Strona główna → Case-study → 2-krotny wzrost przychodów z reklam produktowych dzięki Sempai Merchant 360 2-krotny wzrost przychodów z reklam produktowych dzięki Sempai Merchant 360 Sempai 18 grudnia, 2019 Przeczytasz w ~ 4 min. Właściciel Orteo.pl stale poszukuje dodatkowych źródeł ruchu, które pozwolą mu na skalowanie biznesu. Dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie w kampaniach produktowych naszego autorskiego rozwiązania – Sempai Merchant 360. W efekcie w ultra szybkim czasie podwoiliśmy przychody z PLA! O kliencie: Orteo to specjalistyczny sklep medyczny oferujący sprzęt rehabilitacyjny oraz ortopedyczny dla dorosłych i dzieci: ortezy, plastry kinesiotaping, kule, chodziki. Kompleksowym marketingiem od listopada 2012, początkowo z małym budżetem oraz małymi przychodami, krok po kroku rok po roku budowaliśmy markę Orteo w internecie. Znaczenie kampanii produktowych dla Orteo.pl Prowadzone od kilku lat kampanie Google Ads są przeważającym źródłem generowanej w sklepie sprzedaży, mierzonej w setkach tysięcy złotych miesięcznie. Kampanie produktowe (PLA) stanowią przy tym główną składową konta, zapewniając ruch użytkowników chętnie kupujących w sklepie bezpośrednio w następstwie kliknięcia reklamy. Są to również kampanie, które generują największą liczbę odwiedzin oraz przychodów ze wszystkich kampanii. Kampanie produktowe (PLA) & Orteo.pl: ponad 70% ruchu całości Google Ads ok. 70% przychodów całości Google Ads Sempai Merchant 360 Właściciel sklepu stale poszukuje dodatkowych źródeł ruchu, które pozwolą mu na skalowanie biznesu. Dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie w kampaniach produktowych Orteo.pl naszego autorskiego rozwiązania, z którym byliśmy gotowi do startu w grudniu 2018 roku., Sempai Merchant 360 to nasz autorski ekosystem reklam produktowych w Google, na które składają się 2 narzędzia, zwiększające efektywność Shopping Campaigns: Sempai Merchant – nasze autorskie narzędzie, służące do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii PLA. Comparison Shopping Services Sempai Shop, czyli serwis www, który grupuje oferty produktów od e-sprzedawców, Sempai Merchant Serce systemu Sempai Merchant 360 stanowi nasze autorskie narzędzie, służące do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii PLA. Jego wykorzystanie odciąża reklamodawcę w zakresie technicznych aspektów budowy, utrzymania i rozwoju kampanii. Umożliwia natomiast decyzje i działania strategiczne, optymalizację z opcjami automatyzacji oraz uwzględnienie sprawdzonych, dobrych praktyk. Dzięki wykorzystaniu Sempai Merchant w PLA: Kampania budowana jest automatycznie w oparciu o wybrane atrybuty produktów. Zaletą jest przejrzystość struktury, dająca możliwości łatwej analizy szczegółów zarówno w Google Ads jak i Analytics. Kampania nawet na moment nie traci na efektywności, ponieważ system aktywnie sprawdza, wyłapuje i od razu informuje o błędach w feedzie produktowym. Docieramy do klientów na wszystkich etapach ich decyzji zakupowych dzięki zaawansowanej optymalizacji kampanii w oparciu o lejek sprzedażowy. CSS Sempai Shop Jest to serwis www, który grupuje oferty produktów od e-sprzedawców. Przy tym umożliwia wyświetlanie ich w postaci reklam produktowych w Google, tradycyjnie przekierowując kliknięcia wprost do karty produktu w danym sklepie internetowym. Korzyści, które otrzymujemy dzięki wykorzystaniu CSS Sempai Shop w PLA: Stawki CPC niższe nawet o 20%. Opłaty za kliknięcie reklam “przez Sempai”, nie są obarczone żadną dodatkową marżą technologiczną, co ma to miejsce w przypadku innych CSS np. Google Shopping. Zauważalny wzrost liczby wyświetleń i kliknięć. Dzieje się tak za sprawą lepszej ekspozycji reklam w boksach produktowych – przy tych samych, a nawet niższych deklarowanych stawkach CPC. Wzrost ruchu po włączeniu nowego CSS w kampanii PLA Orteo.pl Wzrost ruchu po włączeniu nowego CSS Porównanie wyników kampanii w kolejnych okresach po włączeniu CSS przez Sempai: Porównanie 14 dni Porównanie 30 dni Porównanie 60 dni Porównanie 90 dni Kliknięcia +1.96% +7.58% +21.82% +31.75% Przychody -2.86% +0% +19.15% +44.93% ROAS ≥500% ≥500% ≥500% ≥500% Dzięki aktywacji CSS przez Sempai w kampanii produktowej Orteo.pl osiągnęliśmy wzrost potencjału generowania ruchu o ponad 20% po 60 dniach oraz ponad 30% po 90 dniach, przy utrzymaniu efektywnej sprzedaży bezpośrednio z kliknięć w reklamy z kampanii produktowej. Sempai Merchant 360 – efekty Porównanie grudnia 2018 po wdrożeniu Sempai Merchant 360 w kampaniach produktowych Orteo.pl do grudnia 2017: Efekt to niemal dwukrotne przeskalowanie kampanii pod względem kliknięć oraz przychodów! Grudzienń 2018 vs Grudzień 2017 2017 (sum) Shopping Campaigns 2018 (sum) Shopping Campaigns Percent Clicks 64 478 124 240 (vs 64 478) 92,69% Revenue (PLN) 181 509 351 621 (vs 181 509) 93,72% ROAS 678% 643% (vs 678%) -5,2% Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Allegro AdsAnalitykaFacebook AdsGoogle AdsMicrosoft AdvertisingSEOTikTok AdsWideo Marketing Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ