Kampanie Google Ads w branży armatury łazienkowej w Polsce i zagranicą. Case study PL + EXPORT

Sempai
19 listopada, 2021
Przeczytasz w ~ 6 min.
case study silla

Przeczytaj case study marki z branży armatury łazienkowej i dowiedz się, jak wsparliśmy ją w wyjściu na dwa zagraniczne rynki.

O Silla.pl 

 

Silla.pl działa na rynku sprzedaży armatury łazienkowej od wielu lat. Główne wyróżniki asortymentu oferowanego przez sklep to solidne wykonanie, ponadczasowy design, a jednocześnie niska cena. Klienci mogą liczyć także na fachowe doradztwo w kwestii wyboru produktu, który idealnie wpasuje się w ich potrzeby. 

 

Historia współpracy i główne założenia

 

Nasza współpraca z klientem rozpoczęła się w maju 2018 roku, kiedy to zaczęliśmy prowadzić działania reklamowe dla marki Silla.pl na rynku polskim. Już na starcie oparliśmy je o sprawdzone praktyki w tej branży. Postawiliśmy także na zestaw kampanii przynoszący potencjalnie największe zyski. Zalecane przez nas wzbogacenie wachlarza oferowanych towarów pozwoliło kampaniom na rozwinięcie skrzydeł, a wśród najlepiej sprzedających się produktów były odpływy liniowe. 

 

Przejmując ten projekt od innej agencji, postawiliśmy sobie cel w postaci stabilizacji wyników oraz osiągnięcia lepszego zwrotu z inwestycji – na poziomie ~500%. Cel zaplanowany na 2-3 miesiące zrealizowaliśmy dużo wcześniej, bo już po miesiącu, a co więcej – ze znaczną nadwyżką. 

 

Klient zadowolony z efektu, jaki nasze kampanie przyniosły w Polsce, wyraził chęć ekspansji na rynki zagraniczne. Aby wyłonić kraje, w których szanse powodzenia efektywnej sprzedaży będą jak największe, niezbędna była szczegółowa analiza kilku wytypowanych rynków. W wyniku tych badań jako kierunki sprzedaży cross-border wybrani zostali południowi sąsiedzi Polski – Słowacja i Czechy. 

 

Cele działań

 

Za cel działań na obu rynkach przyjęliśmy zbudowanie rozpoznawalności marki Silla na nowych rynkach, mocne wejście w wyszukiwarkę oraz działanie wokół ustalonych ROASów (stopniowe skalowanie budżetu przy zachowaniu zadowalającego dla klienta zwrotu z inwestycji na poziomie ~500%).

 

Trzon naszych działań stanowiły kampanie produktowe, lecz nie ograniczyliśmy się wyłącznie do nich. Kampanie tekstowe na ogólne hasła mające na celu zwiększenie ruchu w witrynie, jak i wdrożenie strategii remarketingowej uwzględniającej odpowiednie listy, również zostały uwzględnione.

 

Strategia działań

 

Aby zrealizować postawiony przed nami cel, oprócz optymalizacji kampanii już w czasie prowadzenia działań reklamowych, ważne było odpowiednie przygotowanie gruntu dla efektywnej sprzedaży. Złożyły się na to następujące kroki:

  • analiza asortymentu klienta w celu wyłonienia produktów lub kategorii mających największe prawdopodobieństwo sukcesu,
  • odpowiednie przygotowanie pliku produktowego,
  • profesjonalne tłumaczenie przekazów tekstowych.

Dodatkowo od uruchomienia kampanii sprzedażowych kluczowe znaczenie miało:

  • skupienie się na odpowiednich frazach poprzez analizę wyszukiwanych haseł oraz eliminację fraz nieefektywnych,
  • wydzielenie haseł sprzedażowych, by móc zwiększyć ich ekspozycję poprzez ustawienie wyższych stawek CPC, odpowiednio dobranych celów oraz kosztów pozyskania w zależności od kategorii (segmentację oparliśmy o dane z innych krajów i skupiliśmy budżety na tych hasłach, które w oparciu o dane miały mieć największe szanse na przebicie)
  • celowanie do odpowiednich grup użytkowników poprzez używanie efektywnych list odbiorców
  • testowanie alternatywnych strategii ustalania stawek i testy w kierunku zwiększenia liczby konwersji we wczesnej fazie działania kampanii

Realizacja założeń

Jednym z pierwszych kroków jakie podjęliśmy, było zestawienie asortymentu oferowanego przez klienta z produktami dostępnymi w sklepach  konkurencji. Analiza atrakcyjności oferty klienta w stosunku do konkurencji została przeprowadzona ręcznie. Porównywaliśmy nie tylko ceny, ale i subiektywne walory estetyczne produktów podobnego asortymentu dostępnych już  na rynkach zagranicznych. 

Pozwoliło nam to na wyodrębnienie puli produktów mających największy potencjał ze względu na zachęcającą cenę oraz przyciągający oko design i to właśnie na nich skupiliśmy swoją uwagę poprzez ustawienie wyższych stawek.

Analiza atrakcyjności oferty klienta

Drugim – bardzo ważnym – aspektem było przygotowanie wysokiej jakości pliku produktowego dla kampanii produktowych. To on w dużym stopniu stanowi o sukcesie lub porażce w sferze kampanii produktowych. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby tytuły oraz opisy zawierały wszystkie informacje ważne z punktu widzenia szukającego. Postawiliśmy na profesjonalne tłumaczenia. W efekcie pozwoliło to na jak najprecyzyjniejsze dopasowanie produktu do wyszukiwania użytkownika.

przygotowanie wysokiej jakości pliku produktowego

Aby zyskać sobie zaufanie osób mających kontakt z reklamą marki Silla, przekazy reklamowe także zostały przetłumaczone profesjonalnie przez native speakerów, dzięki czemu brzmią naturalnie.

 

Gdy wystartowaliśmy z kampaniami, najwięcej czasu poświęciliśmy na analizę wyszukiwanych haseł oraz eliminację fraz niesprzedażowych lub o słabej efektywności. Ponieważ są to zapytania w innym języku niż rodzimy, uwzględnianie różnych niuansów językowych pochłaniało wiele czasu, jednak z punktu widzenia reklamodawcy jest to nieodzowny element, który pozwala optymalizować koszty. 

 

W kampanii w sieci reklamowej postawiliśmy na remarketing poprzez wykorzystanie sprawdzonego zestawu odpowiednio dobranych list odbiorców zawierającego między innymi najefektywniejsze listy porzuconego koszyka. Przeprowadziliśmy także testy w kierunku zoptymalizowanego kierowania i list podobnych odbiorców. Dzięki zastosowaniu tych list i remarketingu dynamicznego mogliśmy wyświetlać reklamy osobom, które dodały coś do koszyka lecz nie kupiły – docieraliśmy do nich dokładnie z tymi produktami.

remarketing poprzez wykorzystanie sprawdzonego zestawu odpowiednio dobranych list odbiorców

Efekty

 

Działania opisane powyżej pozwoliły nam w okresie od grudnia 2020 do marca 2021 przeskalować budżet nawet trzykrotnie! Przeprowadziliśmy to  przy prawie niezauważalnym spadku efektywności lub nawet jej wzroście w zależności od kraju – utrzymaliśmy praktycznie ten sam poziom ROAS/ROI.

Czechy

Czechy

 

Słowacja

Słowacja

 

Podsumowanie

 

Celem przyświecającym naszym działaniom było zwiększanie przychodów przy przyjęciu utrzymania ROASu powyżej 500% jako KPI. Dzięki gruntownemu przygotowaniu pliku produktowego, doborze odpowiedniego asortymentu do reklamowania oraz wycięciu słabego ruchu poprzez dokładną analizę fraz, na które wyświetlają się nasze produkty, a tym samym położeniu nacisku na wartościowe kliknięcia, osiągnęliśmy nawet trzykrotny wzrost dla rynku słowackiego i prawie dwukrotny dla rynku czeskiego w ciągu 4 miesięcy, co możemy zobaczyć na poniższych screenach:

wzrost dla rynku słowackiego

wzrost dla rynku czeskiego

 

Jak pokazujemy na powyższym przypadku ekspansji zagranicznej nie trzeba się bać. To, co jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu poza granicami kraju, to dogłębna analiza rynku oraz przygotowanie solidnego gruntu pod działania PPC, który pozwoli na efektywną optymalizację działających kampanii. Jeśli jesteś w sytuacji, w której czujesz, że osiągnąłeś maksimum w swoim kraju, wyjście dalej to idealna szansa na rozwój i nowe możliwości dla Twojego biznesu.