, a jednak chcemy zainteresować takiego użytkownika naszą ofertą. W tym celu powstał dedykowany landing page z kreatorem samochodu. Po poświęceniu czasu na stworzenie idealnego auta, aby poznać wysokość rat, trzeba było zostawić kontakt. Sporo użytkowników podawało nieprawdziwe dane, co zaowocowało wysypem bezwartościowych leadów. Rozwiązanie: Aby rozwiązać ten problem, wprowadzona została walidacja numerów telefonu w formularzu. Nieprawdziwy uniemożliwiał przesłanie formularza, co skłoniło wiele osób do podawania prawdziwych danych. Dodatkowo — pozwoliliśmy użytkownikowi na określenie intencji korzystania z narzędzia, aby nie pobierać danych od osób wysoko w lejku. Te — bardzo często okazywały się być niepoprawne. Ta kampania pokazała, że dla specjalistów Sempai nie ma rzeczy niemożliwych! Pomimo niekorzystnych trendów dla całej branży motoryzacyjnej, silnie dotkniętej kryzysem, wypracowaliśmy dla Carsmile wyniki, z których jesteśmy bardzo dumni: Działaliśmy w bardzo trudnym okresie dla Polski i Europy – rynek wynajmu aut został dotknięty negatywnymi skutkami kryzysu gospodarczego, który doprowadził do tego, że wiele firm szukało oszczędności i nie interesowało się leasingiem. Postawiliśmy w centrum użytkownika i jego doświadczenie – to na oczekiwaniach użytkowników oparliśmy działania ads i onsite. Pomimo wejścia na polski rynek światowego potentata (Autohero), dzięki naszym działaniom Carsmile utrzymał w Polsce pozycję lidera. Kontynuujemy współpracę – nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa! Chcesz poznać szczegóły kampanii? Zobacz case study w wersji pdf: Przejdź do PDF Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Allegro AdsAnalitykaFacebook AdsGoogle AdsMicrosoft AdvertisingSEOTikTok AdsWideo Marketing Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ