Strona g艂贸wna → Case-study → Kampanie Google Ads w bran偶y armatury 艂azienkowej w Polsce i zagranic膮. Case study PL + EXPORT Kampanie Google Ads w bran偶y armatury 艂azienkowej w Polsce i zagranic膮. Case study PL + EXPORT Sempai 19 listopada, 2021 Przeczytasz w ~ 6 min. Przeczytaj case study marki z bran偶y armatury 艂azienkowej i dowiedz si臋, jak wsparli艣my j膮 w wyj艣ciu na dwa zagraniczne rynki. O Silla.pl聽 Silla.pl dzia艂a na rynku sprzeda偶y armatury 艂azienkowej od wielu lat. G艂贸wne wyr贸偶niki asortymentu oferowanego przez sklep to solidne wykonanie, ponadczasowy design, a jednocze艣nie niska cena. Klienci mog膮 liczy膰 tak偶e na fachowe doradztwo w kwestii wyboru produktu, kt贸ry idealnie wpasuje si臋 w ich potrzeby.聽 Historia wsp贸艂pracy i g艂贸wne za艂o偶enia Nasza wsp贸艂praca z klientem rozpocz臋艂a si臋 w maju 2018 roku, kiedy to zacz臋li艣my prowadzi膰 dzia艂ania reklamowe dla marki Silla.pl na rynku polskim. Ju偶 na starcie oparli艣my je o sprawdzone praktyki w tej bran偶y. Postawili艣my tak偶e na zestaw kampanii przynosz膮cy potencjalnie najwi臋ksze zyski. Zalecane przez nas wzbogacenie wachlarza oferowanych towar贸w pozwoli艂o kampaniom na rozwini臋cie skrzyde艂, a w艣r贸d najlepiej sprzedaj膮cych si臋 produkt贸w by艂y odp艂ywy liniowe.聽 Przejmuj膮c ten projekt od innej agencji, postawili艣my sobie cel w postaci stabilizacji wynik贸w oraz osi膮gni臋cia lepszego zwrotu z inwestycji – na poziomie ~500%. Cel zaplanowany na 2-3 miesi膮ce zrealizowali艣my du偶o wcze艣niej, bo ju偶 po miesi膮cu, a co wi臋cej – ze znaczn膮 nadwy偶k膮.聽 Klient zadowolony z efektu, jaki nasze kampanie przynios艂y w Polsce, wyrazi艂 ch臋膰 ekspansji na rynki zagraniczne. Aby wy艂oni膰 kraje, w kt贸rych szanse powodzenia efektywnej sprzeda偶y b臋d膮 jak najwi臋ksze, niezb臋dna by艂a szczeg贸艂owa analiza kilku wytypowanych rynk贸w. W wyniku tych bada艅 jako kierunki sprzeda偶y cross-border wybrani zostali po艂udniowi s膮siedzi Polski – S艂owacja i Czechy.聽 Cele dzia艂a艅 Za cel dzia艂a艅 na obu rynkach przyj臋li艣my zbudowanie rozpoznawalno艣ci marki Silla na nowych rynkach, mocne wej艣cie w wyszukiwark臋 oraz dzia艂anie wok贸艂 ustalonych ROAS贸w (stopniowe skalowanie bud偶etu przy zachowaniu zadowalaj膮cego dla klienta zwrotu z inwestycji na poziomie ~500%). Trzon naszych dzia艂a艅 stanowi艂y kampanie produktowe, lecz nie ograniczyli艣my si臋 wy艂膮cznie do nich. Kampanie tekstowe na og贸lne has艂a maj膮ce na celu zwi臋kszenie ruchu w witrynie, jak i wdro偶enie strategii remarketingowej uwzgl臋dniaj膮cej odpowiednie listy, r贸wnie偶 zosta艂y uwzgl臋dnione. Strategia dzia艂a艅 Aby zrealizowa膰 postawiony przed nami cel, opr贸cz optymalizacji kampanii ju偶 w czasie prowadzenia dzia艂a艅 reklamowych, wa偶ne by艂o odpowiednie przygotowanie gruntu dla efektywnej sprzeda偶y. Z艂o偶y艂y si臋 na to nast臋puj膮ce kroki: analiza asortymentu klienta w celu wy艂onienia produkt贸w lub kategorii maj膮cych najwi臋ksze prawdopodobie艅stwo sukcesu, odpowiednie przygotowanie pliku produktowego, profesjonalne t艂umaczenie przekaz贸w tekstowych. Dodatkowo od uruchomienia kampanii sprzeda偶owych kluczowe znaczenie mia艂o: skupienie si臋 na odpowiednich frazach poprzez analiz臋 wyszukiwanych hase艂 oraz eliminacj臋 fraz nieefektywnych, wydzielenie hase艂 sprzeda偶owych, by m贸c zwi臋kszy膰 ich ekspozycj臋 poprzez ustawienie wy偶szych stawek CPC, odpowiednio dobranych cel贸w oraz koszt贸w pozyskania w zale偶no艣ci od kategorii (segmentacj臋 oparli艣my o dane z innych kraj贸w i skupili艣my bud偶ety na tych has艂ach, kt贸re w oparciu o dane mia艂y mie膰 najwi臋ksze szanse na przebicie) celowanie do odpowiednich grup u偶ytkownik贸w poprzez u偶ywanie efektywnych list odbiorc贸w testowanie alternatywnych strategii ustalania stawek i testy w kierunku zwi臋kszenia liczby konwersji we wczesnej fazie dzia艂ania kampanii Realizacja za艂o偶e艅 Jednym z pierwszych krok贸w jakie podj臋li艣my, by艂o zestawienie asortymentu oferowanego przez klienta z produktami dost臋pnymi w sklepach聽 konkurencji. Analiza atrakcyjno艣ci oferty klienta w stosunku do konkurencji zosta艂a przeprowadzona r臋cznie. Por贸wnywali艣my nie tylko ceny, ale i subiektywne walory estetyczne produkt贸w podobnego asortymentu dost臋pnych ju偶聽 na rynkach zagranicznych.聽 Pozwoli艂o nam to na wyodr臋bnienie puli produkt贸w maj膮cych najwi臋kszy potencja艂 ze wzgl臋du na zach臋caj膮c膮 cen臋 oraz przyci膮gaj膮cy oko design i to w艂a艣nie na nich skupili艣my swoj膮 uwag臋 poprzez ustawienie wy偶szych stawek. Drugim – bardzo wa偶nym – aspektem by艂o przygotowanie wysokiej jako艣ci pliku produktowego dla kampanii produktowych. To on w du偶ym stopniu stanowi o sukcesie lub pora偶ce w sferze kampanii produktowych. Do艂o偶yli艣my wszelkich stara艅, aby tytu艂y oraz opisy zawiera艂y wszystkie informacje wa偶ne z punktu widzenia szukaj膮cego. Postawili艣my na profesjonalne t艂umaczenia. W efekcie pozwoli艂o to na jak najprecyzyjniejsze dopasowanie produktu do wyszukiwania u偶ytkownika. Aby zyska膰 sobie zaufanie os贸b maj膮cych kontakt z reklam膮 marki Silla, przekazy reklamowe tak偶e zosta艂y przet艂umaczone profesjonalnie przez native speaker贸w, dzi臋ki czemu brzmi膮 naturalnie. Gdy wystartowali艣my z kampaniami, najwi臋cej czasu po艣wi臋cili艣my na analiz臋 wyszukiwanych hase艂 oraz eliminacj臋 fraz niesprzeda偶owych lub o s艂abej efektywno艣ci. Poniewa偶 s膮 to zapytania w innym j臋zyku ni偶 rodzimy, uwzgl臋dnianie r贸偶nych niuans贸w j臋zykowych poch艂ania艂o wiele czasu, jednak z punktu widzenia reklamodawcy jest to nieodzowny element, kt贸ry pozwala optymalizowa膰 koszty.聽 W kampanii w sieci reklamowej postawili艣my na remarketing poprzez wykorzystanie sprawdzonego zestawu odpowiednio dobranych list odbiorc贸w zawieraj膮cego mi臋dzy innymi najefektywniejsze listy porzuconego koszyka. Przeprowadzili艣my tak偶e testy w kierunku zoptymalizowanego kierowania i list podobnych odbiorc贸w. Dzi臋ki zastosowaniu tych list i remarketingu dynamicznego mogli艣my wy艣wietla膰 reklamy osobom, kt贸re doda艂y co艣 do koszyka lecz nie kupi艂y – docierali艣my do nich dok艂adnie z tymi produktami. Efekty Dzia艂ania opisane powy偶ej pozwoli艂y nam w okresie od grudnia 2020 do marca 2021 przeskalowa膰 bud偶et nawet trzykrotnie! Przeprowadzili艣my to聽 przy prawie niezauwa偶alnym spadku efektywno艣ci lub nawet jej wzro艣cie w zale偶no艣ci od kraju – utrzymali艣my praktycznie ten sam poziom ROAS/ROI. Czechy S艂owacja Podsumowanie Celem przy艣wiecaj膮cym naszym dzia艂aniom by艂o zwi臋kszanie przychod贸w przy przyj臋ciu utrzymania ROASu powy偶ej 500% jako KPI. Dzi臋ki gruntownemu przygotowaniu pliku produktowego, doborze odpowiedniego asortymentu do reklamowania oraz wyci臋ciu s艂abego ruchu poprzez dok艂adn膮 analiz臋 fraz, na kt贸re wy艣wietlaj膮 si臋 nasze produkty, a tym samym po艂o偶eniu nacisku na warto艣ciowe klikni臋cia, osi膮gn臋li艣my nawet trzykrotny wzrost dla rynku s艂owackiego i prawie dwukrotny dla rynku czeskiego w ci膮gu 4 miesi臋cy, co mo偶emy zobaczy膰 na poni偶szych screenach: Jak pokazujemy na powy偶szym przypadku ekspansji zagranicznej nie trzeba si臋 ba膰. To, co jest kluczowe dla osi膮gni臋cia sukcesu poza granicami kraju, to dog艂臋bna analiza rynku oraz przygotowanie solidnego gruntu pod dzia艂ania PPC, kt贸ry pozwoli na efektywn膮 optymalizacj臋 dzia艂aj膮cych kampanii. Je艣li jeste艣 w sytuacji, w kt贸rej czujesz, 偶e osi膮gn膮艂e艣 maksimum w swoim kraju, wyj艣cie dalej to idealna szansa na rozw贸j i nowe mo偶liwo艣ci dla Twojego biznesu. Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Allegro AdsAnalitykaFacebook AdsGoogle AdsMicrosoft AdvertisingSEOTikTok AdsWideo Marketing Podziel si臋 Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ