Strona główna → Case-study → Wiedza, humor i produkt, czyli Trzej Królowie TikTokowego Contentu, który rozwinie niejeden biznes! Case study marki Wuber Wiedza, humor i produkt, czyli Trzej Królowie TikTokowego Contentu, który rozwinie niejeden biznes! Case study marki Wuber Sempai 6 sierpnia, 2024 Przeczytasz w ~ 6 min. Wielu mogłoby się wydawać, że TikTok jest platformą, na której sprzedawać mogą nieliczni. Głównie marki z asortymentem skierowanym stricte do młodszych grup odbiorców. Ostatnie lata pokazały jednak, że format krótkich treści wideo stał się doceniany także przez starszą publikę, która nie tylko konsumuje treści, ale także aktywnie publikuje własne TikToki. Dla wielu właścicieli firm stało się to zapalnikiem do tego, aby sprawdzić, czy posiadając w swojej ofercie produkty, które kupowane są głównie przez osoby w wieku 25+, jest szansa pozyskać nowych klientów właśnie na TikTok’u. Marka z pomysłem! Jedną z firm, która zdecydowała się wykorzystać potencjał TikTok’a jest Wuber Tools, która jeszcze do niedawna prowadziła działania performance marketingowe na takich platformach jak Meta, czy Google. Wuber to marka, która zrodziła się z pasji do majsterkowania. W jej ofercie można znaleźć szeroką gamę narzędzi do prac ogrodowych, remontu domu, a także naprawy samochodu. Jak więc łatwo można zauważyć, nie jest to asortyment cieszący się dużą popularnością wśród grupy odbiorców w przedziale wiekowym 18-24. Misją firmy jest dostarczanie klientom najwyższej jakości produktów w przystępnej cenie, co zdecydowanie jest jednym z czynników odpowiadających za jej sukces na TikTok’u. Jednak to, co naprawdę pozwoliło marce przyczynić się osiągnięcia przez nią założonego celu (ROAS = 500%), jest content! Wzorowe podejście do contentu Mówiąc o TikTok’u, pierwsze co mamy na myśli to wideo. Zdecydowanie trzeba to podkreślić, ponieważ to właśnie temu formatowi poświęcimy naszą uwagę, a raczej podejściu marki Wuber do kreatywnego wykorzystania wideo na TikTok’u. Jednym słowem, każda marka zastanawiająca się nad sposobem promocji swojego biznesu, może czerpać inspiracje z profilu wuber tools. Warto nadmienić, że celem rozpoczęcia promocji na TikTok’u było zwiększenie sprzedaży uzyskując ROAS na poziomie 500%. Od początku było wiadomo, że kreacje muszą przedstawiać produkt, aby potencjalny klient miał świadomość tego, co jest mu tak naprawdę oferowane oraz, żeby w jego podświadomości zakorzenić informację o istnieniu samego produktu na rynku. Niestety sam produkt nie zawsze jest w stanie się wybronić tym, że po prostu jest. Aktualnie do społeczeństwa przemawia storytelling lub ukazanie problematycznej sytuacji, dzięki czemu odbiorca konkretnego przekazu reklamowego może odnaleźć się w prezentowanych okolicznościach. Marka dzięki temu jest w stanie wzbudzić u swojego odbiorcy chęć posiadania danego produktu w celu rozwiązania danego problemu. Firma Wuber można by rzec opanowała tę technikę do perfekcji, dzięki uświadamianiu swoich odbiorców, jak poradzić sobie w trudnych sytuacjach. Oczywiście całość ograna jest tematycznie do specyfiki produktów w ofercie. @wubertoolsKtóra najbardziej przypadła Wam do gustu? 🤔♬ dźwięk oryginalny – wubertools @wubertoolsWszystko jasne? 🤠♬ dźwięk oryginalny – wubertools Wspomniane powyżej składowe kreatywnego contentu, który sprzedaje, czyli produkt i wiedza same w sobie stanowią mocny filar, aby fajnie rozwinąć konto na TikTok’u. Jednak w przypadku konta wubertools, osoby odpowiedzialne za content umiejętnie podeszły do tematu, ponieważ TikTok i jego użytkownicy lubią prawdę. TikTok na przestrzeni ostatnich lat pokazał, że ludzie nie oczekują wyidealizowanych przekazów, a raczej stawiają na naturalność i swobodną komunikację. W tym przypadku także Wuber idealnie się odnalazł i zastosował w swojej strategii 3 filar contentu, jakim jest humor i słynne “POV” – Point Of View, co nadaje natywny wydźwięk reklam. @wubertoolsIdealnie nada się do wypompowywania wody czystej i brudnej 😎♬ dźwięk oryginalny – wubertools @wubertoolsTak było…♬ dźwięk oryginalny – wubertools Strategia – osiągnięcie celu w 3 miesiące od startu kampanii! Nie ma sprzedaży bez strategii niezależnie od tego, czy prowadzimy sklep stacjonarny, czy internetowy. W przypadku współpracy marki Wuber z naszą agencją, udało się znaleźć złoty środek już na początku działań. Często problemem jest content lub optymalizacja kampanii, na co zazwyczaj mają wpływ obie strony współpracy. Tu jednak, jak można się domyśleć z powyższej części historii sukcesu, kwestia contentu nie ma sobie nic do zarzucenia. Jest w nim zawarte wszystko to, co najważniejsze z perspektywy TikTok’a i sprzedaży. Teraz należałoby się przyjrzeć kwestii optymalizacji kampanii, aby w pełni zrozumieć, jak udało się nam osiągnąć założony cel klienta w zaledwie 3 miesiące od wystartowania kampanii na TikTok’u? Dla przypomnienia, celem marki Wuber było zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym i zwrot z inwestycji na poziomie 500%. Nasza agencja w oparciu o swoje doświadczenia działa na szerokich grupach docelowych, dzięki czemu algorytm TikTok’a przy regularnej podmianie reklam w kampaniach jest w stanie szybko ustalić, kto potencjalnie może być zainteresowany zakupem u danego reklamodawcy. Jedyną kluczową zmienną podczas optymalizacji kampanii było zrezygnowanie w opcjach targetowania z grupy Kobiet przez wzgląd na specyfikę produktu. Mimo, że część damskiej publiki również mogłaby być zainteresowana zakupem produktów marki Wuber, postanowiliśmy nie przepalać budżetu już na samym początku działań. Po krótkim czasie okazało się to być dobrym ruchem z naszej strony. Sama optymalizacja kampanii to za mało! Na pewno większość osób działających w branży performance marketingu wie, że nawet najlepiej zoptymalizowana kampania bez dobrej oferty i reklam nie przyniesie oczekiwanych efektów. W przypadku współpracy z klientem Wuber, jak i z każdym innym klientem SEMPAI, jasno podkreślamy informację, że bez regularnej publikacji contentu nie ma wyników. Każda marka na TikTok’u musi być aktywna i regularnie prowadzić swoje działania, ponieważ przy tak dużej liczbie kont na platformie, łatwo jest szybko zniknąć. W przypadku współpracy naszej agencji z marką Wuber, content na profilu publikowany jest regularnie, tak samo jak regularnie podmieniane są kreacje reklamowe w ramach Spark Ads (reklamy na TikTok’u wykorzystujące treści opublikowane na profilu) w zależności od efektywności poszczególnych reklam. Dzięki temu reklamy nie uzyskujące oczekiwanej efektywności są przez nas szybko wyłączane by nie przepalać budżetu, z kolei reklamy generujące najwyższe ROASy przy jednocześnie niskim CPA pozostawiamy aktywne w kampanii. Dodatkowo wykorzystywane przez nas kampanie bazują na feedzie produktowym, co pozwala na praktyczne wyodrębnienie z oferty sklepu tylko tych produktów, które prezentowane są w danej kreacji reklamowej. W praktyce wygląda to tak, że jeżeli dany TikTok przedstawia wykorzystanie piły elektrycznej w codziennych pracach ogrodowych, odbiorca takiej reklamy na dole ekranu będzie widział produkt, o którym jest mowa z możliwością bezpośredniego przejścia do karty produktu. Zabieg ten zdecydowanie ułatwia proces zakupu przez klienta! Czas na liczby! Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Allegro AdsAnalitykaFacebook AdsGoogle AdsMicrosoft AdvertisingSEOTikTok AdsWideo Marketing Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ