Strona główna → Blog → SEO → Najnowszy Google Core Update – co zmieni w SEO? Najnowszy Google Core Update – co zmieni w SEO? Sempai 15 września, 2022 Przeczytasz w ~ 3 min. Chociaż branża SEO nie zdążyła jeszcze przeanalizować do końca wpływu ostatniego update’u na wyniki wyszukiwania Google (Helpful Content Update), nowy Core Update został ogłoszony 12 września 2022 roku. Aktualizacja jest jeszcze w trakcie, co oznacza, że najprawdopodobniej dopiero w przeciągu kilku najbliższych dni będziemy (lub nie) w stanie zobaczyć wahania pozycji poszczególnych domen. Jest to już kolejna zmiana algorytmu wyszukiwarki, którą dołączy do bardzo długiej listy modyfikacji, jakie zaszły w niej w ciągu bieżącego roku. Widząc częstotliwość wprowadzanych zmian w ostatnim czasie, możemy zakładać, że nie również ostatnia. Jak wrześniowy update wpłynął na wyniki wyszukiwania w google.pl dobę po ogłoszeniu? Większość specjalistów z branży zauważyła zapewne większe wahania już 8 września, jeszcze przed oficjalnym updatem algorytmu. Niektóre narzędzia pokazują, że przetasowania trwające w ostatnich dniach są dużo większe, niż te, które zostały zaobserwowane na początku. Historia zmian w wynikach wyszukiwania z ostatniego miesiąca w top 10 Screen z narzędzia do monitoringu pozycji asps.pl Historia zmian w wynikach wyszukiwania z ostatniego miesiąca w top 20 Screen z narzędzia do monitoringu pozycji asps.pl Historia zmian w wynikach wyszukiwania z ostatniego miesiąca urządzenia stacjonarne Screen z narzędzia www.rankranger.com Historia zmian w wynikach wyszukiwania z ostatniego miesiąca urządzenia mobilne Screen z narzędzia www.rankranger.com Historia zmian w wynikach wyszukiwania z ostatnich 3 miesięcy Screen z narzędzia www.alegroo.com Inne nie odnotowały jednak aż tak dużych wahań pozycji w oparciu o swoją bazę słów kluczowych. Stan na 15.09.2022 godzina 10:00 Screen z narzędzia senuto.com Historia zmian w wynikach wyszukiwania z ostatnich 3 miesięcy Screen z narzędzia senuto.com Wpływ core update’u na widoczność domeny Specjaliści SEO z wielką uwagą śledzą zmiany zachodzące w silniku wyszukiwarki Google, ponieważ mogą one drastycznie wpływać na sytuację domeny w wynikach wyszukiwania, zmieniając często nawet wieloletni trend. Przykłady domen dotkniętych Majowym Core Update Sklep e-commerce z akcesoriami i sprzętem sportowym/outdoorowym: Sklep e-commerce z rozbudowaną sekcją blogową, działający w branży farmaceutycznej: Jak reagować na zmiany związane z core update Google ? Nie wolno panikować! Zmiany pozycji – niezależnie czy w górę czy w dół – nie muszą być trwałe. Podczas update’ów Google wahania mogą obejmować okres od kilku dni, do nawet tygodni. Dlatego pierwsze dane nie zawsze oddają rzeczywistą sytuację domeny. Update po “zakończeniu” pojawia się na oficjalnej stronie Google dotyczącej aktualizacji algorytmu. Spadki nie zawsze muszą wynikać ze zmian w algorytmie. Być może Twoja domena nie była dostępna dla Google w wyniku błędu technicznego? Ktoś zapomniał ją przedłużyć lub pojawił się “no-index” ? Zanim zrzucimy winę na zmiany w algorytmie, należy wyeliminować błędy, które mogą zdarzyć się na stronie. Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Czy ChatGPT zastąpi moją pracę? Komentarz do aktualizacji GPT-4 Sitemap: czym jest, do czego służy i jak ją stworzyć? Bing wprowadza Chat GPT Podobne wyszukiwania w Google — jak je wykorzystać na swoją korzyść Long tail, czyli pozycjonowanie na długi ogon Czym jest title i jak wpływa na pozycjonowanie? Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ