#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogBlog SEONajnowszy Google Core Update – co zmieni w SEO?

Chociaż branża SEO nie zdążyła jeszcze przeanalizować do końca wpływu ostatniego update’u na wyniki wyszukiwania Google (Helpful Content Update), nowy Core Update został ogłoszony 12 września 2022 roku. Aktualizacja jest jeszcze w trakcie, co oznacza, że najprawdopodobniej dopiero w przeciągu kilku najbliższych dni będziemy (lub nie) w stanie zobaczyć wahania pozycji poszczególnych domen.

image1

Jest to już kolejna zmiana algorytmu wyszukiwarki, którą dołączy do bardzo długiej listy modyfikacji, jakie zaszły w niej w ciągu bieżącego roku. Widząc częstotliwość wprowadzanych zmian w ostatnim czasie, możemy zakładać, że nie również ostatnia.

image2

Jak wrześniowy update wpłynął na wyniki wyszukiwania w google.pl dobę po ogłoszeniu? 

Większość specjalistów z branży zauważyła zapewne większe wahania już 8 września, jeszcze przed oficjalnym updatem algorytmu. Niektóre narzędzia pokazują, że przetasowania trwające w ostatnich dniach są dużo większe, niż te, które zostały zaobserwowane na początku.

Historia zmian w wynikach wyszukiwania z ostatniego miesiąca w top 10image3

Screen z narzędzia do monitoringu pozycji asps.pl

Historia zmian w wynikach wyszukiwania z ostatniego miesiąca w top 20image4

Screen z narzędzia do monitoringu pozycji asps.pl

Historia zmian w wynikach wyszukiwania z ostatniego miesiąca urządzenia stacjonarne

image4

Screen z narzędzia www.rankranger.com

Historia zmian w wynikach wyszukiwania z ostatniego miesiąca urządzenia mobilneimage5

Screen z narzędzia www.rankranger.com

Historia zmian w wynikach wyszukiwania z ostatnich 3 miesięcy

image6

Screen z narzędzia www.alegroo.com

Inne nie odnotowały jednak aż tak dużych wahań pozycji w oparciu o swoją bazę słów kluczowych.

Stan na 15.09.2022 godzina 10:00

image7

Screen z narzędzia senuto.com

Historia zmian w wynikach wyszukiwania z ostatnich 3 miesięcy

image8

Screen z narzędzia senuto.com

Wpływ core update’u na widoczność domeny 

Specjaliści SEO z wielką uwagą śledzą zmiany zachodzące w silniku wyszukiwarki Google, ponieważ mogą one drastycznie wpływać na sytuację domeny w wynikach wyszukiwania, zmieniając często nawet wieloletni trend. 

Przykłady domen dotkniętych Majowym Core Update

Sklep e-commerce z akcesoriami i sprzętem sportowym/outdoorowym:

image9

Sklep e-commerce z rozbudowaną sekcją blogową, działający w branży farmaceutycznej:

image11

Jak reagować na zmiany związane z core update Google ? 

Nie wolno panikować!
Zmiany pozycji – niezależnie czy w górę czy w dół – nie muszą być trwałe. Podczas update’ów Google wahania mogą obejmować okres od kilku dni, do nawet tygodni. Dlatego pierwsze dane nie zawsze oddają rzeczywistą sytuację domeny. 

Update po “zakończeniu” pojawia się na oficjalnej stronie Google dotyczącej aktualizacji algorytmu.

Spadki nie zawsze muszą wynikać ze zmian w algorytmie. Być może Twoja domena nie była dostępna dla Google w wyniku błędu technicznego? Ktoś zapomniał ją przedłużyć lub pojawił się “no-index” ? Zanim zrzucimy winę na zmiany w algorytmie, należy wyeliminować błędy, które mogą zdarzyć się na stronie.

Sempai