2-krotny wzrost聽 przychod贸w z reklam聽 produktowych dzi臋ki Sempai Merchant 360

Sempai
18 grudnia, 2019
Przeczytasz w ~ 4 min.
case study orteo

W艂a艣ciciel Orteo.pl stale poszukuje dodatkowych 藕r贸de艂 ruchu, kt贸re pozwol膮 mu na skalowanie biznesu. Dlatego zdecydowali艣my si臋 na wdro偶enie w kampaniach produktowych naszego autorskiego rozwi膮zania – Sempai Merchant 360. W efekcie w ultra szybkim czasie podwoili艣my przychody z PLA!

O kliencie:

 

Orteo to specjalistyczny sklep medyczny oferuj膮cy sprz臋t rehabilitacyjny oraz聽 ortopedyczny dla doros艂ych i dzieci: ortezy, plastry kinesiotaping, kule, chodziki.聽 Kompleksowym marketingiem od listopada 2012, pocz膮tkowo z ma艂ym bud偶etem聽 oraz ma艂ymi przychodami, krok po kroku rok po roku budowali艣my mark臋 Orteo w聽 internecie.

 

Znaczenie kampanii produktowych dla Orteo.pl

 

Prowadzone od kilku lat kampanie Google Ads s膮 przewa偶aj膮cym 藕r贸d艂em聽 generowanej w sklepie sprzeda偶y, mierzonej w setkach tysi臋cy z艂otych miesi臋cznie.聽 Kampanie produktowe (PLA) stanowi膮 przy tym g艂贸wn膮 sk艂adow膮 konta, zapewniaj膮c聽 ruch u偶ytkownik贸w ch臋tnie kupuj膮cych w sklepie bezpo艣rednio w nast臋pstwie聽 klikni臋cia reklamy. S膮 to r贸wnie偶 kampanie, kt贸re generuj膮 najwi臋ksz膮 liczb臋聽 odwiedzin oraz przychod贸w ze wszystkich kampanii.

 

Kampanie produktowe (PLA) & Orteo.pl:

  • ponad 70% ruchu ca艂o艣ci Google Ads
  • ok. 70% przychod贸w ca艂o艣ci Google Ads

 

Sempai Merchant 360

 

W艂a艣ciciel sklepu stale poszukuje dodatkowych 藕r贸de艂 ruchu, kt贸re pozwol膮 mu na skalowanie biznesu. Dlatego zdecydowali艣my si臋 na wdro偶enie w kampaniach produktowych Orteo.pl naszego autorskiego rozwi膮zania, z kt贸rym byli艣my gotowi do startu w grudniu 2018 roku.,聽

 

Sempai Merchant 360 to nasz autorski ekosystem reklam produktowych w Google, na kt贸re sk艂adaj膮 si臋 2 narz臋dzia, zwi臋kszaj膮ce efektywno艣膰 Shopping Campaigns:

  • Sempai Merchant – nasze autorskie narz臋dzie, s艂u偶膮ce do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii PLA.
  • Comparison Shopping Services聽 Sempai Shop, czyli serwis www, kt贸ry grupuje oferty produkt贸w od e-sprzedawc贸w,聽

 

Sempai Merchant聽

 

Serce systemu Sempai Merchant 360 stanowi nasze autorskie narz臋dzie, s艂u偶膮ce do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii PLA.

 

Jego wykorzystanie odci膮偶a reklamodawc臋 w zakresie technicznych aspekt贸w budowy, utrzymania i rozwoju kampanii. Umo偶liwia natomiast decyzje i dzia艂ania strategiczne, optymalizacj臋 z opcjami automatyzacji oraz uwzgl臋dnienie sprawdzonych, dobrych praktyk.

 

Dzi臋ki wykorzystaniu Sempai Merchant w PLA:

  • Kampania budowana jest automatycznie w oparciu o wybrane atrybuty produkt贸w. Zalet膮 jest przejrzysto艣膰 struktury, daj膮ca mo偶liwo艣ci 艂atwej analizy szczeg贸艂贸w zar贸wno w Google Ads jak i Analytics.
  • Kampania nawet na moment nie traci na efektywno艣ci, poniewa偶 system aktywnie sprawdza, wy艂apuje i od razu informuje o b艂臋dach w feedzie produktowym.
  • Docieramy do klient贸w na wszystkich etapach ich decyzji zakupowych dzi臋ki zaawansowanej optymalizacji kampanii w oparciu o lejek sprzeda偶owy (o kt贸rym wi臋cej przeczytasz na https://sempai.pl/blog/lejek-sprzedazowy-co-to-jest-i-jak-go-stworzyc/).

 

CSS Sempai Shop

 

Jest to serwis www, kt贸ry grupuje oferty produkt贸w od e-sprzedawc贸w. Przy tym umo偶liwia wy艣wietlanie ich w postaci reklam produktowych w Google, tradycyjnie przekierowuj膮c klikni臋cia wprost do karty produktu w danym sklepie internetowym.

 

Korzy艣ci, kt贸re otrzymujemy dzi臋ki wykorzystaniu CSS Sempai Shop w PLA:

  • Stawki CPC ni偶sze nawet o 20%. Op艂aty za klikni臋cie reklam 鈥減rzez Sempai鈥, nie s膮 obarczone 偶adn膮 dodatkow膮 mar偶膮 technologiczn膮, co ma to miejsce w przypadku innych CSS np. Google Shopping.
  • Zauwa偶alny wzrost liczby wy艣wietle艅 i klikni臋膰. Dzieje si臋 tak za spraw膮 lepszej ekspozycji reklam w boksach produktowych 鈥 przy tych samych, a nawet ni偶szych deklarowanych stawkach CPC.

 

 

Wzrost ruchu po w艂膮czeniu nowego CSS w kampanii PLA Orteo.pl

Wzrost ruchu po w艂膮czeniu nowego CSS

Wzrost ruchu po w艂膮czeniu nowego CSS

 

Por贸wnanie wynik贸w kampanii w kolejnych okresach po w艂膮czeniu CSS przez Sempai:

 

Por贸wnanie聽 14 dni Por贸wnanie聽 30 dni Por贸wnanie聽 60 dni Por贸wnanie聽 90 dni
Klikni臋cia +1.96% +7.58% +21.82% +31.75%
Przychody -2.86% +0% +19.15% +44.93%
ROAS 鈮500% 鈮500% 鈮500% 鈮500%

 

 

Dzi臋ki aktywacji CSS przez Sempai w kampanii produktowej Orteo.pl osi膮gn臋li艣my wzrost potencja艂u generowania ruchu o ponad 20% po 60 dniach oraz ponad 30% po 90 dniach, przy utrzymaniu efektywnej sprzeda偶y bezpo艣rednio z klikni臋膰 w reklamy z kampanii produktowej.

 

Sempai Merchant 360 – efekty

 

Por贸wnanie grudnia 2018 po wdro偶eniu Sempai Merchant 360 w kampaniach produktowych Orteo.pl do grudnia 2017:

Efekt to niemal dwukrotne przeskalowanie kampanii pod wzgl臋dem klikni臋膰 oraz przychod贸w!

Grudzien艅 2018
vs
Grudzie艅 2017
2017 (sum)

Shopping Campaigns

 

2018 (sum)

Shopping Campaigns

Percent
Clicks 64 478 124 240 (vs 64 478) 92,69%
Revenue (PLN) 181 509 351 621 (vs 181 509) 93,72%
ROAS 678% 643% (vs 678%) -5,2%