Google Discover – jak działa i jak tam się znaleźć?

Paulina Roszko
25 kwietnia, 2023
Przeczytasz w ~ 5 min.
Google Discover - jak działa i jak tam się znaleźć

Google Discover to klucz do sukcesu w erze mobilnego przeglądania internetu. Poznaj innowacyjny sposób na budowanie wartościowych relacji z użytkownikami oraz klucz do optymalizacji i promocji treści w mobilnej przestrzeni cyfrowej.

Co to jest Google Discover?

Co to Google Discover? To innowacyjna usługa dostosowana do urządzenia mobilnego, która łączy w sobie personalizację doświadczeń, oferując użytkownikom niemal nieograniczone możliwości zanurzenia się w bieżących wiadomościach, artykułach i inspirujących opowieściach — wszystko to dopasowane do ich zainteresowań i preferencji.

Treści, które wyświetlane są użytkownikowi w aplikacji Google, dobierane są na podstawie wszelkich interakcji internauty z Google. Do tego celu wykorzystywana jest m.in. historia wyszukiwania. Usługa ta jest przeznaczona głównie do wykorzystywania na urządzeniach mobilnych, a użytkownik znajdzie tam nie tylko bieżące informacje na temat sportu czy wydarzeń politycznych, ale także notowania giełdowe oraz materiały wideo.

Jak działa Google Discover?

Jak już wspomnieliśmy, Google Discover działa na zasadzie personalizacji, dostarczając użytkownikom treści, które są dopasowane do ich zainteresowań. Osiąga to za pomocą zaawansowanych algorytmów, które analizują ogromne ilości danych i na ich podstawie proponują odpowiednie treści. Zastanawiasz się, jakie to dane (oprócz historii wyszukiwań)? Oto kilka z nich!

Interakcje z treściami

Google Discover bierze pod uwagę, jak użytkownicy reagują na prezentowane im treści – czy je przeglądają, zapisują, udostępniają czy oceniają. To pozwala aplikacji Google na lepsze dopasowanie propozycji do preferencji odbiorcy.

Lokalizacja

Z uwagi na różne zainteresowania i potrzeby informacyjne w zależności od miejsca zamieszkania, Discover może oferować użytkownikom treści związane z ich lokalnym rynkiem, wiadomości lokalne, wydarzeniami czy usługami dostępnymi w okolicy.

Inne dane zapisane na koncie Google

Korzystasz z kalendarza Google i zapisujesz tam istotne wydarzenia? A może w książce z kontaktami przeważa jakaś branża? Cokolwiek notujesz i tworzysz na koncie Google (i z jakichkolwiek aplikacji korzystasz) bądź pewny, że usługa Google Discover pozyskuje stamtąd niezbędne dane.

Korzystając z tych informacji, Google Discover tworzy spersonalizowane karty z treściami dla każdego użytkownika, związane z ich zainteresowaniami, aktualnymi trendami czy ważnymi wydarzeniami. Dzięki temu twórcy treści mogą docierać do bardziej zaangażowanego i zainteresowanego odbiorcy.

wygląd google discover

źródło: https://developers.google.com/search/docs/appearance/google-discover

Zalety Google Discover

Ale jaka jest właściwie funkcja Discover w szeroko pojętym świecie marketingowej reklamy?

Odkrywanie nowych treści

Discover ułatwia użytkownikom odkrywanie nowych źródeł informacji (jak Google news), blogów czy kanałów multimedialnych, które wcześniej mogły pozostać niezauważone. Dzięki temu zwiększa się zasięg treści oraz możliwość zdobycia nowych czytelników i klientów. Taka opcja jest też bardziej ekonomiczna, ponieważ dzięki doskonałej personalizacji, wiadomości Google Discovery trafią do grupy docelowej, najbardziej zainteresowanej twoim produktem lub usługą.

Wyższe zaangażowanie odbiorców

Dostarczanie treści dopasowanych do zainteresowań użytkowników zwiększa prawdopodobieństwo, że poświęcą oni więcej czasu na czytanie, komentowanie, udostępnianie czy zapisywanie artykułów. To z kolei przekłada się na wyższy ruch na stronach internetowych i lepsze statystyki.

Lepsza widoczność w sieci i wyższe przychody

Jeśli materiały są wartościowe i odpowiednio zoptymalizowane, mogą zdobyć nowych odbiorców, co przekłada się na większą widoczność w sieci oraz potencjalnie wyższe przychody z reklam czy sprzedaży produktów.

Google Discover to innowacyjne narzędzie, które sprzyja odkrywaniu wartościowych treści w danej dziedzinie, a zarazem stanowi atrakcyjne medium dla twórców i wydawców. To też świetna alternatywa dla serwisów informacyjnych. Wykorzystanie jego potencjału może przynieść korzyści nie tylko w postaci zwiększonego zasięgu i zaangażowania użytkowników na twojej witrynie. To także szansa na długoterminowy wzrost renomy oraz lojalności odbiorców.

Korzystając z Google Discover twórcy mają możliwość dotarcia do szerszej, bardziej zaangażowanej publiczności, co może prowadzić do lepszego pozycjonowania w wynikach wyszukiwania, większej ilości linków zwrotnych czy szerzej zakrojonej współpracy z innymi markami i twórcami.
W długoterminowej perspektywie efektywna obecność w Google Discover może przyczynić się do solidnego wzrostu wartości marki, zwiększenia jej rozpoznawalności oraz wpływów finansowych.

Jak dołączyć do Google Discover?

Co zrobić, by znaleźć się w Google Discover? Przede wszystkim upewnij się, że twoja witryna jest zweryfikowana i zaindeksowana w Google Search Console. Jednak niemniej istotne od Google Search jest to, aby twoja strona spełniała następujące warunki:

  • Treść nie może zawierać wulgaryzmów i przekleństw.
  • Treść nie powinna zawierać manipulacji.
  • Treść musi być wolna od szerzenia nienawiści.
  • Treść nie może nękać ani szkalować.
  • Treść na stronie nie może nawoływać do terroryzmu.
  • Treść nie może mieć jednoznacznie seksualnego charakteru.

Oczywiście, ponieważ usługa ta dostępna jest obecnie jedynie w wersji mobilnej, twoja witryna koniecznie powinna być responsywna. Dopasowanie strony do smartfona czy tabletu to główny czynnik, który sprawia, że witryna może stać się częścią Google Discover.

Optymalizacja treści dla Google Discover

Treści pod Google Discover powinny spełniać kryteria dobrych contentowo artykułów, zaopatrzonych w elementy SEO. Tym samym używaj słów kluczowych, twórz meta opisy, nagłówki H1, H2 i H3.

Wykorzystaj atrakcyjne zdjęcia, grafiki i filmy w swojej treści, aby przyciągnąć uwagę odbiorców. Staraj się używać wysokiej jakości obrazów o odpowiedniej rozdzielczości. Twórz wartościowe, oryginalne i wysokiej jakości treści, które są użyteczne i interesujące dla użytkowników. Staraj się unikać treści niskiej jakości, powtarzalnych lub wprowadzających w błąd. Pamiętaj też o chwytliwych tytułach (ale nie typowych clickbaitach!).

Ponadto Google Discover premiuje treści aktualne. Artykuły, które poruszają bieżące, gorące tematy i to, o czym aktualnie mówi się na świecie, mają większą szansę na to, by być zauważalne w usłudze. Warto też wiedzieć, że premiowany Google Feed to evergreen content. Wiecznie zielone treści to przede wszystkim: poradniki, instrukcje, recenzje produktów czy FAQ. Słowem evergreen content to źródło cennych i wyczerpujących informacji, które praktycznie nie ulegają przedawnieniu.

Google Discover to usługa osobistej rekomendacji treści podrzucanych na podstawie zainteresowań użytkownika, która automatycznie wybiera i prezentuje internautom artykuły, wiadomości i multimedia na podstawie ich zainteresowań i historii wyszukiwania. Tą jedną z usług Google docenią nie tylko autorzy treści, którzy chcą być widoczni w sieci. Jest to bowiem obowiązkowe miejsce wyświetlania treści i obecności dla każdego, kto pragnie przyciągnąć większy ruch na swoją witrynę www.

Jak oceniasz tekst?

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Bądź pierwszy i oceń tekst.

    Najczęściej zadawane pytania

    Google Discover jak włączyć?

    Jak włączyć Google Discover? Zaloguj się na swoje konto Google. W lewym górnym roku naciśnij „Menu” i wybierz tam „Ustawienia”. Następnie „Google Discover”. Włącz “Wyświetlaj kartę Google Discover” przesuwając suwak na pozycję włączoną.

    Jak wyłączyć Google Discover?

    Otwórz aplikację Google na swoim urządzeniu lub zaloguj się na swoje konto Google, jeśli nie jesteś zalogowany. Naciśnij ikonę menu w lewym górnym rogu ekranu (trzy poziome linie). Przejdź do „Ustawienia”. Wybierz „Google Discover”. Wyłącz „Wyświetlaj kartę Google Discover” przesuwając suwak na pozycję wyłączoną.