Facebook Conversions API: wdrożenie i zagadnienia techniczne – Q&A po szkoleniu

Kinga Derwisz
4 kwietnia, 2023
Przeczytasz w ~ 5 min.
Facebook CAPI QA

Kinga Derwisz – Senior Meta Ads Specialist w Sempai, odpowiada na pytania zadane podczas szkolenia „Włącz wideo w działania Full Funnel w Facebook Ads Poznaj dobre praktyki”.

Zapisz się do naszego newslettera i nie przegap powiadomień o kolejnych szkoleniach organizowanych przez Sempai.

 

Pytanie nr 1: Pixel + CAPI czy samo CAPI do śledzenia zdarzeń?
Najlepszą praktyką (również w opinii Mety) jest wykorzystywanie zarówno Pixela jak i CAPI do śledzenia zdarzeń. Dzięki temu maksymalizujemy ilość oraz jakość wysyłanych zdarzeń i danych o klientach. 

Pytanie nr 2: Co to oznacza, że cookies’y odchodzą do lamusa?
Chodzi o stopniowy proces (który już trwa od dłuższego czasu) wycofywania się przeglądarek z używania third-party cookies.

Pytanie nr 3: Jak wdrożyć CAPI przez GTM?
Niestety wdrożenie CAPI przez standardowy kontener GTM nie jest możliwe. W związku z tym, że CAPi jest narzędziem, które opiera swoje działanie na serwerze, aby je wdrożyć musielibyśmy wykorzystać GTM server-side tagging.

Pytanie nr 4: Jak skonfigurować zdarzenia niestandardowe?
W przypadku CAPI niestety nie ma narzędzia, które pozwala nam skonfigurować sobie konwersje niestandardowe z poziomu menedżera zdarzeń (tak jak jest to w przypadku piksela). To jakie konwersje odbierane są przez CAPI zależne jest od metody wdrożenia i różni się dla każdego przypadku z osobna (niektóre gotowe integracje mają określoną ilość odbieranych zdarzeń).

Pytanie nr 5: Jakie platformy obecnie mają gotową integrację?
Biorąc pod uwagę najbardziej popularne platformy będą to np.: WooCommerce, AtomStore, Shoper, Shopify, Magento, PrestaShop. 

Pytanie nr 6: Jakie problemy (na podstawie Waszych doświadczeń) najczęściej pojawiają się w przypadku platform zakupowych –  w przypadku gotowych integracji?
Na ten moment najczęściej spotykamy się z poniższymi problemami:

  • problem z deduplikacją zdarzeń (brak parametru event_id po stronie pixela i CAPI)
  • stosunkowo niski poziom jakości dopasowania zdarzeń (całkowity brak lub bardzo mała ilość wysyłanych parametrów dotyczących użytkownika)
  • brak wszystkich wymaganych zmiennych dotyczących zdarzeń (np. content_ids, currency itd)

Pytanie nr 7: Czy można wdrożyć API przez wtyczkę wordpressa – Pixel Your Site? Czy korzystając wtedy z opcji “wygeneruj token dostępu” mamy możliwość sprawdzić czy zdarzenia się nie deduplikują?
Wtyczka PixelYourSite posiada opcję uruchomienia CAPI. Żeby uruchomić CAPI wymagane jest a) wygenerowanie tokena dostępu, który jest niezbędny do uruchomienia CAPI b) wklejenie tokena w odpowiednim miejscu w panelu wtyczki. Poziom deduplikacji zdarzeń można sprawdzić po uruchomieniu wtyczki w menedżerze zdarzeń. 

Pytanie nr 8: Na ile Shoper daje pełne dane. W GA4 nie widać przychodu z samej wtyczki, więc pytanie jak z ta wtyczka?
Niestety tak jak wspomniałam na szkoleniu wtyczka obsługująca CAPI na Shoperze ma pewne błędy. Często zauważane błędy:

  • CAPI obsługuje tylko zdarzenie zakupu (żadne inne zdarzenia nie są wysyłane przez integrację CAPI) 
  • bardzo często ilość zdarzeń z serwera jest mniejsza niż ilość zdarzeń z piksela (co do zasady powinno być odwrotnie)
  • problemy z przesyłaniem parametru event_id oraz przesyłaniem fbp co skutkuje niskim overlapem i docelowo problemem z deduplikacją zdarzeń

Odnosząc się bezpośrednio do pytania – wartość zamówień jest zbierana, ale problem jest z ilością zdarzeń z serwera co oczywiście też rzutuje na sumaryczne przychody. 

Pytanie nr 9:  W jaki sposób sprawdzić  przez co został wdrożony piksel na stronę?
Jeśli mówimy o e-commercie to najczęściej możemy się spotkać z wdrożeniem piksela:

  • przez GTM,
  • bezpośrednio w kodzie strony,
  • przez wtyczkę.

Należy więc zweryfikować na początek każdą z tych 3 opcji (sprawdzić kontener GTMa, sprawdzić kod źródłowy oraz sprawdzić panel w poszukiwaniu wtyczek dot. FB).

Pytanie nr 10: Czy zewnętrzna firma jest w stanie wykonać takie połączenie mają odpowiedni dostęp? czy tylko właściciel może to zrobić?
Oczywiście firma zewnętrzna (załóżmy na potrzeby pytania, że jest to agencja) może wdrożyć CAPI w sklepie klienta, ale jest to zależne od metody wdrożenia. Każda z nich wymaga innych dostępów. Na przykład: agencja z powodzeniem może uruchomić integrację wewnętrzną w sklepie na platformie AtomStore posiadając dostęp do piksela oraz do panelu sklepu. Czasami niestety uruchomić integrację może tylko i wyłącznie osoba, która posiada rolę admina w BM (jeśli integracja wymaga połączenia bezpośrednio z BM – wtedy tylko klient może uruchomić integrację, jeśli żadna osoba z agencji nie ma bezpośrednio dostępu do konkretnego BM). Agencja może też uruchomić CAPI za pomocą CAPI Gateway posiadając dostęp do piksela (wymagane jest tylko utworzenie specjalnej subdomeny przez klienta). Pozostaje jeszcze opcja wdrożenia CAPI przy pomocy programisty, ale jest to zupełnie inny scenariusz postępowania.

Pytanie nr 11: Jak to jest z konfiguracją zdarzeń? Czy samo wklejenie tokenu wystarczy czy należy jeszcze zdarzenia skonfigurować?
W przypadku gotowych integracji najczęściej jedyną akcją jaką musimy wykonać jest wklejenie wygenerowanego przez nas access tokena lub połączenie integracji z naszym BM. W większości integracji nie musimy niczego dodatkowo konfigurować, ale oczywiście każdy przypadek jest inny i musi być traktowany indywidualnie.

Pytanie nr 12: Wdrożone CAPI wyświetla nam się w przestrzeni “Użytkownicy systemowi”, czy znajdziemy go również w źródłach danych?
Tak, w menedżerze zdarzeń znajdziemy informację dotyczącą tego czy CAPI jest aktualnie wdrożone. Warto na początek zerknąć na kolumnę “Metoda połączenia” w której możemy odnaleźć informacje czy zdarzenia są wysyłane tylko z przeglądarki czy również bezpośrednio z serwera. Możemy zerknąć również na przycisk “Zarządzaj integracjami” w menedżerze zdarzeń – tam również otrzymamy informację czy CAPI jest aktywne.

Pytanie nr 13: Jaka ilość różnicy zdarzeń może być niepokojąca?
Załóżmy, że rozpatrujemy scenariusz w którym zarówno piksel jak i CAPI są wdrożone w 100% prawidłowo – w tym przypadku możemy spodziewać się średnio (jest to średnia, którą zaobserwowałam na kontach reklamowych do których mam dostęp na co dzień) od 10% do 20% więcej zdarzeń dostarczanych przez CAPI, które w innym przypadku zostałyby utracone. Jeśli te różnice są znacznie większe(na + lub -) niż ta średnia warto zweryfikować poprawność wdrożenia piksela oraz CAPI. 

Pytanie nr 14: Czyli im większe nałożenie zdarzeń, tym lepiej?
Tak, im większe nałożenie zdarzeń w przypadku deduplikacji tym lepiej. Oczywiście warto pamiętać, że osiągnięcie poziomu 98% -100% będzie raczej mało prawdopodobne 🙂

Pytanie nr 15: Wtyczka pixel your site warto ją instalować?
Wtyczka PixelYourSite posiada opcję uruchomienia piksela oraz CAPI. WooCommerce posiada również inne integracje, które umożliwiają uruchomienie tych dwóch narzędzi, więc wg mnie najlepiej jest przetestować różne rozwiązania i wybrać to, które odpowiada nam najbardziej. 

 

Jak oceniasz tekst?

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2

Bądź pierwszy i oceń tekst.