#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogPoradnikRodzaje reklam na Allegro

Jesteś na Allegro, możesz więc korzystać ze wszystkich możliwości, jakie daje największy polski marketplace. Masz szansę na zwrócenie na siebie uwagi milionów użytkowników odwiedzających platformę w ciągu jednego miesiąca. W tak ogromnym środowisku sprzedażowym konkurencyjne sklepy walczą o każdego klienta, dlatego nie opłaca się zostawać w tyle. Jakie są zatem możliwości reklam na Allegro? Niewątpliwie spore – warto je poznać i przekonać się, które sprawdzą się najlepiej w Twoim biznesie.

 

Reklama dźwignią handlu

Współcześnie bez inwestycji w skuteczną reklamę z pewnością nie ma mowy o efektywnym zwiększaniu sprzedaży. Utrzymanie sprzedaży na stałym poziomie wymaga przeznaczenia stałych środków na działania reklamowe. Allegro – podobnie jak Facebook i Google – wychodzi naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców i oferuje wiele możliwości reklamowych.

 

Czym jest Allegro Ads?

Allegro Ads jest siecią reklamową i jednocześnie najbardziej zaawansowanym narzędziem do zwiększenia sprzedaży. Zasada działania sieci polega na dopasowaniu algorytmów do wyszukiwania produktów – system dobiera kontekstowo reklamę do zapytania. Reklamy wyświetlane są na zasadzie aukcji – wygrywa oferta o najlepszym stosunku jakości, CPC oraz CTR. Dzięki Allegro Ads produkty mogą znaleźć się w najbardziej widocznych miejscach, nawet jeśli nie wygenerowały dotąd żadnej sprzedaży.

jak działa Allegro Ads

źródło: Allegro

 

W sieci Allegro Ads wyróżniamy kilka form reklamowych:

Oferty sponsorowane

Oferty sponsorowane pozwalają pojawić się produktom w najbardziej widocznych miejscach na listingu. Dzięki takim możliwościom aukcja dodana niedawno, która jest praktycznie w ogóle niewidoczna, może pojawić się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania. Oferty sponsorowane są przeznaczone dla wszystkich prowadzących sprzedaż na Allegro. Warto zauważyć, że rozliczanie odbywa się w modelu CPC – zapłacimy za click, czyli w momencie, kiedy reklama dotarła do użytkownika i na tyle go zaciekawiła, że postanowił sprawdzić oferowany produkt.

Gdzie zobaczysz reklamę Allegro Ads

źródło: Allegro

Reklama graficzna

Reklama graficzna jest świetnym narzędziem dla marek i producentów, którzy chcą wpłynąć na zainteresowanie swoimi produktami oraz na rozpoznawalność brandu. Opiera się na ofertach, słowach kluczowych i kategoriach, dzięki czemu daje szansę na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i zwiększenie sprzedaży. Z tego względu reklama graficzna to szansa na zainteresowanie użytkowników, którzy są na etapie poszukiwania produktu, ale jeszcze nie podjęli decyzji zakupowej. Każde wyświetlenie reklamy może pomóc pozyskać wartościowego klienta. 

Istnieją dwie formy reklamy graficznej:

  1. Sprecyzowana – Twoja reklama wyświetli się odbiorcom szukającym produktów w kategoriach najbardziej powiązanych z Twoimi ofertami. Jest to forma typowo sprzedażowa.
  2. Zasięgowa – Zasięg Twojej reklamy zwiększy się o dodatkowe, bardziej ogólne kategorie. W ten sposób dotrzesz do większej liczby odbiorców, którzy mogą nie być jeszcze zdecydowani na zakup. Ta forma dobrze sprawdzi się w przypadku marek budujących swoją rozpoznawalność.

Allegro Ads reklama graficzna

źródło: Allegro

Google Ads

Na wstępie należy podkreślić, że jest to reklama Google Ads w sieci Allegro Ads, więc może ona kierować wyłącznie do platformy Allegro. Tworzymy ją z poziomu panelu Allegro Ads. Google Ads pozwala trafiać do klientów także w wyszukiwarce Google. Jeżeli użytkownik wpisze w wyszukiwarce Google frazę związaną z oferowanym produktem, reklama będzie miała szansę pokazać się w wynikach wyszukiwania Google oraz zakładce Zakupy.

Allegro Ads - reklama w Google

źródło: Allegro

Facebook – retargeting

Allegro Ads pozwala również dotrzeć do użytkowników Facebooka – w formie retargetingu. Taka reklama wyświetlana jest w serwisie Facebook każdemu użytkownikowi, który widział ofertę, ale nie dokonał zakupu. 

Facebook Retargeting

źródło: Allegro

Allegro Ads 4 Brands

Najlepsze rozwiązanie przy współpracy z producentem. Z poziomu jednego wspólnego konta otrzymujemy możliwość zarządzania reklamą wspierającą sprzedaż ze wszystkich kont dystrybutorów danego brandu na Allegro. Oznacza to, że marka nie musi samodzielnie prowadzić sprzedaży. Wystarczy, że ma chociaż jednego dystrybutora na Allegro.

Allegro Ads 4 brands

źródło: Allegro

Alternatywne promowanie ofert

Jak widzimy, sama sieć Allegro Ads daje ogromne możliwość i sporą różnorodność. Poza wyżej wymienioną siecią jest jeszcze kilka metod dotarcia do szerszego grona odbiorców.

Do dyspozycji mamy:

  • Wyróżnienie i Wyróżnienie Elastyczne – oferty będą wyświetlane przed ofertami innych sprzedających, którzy nie skorzystali z tej opcji wyróżnienia. Będziemy mogli ją znaleźć na liście promowanych ofert w danej kategorii oraz w wynikach wyszukiwania.

Allegro - oferty promowane

źródło: Allegro

  • Pakiet promoskłada się z Wyróżnienia, Pogrubienia i Podświetlenia. Ma na celu wizualne wyróżnienie oferty pośród innych promowanych – w tym celu do tytułu oferty zostanie dodana pogrubiona czcionka, a cała oferta zostanie wyświetlona na niebieskim tle. 

Allegro pakiet promo

źródło: Allegro

  • Promowanie na stronie działu – opcja ta pozwala na wyróżnienie oferty na stronie działu powiązanego z produktem. Znajdzie się w specjalnej galerii z promowanymi ofertami. 

Allegro - promowane oferty na stronie działu

źródło: Allegro

Każdy z rodzajów promowania można włączyć z poziomu wystawiania ofert lub z podglądu listy ofert wystawionych. 

Wszystkie formy promowania są rozliczane odgórnie kwotą wydaną za dany cykl tygodniowy. Dodatkowo, za sprzedaż produktu wypromowanego należy liczyć się ze zwiększoną prowizją od sprzedaży. Przy wielu ofertach promowanych wpływ na pozycję na listingu ma historia, jaką produkt zbudował na Allegro. Im popularniejszy i lepiej sprzedający się produkt – tym szybciej powinien awansować w wynikach trafności. Z tego względu nie polecamy wykorzystywać formy promowania dla nowo wystawionych produktów.

 

Strefa okazji

Poza powyższymi metodami, Allegro daje również możliwość specjalnego wyróżnienia swojej oferty oznaczeniem. Tym samym dołącza ona do strefy okazji.

Lista dostępnych znaczników:

  • HIT
  • NOWOŚĆ
  • WYPRZEDAŻ
  • OKAZJA
  • RABAT
  • Czasowe znaczniki, takie jak: Smart Okazje, Black Friday, Cyber Monday itp

Warto zauważyć, że opłaty za strefę okazji są naliczane codziennie. Co więcej, należy też liczyć się ze zwiększoną prowizją od sprzedaży przy dołączonych do niej produktach.

Podsumujmy – Allegro oferuje wiele możliwości reklamowych, które warto poznać. Aby jednak w pełni wykorzystać ich potencjał, korzystnie jest przekalkulować, które metody okażą się najbardziej opłacalne. 

Damian Mielech