Let Us Perform!: Zobacz jak w 6 miesięcy osiągnęliśmy o 895% więcej konwersji!

Sempai
25 czerwca, 2024
Przeczytasz w ~ 4 min.
kiddymoon case study okladka

Odkryj sekrety udanej kampanii marketingowej dla klienta z branży zabawek. Przeczytaj nasze case study i dowiedz się, jak Sempai pomaga osiągnąć niesamowite wyniki (+895% konwersji, +622,59% wartości konwersji, +478,52% większa skala), pokonując napotkane wyzwania.

Let Us Perform! to cykl krótkich case studies, w których przedstawiamy jak zestawiając kreatywność z 18 letnim doświadczeniem w digital marketingu pomagamy naszym Klientom rozwijać ich sprzedaż i zyski. Szukamy nieszablonowych rozwiązań, niewyeksploatowanych dotąd kanałów dotarcia do nowych użytkowników, wyznaczamy kierunki. Przeczytaj historię sukcesu i dowiedz się, jak pracujemy!

Efekt po 6 miesiącach współpracy (porównanie maj 2024 do listopada 2023):

efekty działań

  • + 895% konwersji 
  • + 622% wartości konwersji 
  • + 478% większa skala

O naszej współpracy

KiddyMoon to jeden z wiodących producentów suchych basenów, plastikowych piłek oraz zabawek dla dzieci. Projekt marki Kiddymoon zrodził się z potrzeby oryginalnych i kreatywnych zabawek dla dzieci, pobudzających ich wyobraźnię oraz wspomagających koordynację ruchową od najmłodszych lat.

Współpracujemy od listopada 2023 roku. 

Rynek zabawek rośnie dynamicznie zarówno w Polsce, jak i globalnie – przewiduje się przekroczenie wartości 230 miliardów USD do 2028 roku. Sprzedaż rozwija się zarówno w tradycyjnych sklepach, jak i online. Pomimo niepewności gospodarczej, branża zabawkowa wykazuje dużą odporność na fluktuacje. Kluczowym czynnikiem wzrostu jest rosnące zainteresowanie rodziców edukacyjnymi zabawkami, co przyczynia się do gwałtownego rozwoju tego segmentu. Prognozy wskazują na potencjalny wzrost wartości rynku zabawek edukacyjnych o ponad 24 miliardy USD w 2024 roku. 

Firmy chcące odnieść sukces w tej branży muszą oferować produkty wysokiej jakości w konkurencyjnych cenach. W obliczu coraz intensywniejszej konkurencji, firmy zajmujące się dystrybucją zabawek aktywnie inwestują w strategie marketingowe i promocyjne. Trzeba dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców, nie tylko rodziców i opiekunów dzieci. Do głównych wyzwań należą również rosnące koszty produkcji, zmieniające się preferencje konsumentów i konkurencja ze strony chińskich producentów.

Nasze cele

Cel współpracy

Cele, jakie postawiliśmy sobie podejmując działania:

  • utrzymanie ROAS na poziomie 500% miesięcznie
  • stopniowe skalowania działań przy zachowaniu ustalonej efektywności

Jak to robimy?

Odpowiedni priorytet

Ze względu na okres świąteczny, priorytetem stało się dotarcie do użytkowników zainteresowanych zakupem produktów dziecięcych. Zastosowaliśmy szereg sprawdzonych praktyk, m.in.: 

  • odpowiednie pogrupowanie reklam w lejku sprzedażowym, 
  • uruchomienie struktury promującej bestsellery na CSS Sempai w celu obniżenia kosztów za kliknięcia oraz struktury wyłapującej zmiany w trendach.

Wykorzystanie automatyzacji 

Zastosowaliśmy dwa skrypty: jeden do automatycznej dywersyfikacji produktów po ich efektywności, a drugi do segmentacji po konkurencyjności cenowej. Pozwoliło to na skupienie się na produktach, które lepiej się sprzedają i charakteryzują się wyższą marżą.

Optymalizacja kampanii 

Na bieżąco monitorowaliśmy wyniki i dostosowywaliśmy strategię. Po miesiącu zrezygnowaliśmy z jednej z kampanii w lejku sprzedażowym, a w zamian stopniowo dodawaliśmy nowe struktury. W grudniu ograniczyliśmy kampanie tuż po wzroście sprzedaży związanym z okresem bożonarodzeniowym, aby nie marnować budżetu, a następnie stopniowo zwiększyliśmy skalę naszych działań.

Rozszerzenie działań 

Po rozwinięciu kampanii shoppingowych, położyliśmy nacisk na kampanie świadomościowe. Dodaliśmy reklamy display do nowych i podobnych użytkowników, a także kampanie Demand Gen generujące ruch, a nawet konwersje w postaci zakupów.

Postawiliśmy na następujące działania:

  • CSS Sempai
  • sprawdzone praktyki
  • bieżąca optymalizacja
  • elastyczna strategia
  • skrypty Google Ads

Tak efekty naszych działań przedstawiają się na wykresie:

  • Wzrost od listopada 2023 do maja 2024:

Wzrost od listopada 2023 do maja 2024

  • Maj w porównaniu do listopada w procentach:

Maj w porównaniu do listopada w procentach

Opinia specjalisty

“Startując od podstaw, bez danych historycznych, nie wyobrażam sobie nie zacząć działań na koncie od naszych najlepszych praktyk dotyczących prowadzenia konta oraz kampanii. Jest to kolejny dowód na to, że wypracowane przez lata schematy działań sprawdzają się i to w świetnym stylu. Na ten rozwój równie duży wpływ miał bezproblemowy kontakt i współpraca z klientem w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników. Uważam jednak, że to nie koniec naszych wspólnych sukcesów i cierpliwie czekamy na to, co osiągniemy w czwartym kwartale.”

Adam Sykuła, Junior Google Ads Specialist, Sempai