#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogPoradnikCo to jest marketing zintegrowany?

Dobry marketing nie może obyć się bez przemyślanej strategii. Planowanie działań promocyjnych i wizerunkowych firmy wymaga między innymi określenia, jakich narzędzi należy użyć, aby wyznaczone cele zostały efektywnie zrealizowane. To dzięki nim jesteśmy w stanie dotrzeć do większej ilości odbiorców przez rozmaite kanały. Zintegrowanie prowadzonych działań jest w tym kontekście niesamowicie ważne i przynosi znakomite efekty.

Marketing zintegrowany — czym jest?

Z angielskiego — inbound marketing, jest szeregiem działań mających na celu stworzenie spójnej komunikacji w oparciu o wiele różnych form marketingu. W skrócie — jest to więc suma wszystkich innych „marketingów”, które wykorzystujemy w realizacji określonych działań. Są one nastawione na realizowanie strategii marki poprzez wzajemne dopełnianie się w tworzeniu konkretnego przekazu. 

Marketing zintegrowany — składniki

Aby lepiej określić, co wchodzi w skład marketingu zintegrowanego, najłatwiej jest określić cele poszczególnych działań w marketingu internetowym. W dużym skrócie są to:

  •  zwiększenie ruchu na stronie,
  •  promocja marki.

W wielu przypadkach ciężko jest twardo przyporządkować określone formy do jednej z tych dwóch kategorii. Działania mające na celu promocję marki mogą wpływać na zwiększenie ruchu na stronie i odwrotnie. Poniżej prezentujemy poszczególne rodzaje marketingu, wchodzące w skład marketingu zintegrowanego. Ich efektywność opiera się na współistnieniu z innymi formami.

Content marketing

Content marketing polega na tworzeniu zróżnicowanych treści na stronę internetową oraz media społecznościowe firmy. Znajdą się tutaj więc wszelkiego rodzaju blogi, artykuły, opisy kategorii, oferty, ale nie tylko. Do contentu możemy również zakwalifikować infografiki, filmy oraz inne formy multimedialne. W skrócie — chodzi o ciekawe, oryginalne i przystępne przygotowanie określonej zawartości, która trafi do użytkowników. Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj.

SEO marketing

SEO to skrót, który stał się na tyle popularny, że wszedł do powszechnego języka nie tylko marketerów, ale również ludzi, którzy są związani z branżą w dużo mniejszym stopniu. Search engine optimization to sposób na to, aby Twoja strona internetowa pojawiała się wysoko w wyszukiwaniach google. W jaki sposób? Między innymi z wykorzystaniem słów kluczowych oraz zasad konstruowania treści, czyli na etapie tworzenia contentu. Wysoka jakość zawartości to jeden z niezwykle ważnych elementów wpływających na pozycjonowanie. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat SEO? Zerknij tutaj.

Social media marketing

To wszelkiego rodzaju działania mające na celu promocję marki w mediach społecznościowych. Content w postaci postów z różnego rodzaju grafikami, animacjami oraz filmami, wspomagany jest tutaj przez płatne reklamy pozwalające na dotarcie do większej liczby osób. Rozmaite platformy umożliwiają dotarcie do innych grup odbiorców. Profesjonalny język i komunikacja branżowa to domena Linkedina, najbardziej powszechną platformą marketingu w mediach społecznościowych jest wciąż Facebook, Instagram stawia na luźniejszy styl, natomiast TikTok podbija najmłodszą grupę odbiorców. Nie można zapomnieć również o YouTube, który w wielu zestawieniach traktowany jest również jako platforma społecznościowa.

Reklama display

To wszelkiego rodzaju bannery, slidery oraz inne formy reklamy pojawiające się w różnych miejscach stron internetowych. Ich treść może być dopasowana do tego, jakie treści przeglądał wcześniej użytkownik. Mogą być umiejscowione w różnych obszarach strony, dzięki czemu stają się bardziej, lub mniej widoczne. Ich głównym celem jest przekierowanie do strony oraz zwiększenie rozpoznawalności marki, ale nie tylko. Mogą być opracowywane w różnej formie – na przykład jako przerywnik video na Youtube.

E-mail marketing

Newslettery, promocje, okazje oraz wszystkie inne wiadomości wysyłane do użytkowników drogą mailową. Mogą zachęcić do zakupu, odwiedzenia strony, mediów społecznościowych, czy też do zapoznania się ze świadczonymi usługami. Jest to również jeden z nieocenionych sposobów dystrybucji treści, które dotyczą danej marki.

Marketing szeptany

Są to różnego rodzaju wzmianki o firmie, które nie zostały przekazane przez nią, lecz przez inne podmioty. Z jednej strony są to więc artykuły sponsorowanych o tematyce związanej z działalnością marki, z drugiej natomiast — komentarze i polecenia klientów, na przykład w mediach społecznościowych oraz na forach internetowych.

Analityka internetowa

Można powiedzieć, że jest to zarówno podstawa, jak i sposób na ocenę opisywanych wcześniej działań. Marketing oparty na danych analitycznych pozwala na zmierzenie efektywności wdrożonych strategii. Poznanie grup odbiorców oraz ich zachowań na stronie internetowej pozwala na sprawdzenie które rozwiązania się sprawdzają i dobranie tych najlepszych.

Marketing zintegrowany — dlaczego warto

Spójność przekazu w zróżnicowanych kanałach oraz formach marketingu to doskonały sposób na ukształtowanie świadomości marki wśród jej użytkowników. Decydując się na wiele z nich, nie tylko poszerzasz grono swoich odbiorców, ale również utwierdzasz w nich konkretną wizję swojego brandu. Poszczególne składniki marketingu zintegrowanego wzajemnie wzmacniają swoje działanie, decydując o skutecznej komunikacji. Najprostszy przykład — bez contentu nie byłoby SEO. Treści natomiast nie byłyby widoczne bez odpowiedniego pozycjonowania oraz reklamy. Tworząc marketing na różnych poziomach, dbasz o wielopoziomowe doświadczenie użytkownika.

Paweł Andrukiewicz