#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogContent MarketingBlog — praktyczna wiedza

Blog internetowy — z tym pojęciem zetknąłeś się prawdopodobnie w swoim życiu przynajmniej raz. Dziś też wielu przedsiębiorców słyszy, że powinni zainwestować właśnie w taką formę komunikacji z potencjalnymi klientami. Czy w dobie social mediów, gdzie użytkownik przyzwyczajony jest do skanowania tekstu, długie posty to dobra decyzja i czym tak właściwie jest blog? 

Co to jest blog?

Blog tekstowy to nic innego jak rodzaj strony internetowej, na której regularnie pojawiają się wpisy tematyczne. Ich istotnym wyróżnikiem jest właśnie fakt, iż publikacje dotyczą konkretnych dziedzin z życia.

I tak w sieci spotkasz blogi osobiste, lifestylowe, podróżnicze, parentingowe czy książkowe, traktujące o finansach, lub polityce. W przypadku firmy, która zdecydowała się prowadzić tego rodzaju stronę, blogi traktowane są jako źródło wiedzy eksperckiej, z której potencjalni odbiorcy wyniosą przydatne i konkretne informacje. 

Blog w branży wnętrzarskiej

Blog sprawdzi się także w branży wnętrzarskiej – źródło: sfmeble.pl

Blog to również skuteczne narzędzie w content marketingu. Jako przedsiębiorca masz szansę dzięki niemu pozyskać nowych odbiorców (i potencjalnych klientów), zwiększasz świadomość marki w sieci oraz stawiasz się w pozycji eksperta, co podnosi zaufanie do twoich produktów lub usług. 

Rodzaje blogów

W zależności od rodzaju treści umieszczanych na blogu podzielić je można na kilka kategorii:

  • blog tekstowy — służy do publikowania tekstu,
  • wideoblog — tutaj publikuje się głównie filmy opatrzone komentarzem,
  • fotoblog — służy do publikowania zdjęć.

Blog internetowy różni się od innych stron internetowych — to medium komunikacyjne, które pozwala stworzyć wokół siebie społeczność, dzięki możliwości komentowania wpisów. To ich niewątpliwa zaleta, ponieważ nawet jeśli posiadasz czytelną i przejrzystą stronę internetową, to z reguły użytkownicy nie mają szansy wyrazić na niej własnego zdania lub odnieść się do kwestii, o których wspominasz.

Zalety bloga firmowego

Blog firmowy to nie tylko opcja chętnie wykorzystywana przez content marketing. Blogowanie idzie w parze z SEO — im lepsze i ciekawsze treści zoptymalizowane pod SEO, tym większe prawdopodobieństwo, że twoja strona zajmie lepszą pozycję w wyszukiwarce Google. 

Ponadto blog tekstowy umożliwia umieszczanie fraz kluczowych z długiego ogona, które mogą mijać się nieco z głównymi frazami, zawartymi na twojej stronie internetowej. Poszczególne wpisy ściągną do ciebie nowych użytkowników, wpisujących poszczególne zapytania w wyszukiwarkę, na które odpowiedzi znajdą właśnie na blogu.

blog na stronie sklepu z herbata

Blog na stronie sklepu z herbatą może być źródłem porad i inspiracji – źródło: krainaherbaty.pl

Ponadto artykuły pomogą ci:

  • uzyskać linki przychodzące,
  • poprawić współczynnik konwersji (aktywny blog informuje użytkownika, że twoja firma ma się dobrze),
  • zwiększyć ruch na stronie,
  • promować oferowane produkty/ usługi,
  • zbudować wizerunek profesjonalisty,
  • wyróżnić się na tle konkurencji,
  • udzielić jednoznacznej odpowiedzi na często zadawane pytania przez klientów.

Czy warto założyć blog osobisty?

W dobie social mediów zasadne jest pytanie, czy blog osobisty to odpowiednie medium komunikacyjne. Odpowiedź na nie jest jednak prosta: tak, blog daje duże możliwości i pozwala budować zasięgi w sieci. 

Wideoblog, fotoblog czy blog tekstowy to dobra opcja do budowania osobistej marki. Pamiętaj, że każda efektywna aktywność w sieci buduje twoje portfolio. Blogi więc prowadzą chętnie copywriterzy, recenzenci książek, kosmetyków czy gier wideo, a także fotografowie, graficy lub podróżnicy.

Pisanie rozwija, a artykuły to znacznie więcej miejsca do podzielenia się z czytelnikami własną opinią i przeżyciami. Zyskujesz też znacznie więcej miejsca niż w mediach społecznościowych do wyrażania przemyśleń czy prezentacji określonych produktów i usług. No i w odróżnieniu od innych stron internetowych, możesz dzielić się tam zdjęciami oraz przekazywać swoje własne doświadczenia w formie tekstu lub filmików bez ograniczeń. Ty decydujesz, co będzie treścią artykułów!

Blog a media społecznościowe

W mediach społecznościowych wcale nie tak łatwo jest się przebić. Na Facebooku czy Instagramie rządzą gwiazdy sceny muzycznej, aktorzy, modelki, pisarze, kompozytorzy i celebryci. Nierzadko panuje tam chaos, a wpisy z głównej strony znikają równie szybko, jak się pojawiły. Co chwilę promowane są nowe produkty lub usługi, a użytkownikom czasem trudno jest się w tym wszystkim połapać.

W gąszczu informacji i kolorowych profili mogą przegapić twój, choćby nawet były tam super zabawne i interesujące treści. Ciężko w ten sposób zyskać nowych czytelników. W social mediach wierni obserwatorzy nie biorą się znikąd. Tym samym w pierwszej kolejności dobrym krokiem będzie założenie bloga.

Blog osobisty posłuży ci z powodzeniem również w celach zawodowych, kiedy już zyskasz nieco większą rozpoznawalność w internecie. 

Blogi osobiste mają ogromny potencjał. Na świecie znane są bowiem przypadki, gdzie autor takiej strony wydał książkę lub zbudował wokół siebie ogromną, wspierającą społeczność i dopiero później przeniósł się do social mediów. 

 

Blog — to się po prostu opłaca!

Założenie i prowadzenie bloga opłaca się z punktu widzenia przedsiębiorcy oraz osoby prywatnej. Szukasz pomysłu na efektowne portfolio lub po prostu chcesz zaistnieć w internecie, a media społecznościowe nie do końca są tym, w czym czujesz się dobrze? Bloger to rola, w której odnajdzie się wiele kreatywnych twórców!

Nie zwlekaj więc ani chwili, postaw na blog, dołącz do grona blogerów i śmiało rozwijaj biznes, markę osobistą lub stwórz oryginalne portfolio, publikując wideo lub zdjęcia. Zyskuj czytelników i podnieś swoją widoczność w Google — to coś, co się opłaca zawsze w celach zawodowych.

Paulina Roszko