Let Us Perform!: Niedoceniane źródło ruchu w Polsce przyniosło kilkaset tysięcy PLN dodatkowych przychodów. Wyniki za pierwszy kwartał mówią same za siebie!

Sempai
6 grudnia, 2023
Przeczytasz w ~ 5 min.
rea okladka

Co powiecie na to, że w pierwszym kwartale możecie mieć dodatkowe 350k przychodów przy efektywności sprzedażowej analogicznej do innych działań PPC? To możliwe – wystarczy odrzucić utarte schematy i otworzyć się na Microsoft Ads. Nasi Klienci już wiedzą, że w Bing też można zebrać sporo bardzo cennych konwersji. 

 

Let Us Perform! to cykl krótkich case studies, w których przedstawiamy jak zestawiając kreatywność z 17 letnim doświadczeniem w digital marketingu pomagamy naszym Klientom rozwijać ich sprzedaż i zyski. Szukamy nieszablonowych rozwiązań, niewyeksploatowanych dotąd kanałów dotarcia do nowych użytkowników, wyznaczamy kierunki. Przeczytaj historię sukcesu i dowiedz się, jak pracujemy!

 

Poznaj REA

Marka REA jest obecna na polskim rynku już 30 lat. Oferowany przez nich asortyment to armatura oraz ceramika łazienkowa i kuchenna. 

REA stawia nie tylko na praktyczne rozwiązania, ale też takie, które zaspokoją zróżnicowane gusta estetyczne i wpisują się w najnowsze trendy wnętrzarskie. 

Cel

Cele, jakie postawiliśmy sobie podejmując działania dla REA w systemie reklamowym Microsoft Advertising to:

  • zwiększenie skali sprzedaży,
  • szukanie nowych rozwiązań,
  • dołożenie “wisienki na torcie”.

NASZE CELE

O naszej współpracy

 

Z REA współpracujemy już od 5 lat prowadząc kampanie Google Ads. Panujemy nad wielkimi budżetami reklamowymi i wieloma źródłami ruchu – nasz Klient obecny jest nie tylko w Polsce, ale i w kilkunastu innych krajach Europy! Mocno stymulujemy wejście na nowych rynkach, a na obecnych stale zwiększamy przychody klienta. REA jest marką bardzo ambitną – chce być rozpoznawalna w Europie, a oferowany asortyment powinien być zawsze “na topie”. Wiele lat współpracy, przepracowane wspólnie strategie działań, wzajemna nauka i zaangażowanie 8-osobowego zespołu specjalistów potwierdzają między innymi::

  • 1. miejsce w kategorii Best PPC Campaign w konkursie European Search Awards w 2023 roku 
  • 2. miejsce w kategorii E-commerce w konkursie semKRK 2023

nagrody
W drodze do sukcesu międzynarodowego, nie zapominamy o rynku polskim. Tu także stale szukamy nowych rozwiązań i kanałów dotarcia do grupy docelowej. To dlatego w maju 2023 przyszedł czas na rozwinięcie struktury o Microsoft Ads

 

Choć wciąż nie brakuje opinii o tym, że wyszukiwarka Bing w Polsce nie jest atrakcyjnym miejscem dla reklamodawców ze względu na rzekomo bardzo mały zasięg kampanii i nieefektywne sprzedażowo działania, my udowodniliśmy, że tam także są klienci REA i nie ma ich wcale tak mało. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że wciąż wielu konsumentów chce fizycznie zobaczyć dany produkt, a wybierając kabinę prysznicową lub wannę chce ją po prostu dotknąć przed zakupem, ponieważ wiąże się to ze sporym wydatkiem. Z tego tytułu, niezbędne jest dobranie nieszablonowego zestawu kampanii i zwrócenie uwagi podczas analizy oraz optymalizacji kampanii na to, że ścieżka zakupowa znacznie się przez te zachowania wydłuża, a ostateczna decyzja zakupowa jest odkładana w czasie. Nie jest to najłatwiejszy asortyment do sprzedaży online.

Poradziliśmy sobie z tymi przeciwnościami naprawdę świetnie! I mamy twarde dowody, które potwierdzają skuteczność działania naszych metod optymalizacyjnych i przyjętych strategii.

 

Efekt

Już po pierwszych kilku dniach kampanie wygenerowały wiele bardzo wartościowych konwersji co pozwoliło w szybkim tempie rozwinąć kampanie. Po pierwszym kwartale wykorzystywane budżety sięgały kilkunastu tysięcy PLN miesięcznie. Dzięki nim, co miesiąc z tego kanału nasz Klient uzyskiwał ponad 100 transakcji każdego miesiąca!

image1

Jak to robimy?

Każdy specjalista PPC wie, że mocny brand potrafi zdecydowanie pomóc przy prowadzeniu działań w sieci.

My jednak nie poszliśmy na łatwiznę i postawiliśmy m.in. na frazy związane z ogólnymi kategoriami i podkategoriami, takimi jak:

  • kabiny prysznicowe,
  • umywalki,
  • baterie łazienkowe.

Czerpaliśmy też z pełnego wachlarza możliwości, jakie oferuje Microsoft Advertising, a mianowicie:

  • zastosowaliśmy nowe typy kampanii – np. Pmax (od niedawna dostępny również w MSA)
  • skorzystaliśmy ze znanych i sprawdzonych w innych systemach ustawień i konfiguracji, np. remarketingu dynamicznego, reklam displayowych elastycznych,
  • poprzez reklamy display’owe i search’owe dotarliśmy do osób znajdujących się na wszystkich etapach ścieżki zakupowej,
  • postawiliśmy na mocniejszą ekspozycję na frazy generyczne,
  • nie bazowaliśmy na manualnych strategiach ustalania stawek, lecz przeszliśmy do strategii, które zwiększają maksymalne prawdopodobieństwo konwersji.

Wyrafinowane i eleganckie kreacje oraz kampanie prowadzone według najlepszych praktyk Sempai sprawiły, że uzyskaliśmy dla Klienta bardzo lukratywne efekty.

 

Opinia specjalisty

opinia ekperta

Myśląc o rozwoju biznesów naszych Klientów, musimy patrzeć zdecydowanie szerzej niż do tej pory. Dlatego postanowiliśmy skorzystać z nieszablonowych rozwiązań, w tym z metod dotarcia i typów kampanii, które dotychczas nie były brane pod uwagę. A to wszystko z uwagi na rosnącą konkurencję i kurczenie się dostępnych przestrzeni reklamowych.

Microsoft Advertising to nadal bardzo niedoceniane źródło ruchu w Polsce i temat wciąż odsuwany “na później” przez przedsiębiorców. Uważam, że jest to bardzo duży błąd, ponieważ niejednokrotnie wzrosty YtY na poziomie 30% to cel nadrzędny wielu dużych e-commerce’ów. Biorąc pod uwagę, że MS Ads pomaga dostarczyć od 10 do 15 procent dodatkowego ruchu i transakcji, czyli dosłownie 1/3 lub nawet połowę wspomnianego celu, aż ciężko uwierzyć, że nie jest on pierwszym wyborem! Oczywiście wszystko zależy od tego, kto i w jaki sposób poprowadzi dany projekt, ale Microsoft Advertising bez wątpienia ma potencjał i wręcz czeka na wykorzystanie!

Krzysztof Janosiewicz, Ads & Marketplace Team Manager