Strona główna → Blog → Poradnik → Allegro Ads – dlaczego Twoje reklamy się nie wyświetlają? Allegro Ads – dlaczego Twoje reklamy się nie wyświetlają? Damian Mielech 9 lipca, 2021 Przeczytasz w ~ 3 min. Dzięki Allegro Ads możemy rywalizować nawet z najbardziej popularnymi ofertami konkurencji. Nie mamy jednak możliwości dotrzeć do potencjalnych kupujących, jeśli reklama się nie wyświetla, lub wyświetla się bardzo słabo. Częstotliwość wyświetlania reklam w Allegro Ads zależy od wielu czynników. Sprawdź, czy nie popełniasz któregoś z niżej wymienionych błędów: 1. Zbyt niska stawka CPC Od stawki CPC zależy w dużym stopniu czy reklama będzie się wyświetlać oraz jak często. Odbywa się to na zasadzie licytacji – możemy wygrać walkę o miejsce reklamowe w danej kategorii z innymi reklamodawcami, jeśli nasza stawka będzie wyższa od konkurencji. Wymagana minimalna stawka CPC jest zależna od kategorii oraz konkurencji. Z reguły im niższe stawki konkurencji, tym możemy się wyświetlać niższym kosztem. Nie należy jednak trzymać się minimalnych zakresów, ponieważ stawki są dynamiczne i zmieniają się każdego dnia. Jednego dnia możemy wyświetlać się najniższym możliwym kosztem, drugiego dnia nasza reklama może się nie przebić w przypadku zmiany wymaganych stawek. 2. Oferty niskiej jakości Poza stawką CPC bardzo duży wpływ na koszt reklamy i częstotliwość wyświetleń ma algorytm jakości Allegro, który premiuje aukcje pasujące do niego. Skupiając się na dopracowaniu ofert pod zwiększoną jakość, możemy wyświetlać się niższą stawką od konkurencji – nawet jeśli mają ustawioną wyższą stawkę CPC. Elementów wpływających na algorytm jakości jest bardzo dużo i mają istotny wpływ na działanie kampanii. Zalicza się do nich np. umieszczenie produktu w nieodpowiedniej kategorii lub brak miniatury na białym tle. Takie błędy mogą powodować całkowite problemy z wyświetlaniem się reklamy oraz zwiększać nawet dwukrotnie próg minimalnej stawki CPC. 3. Słowa kluczowe z niskim potencjałem Tytuł aukcji oferuje 50 znaków do zagospodarowania i ma największe znaczenie w kwestii ruchu organicznego oraz kampanii sponsorowanych. Warto sprawdzić, jakie słowa kluczowe mają największy potencjał pod względem wyszukiwania. Zrobimy to w planerze kampanii Allegro Ads: Korzystając samodzielnie z Allegro Ads jesteśmy ograniczeni jedynie do słów kluczowych w tytule aukcji. Gdy przyznamy dostęp do kampanii zewnętrznej agencji, możliwości targetowania rozszerzają się o osobno wpisane słowa kluczowe wymagane oraz wykluczające. Należy również pamiętać, aby wykorzystane słowa kluczowe były jak najbardziej pasujące do reklamowanej oferty. 4. Zbyt niski budżet dzienny Zbyt duże ograniczenie budżetu dziennego względem potencjału może spowodować, że kampania bardzo szybko przestanie się wyświetlać na dane grupy reklam. W efekcie może to mocno ograniczyć jej zasięg i potencjał sprzedażowy. Warto na bieżąco monitorować budżet dzienny i reagować na jego nagłe wzrosty powiększeniem budżetu lub obniżeniem CPC. Pozwoli to wydłużyć czas trwania kampanii do pełnego dnia 5. Złamanie zasad regulaminu Allegro Allegro bardzo restrykcyjnie podchodzi do kwestii przestrzegania regulaminu. Należy się z nim bardzo uważnie zapoznać i na każdym kroku stosować się do ustalonych zasad. Miejmy na uwadze chociażby to, że na Allegro Ads nie możemy reklamować między innymi ofert charytatywnych, produktów wystawionych z konta zweryfikowanej apteki oraz ofert z kategorii ,,Mleka modyfikowane początkowe”. Warto też zwrócić uwagę na opis aukcji. Nie może w nim znaleźć się numer telefonu czy numer kodu EAN (trzeba to umieścić w uzupełnionych parametrach). W przypadku problemów z wyświetlaniem reklam nie otrzymamy żadnego komunikatu ani powiadomienia. Allegro wymaga bieżącego monitoringu i obserwacji statystyk. Jeśli więc dotąd Twoja reklama wyświetlała się prawidłowo, a w następnych dniach zauważyłeś drastyczny spadek wyświetleń reklam – sprawdź oferowaną aukcję pod kątem wyżej wymienionych elementów. Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Co to jest i na czym polega social media marketing? Sprawdź, co musisz o nim wiedzieć White paper – czym jest? Jak przygotować białą księgę, aby była skutecznym narzędziem sprzedażowym Kim jest ambasador marki? Sprawdź, jakie korzyści dla marki niesie współpraca z ambasadorami marki Co to jest wizerunek marki? Odkryj, na czym polega budowanie wizerunku marki Jak sprzedawać na Allegro – poradnik dla początkujących w e-commerce Marketing sieciowy – czym jest, na czym polega, jakie przynosi efekty? Damian Mielech Marketplace Specialist Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ