Signals. Nowa funkcjonalność w Google Analytics

Krzysztof Janosiewicz
29 października, 2018
Przeczytasz w ~ 2 min.
google signals

“Pora ulepszyć swój remarketing i raportowanie” – w taki sposób Google zachęca do skorzystania z nowej funkcjonalności w Analytics. Signals, bo tak się ona nazywa, identyfikuje osoby korzystające z wielu urządzeń w ekosystemie Google.

Google Signals krok po kroku

Systematycznie na kolejnych kontach Google Analytics pojawia się nowa zakładka “Różne urządzenia”. To w tym miejscu możesz aktywować opcję Signals, która póki co udostępniona jest w wersji beta:

google signals 1

Aby aktywować funkcję, musisz przeklikać się przez podstawowe informacje i wyrazić zgodę.

Google signals 2

Google signals

 

Po zebraniu wystarczającej ilości danych w zakładkach zaczną pojawiać się statystyki. Na ich podstawie będziesz mógł o wiele precyzyjniej kierować reklamy, tym samym zwiększając prawdopodobieństwo konwersji.

 

Google signals 4

 

Signals – ocena nowego rozwiązania

Google Signals ma za zadanie ulepszyć cross-device tracking, czyli śledzenie na wielu urządzeniach. Do tej pory system mógł śledzić poprawnie jedynie użytkowników zalogowanych na poszczególnych urządzeniach do tego samego konta w usługach Google i zapisywał ich jako dany numer ID. Osoby korzystające nawet z jednego urządzenia, ale na wielu przeglądarkach, były na każdej z nich zapisywane jako inne ciasteczko. To samo tyczy się osób, które nie były zalogowane do konta Google. System rozpoznawał ich jako innych użytkowników i rozpoczynał dla każdego z nich osobne sesje. Z tego powodu tendencje i zachowania poszczególnych odbiorców oraz ich prawdziwa ścieżka zakupowa były praktycznie niemożliwe do określenia.

Dane w Google Signals są oparte na użytkownikach, a nie, jak to miało miejsce do tej pory, na sesji. Dzięki temu osoby, które zaczęły szukać naszych produktów na smartfonie, przechodziły w międzyczasie przez cały nasz asortyment na tablecie, a kończyły robiąc zakupy na laptopie, będą zapisane w końcu jako jeden użytkownik. Będziemy mogli dzięki temu o wiele lepiej poznać tendencje zakupowe naszych odbiorców i dostosować pod nich jeszcze lepiej nasze kampanie. “Byłeś na naszej stronie korzystając z komórki? Wyświetlimy Ci reklamę na YouTube, Gmail lub po prostu na stronie głównej Twojego ulubionego serwisu, na laptopie, wieczorem, gdy będziesz miał więcej czasu… Może wtedy skusisz się i kupisz nasz produkt :-)”.

Jeśli jeszcze nie widzisz w swoim Analyticsie tej opcji – spokojnie! W najbliższych tygodniach ma się pojawić już na wszystkich kontach. Pozostaje jedynie aktywować ją i czekać. aż Google będzie gotowe wypuścić pełną wersję z niezbędnymi funkcjonalnościami.

 

Okładka wpisu pochodzi z Freepik

 

Jak oceniasz tekst?

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Bądź pierwszy i oceń tekst.

Komentarze