Ulepszeń nie ma końca. Case study City Sport

Sempai
16 marca, 2018
Przeczytasz w ~ 4 min.
skater boy practicing

Opublikowaliśmy już 9 case studies, w których pokazaliśmy, jak dzięki zastosowaniu zasad Kaizen w działaniach realizowanych dla naszych Klientów znacznie poprawiliśmy kluczowe wskaźniki efektywnościowe dla e-commerce, w tym przychody, transakcje czy ruch w serwisach.

 

Na warsztat bierzemy ostatnią – ale nie mniej ważną 🙂 – zasadę Kaizen „Ulepszeń nie ma końca”. Jest ona dla nas szczególnie istotna, ponieważ stanowi clue wszystkich naszych działań. W kampaniach efektywnościowych chodzi właśnie o to, aby cały czas trzymać rękę na pulsie i poprawiać nawet dobre wyniki. Tę zasadę idealnie obrazuje case study marki City Sport, w którym opisujemy, jak zwiększyliśmy sprzedaż o 270% za pomocą innowacji w Kampanii Shopping’owej.

 

Informacje o kliencie

CitySport to istniejąca już od 20 lat sieć sklepów lifestyle’owych. Firma posiada 62 sklepów stacjonarnych w kluczowych lokalizacjach w całej Polsce, jak i aktywną ofertę online od 2009 roku. W jej asortymencie znajdują się produkty 52 popularnych marek, takich jak Nike czy Vans. Jest również jedynym oficjalnym dystrybutorem marki Le Coq Sportif w Polsce. Bogate doświadczenie i ciągły głód ekspansji czyni Citysport jednym z głównych graczy na polskim rynku z perspektywami na dużo więcej.

 

Historia współpracy

Współpracę z Citysport nawiązaliśmy we wrześniu 2016 roku. Po przeprowadzeniu próbnych kampanii Adwords na własną rękę, Citysport postanowił powierzyć to zadanie profesjonalnej agencji performance marketingowej. Tuż po rozpoczęciu współpracy zauważyliśmy ogromny potencjał jaki drzemie w fuzji innowacyjnych rozwiązań Adwords i oferty naszego Klienta.

 

Już we wrześniu, decydując się na bezprecedensowe rozwiązania w kampaniach Shopping, czuliśmy, że stoimy u progu czegoś wielkiego. I mieliśmy rację – osiągnęliśmy doskonałe rezultaty zaledwie 5 miesięcy od rozpoczęcia naszych działań.

 

Wyzwania

Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, to:

  • Minimalny próg ROAS 750%
  • Szeroka oferta produktów: „odsianie ziarna od plewy”
  • Rozwinięcie marki Citysport w kanale sprzedaży internetowej
  • Saturacja rynku na oferowane produkty

 

Aby sprostać wyzwaniom, musieliśmy swoje działania skoncentrować na:

 

  • maksymalizacji performance, aby zawsze spełniał oczekiwany ROAS
  • wysokiej widoczności mimo nasycenia rynku, aby dalej budować rozpoznawalność marki
  • znalezieniu dobrego medium do przedstawienia szerokiego asortymentu produktów oraz dynamicznych zmian w nim następujących

Wszystkie te warunki perfekcyjnie spełniają kampanie Shopping. Jednak dzięki wprowadzeniu pewnych innowacji osiągnęliśmy więcej, aniżeli założyliśmy.

 

Realizacja

Za kluczowe w naszych działaniach przyjęliśmy wydzielenie osobnych zadań dla kampanii produktowych. Ich celem było wyświetlanie reklam jedynie na sztywno wydzielone grupy zapytań, odpowiednio:

 

  • bestsellerów oraz keywords bezpośrednio odwołujących do produktu
  • zapytań na markę produktu
  • pozostałe słowa kluczowe

Struktura kampanii Shopping

Struktura kampanii Shopping

 

Wykluczenia słów kluczowych

Wykorzystując narzędzia analityczne, takie jak Google Analytics i Google Trends mogliśmy uskutecznić agresywną politykę wykluczeń, docierając do poziomu pełnej kontroli słów kluczowych, na które wyświetlamy reklamy.

 

Pełna kontrola nad keywords

Pełna kontrola nad keywords

 

Synergia pomiędzy rozwiązaniami

Aktywnie wprowadzając nowości, jako jedni z pierwszych użyliśmy Customer Reviews zaraz po ich wprowadzeniu. Dzięki temu wykorzystaliśmy ocenę sklepu w reklamach Search oraz Display.

 

wykorzystaliśmy ocenę sklepu w reklamach Search oraz Display

 

Nie pominęliśmy przy tym również kombinacji pozostałych rozwiązań, takich jak jak RLSA, DSA, eCPC, skryptów do analizy oraz automatyzacji zarządzania.

 

Wyniki

Porównując początki kampanii (październik 2016) ze stanem na marzec 2017:

 

Budżet +140%

Przychód +160%

Transakcje +270%

CPC zmniejszony -19%

Ilość sesji +230%

ROAS stabilnie powyżej założonego progu: październik 2016 – 900%; marzec 2017 – 980%

Wyniki kampanii