RMD Bike & Sempai – wzajemne zrozumienie kluczem do rozwoju biznesu

Sempai
3 czerwca, 2021
Przeczytasz w ~ 7 min.
case study rmd bike scaled

Poznajcie histori臋 sukcesu RMD Bike – sklepu internetowego, kt贸ry na przestrzeni 4 lat ewoluowa艂 z raczkuj膮cego e-commerce鈥檃 do jednego z lider贸w bran偶y rowerowej!

Z punktu widzenia naszej agencji, we wsp贸艂pracy najwa偶niejsze s膮: zaufanie i wzajemne zrozumienie. Klienci powierzaj膮 nam cz臋sto ogromne kwoty na dzia艂ania reklamowe, licz膮c na to, 偶e b臋dziemy dysponowa膰 nimi jak najbardziej efektywnie. Ich wzrost i skalowanie kampanii bez wymienionych wy偶ej: zaufania i wzajemnego zrozumienia by艂oby niemo偶liwe.

Z RMD Bike wsp贸艂pracujemy ju偶 od 4 lat, od kiedy jeszcze by艂 on stosunkowo m艂odym sklepem internetowym. Przez tak d艂ugi czas naturalnym jest, 偶e pr贸cz sukces贸w zdarza艂y si臋 r贸wnie偶 gorsze momenty. Ale dzi臋ki 艣cis艂ej wsp贸艂pracy zawsze znajdowali艣my rozwi膮zania optymalne dla danej sytuacji. Ca艂y czas starali艣my si臋 bra膰 pod uwag臋 nie tylko nasze KPI鈥檚, ale g艂贸wnie cele biznesowe Klienta. Dzi臋ki temu znacznie przeskalowali艣my kampanie, a nawet weszli艣my na nowe rynki, pomagaj膮c Klientowi rozwija膰 sw贸j biznes. S膮dz臋, 偶e zar贸wno my, jak i RMD Bike, oceniamy wsp贸艂prac臋 jako bardzo owocn膮鈥komentuje Piotr Ma艂yszko, Account Manager i osoba koordynuj膮ca projekt RMD Bike z ramienia Sempai.

 

O Kliencie

 

RMD Bike to sklep rowerowy – zar贸wno internetowy, jak i stacjonarny z siedzib膮 w Bia艂ymstoku.

 

Klient zaczyna艂 od produkcji cz臋艣ci rowerowych, by z biegiem lat sta膰 si臋 jednym z lider贸w bran偶y rowerowej i wy艂膮cznym dystrybutorem marki Mafia Bikes w Polsce. Obecnie – opr贸cz rower贸w – oferuje bogaty wyb贸r hulajn贸g, deskorolek, kendam i sprz臋tu zwi膮zanego ze skateboardingiem.

 

Historia wsp贸艂pracy

 

Wsp贸艂prac臋 z RMD Bike rozpocz臋li艣my w 2018 roku, kiedy to by艂 jeszcze raczkuj膮cym e-commerce. Na pocz膮tku naszym najwa偶niejszym zadaniem jako agencji by艂o zrozumienie biznesu klienta i kierunku, w kt贸rym chce zmierza膰. Dzi臋ki temu, 偶e w艂a艣ciciel e-sklepu ju偶 od startu dzieli艂 si臋 z nami swoimi spostrze偶eniami i artyku艂owa艂 swoje potrzeby, wyznaczyli艣my cele i strategie dzia艂a艅, kt贸re w namacalny spos贸b wspar艂y rozw贸j jego biznesu.聽

 

3 filary sukcesu wsp贸艂pracy z RMD Bike

3 filary wsp贸艂pracy

Zrozumienie biznesu Klienta聽

 

Bardzo wa偶ne s膮 dla nas zar贸wno zrozumienie biznesu Klienta, z kt贸rym rozpoczynamy wsp贸艂prac臋, jak i bie偶膮ca weryfikacja kierunku rozwoju sklepu internetowego, dla kt贸rego ju偶 prowadzimy dzia艂ania performance marketingowe. Ka偶dy biznes jest inny – posiada sw贸j indywidualny charakter, za艣 w艂a艣ciciele – mog膮 mie膰 r贸偶ne wizje jego rozwoju. Dlatego do ka偶dego z nich staramy si臋 podej艣膰 鈥減o ludzku鈥, w swoich dzia艂aniach uwzgl臋dniaj膮c przeanalizowane wcze艣niej pro艣by, pytania czy w膮tpliwo艣ci.

 

Przyk艂adem dobrze obrazuj膮cym ten filar jest aktualnie najlepiej sprzedaj膮cy si臋 produkt RMD Bike – Kendamy.聽

Kiedy dowiedzieli艣my si臋 o dodaniu produktu do oferty, przeanalizowali艣my dok艂adnie jego potencja艂 sprzeda偶owy Google Ads przy pomocy planera s艂贸w kluczowych i inych dost臋pnych narz臋dzi. Dlaczego? Niska cena Kendamu mog艂a spowodowa膰, 偶e nasz podstawowy wska藕nik efektywno艣ciowy – ROAS – ulegnie drastycznym spadkom (cena pozosta艂ego asortymentu w e-sklepie jest 艣rednio kilkukrotnie dro偶sza). Mimo to postanowili艣my, 偶e przetestujemy ten produkt w naszych dzia艂aniach. Po stosunkowo kr贸tkim czasie zacz膮艂 on generowa膰 wi臋ksz膮 cz臋艣膰 przychod贸w sklepu. Obustronne zaufanie i wsp贸lne d膮偶enie do celu pozwoli艂o nam na uzyskanie rekordowej sprzeda偶y. Z sukcesem wype艂nilismy nisz臋, panuj膮c膮 w贸wczas w Polsce na tego typu produkty.

Dwustronna komunikacja

W tym miejscu warto wyja艣ni膰, na czym polega wsp贸艂praca z dzia艂em Client Service w naszej agencji:聽

Naszym podstawowym zadaniem jest zapewnienie klarownej komunikacji na linii Specjalista – Klient. Wydaje si臋, 偶e jest to prosta sprawa – dostajemy informacj臋 i przekazujemy j膮 dalej. Prawda jest jednak zgo艂a inna鈥 – komentuje Piotr.聽

 

Osoba odpowiedzialna za kontakt z klientem z ramienia naszej agencji stara si臋 podchodzi膰 do ka偶dego z nich w spos贸b proaktywny i regularnie inicjuje kontakt. W jakim celu? Aby zrealizowa膰 m.in. za艂o偶enie pierwszego z filar贸w – czyli lepiej zrozumie膰 biznes klienta, jego potrzeby i oczekiwania wzgl臋dem naszej wsp贸艂pracy. Kontakt z Client Service Sempai odbywa si臋 na 4 sposoby – telefonicznie, mailowo, a tak偶e organizujemy spotkania online i w biurach: w Bia艂ymstoku lub Krakowie.

 

X-factorem w tym case study jest proaktywna postawa naszego Klienta. W艂a艣ciciel RMD Bike w ci膮gu trwania naszej wsp贸艂pracy wkracza艂 na wiele 艣cie偶ek rozwoju biznesu, w tym m.in. usprawnia艂 dzia艂anie swojego serwisu, zapewnia艂 regularny nap艂yw nowego asortymentu czy analizowa艂 zachowania konkurencji. Co wa偶ne dla powodzenia naszych wsp贸lnych dzia艂a艅 – traktowa艂 nas jak prawdziwego partnera biznesowego i za ka偶dym razem nas o nich informowa艂. Dzieli艂 si臋 z Account Managerem swoimi spostrze偶eniami, wprowadza艂 zaproponowane przez niego zmiany, co zaowocowa艂o jeszcze lepszymi efektami wsp贸lnych dzia艂a艅 i prze艂o偶y艂o si臋 na szybszy i wi臋kszy wzrost jego biznesu. Win-win, prawda?

 

Dob贸r odpowiedniej strategii

 

Jednym z najwa偶niejszych element贸w naszej wsp贸艂pracy by艂o – na starcie – przygotowanie strategii dzia艂a艅 i – co trwa do tej pory – bie偶膮ce dostosowywanie jej do aktualnej sytuacji biznesu klienta. By艂o to mo偶liwe dzi臋ki obustronnemu, sta艂emu kontaktowi na linii Account Manager i Klient – zar贸wno w formie telefonicznej, jak i mailowej. W艂a艣ciciel RMD Bike na bie偶膮co informuje nas o wszystkich wa偶nych zmianach w polityce firmy, za艣 Opiekun Klienta, po zebraniu kompletu danych, nawi膮zuje dyskusj臋 ze specjalist膮, aby dok艂adnie mu wyt艂umaczy膰 i przeanalizowa膰 z nim wszystkie elementy wsp贸艂pracy.聽

 

Dzi臋ki temu specjalista Google Ads by艂 i ca艂y czas jest w stanie podejmowa膰 najbardziej optymalne decyzje dotycz膮ce kampanii i tym samym pom贸c w realizacji cel贸w biznesowych sklep贸w internetowego. Przy uwzgl臋dnieniu wypracowanych przez lata dobrych praktyk oraz regularnej analizie danych m贸g艂 nieustanne rozwija膰 projekt i wdra偶a膰 w 偶ycie ustalone strategie marketingowe.

Chronologicznie obrane strategie:

  • stabilizacja wynik贸w
  • analiza cen produkt贸w, uzupe艂nienie niszy, kt贸r膮 by艂a cz臋艣膰 oferowanego przez RMD Bike asortymentu
  • skalowanie kampanii przy za艂o偶onym zwrocie z inwestycji
  • rozwini臋cie dzia艂a艅 – cel minimum o 100% r/r
  • ekspansja zagraniczna na wybrane rynki w oparciu o wypracowane metody

 

Realizacja kampanii Google Ads

 

1. Ustalenie core kampanii

 

Aby na starcie osi膮gn膮膰 stabilne i satysfakcjonuj膮ce wyniki kampanii, stworzyli艣my tzw. core kampanii. W bran偶owej nomenklaturze to jest zestaw reklam, kt贸ry sprawdza si臋 nawet poza sprzeda偶owymi sezonami.聽

 

W tym celu:聽

  • przeanalizowali艣my tysi膮ce s艂贸w kluczowych i wyszukiwanych hase艂,聽
  • kontrolowali艣my wszystkie ustalone stawki CPC i cele,聽
  • uwzgl臋dnili艣my przy tym zmienne: dostosowanie stawek na poziomie urz膮dze艅, harmonogram贸w, 艣redni膮 pozycj臋, udzia艂y w wy艣wietleniach oraz przede wszystkim grupy odbiorc贸w i wska藕niki efektywno艣ciowe.

 

Fundamentem dzia艂a艅 reklamowych na koncie Google Ads, niezale偶nym od sezonu, by艂a kampania Search (co charakterystyczne akurat dla tego sklepu internetowego – kampanie Search okaza艂y si臋 r贸wnie efektywne jak produktowe) i w PLA wyselekcjonowanej za pomoc膮 wcze艣niejszych zabieg贸w cz臋艣ci asortymentu e-sklepu.聽

 

2. Wyodr臋bnienie najefektywniejszych segment贸w

 

Na podstawie regularnych analiz cen konkurencji przez wyszukiwania w Google i wzajemnej wymiany informacji z Klientem dowiedzieli艣my si臋, kt贸re produkty s膮 najatrakcyjniejsze cenowo. To w艂a艣nie je starali艣my si臋 wyeksponowa膰 najmocniej jak to mo偶liwe we wszystkich performance鈥檕wch kampaniach.

 

3. Optymalizacja kampanii

 

Po kilku tygodniach analiz i optymalizacji wyodr臋bnili艣my najefektywniejszy w贸wczas zestaw kampanii.

 

W nast臋pnym etapie postawili艣my na stopniowe zwi臋kszanie nap艂ywu wysoko kalorycznego ruchu i skupili艣my si臋 na zwi臋kszeniu liczby pozyskanych konwersji. W tym celu specjalista w swoich dzia艂aniach koncentrowa艂 si臋 na optymalizacji jako艣ciowej, efektywno艣ciowej oraz aktualizacji kampanii o nowy asortyment. Na przestrzeni czasu Google wprowadza艂 wiele nowo艣ci w swoim systemie reklamowym, z kt贸rych na bie偶膮co korzystali艣my, aby pojawia膰 si臋 we wszystkich dost臋pnych przestrzeniach reklamowych.

 

4. Skalowanie dzia艂a艅

 

Na pocz膮tku, gdy zdobywamy zaufanie Klienta, zdarza si臋, 偶e naszym dzia艂aniom towarzysz膮 ustalone maksymalne bud偶ety miesi臋czne. Jednak po kilku miesi膮cach, gdy wsp贸艂praca okazuje si臋 bardzo owocna, a efekty zadowalaj膮ce, przestaj膮 one obowi膮zywa膰. Tak samo by艂o w przypadku RMD Bike.

 

Dzi臋ki temu, 偶e wypracowali艣my skuteczne dzia艂ania (czyli przynosz膮ce oczekiwane rezultaty), Klient postanowi艂 otworzy膰 bud偶et przy zachowaniu odpowiedniego ROAS. Dzi臋ki temu sukcesywnie skalujemy kampanie do tej pory.

 

5. Ekspansja zagraniczna

 

Naturalnym, kolejnym etapem rozwoju RMD Bike by艂a ekspansja zagraniczna, kt贸ra stanowi nieograniczone mo偶liwo艣ci rozwoju dla ka偶dego e-biznesu. Wskutek wielu rozm贸w z w艂a艣cicielem sklepu internetowego oraz dzi臋ki analizie rynk贸w zagranicznych za pomoc膮 zaawansowanych narz臋dzi, do kt贸rych otrzymali艣my dost臋p jako agencja partnerska Premium, wyselekcjonowali艣my rynki z najwi臋kszym potencja艂em:

  • Niemcy
  • Austria
  • Szwajcaria

 

Zgodnie z oczekiwaniami – decyzja okaza艂a si臋 strza艂em w 10! Dzia艂ania eksportowe pozwoli艂y na podwojenie zysk贸w RMD Bike.

wyniki kampanii

Efekty:

 

Od pocz膮tku wsp贸艂pracy, czyli od ko艅ca 2018 roku, sukcesywnie zwi臋kszamy dynamik臋 wzrostu sprzeda偶y RMD Bike za pomoc膮 dzia艂a艅 p艂atnych w Google:

wzrost przychod贸w z kampanii Google Ads

Wykres przedstawia wzrost przychod贸w z kampanii Google Ads

 

Od pocz膮tku wsp贸艂pracy do teraz osi膮gn臋li艣my prawie 10-krotny wzrost przychod贸w z tego kana艂u:

  • przychody +994%
  • transakcje +1453%
  • ROAS 958%

 

Uzyskane wsp贸lnymi si艂ami wyniki pokazuj膮, jak wa偶ne w realizacji cel贸w jest wzajemne zrozumienie partner贸w biznesowych, przejawiaj膮ce si臋 m.in. regularnym kontaktem i zaufaniem. Dzi臋ki temu sklep internetowy RMD Bike ewoluowa艂 od raczkuj膮cego e-commerce do pozycji jednego z lider贸w w swojej bran偶y.