Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaCase studySEOZ offline do online. Case study Triumfomania.pl

Z offline do online. Case study Triumfomania.pl

Niemal wszystkie branże w większym lub mniejszym stopniu odczuły negatywne skutki koronawirusa. Oczywiście, w najgorszej sytuacji są biznesy, w których sprzedaż w 100% odbywa się offline. Jednak, jeżeli jesteśmy w stanie realizować nasze usługi bądź oferować produkty za pośrednictwem internetu, możemy zredukować albo nawet zminimalizować do zera potencjalne straty.

W naszym cyklu “Z offline do online” pokazujemy, że chociaż globalna sytuacja niewątpliwie nie napawa optymizmem, to w branży e-commerce jest stabilnie.

Triumfomania sprzedaje swoje produkty zarówno w sklepach stacjonarnych (galerie handlowe), jak i przez stronę internetową www.triumfomania.pl. Nie piszemy jednak tutaj o spadkach sprzedaży offline – ale o tym, że kanał online przyczynia się do minimalizowania strat. Z powodu braku możliwości zakupu bielizny w sklepach stacjonarnych – nawet te osoby, które wcześniej broniły się przed zakupami w internecie, zaczynają kupować w sieci.

Skąd ten wniosek? Efektywność kampanii SEO sukcesywnie wzrasta. Porównując kwiecień rok do roku, nasz Klient osiągnął przychody większe o 500%!

Tendencje fraz istotnych dla witryny

Na start prezentujemy garść danych obrazującą to, że popyt w branży bieliźnianej (odzwierciedlony między innymi właśnie w trendach wyszukiwań w sieci), którą reprezentuje e-sklep naszego Klienta, nie uległ zmianie i utrzymuje stabilnie ten sam poziom.

Główne hasła powiązane ze sklepem Triumfomania

Wyszukiwanie frazy “bielizna” na przestrzeni ostatnich 5 lat:

bielizna_trendy_w_seo-koronawirus

 

Wyszukiwanie frazy “triumph” na przestrzeni ostatnich 5 lat:
fraza_triumph_wyszukiwania-seo-koronawirus

 

Ścisłe wyszukiwanie z tendencją zakupową – “bielizna triumph”:

ścisłe wyszukiwanie bielizna triumph seo koronawirus

 

Jak widać na podstawie powyższych screenów – pomimo wahań związanych z sezonowością – nie widać żadnych wyraźnych skoków lub spadków w tendencji zapytań na wymienione frazy.

Ogólna widoczność i sytuacja witryny

Od momentu rozpoczęcia prac nad witryną stopniowej poprawie ulegała jej widoczność i pozycja na tle powiązanych tematycznie słów kluczowych, a co za tym idzie – zwiększał się jej ruch organiczny. Na przestrzeni ostatnich miesięcy, w związku z aktualizacją algorytmu Google na początku roku, widoczność serwisu doznała dość znaczących spadków w obrębie słów top 3 i top 50, które jednak sukcesywnie odrabiamy.

Prezentacja historycznej widoczności domeny dla słów w obrębie top 3:

top3 widoczność serwisu senuto seo vs koronawirus

 

Prezentacja historycznej widoczności domeny dla słów w obrębie top 10:

top10 analiza widoczności senuto

 

Prezentacja historycznej widoczności domeny dla słów w obrębie top 50:

top50 analiza widoczności senuto
Efekty SEO w okresie pandemii koronawirusa

Dzięki stałej pracy nad witryną, która nie została wstrzymana w okresie trwania pandemii, sklepowi udaje się utrzymać swoją widoczność oraz odrabiać straty wywołane update’m z początku roku. Wyrobiona już z biegiem lat widoczność przełożyła się jednak w znaczący sposób na biznesowe spożytkowanie ruchu potencjalnych klientów, którzy z offline przenieśli się do online.

Porównanie dwóch pierwszych tygodni kwietnia do dwóch ostatnich tygodni marca:

analytics triumfomania.pl efekty

 

Jak widać – pomimo nieznacznie większego ruchu (6,36% UU więcej) – jakość jego konwersji uległa znacznej poprawie. Sklep odnotował:

  • wzrost współczynnika konwersji +37,46%
  • wzrost liczby transakcji +41,11%
  • wzrost przychodów +44,49%

Pomyślny trend sprzedażowy nie zatrzymał się jednak w początkowej fazie koronawirusa.

Porównanie kwietnia 2020 do kwietnia ubiegłego roku:

google analytics efekty triumfomania 2

 

Pomimo wzrostu użytkowników o 23,80%, sklep odnotował:

  • wzrost współczynnika konwersji +432,56%
  • wzrost liczby transakcji +658,70%
  • wzrost przychodów +548,56%

Również bieżący miesiąc zapowiada się obiecująco dla sklepu Triumfomania.pl

Porównanie 13 pierwszych dni maja 2020 do tego samego okresu ubiegłego roku:

google analytics efekty seo triumfomania 3

 

Jeśli więc dręczy Cię pytanie: “Czy warto inwestować w SEO sklepu internetowego w dobie koronawirusa?” – najlepszą odpowiedź odnajdziesz w powyższych danych!

Decyzja o zmianie agencji na SEMPAI nastąpiła w styczniu 2013 roku. Już po roku kampania AdWords, przejęta od innej agencji, została przeskalowana 4-5 krotnie od stanu zastanego. Wymodelowanie tygodniowego trendu przełożyło się na znaczące wyostrzenie wskaźnika konwersji. W naszej współpracy bardzo szybko wykorzystywane są wszelkie nowinki już na etapie beta-testów, co Google przekłada na korzyści dla mojego sklepu. SEMPAI oferuje ponadto dobre wsparcie w działaniach wykraczających poza kampanie AdWords. Audyt przeprowadzony ostatnio przez konkurencyjną agencję, nie wykazał istotnych możliwości poprawy działań. To tylko umocniło naszą partnerską relację, która trwa do dnia dzisiejszego.

Wojciech Kyciak bezokularow.pl