Jak polskie e-sklepy radzą sobie z GA4? Poznaj wyniki Raportu przygotowanego przez Sempai!

Julita Stepaniuk
22 stycznia, 2024
Przeczytasz w ~ 2 min.
Okladka blog wymiana 1

1 stycznia 2024 r. minęło pół roku od momentu, gdy standardowe usługi w Universal Analytics przestały przetwarzać dane. To ważna zmiana, szczególnie w branży e-commerce. 

  • Jak na to zareagowały polskie e-sklepy? 
  • Czy masowo zaczęły wdrażać Google Analytics 4 na ostatnią chwilę? 
  • A może już wcześniej przygotowały się i zaimplementowały inne narzędzie do analizy danych?
  • Co o zmianie narzędzia do analityki uważają specjaliści?

Na te pytania odpowiada Raport o stanie wdrożenia GA4 przez polskie e-commerce’y, który przygotowaliśmy we współpracy z pięcioma polskimi silnikami e-commerce: AtomStore, Comarch, IdoSell, Selly, Shoper, a także ekspertami z branży: Joanną Horoszko, Maciejem Lewińskim, Damianem Ramsem, Marcinem Wsółem i Martyną Zastrożną.  

Przez ostatnie pół roku zbieraliśmy informacje, analizowaliśmy dane i weryfikowaliśmy fakty. W efekcie powstał 89-stronicowy raport, składający się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział poświęciliśmy omówieniu narzędzia, jakim jest Google Analytics 4. W drugim zaprezentowaliśmy opinie ekspertów na temat tego nowego rozwiązania od Google. W trzecim przedstawiliśmy wyniki przeprowadzonych ankiet dotyczące wdrożenia usługi GA4 przez polskie e-commerce’y. W czwartym – ostatnim rozdziale – wskazaliśmy wyzwania, jakim w związku z migracją z Universal Analytics na Google Analytics 4 musieli stawić czoła zarówno nasi klienci, jak i dostawcy silników e-commerce.  

Wierzymy, że efekt naszej wspólnej pracy będzie cenną dawką wiedzy dla polskiej branży e-commerce – szczególnie dla e-sklepów stojących przed koniecznością podjęcia decyzji o wdrożeniu GA4 oraz przygotowujących się do tego procesu.

Co o raporcie mówią specjaliści?

Lektura raportu pozwala stwierdzić, że został starannie opracowany przez praktyków usługi. Szczególnie cieszą detale, jasno dające do zrozumienia, że autorzy codziennie zmagają się z nowymi wyzwaniami dostarczonymi przez GA4. Ponadto dobrze jest poznać opinię nie tylko osób znanych w branży, jak również specjalistów odpowiedzialnych za wdrożenie usługi na popularne saas’y. Pozwala to spojrzeć na pojawiające się problemy pod innym kątem – tak o Raporcie powiedział Marcin Główczyński, Digital Analytics Expert w Sempai.

Link do Raportu: https://sempai.pl/raport-ga4

Niniejszej publikacji patronuje Izba Gospodarki Elektronicznej i Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, a także Studia Podyplomowe na Wydziale Informatyki Politechniki Białostockiej. Medialnie projekt wspierają: Marketer+, E-commerce w Praktyce, Marketing przy Kawie oraz Sprawny Marketing.

Jak oceniasz tekst?

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2

Bądź pierwszy i oceń tekst.