Sukces branży Fashion na TikToku, czyli jak skalując budżet, uzyskaliśmy ROAS 6 000%?

Sempai
15 listopada, 2023
Przeczytasz w ~ 8 min.
okladka cs andzela

TikTok w ostatnich latach zyskał miliony zwolenników na całym świecie. Jest odpowiedzią na zachodzące zmiany w naszej codzienności. Dlaczego? Wygląda na to, że dostarcza dokładnie takiej — przystępnej formy rozrywki, jakiej oczekują konsumenci.

Jego potencjał zaczyna być dostrzegany zarówno przez wielkie korporacje, jak i mniejsze biznesy, które coraz chętniej szukają nowych możliwości. Nic w tym dziwnego, skoro TikTok przyciąga do siebie coraz więcej nowych użytkowników, którzy są jednocześnie członkami grup docelowych wielu marek.

O współpracy

Jedną z takich marek jest butik Andżela (andzela.com), który wcześniej z powodzeniem prowadził swoje działania na platformach Google i Meta Ads. W pierwszym kwartale tego roku (2023) rozszerzyliśmy naszą współpracę również o kampanie TikTok Ads. 

Zaczęło się spokojnie, bo od kampanii ukierunkowanych na pozyskanie nowych obserwujących, aby małymi krokami budować rozpoznawalny brand.

W czerwcu, gdy profil zdobył już szersze grono obserwujących, rozpoczęliśmy działania sprzedażowe na TikToku. 

Marka, która poczuła trend i zaczęła tworzyć własny!

Swoje pierwsze sukcesy wspólnie z Butikiem Andżela osiągnęliśmy w obszarze Google i Meta Ads. Gdy pojawiła się okazja, aby wykorzystać potencjał i kreatywność marki poprzez inne medium, które — chociaż wciąż jest w fazie rozwoju — dysponuje ogromnym potencjałem, stwierdziliśmy, że wspólnymi siłami musimy to zrobić. Okazało się to strzałem w dziesiątkę.

Strategia do osiągnięcia celu!

Cele sprzedażowe były realizowane na pozostałych platformach reklamowych, gdzie działaliśmy już od dłuższego czasu, dlatego w przypadku TikToka nie kładliśmy dużego nacisku na wzrost liczby zakupów. 

Początkowo nasze działania skupiały się na pozyskiwaniu nowych obserwujących. Było to strategiczne podejście do tematu. Budowaliśmy bazę followersów, a jednocześnie pod tiktokami generowane były wysokie liczby wyświetleń oraz komentarze. 

wskazowka

Po około trzech miesiącach naszych działań, wspólnie z klientem zdecydowaliśmy, że powinniśmy pójść o krok dalej i przeprowadzić próbną kampanię sprzedażową. Naszym celem było uzyskanie ROAS’u na poziomie 2 000% przy utrzymaniu CPA (koszt za wykonanie akcji – zakupu) poniżej 20 zł. 

nasze cele

Kiedy wszystko było już jasne, wystarczyło tylko zaimplementować Pixel TikToka oraz wgrać feed produktowy, aby móc wykorzystywać potencjał sprzedaży z katalogu.

Biorąc pod uwagę fakt, że dotarcie do użytkowników TikToka odbywa się niezwykle niskim kosztem, postanowiliśmy nie zawężać naszego targetu. Jedyną istotną zmianą było usunięcie z grupy docelowej mężczyzn, którzy nie byli targetem dla sklepu z odzieżą damską. Ustawiliśmy dzienny budżet kampanii, trzymając się ustalonego wcześniej media planu, dodaliśmy kilka tiktoków z profilu i gotowe.
Warto zaznaczyć, że w tej kampanii nie korzystaliśmy z katalogu, ponieważ chcieliśmy ocenić potencjał publikowanych na koncie materiałów. Już po pierwszym dniu od uruchomienia kampanii wiedzieliśmy, że to dopiero zapowiedź prawdziwego sukcesu. Zresztą wyniki mówią same za siebie!

screen

A jak zakończył się pierwszy miesiąc prowadzenia kampanii pod konwersję zakupu?

ROAS = 2 799%

Później było tylko lepiej!

W kolejnych miesiącach postanowiliśmy wykorzystać świetne wyniki reklam i postawić na skalowanie konta reklamowego. 

Wrzesień 2023 zamknęliśmy z następującym wynikiem:

ROAS = 6 147%

Wrzesień 2023 vs. czerwiec 2023 (przy budżecie reklamowym większym o 50%)

  • miesięczna liczba zakupów – wzrost o 1 043
  • zwrot z wydatkowania kampanii – wzrost o 3 348%
  • CPA mniejsze o 2,91 zł

Jeżeli więc nadal zastanawiasz się, czy warto rozpocząć reklamę swojego biznesu na TikToku, odpowiedź jest bardzo prosta – warto!

Klucz do sukcesu na TikToku!

Jak wskazują sami twórcy aplikacji, TikTok jest miejscem, gdzie kluczową rolę odgrywają dwa elementy:

content uzytkownicy
  • content – ponieważ to od jego jakości zależy, jak wiele czasu użytkownicy poświęcą na przeglądanie TikToka,
  • użytkownicy – ponieważ to oni tworzą trendy i bez ludzi tak naprawdę nie byłoby całej aplikacji. Bo w końcu jak ma funkcjonować medium społecznościowe bez społeczności?

W przypadku naszego klienta, gdzie celem było uzyskanie kosztu za zakup wynoszącego mniej niż 20 zł, na bieżąco wyłączaliśmy reklamy, które miały najwyższe CPA spośród wszystkich aktywnych kreacji, a na ich miejsce włączaliśmy kolejne reklamy. Taki sposób działania pozwolił nam dojść do momentu, w którym wyłączamy reklamy z CPA na poziomie 8 zł, ponieważ aktualnie średnie CPA mamy na poziomie 5 zł. Dodatkowo warto nadmienić, że na czas optymalizacji contentu, grupa docelowa została pozostawiona bez zmian, a jedyna modyfikacja, jaka jest przez nas wprowadzana, nie licząc nowych reklam to budżet, który stale zwiększamy, nie tracąc przy tym efektywności.

Jeżeli chcesz sprzedawać na TikToku, zacznij tworzyć content, który w natywny sposób będzie reklamował Twoje produkty/usługi lub po prostu odpowie na potrzeby Twoich potencjalnych klientów!

Okiem specjalisty:
okiem eksperta

Nasz sukces zawdzięczamy optymalizacji contentu. Tak, jak w przypadku innych platform efektywność może zależeć od odpowiednio dobranej grupy docelowej, tak w przypadku TikToka należy zwrócić szczególną uwagę na publikowane treści – ich dopasowanie do charakterystyki platformy oraz regularność publikacji.

Nie należy jednak tego rozumieć tak, że kampanie na TikToku wystarczy targetować szeroko i bez większych zawężeń – zawsze trzeba mieć na uwadze specyfikę branży i asortymentu. Ważna jest też synergia innych platform reklamowych, takich jak Meta, Google, czy Bing.

Poniżej kilka inspiracji na filmy dla branży fashion pochodzące od naszego klienta “Andżela”, które przyczyniły się do powyżej opisanego sukcesu na TikToku!

Do następnego i dużo kreatywności!

Patryk Karoń, Junior Meta Ads Specialist

 

Kreatywne TikToki – przykłady:

Opinia Klienta:

Współpraca z agencją Sempai w zakresie prowadzenia działań TikTok Ads była dla naszego butiku bardzo owocna. Dzięki profesjonalnemu podejściu i doświadczeniu zespołu agencji udało nam się osiągnąć bardzo dobre wyniki, co pokazało nam, że TikTok daje naprawdę spore możliwości.

Agencja Sempai zapewniła nam kompleksową obsługę, od opracowania strategii reklamowej po bieżący monitoring i optymalizację kampanii. Współpraca z zespołem była bardzo przyjemna i efektywna, ale o tym wiedzieliśmy już wcześniej – współpracujemy także w zakresie reklam Google i Meta.

05 karuzela andzela fb NATYWNY