Strona główna → Blog → Z życia agencji → SEO Poland On Tour by Linkhouse – Białystok 15.09.2023 SEO Poland On Tour by Linkhouse – Białystok 15.09.2023 Sempai 18 września, 2023 Przeczytasz w ~ 3 min. Dnia 15.09.2023 w Villa Tradycja w Białymstoku odbył się kolejny Barcamp SEO organizowany przez Linkhouse. SEO Poland On Tour jest to cykl 16 barcampów organizowanych w każdym województwie między kwietniem a październikiem 2023. Są to luźne, lecz merytoryczne spotkania, na których można zagłębić swoją wiedzę oraz porozmawiać o SEO z prelegentami i uczestnikami. “Site Recovery: jak odzyskać utraconą widoczność?” Jako pierwszy na scenę wyszedł Benedykt Protasiuk z tematem prezentacji: “Site Recovery: jak odzyskać utraconą widoczność?”. Benedykt zwrócił uwagę, że punktem wyjścia w każdej analizie powinny być dane. Nie powinniśmy analizować spadków, rozumianych jako wahania pozycji o kilka oczek, gdy te nie utrzymują się dłużej niż 3 dni. Analizy nie powinny również odbywać w trakcie trwania core update-ów, gdyż dane takie nie są miarodajne. Podczas wystąpienia Benedykt zaprezentował sposób na weryfikację przyjętej strategii SEO, która polega na wprowadzeniu zmian w treściach na wybranych podstronach lub poprzez pozyskanie linków do tychże podstron. W przypadku pojedynczych wzrostów widoczności i pozycji poszczególnych fraz oraz przy jednoczesnym wykluczeniu wszelkich problemów technicznych — musimy czekać na kolejny core update, aby odzyskać utraconą widoczność całej witryny. “Link Building na małą kieszeń” Kolejna na scenie wystąpiła Iryna Lehusha z firmy Search Magic z tematem: “Link Building na małą kieszeń: Jak stworzyć skuteczną strategię przy minimalnych kosztach?”. Iryna pochwaliła się case-study greckiego sklepu internetowego działającego w branży Fashion. Chociaż przy 4-krotnym wzroście ruchu zanotowano aż 7-krotny wzrost przychodów, prelegentka podkreśliła, że podane wskaźniki nie zawsze idą ze sobą w parze. Podczas prezentacji przeprowadziła nas również przez poszczególne etapy link buildingu — rozpoczynając od pozyskiwania backlinków z ogólnodostępnych miejsc, takich jak wizytówki firmy w social mediach czy ogólnodostępnych katalogach firmowych. Kolejne etapy to poszukiwanie miejsc na backlinki poprzez research z wykorzystaniem narzędzia Content Explorer przy użyciu Ahrefs. Dzięki tej strategii udało się znaleźć min. Broken Backlinks, które — za darmo, albo za niewielką opłatą — udało się pozyskać z mocnych domen. Ostatni etap to zakup backlinków z wykorzystaniem platform do ich zamawiania np. Haro SEO. Jak się okazało, nawet pozyskanie najsilniejszych backlinków nie gwarantuje wzrostu widoczności w przypadku problemów technicznych ze stroną. Dlatego na każdym etapie projektu należy weryfikować działania On-site. “Jak odkryć Amerykę w SEO?” Jako trzeci na scenie wystąpił Przemysław Błoński, z firmy NOVA commerce, który przyjechał z Sosnowca z tematem: “Jak odkryć Amerykę w SEO?”. Przemek w swojej prezentacji przedstawił analizę wyszukiwarki w USA, w poszukiwaniu nowości oraz trendów. Analizując ok. 350 słów kluczowych w różnych branżach, poznał nowe SERP Features oraz dane z witryn, które wyświetlają się w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki w Serpach i Grafikach. Dzięki takiej analizie możemy z większym wyprzedzeniem przygotować się na zmiany wyników wyszukiwania i wyróżnić się na tle konkurencji np. poprzez zdjęcia 360 stopni, nowe dane strukturalne wyświetlające się w wynikach, czy nawigację fasetową dla wyników e-commerce. “Szyny były złe, agencja była zła i… klient też był zły” Ostatni na scenie pojawił się prowadzący białostockiego Barcamp-u, czyli Krzysztof Raźniak z Agencji TEKSTURA z tematem prezentacji: “Szyny były złe, agencja była zła i… klient też był zły – bolączki we współpracy i trudności w osiąganiu wyników.” Krzysztof zwrócił uwagę na typowe problemy podczas współpracy pomiędzy Agencją a Klientem. Rozpoczynając taką współpracę, powinniśmy ustalić cele, do których będziemy dążyć. Na początek wystarczą najprostsze, są one lepsze niż ich brak. Okazuje się również, że prosty język jest gwarantem pełnego zrozumienia obu stron. W wielu przypadkach zbyt duża ilość danych w raportach nie rozwiązuje problemów, a wręcz przeciwnie je potęguje. Podsumowanie Białostocki piątkowy barcamp zakończył się miłą niespodzianką, a mianowicie konkursem z wiedzy o SEO. Dzięki aplikacji Kahoot, uczestnicy walczyli o nagrody w postaci biletów na kolejne wydarzenie w ramach SEO Poland On Tour by Linkhouse. Nie obyło się bez podchwytliwych pytań, z którymi nawet doświadczeni Specjaliści SEO mieli duże problemy 🙂 Barcamp zakończył się Networkingiem, podczas którego można było nawiązać nowe znajomości oraz wymienić się ciekawymi poglądami. Do zobaczenia na kolejnym wydarzeniu! 🙂 Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 4.8 / 5. Liczba głosów: 20 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Sempai na 26. Targach eHandlu w Warszawie InCommerce x Allegro 2024: kino, e-commerce i szczytny cel w sercu Warszawy Jak skutecznie sprzedawać na Allegro? Odpowiedź poznasz podczas InCommerce w Warszawie Targi eHandlu 2024: co słychać w e-commerce Think Measurement: Meetup – W Dublinie o przyszłości marketingu Cocolita.pl i Sempai triumfują w Mobile Trends Awards 2023! Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ