#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaCase studyAdWordsW punkt! Czyli jak dzięki precyzyjnej segmentacji użytkowników w Google Ads 2 x zwiększyliśmy liczbę leadów w Carsmile.pl

W punkt! Czyli jak dzięki precyzyjnej segmentacji użytkowników w Google Ads 2 x zwiększyliśmy liczbę leadów w Carsmile.pl

Dotarcie do odpowiedniego użytkownika, z dedykowanym przekazem i we właściwej chwili stanowi największe wyzwanie współczesnego marketera. Przed takim również stanęliśmy nawiązując współpracę z Carsmile – pierwszym w Polsce wirtualnym salonem samochodowym, który pozwala na użytkowanie auta w ramach abonamentu. Dlaczego? Branża, którą reprezentuje, jest stosunkowo nowa na polskim gruncie – stąd różnice występujące pomiędzy różnego typu usługami naszego klienta z poziomu wyszukiwarki i reklamy Google Ads są bardzo niejasne.

Aby zwiększyć efekty kampanii prowadzonych przez poprzednią agencję, postawiliśmy na precyzyjną segmentację użytkowników, która pozwoliła nam na zwiększenie skali działań, w tym zmniejszenie o wiele za wysokiego CPA o aż 30 zł i zwiększenie liczby leadów dwukrotnie!

Głównym celem naszych działań było generowanie leadów poprzez zwiększenie liczby wypełnionych przez użytkowników formularzy kontaktowych.

Start współpracy: 2-etapowa analiza

Współpracę z Carsmile rozpoczęliśmy od dwuetapowej analizy:

I etap:

Przeprowadziliśmy gruntowną analizę rynku leasingu samochodów oraz ich wynajmu. W dużej mierze skupiliśmy się na tej drugiej – stosunkowo nowej usłudze, która dopiero zaczęła pojawiać się w świadomości polskich konsumentów. Jeden z kluczowych wniosków analizy to problem różnicy kontekstu pomiędzy wypożyczaniem samochodów na urlop, a ich wynajmem na stałe.
Użytkownicy zarówno w pierwszym, jak i w drugim przypadku wpisują do wyszukiwarki “wynajem samochodu”.

II etap:

W oparciu o wnioski z I etapu sprawdziliśmy, na ile aktualna kampania efektywnie dociera do odpowiedniego odbiorcy – zarówno pod kątem dopasowania przekazu, jak i kontekstu oraz czasu. I właśnie optymalizacja tych elementów kampanii stanowiła trzon naszej strategii, obejmującej działania w sieci wyszukiwania i Google Display Network.

Wnioski z analizy: braki w zastanej kampanii

Analizując obecną sytuację na naszym koncie Google Ads doszliśmy do dwóch wniosków: struktura jest przestarzała oraz nie wykorzystuje optymalnych zasobów kampanii. Z punktu widzenia performance najbardziej problematyczne okazały się:

  • kampanie w sieci reklamowej oparte na reklamach tekstowych
  • reklamy GDN targetowane po słowach kluczowych (opcja wyłączana przez Google “na dniach”),
  • długi ogon kampanii “search” ograniczony do kilkunastu z kilkudziesięciu modeli samochodów (kampania zbyt ogólna)
  • słaba dywersyfikacja grup odbiorców w kampaniach remarketingowych
  • brak reklam RSA
  • brak reklam dynamicznych w sieci wyszukiwania
  • brak reklam dynamicznych w GDN
  • do systemu Google Ads był importowany i uwzględniony w konwersjach również cel na “krok 1” wypełnienia formularza, co zaburzało optymalizację kampanii

Drugim bardzo ważnym problemem było niedostosowanie struktury kampanii search, przekazów reklamowych i oczekiwań, jakie mamy wobec klienta do naszego celu konwersji, jakim było wypełnienie formularza kontaktowego.

Cele krótko- i długofalowe

Po audycie konta i zapoznaniu się z potrzebami biznesowymi klienta postawiliśmy sobie mierzalne cele, które miały wpłynąć na szybszy rozwój biznesu naszego partnera:

  • krótkofalowo – obniżenie CPA o ~25%.

Historyczny koszt pozyskania konwersji/leada był o ~30% za wysoki w stosunku do oczekiwań. Konieczne zatem było jego natychmiastowe obniżenie o około 25%, nie dopuszczając przy tym, aby miało to negatywny wpływ na skalę/budżet kampanii.

  • długofalowo – zwiększanie skali działań (średnich wydatków/kliknięć) o około 50% poziomu obecnych budżetów i kliknięć.

Search: nowa struktura kampanii

Nasze działania zaczęliśmy od zbudowania bardziej przejrzystej struktury kampanii/grup reklam w sieci wyszukiwania, która miała ułatwić nam poruszanie się po koncie i analizę prowadzonych działań.
Podział “Słowo kluczowe -> Grupa reklam -> Kampanie” pozwolił nam na precyzyjne dopasowanie zapytań do:

  • przekazów reklamowych,
  • stron docelowych.

Do stron produktowych, które przygotowywaliśmy pod frazy “long-tail”, Klient zaprojektował specjalny tag, który odpowiednio ustawiał formularz kontaktowy w zależności od typu użytkownika (leasing/najem).

carsmile lead generation - leasing i wynajem długoterminowy

 

Dzięki temu wyświetlaliśmy realnym użytkownikom reklamę, która była dopasowana do nich zarówno pod kątem przekazu (zastosowaliśmy najlepszą praktykę: 1xRSA + 2xETA), jak i strony docelowej. A to z kolei przełożyło się na wyższą ocenę słów kluczowych przez robota Google.
Odpowiednia segmentacja pozwoliła nam również w szybki sposób wyłapać najmniej efektywne segmenty.

Carsmile reklama tekstowa

W oparciu o analizę domeny klienta i pogłębione wywiady z właścicielem na temat oczekiwań klientów i charakterystyki branży kampanię w Search zbudowaliśmy według podziału:

  •  B2B vs B2C,
  • frazy ogólne B2B/B2C vs frazy związane z markami vs frazy związane z modelami vs frazy związane z typami samochodów,
  • desktop vs mobile.

Dzięki temu mogliśmy odpowiednio dopasować przekazy i strony docelowe oraz mieliśmy możliwość przeprowadzania dokładnych analiz ruchu i konwersji.

Efekty

Budowa kampanii od początku, koncentracja na precyzji przekazu i granulacji, która umożliwiała nam odpowiednią analizę kontekstu wyszukiwanych haseł oraz odpowiednie dostosowanie stawki w oparciu o udział w “top” pozycjach, poskutkowały lepszym jakościowo ruchem na stronie i co bardzo ważne – lepszym wynikiem jakości naszych słów kluczowych.

W ciągu trzech miesięcy od przejęcia działań na najważniejszych dla nas frazach obniżyliśmy koszt kliknięcia o 57% i zwiększyliśmy ich ilość o 122%!

DSA a dostosowanie przekazu

Aby dopełnić strukturę kampanii Search, postanowiliśmy wykorzystać DSA ze strategią kosztu docelowego, opartą o optymalny koszt pozyskania leada.
Ze względu na specyfikę biznesu i dwa typy klientów – leasing i najem – nie mogliśmy po prostu uruchomić reklam DSA na całą witrynę lub zaindeksowane kategorie. Domyślnym ustawieniem na wszystkich URLach dostępnych dla klienta z poziomu strony jest leasing. Zatem kierując w ten sposób nie moglibyśmy odpowiednio dostosować przekazów reklamowych do typu użytkownika.

Dlatego stworzyliśmy feed strony z etykietami niestandardowymi przypisanymi do poszczególnych modeli samochodów i każdej z opcji umowy:

DSA w Google Ads

 

Dzięki temu mogliśmy odpowiednio dopasować przekaz reklamowy i wykluczające słowa kluczowe, co dało nam całkowitą kontrolę nad targetowaniem kampanii.

Negative Keywords - Carsmile - Google Ads

Google Display Network

Optymalizacja kampanii w sieci reklamowej była koniecznością. CPA przekraczało optymalne ponad 2-krotnie. W pierwszym etapie skupiliśmy się na wykorzystaniu reklam natywnych oraz rozbudowie liczby list remarketingowych w oparciu o szczegółowe zachowanie użytkowników na stronie:

GOOGLE DISPLAY NETWORK GOOGLE ADS

Efekty

Dzięki naszym działaniom w okresie dwóch miesięcy udało się zejść do bardzo niskiego poziomu CPA, obniżając je ponad 3-krotnie!

Hacking GDN

W kolejny etapie postanowiliśmy pójść ścieżką typowych “ekomersiaków” i postawić na kampanie dynamiczne w sieci reklamowej pomimo faktu, że nie posiadamy konta GMC i nie jesteśmy przecież sklepem internetowym. W jaki sposób to zrobiliśmy?

hacking gdn

 

Zgodnie z naszymi wytycznymi Klient przygotował feed produktowy z uwzględnieniem standardów “custom dynamic display ad feed” oraz połączył się przy pomocy API – co pozwalało na regularną aktualizację cen i stanu.

hacking gdn pla

Efekty

Kampanie dynamiczne okazały się dużym sukcesem. Znacząco zwiększyliśmy skalę działań, jednocześnie poprawiając CR!

hacking gdn efekty

Analiza CRO

Ważnym elementem naszej strategii i współpracy z klientem była analiza CRO – czyli optymalizacja konwersji na stronie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mniej zamożnych klientów szukających oszczędności, postanowiliśmy zmienić domyślne opcje formularza – pozwoliliśmy klientom wybrać, czy chcą dodatkowe ubezpieczenie oraz assistance.

Efekty

Pozornie prosty zabieg bardzo szybko i pozytywnie wpłynął na współczynnik konwersji:

cro efekty

Efekty

Po przejęciu przez nas konta, stworzeniu wspólnie z Klientem strategii oraz wprowadzeniu wszystkich idei w życie, udało się znacząco poprawić wyniki kampanii Google Ads (styczeń/luty 2020 do styczeń/luty 2019):

  • +91% liczba leadów
  • -20% CPA
  • +44% Kliknięcia

Założenia krótkofalowe

Obniżając koszt kampanii o ~20% i poprawiając ilość pozyskanych leadów o ~5% udało się obniżyć wysokość CPA do optymalnego poziomu.

Założenia długofalowe

Czy udało się poprawić wskaźniki budżetów/kliknięć o ~50%? Przy wzroście kosztów o 44% pozyskaliśmy 59% kliknięć i aż 91% leadów więcej!

Współpracę z Sempai rozpoczęliśmy w kwietniu 2015 roku i ze względu na wysoką jakość współpracy i zadowalające efekty kontynuujemy ją do dziś. Obszary współpracy obejmują działania SEO, kampanie Adwords (w tym PLA, Youtube i remarketing) oraz Facebook ADS.

Tym, co najbardziej sobie cenimy w tej współpracy, jest przede wszystkim podejście biznesowe do tematu każdej z kampanii, świetne opomiarowanie działań, zachowywanie pożądanych zwrotów z inwestycji oraz możliwości skalowania działań i naszego sklepu.

Zdecydowanie polecamy współpracę z Sempai w powyższych zakresach.

Cocolita
Zobacz także

Machine Learning & Human Intelligence = sukces mierzony w PLN! Case study tantis.pl

W jaki sposób maksymalnie wykorzystać potencjał sprzedażowy drzemiący w kampaniach Google Ads?
Odpowiedź brzmi:
machine learning + human intelligence!

W Case study Tantis.pl pokazujemy, jak dzięki połączeniu 3 elementow, czyli:
✅ opcji automatycznych Google Ads
✅ naszego autorskiego narzędzia do optymalizacji kampanii produktowych Google: Sempai Merchant 360
✅ umiejętności doświadczonego specjalisty PPC
osiągnęliśmy 6-krotny wzrost przychodów rok do roku!

Case study zajęło 1. miejsce w konkursie semKRK 2021 w kategorii Google Ads, a także otrzymało 4 nominacje w konkursie European Search Awards 2021.

283% więcej transakcji w miesiąc – a to dopiero początek! Case study e-sklepu meblowego

Czy kampanie inteligentne poradzą sobie w każdym przypadku? Zdarzają się sytuacje, kiedy niezastąpione pozostają działania doświadczonego specjalisty 👌

Tak było w przypadku kampanii Google Ads dla naszego Klienta, sklepu z meblami umeblowana.com. Konfigurując kampanie uwzględniliśmy specyfikę branży meblarskiej, w której poziomy lejka sprzedażowego często nie są wyraźnie zaznaczone.

Zobacz jak dzięki kompleksowemu połączeniu kampanii PLA, search i GDN już w pierwszym miesiącu:
✅ uzyskaliśmy wzrost liczby kliknięć o 157%
✅ obniżyliśmy CPC o 45%
✅ przy koszcie większym o 42% wygenerowaliśmy 283% więcej transakcji i 132% więcej przychodów
Sprawdź, jak to zrobiliśmy!