Jak stworzyć skuteczną reklamę produktu?

Krzysztof Olszewski
4 sierpnia, 2023
Przeczytasz w ~ 6 min.
reklama produktu

Reklama jest dźwignią handlu – z pewnością każdy, kto funkcjonuje w ramach gospodarki rynkowej, zna to powiedzenie. Obecnie bez odpowiedniej reklamy nawet najlepszy i najbardziej innowacyjny produkt nie odniesie sukcesu – pozostanie niezauważony lub zauważany w niedostatecznym stopniu. Jak więc zwiększyć jego sprzedaż poprzez efektywną reklamę? Jakimi praktykami kierować się podczas reklamowania produktów oraz usług? Czy warto iść zgodnie z trendami marketingowymi panującymi na rynku, a może wręcz przeciwnie? Jak powinna wyglądać reklama produktu? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule!

Zwiększanie sprzedaży poprzez reklamę produktu

Podkreślmy to jeszcze raz – reklamowanie produktu jest niezbędne do tego, by odnosił sukces na rynku. Nie ma innej drogi, bo gdyby owa droga istniała, największe firmy korzystałyby z niej do sprzedawania swoich produktów, całkowicie pomijając sposoby marketingowe na zwiększanie sprzedaży swojego asortymentu bądź usług.

reklama produktu

Nawet najbardziej rozpoznawalne marki używają reklamy do zwiększania przychodów ze sprzedaży produktów. Dlaczego te działania są tak istotne? Ponieważ dany laptop, smartfon, krzesło, czapka czy pinezka nie przedostaną się do świadomości potencjalnego nabywcy, jeśli nie zostaną odpowiednio zareklamowane. Klient musi mieć świadomość istnienia konkretnej rzeczy, by w ogóle zacząć myśleć o jej nabyciu.

Swój produkt możesz reklamować w Internecie, a także w każdym innym dostępnym medium (również w tradycyjnych). Pamiętaj jednak, że Internet jest przestrzenią, w której:

  • funkcjonują miliardy potencjalnych klientów;
  • twój przekaz reklamy dociera do większej ilości osób;
  • nie musisz wydawać ogromnych pieniędzy na reklamę;
  • skutecznie zareklamujesz swój produkt, korzystając z dobrodziejstw SEO;
  • marketing treści buduje sukces twoich produktów.

Słowem – masz większą szansę na, by do dotrzeć do ludzi stanowiących twoją grupę docelową i to w niemal każdym miejscu na Ziemi.

Twój przekaz reklamowy musi być jednak odpowiednio skonstruowany, aby docierał do potencjalnych klientów i przekonywał ich do siebie. Jak zareklamować produkt, aby zwiększyć jego sprzedaż i docierać do grupy docelowej?

Jak reklamować produkt, aby docierać do grupy docelowej?

Aby trafiać do ludzi, którym chcesz sprzedawać swój produkt, musisz wiedzieć, kim tak naprawdę są. Twoja grupa docelowa powinna zostać przez Ciebie jasno skonkretyzowana. Dlaczego? Zauważ, że żaden produkt nie jest na tyle uniwersalny, by mógł być używany przez każdego. Określenie potencjalnego odbiorcy, stworzenie tak zwanej persony (wiek, płeć, zainteresowania, zarobki potencjalnego klienta), bardzo ułatwia tworzenie późniejszej reklamy produktu. Gdy wiesz, do kogo kierujesz przekaz, trafiasz celniej i przekonujesz skuteczniej!

Kolejną kwestią jest odpowiednie zaprezentowanie produktu potencjalnym jego nabywcom. Ty wiesz, że Twój produkt jest zupełnie wyjątkowy. Wiesz o wszystkich jego cechach i korzyściach, które staną się udziałem klienta, który go kupi. On jeszcze tego nie wie. Oto rzeczy, które musisz zrobić:

  • uświadom mu, jak bardzo unikalny jest Twój produkt;
  • określ cechy produktu, ale nie bez łączenia ich z korzyściami, które zapewnia;
  • wskaż konkrety – co zyska klient, który zaufa Twojej marce;
  • podkreśl, co straci, jeśli nie zdecyduje się kupić Twojego produktu.

Warty zaznaczenia jest tutaj fakt, że każdy klient, nawet najbardziej racjonalny, kieruje się podczas zakupu nie tylko rozumem, ale również, a nawet przede wszystkim – emocjami. Odnieś się do nich i nie zapominaj, że wielkim motywatorem jest nie tylko zachęta do zyskania czegoś wartościowego, ale również strach przed utratą. Psychologia odgrywa ogromną rolę podczas reklamowania produktów.

Pomyśl także nad tym, aby dostosować medium, z którego będziesz korzystał podczas reklamowania swoich produktów, do grupy docelowej, która najczęściej z niego korzysta. Kierujesz swoje usługi i produktu do ludzi młodych? Zadbaj o to, by Twój marketing internetowy (marketing treści, SEO, Google Ads) stał na najwyższym poziomie. Gdy Twoją grupą docelową są osoby, które częściej korzystają z innego rodzaju mediów, upewnij się, by Twój przekaz reklamowy znalazł się w tych mediach, które są przez te osoby używane.

Gdy nie wiesz, jak zrobić reklamę produktu skutecznie, zaufaj doświadczonej agencji marketingowej takiej jak Sempai. Wiedza, doświadczenie i dobre praktyki to kluczowe elementy tworzenia skutecznych przekazów reklamowych zwieszających sprzedaż Twoich produktów. Kluczowy jest także czas, który powinieneś poświęcić na zarządzanie firmą, a działania marketingowe oddelegować dla specjalistów!

Najlepsze praktyki reklamowe produktów

Jak zareklamować produkt, aby przekonywał odbiorców do zakupu, nie zaś odstręczał od niego? W reklamie internetowej, telewizyjnej, radiowej, w marketingu treści musisz przede wszystkim pokazać klientowi, że go rozumiesz. Że jesteś świadom wyzwań, które pojawiają się przed nim każdego dnia i że wiesz, jak je rozwiązać tym, co mu oferujesz. Ukazywanie produktu, który rozwiązuje problemy, przemawia do klienta bardzo intensywnie.

Reklama produktu pozbawiona tego elementu jest nie tylko nieefektywna, budzi także niechęć, a nawet nieufność. Dobrą praktyką jest więc ukazywanie korzyści produktów, które rozwiązują problemy potencjalnego klienta.

Jasny, oryginalny przekaz, na przykład w marketingu treści (Content Marketing), to kolejna dobra praktyka. Artykuł, który odpowiada na wszystkie pytania klienta w wyczerpujący, ale przystępny sposób, przekonuje skuteczniej niż ogromny blok tekstu, w którym trudno znaleźć interesujące nas informacje.

Odbiorca nie tylko nie będzie chciał przedzierać się przez litą ścianę tekstu, ale uzna, że język, którego używasz, jest zbyt zawiły i niezrozumiały. Klątwa wiedzy to prawdziwa plaga marketingu treści. To, że ty wiesz coś o swoim produkcie, nie znaczy, że klient też to wie. Nie bój się mu tego pokazywać!

Pamiętaj także o nieustannym analizowaniu wyników Twoich strategii marketingowych. Musisz mieć pewność, że sposób reklamowania produktu, który wybrałeś, spełnia Twoje oczekiwania i realnie przyczynia się do wzrostu sprzedaży produktu. Dostosowuj także formę przekazu do obecnie panujących trendów nie tylko w samym marketingu.

Przekaz dostosowany do kultury czy społeczeństwa, w którym powstaje, pozostaje w zgodzie z wartościami ludzi, którzy w danej kulturze czy społeczeństwie żyją. Nie chcesz przecież popełnić faux-pas i zirytować czy rozzłościć potencjalnego odbiorcę nieznajomością jego realiów kulturowych i społecznych!

Jakie trendy obecnie panują w reklamie produktu?

Wykorzystanie zaawansowanych narzędzi korzystających ze sztucznej inteligencji jest obecnie bardzo popularnym trendem, szczególnie w marketingu opierającym swoje działania na optymalizacji stron internetowych oraz treści pod wyszukiwarkę Google.

trendy reklama

Przewiduje się, że sztuczna inteligencja nie tylko pomoże generować treści optymalizowane pod kątem indeksacji w Google, ale także zapewni wsparcie w tworzeniu lepszych materiałów przez copywriterów. Dzięki narzędziom AI (Artificial intelligence – sztuczna inteligencja) możliwe będzie generowanie tematów, pytań i odpowiedzi, a także automatyzacja prostych skryptów i poleceń. To znacząco usprawni procesy optymalizacyjne i pozwoli zaoszczędzić czas specjalistom.

Od 1 lipca Universal Analytics nie zbiera już danych – funkcjonuje natomiast Google Analytics 4. Rozumienie działania nowej wersji Google Analytics pozwoli uniknąć błędnych interpretacji i podejmowania nietrafionych decyzji podczas reklamowania produktu w bardziej efektywny sposób.

Jednym z ważniejszych trendów obecnych w reklamie produktu w Internecie jest personalizacja przekazu reklamowego oraz wykorzystywanie danych w dużych kampaniach reklamowych. Reklama tworzona na podstawie danych demograficznych klienta, jego zachowań zakupowych czy nawet zainteresowań, przemawia do niego zdecydowanie silniej, a co za tym idzie – pozwala szybciej i intensywniej zwiększać sprzedaż konkretnych produktów.

Reklama produktu jest niezwykle istotna w zwiększaniu zysków z jego sprzedaży. Dobrze zaplanowana strategia marketingowa pozwala kierować przekaz reklamowy do konkretnej grupy docelowej, dostosowywać treść reklam do potrzeb osób tworzących tę grupę i skutecznie przekonywać ich co do jakości i unikalności danego produktu. Korzystanie z najnowszych zdobyczy technologicznych również wpływa na poprawę skuteczności przekazów reklamowych i warto ich (AI, GA4 i wiele innych) używać, aby tworzyć reklamy produktu skrojone na miarę konkretnego klienta bądź grupy docelowej.

Jak oceniasz tekst?

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Bądź pierwszy i oceń tekst.

Krzysztof Olszewski

Junior Content Marketing Specialist

Język to najpotężniejsze narzędzie dane człowiekowi przez naturę. Słowa mają ogromną moc i nie tylko opisują rzeczywistość. Stwarzają ją. Kto nie wierzy, niech powie „tak” przed ołtarzem, a się przekona! Uwielbiam pisać, uwielbiam czytać i nigdy mi się to nie znudzi. Zwłaszcza w języku polskim. Wykształciłem się na polonistę na Uniwersytecie w Białymstoku, a stałem się copywriterem z prawdziwego zdarzenia w Sempai. Lubię kino B+, wiersze Grochowiaka i rap Szpaka.