sxo icon

SXO

Dzięki SXO sprowadzimy do Twojego serwisu ruch wysokiej jakości, który bezpośrednio przełoży się na znaczny wzrost liczby transakcji, wielkość sprzedaży i lepszą widoczność strony internetowej! Agencja SXO to zaufany partner w tym zakresie.

Szybki kontakt
Zapytaj o ofertę

SXO – Search Experience Optimization

Skuteczny marketing internetowy wymaga dziś kompleksowego podejścia. Dzięki SXO nie tylko sprowadzimy do Twojego serwisu wartościowy ruch, ale też zadbamy, aby intuicyjność obsługi serwisu i techniczna jakość strony zachęciły odbiorcę do pozostania na niej. Pozytywne doświadczenie użytkownika to bezpośrednia droga do konwersji, w tym do wzrostu liczby transakcji i wielkości sprzedaży.

Co to jest strategia SXO?

SXO to połączenie dwóch obszarów działań marketingowych: SEO (Search Engine Optimization) oraz UX (User Experience). Tradycyjne SEO skupia się na optymalizacji strony pod algorytmy popularnych wyszukiwarek. Jednak w SXO to „X” jest najistotniejsze! W centrum tej innowacyjnej usługi stoi nie robot Google, ale użytkownik – jego intencja zakupowa, odczucie wynikające z obcowania z Twoją stroną internetową. Naszym zadaniem jest zapewnienie mu jak najlepszych doświadczeń na drodze do finalizacji transakcji.

spotkanie firmowe w sprawie projektu SXO

Dzięki połączeniu SEO i UX pozyskujemy ruch organiczny z wyszukiwarki Google do Twojego serwisu, ale dbamy też o doświadczenie użytkownika, i to aby jego wizyty z wielkim prawdopodobieństwem kończyły się decyzją dokonania zakupu.

Czym SXO różni się od standardowego SEO?

Celem tradycyjnego SEO (Search Engine Optimization) jest pozyskanie jak największego wolumenu ruchu do serwisu internetowego z organicznych wyników wyszukiwania za pomocą różnych technik optymalizacji strony oraz linkbuildingu. Wpływa to oczywiście też na pozycjonowanie stron www w wyszukiwarce Google.

Działania Agencji SXO idą o krok dalej – w ramach tej usługi nie tylko budujemy widoczność Twojego serwisu w Google, ale także z zastosowaniem najlepszych praktyk UX i CRO (Conversion Rate Optimization) pracujemy nad jej współczynnikiem konwersji.

Celem SXO jest zachęcenie użytkownika do wizyty serwisie oraz doprowadzenie go do zrealizowania pożądanych czynności, takich jak: dokonanie transakcji, wypełnienie formularza kontaktowego czy przejście na inną podstronę.

Aby to mogło nastąpić, koniecznie jest zwiększenie czasu przebywania użytkownika na stronie oraz sprawienie, aby było to doświadczenie jak najprzyjemniejsze dla odbiorcy. SXO to skoordynowanie działań SEO i zasad UX, które ma na celu pozyskanie konwertującego ruchu, potencjalnych klientów i przemienienie go w zadowolonych użytkowników.

Jakie działania składają się na optymalizację SXO?

elementy strategii SXO

Skuteczne taktyki SEO

W przypadku SEO (Search Engine Optimization) wyodrębnić możemy dwa główne obszary działań – on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (za pomocą innych serwisów internetowych).

W ramach optymalizacji strony on-site możemy dostosować Twoją stronę do wymagań wyszukiwarki poprzez:

  • usprawnienia szybkości i responsywności witryny;
  • umieszczenie na Twojej stronie atrakcyjnych treści z zastosowaniem zasad dobrego content marketingu (analiza i użycie fraz kluczowych, przedstawienie i formatowanie treści przyjaznej dla oka, stosowanie grafik, wyodrębnianie akapitów, nagłówków, linkowanie wewnętrzne).

Jeśli chodzi o wdrażanie dobrego SEO poza Twoim serwisem, mówimy o:

  • pozyskiwaniu odpowiednio dobranych linków, które będą prowadziły do Twojego serwisu;
  • zaproszeniu robota Google do przejścia na Twoją stronę oraz przedstawieniu mu realnych działań i treści, dowodzących jej wartości.

W zakresie modułu Skutecznych taktyk SEO przeanalizujemy Twój serwis pod kątem czynników, które wpływają na jej ranking w wyszukiwarce internetowej. Po dokonanej analizie otrzymasz od nas zbiór informacji o mocnych i słabych stronach serwisu oraz wytyczne niezbędne do optymalizacji.

Dzięki ich wdrożeniu:

  • osiągniesz lepszą pozycję witryny w wyszukiwarce internetowej (optymalizacja strony www);
  • zwiększysz ruch organiczny w witrynie i podniesiesz współczynnik konwersji;
  • Twój serwis stanie się „odporny” na zmiany algorytmów wyszukiwarek.
przygotowanie audyty SXO dla Klienta

Istotne elementy UX

UX (ang. User experience) to projektowanie serwisów www bądź aplikacji w sposób funkcjonalny, skoncentrowany na wygodzie użytkownika, dzięki czemu realizowanie celów w obrębie serwisu jest intuicyjne, przewidywalne, sprawia przyjemność i satysfakcję z użytkowania. Sprawia też, że potencjalny klient chętnie przebywa na stronie.

W ramach modułu Istotne elementy UX otrzymasz od nas szereg wytycznych, dzięki którym dowiesz się m.in.:

  • w jaki sposób uprościć drogę użytkownika od wpisania frazy w wyszukiwarkę do konwersji w Twoim serwisie, tym samym zwiększając liczbę zamówień,
  • w jaki sposób możesz skrócić do optymalnego czas ładowania strony,
  • które elementy serwisu i jak warto byłoby zmienić, aby były bardziej użyteczne.

Dobre praktyki CRO

Konwersją nazywamy konkretne, pożądane przez nas działania użytkowników w obrębie strony www. Optymalizacją konwersji (ang. Convertion Rate Optimisation – CRO) z kolei operacje, których celem jest polepszenie skuteczności strony.

W ramach modułu Dobre praktyki CRO otrzymasz od nas szereg wytycznych, dzięki którym dowiesz się m.in.:

  • jak usprawnić nawigację w serwisie, aby wizyta użytkownika częściej i szybciej kończyła się konwersją
  • jak wzbudzić w użytkowniku zaufanie do Twojego serwisu, które jest niezbędne do realizacji transakcji
  • za pomocą jakich zabiegów zachęcisz użytkowników do powrotu do strony

Skuteczne taktyki SEO

Istotne elementy UX

Dobre praktyki CRO

Przegląd generalny SEO (overview)

🗸

Widoczność witryny w wyszukiwarce Google (Serp Experience)

🗸

Poprawność
i efektywność kodu strony
(Page Performance)

🗸

Budowa i struktura witryny (Site Structure)

🗸

Ładowanie strony (Loading Experience)

🗸

🗸

Użyteczność strony (Page Experience)


🗸

Analiza contentu (Content Experience)

🗸

Układ treści (Layout Usability)

🗸

🗸

Analiza ścieżek konwersji

🗸

Bezpieczeństwo i wygoda w witrynie

🗸

Zachęcanie użytkowników do powrotu

🗸

Wyciąganie wniosków z audytu SXO i wdrażanie sugerowanych w nim udoskonaleń to nie tylko poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Zrozumienie doświadczeń użytkowników, optymalizacja ścieżki konwersji i opracowanej przyjaznej mapy serwisu to korzyści dla obu stron. Celem SXO jest sprawienie, aby Twoja witryna była funkcjonalna i wartościowa dla użytkownika, ale i pomocna w rozwoju Twojego biznesu.

Ty zyskujesz:

  • wzrost sprzedaży oraz ilości i jakości pozyskiwanych leadów;
  • wiarygodność – strona funkcjonująca płynnie zarówno na komputerze, jak i urządzeniach mobilnych wzbudza większe zaufanie odbiorców;
  • większy i bardziej jakościowy ruch na stronie, dzięki czemu możesz zwiększyć współczynnik konwersji;
  • szeroki zasięg i dotarcie do grupy docelowej.

Twój klient może liczyć na:

  • produkt, którego potrzebuje – zapytania wpisywane przez użytkownika odpowiadają temu, czego rzeczywiście poszukuje;
  • dostępność – witryna skrojona pod potrzeby użytkowników zachęca do konwersji i do powrotu do niej w przyszłości;
  • ciekawe i pomocne treści – odpowiednio opracowany content marketing pomaga dokonać mądrego i satysfakcjonującego zakupu,
  • dowiedzieć się czegoś nowego w interesującym odbiorcę temacie.

Dlaczego warto wybrać audyt SXO w Agencji Sempai?

Jako agencja SXO z ponad piętnastoletnią praktyką oferujemy rozwiązania, które realnie przekładają się na wzrost ruchu i współczynnika konwersji w Twoim serwisie czy sklepie internetowym, a co za tym idzie – sprzedaży. Jako Google Premier Partner specjalizujemy się w marketingu konwersji.

rzetelna agencja SXO

Wdrożymy dla Ciebie działania SXO, zadbamy o pozycjonowanie strony na odpowiednie frazy i zaproponujemy układ treści dopasowany do zachowań użytkowników. Pokażemy Ci, jak wesprzeć potencjalnego klienta na wszystkich etapach decyzji zakupowej. Skontaktuj się z nami i przekonaj się, że SXO to przyszłość web developmentu.

Skorzystaj z oferty

Baza
Wiedzy
Szczyt zakupowy w Q4. Porady i statystyki dla e-commerce

Szczyt zakupowy w Q4. Porady i statystyki dla e-commerce

Rozpoczynając 4. kwartał, zbliżamy się do najbardziej gorącego sprzedażowo okresu w roku. Wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia oraz ...

InCommerce x Allegro 2024: kino, e-commerce i szczytny cel w sercu Warszawy

InCommerce x Allegro 2024: kino, e-commerce i szczytny cel w sercu Warszawy

12 września 2024 roku w kultowym Kinie Muranów w Warszawie odbyła się wyjątkowa konferencja InCommerce, organizowana przez agencję Sempai. Wydarzenie ...

ostatni-webinar

Zaspałeś na Q4? 😴 Nie martw się, mamy dla Ciebie rozwiązanie last minute! Gorący okres zakupowy zaczyna się już teraz: przed nami największe okazje ce...
Case
Study

byhealth case study okladka
735% więcej kliknięć z organicznych wyników rok do roku – zobacz, jak robimy SEO dla drogerii internetowej

Klient - kim jest? Z drogerią ByHealth współpracujemy od 2021 roku, jednak w pewnym momencie sytuacja zaczęła wymagać kompletnej zmiany podejś...


okladka lisner
Let Us Perform!: SEO&Content, czyli wzrost ruchu dzięki odpowiedniej treści

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, czy działania contentowe mają sens? Albo posiadasz serwis contentowy i nie masz dobrych wyników? ...