Z offline do online. Case study Triumfomania.pl

Sempai
20 maja, 2020
Przeczytasz w ~ 4 min.
lingerie

Niemal wszystkie bran偶e w wi臋kszym lub mniejszym stopniu odczu艂y negatywne skutki koronawirusa. Oczywi艣cie, w najgorszej sytuacji s膮 biznesy, w kt贸rych sprzeda偶 w 100% odbywa si臋 offline. Jednak, je偶eli jeste艣my w stanie realizowa膰 nasze us艂ugi b膮d藕 oferowa膰 produkty za po艣rednictwem internetu, mo偶emy zredukowa膰 albo nawet zminimalizowa膰 do zera potencjalne straty.

W naszym cyklu 鈥淶 offline do online鈥 pokazujemy,, 偶e chocia偶 globalna sytuacja niew膮tpliwie nie napawa optymizmem, to w bran偶y e-commerce jest stabilnie.

Triumfomania sprzedaje swoje produkty zar贸wno w stacjonarnych sklepach ( galerie handlowe), jak i przez stron臋 internetow膮 www.triumfomania.pl.

Nie b臋dziemy tutaj pisa膰 o spadkach sprzeda偶y offline – ale o tym, 偶e kana艂 online przyczynia si臋 do minimalizowania strat. Z powodu braku mo偶liwo艣ci zakupu bielizny w sklepach stacjonarnych – nawet te osoby, kt贸re wcze艣niej broni艂y si臋 przed zakupami w internecie, zaczynaj膮 kupowa膰 w sieci.

Sk膮d ten wniosek? Efektywno艣膰 kampanii SEO, kt贸ra pozwoli艂a osi膮gn膮膰 obr贸t o 500% wi臋kszy w stosunku do tego samego miesi膮ca ubieg艂ego roku.

 

Tendencje fraz istotnych dla witryny

 

Na start zwr贸膰cie uwag臋 na gar艣膰 danych obrazuj膮c膮 to, 偶e popyt w bran偶y bieli藕nianej (odzwierciedlony mi臋dzy innymi w艂a艣nie w trendach wyszukiwa艅 w sieci), kt贸r膮 reprezentuje e-sklep naszego Klienta, nie uleg艂 zmianie i utrzymuje stabilnie ten sam poziom.

 

G艂贸wne has艂a powi膮zane ze sklepem Triumfomania:

 

Wyszukiwanie frazy 鈥渂ielizna鈥 na przestrzeni ostatnich 5 lat:

Wyszukiwanie frazy 鈥渂ielizna鈥 na przestrzeni ostatnich 5 lat

Wyszukiwanie frazy 鈥渢riumph鈥 na przestrzeni ostatnich 5 lat:

Wyszukiwanie frazy 鈥渢riumph鈥 na przestrzeni ostatnich 5 lat

艢cis艂e wyszukiwanie z tendencj膮 zakupow膮 – 鈥渂ielizna triumph鈥:

艢cis艂e wyszukiwanie z tendencj膮 zakupow膮 - 鈥渂ielizna triumph鈥

Jak wida膰 na podstawie powy偶szych screen贸w – pomimo waha艅 zwi膮zanych z sezonowo艣ci膮 – nie wida膰 偶adnych wyra藕nych skok贸w lub spadk贸w w tendencji zapyta艅 na wymienione frazy.

Og贸lna widoczno艣膰 i sytuacja witryny

 

Od momentu rozpocz臋cia prac nad stron膮 stopniowej poprawie ulega艂a widoczno艣膰 i pozycja witryny na tle powi膮zanych tematycznie s艂贸w kluczowych, a co za tym idzie – zwi臋ksza艂 si臋 jej ruch organiczny. Na przestrzeni ostatnich miesi臋cy, w zwi膮zku z aktualizacj膮 algorytmu Google na pocz膮tku roku, widoczno艣膰 serwisu dozna艂a do艣膰 znacz膮cych spadk贸w w obr臋bie s艂贸w top 3 i top 50, kt贸re jednak sukcesywnie odrabiamy.

 

Prezentacja historycznej widoczno艣ci domeny dla s艂贸w w obr臋bie top 3:

Prezentacja historycznej widoczno艣ci domeny dla s艂贸w w obr臋bie top 3Prezentacja historycznej widoczno艣ci domeny dla s艂贸w w obr臋bie top 3

Prezentacja historycznej widoczno艣ci domeny dla s艂贸w w obr臋bie top 10:

Prezentacja historycznej widoczno艣ci domeny dla s艂贸w w obr臋bie top 10

Prezentacja historycznej widoczno艣ci domeny dla s艂贸w w obr臋bie top 50:

Prezentacja historycznej widoczno艣ci domeny dla s艂贸w w obr臋bie top 50

Efekty osi膮gni臋te w okresie pandemii koronawirusa

 

Dzi臋ki sta艂ej pracy nad witryn膮, kt贸ra nie zosta艂a wstrzymana w okresie trwania pandemii, sklepowi udaje si臋 utrzyma膰 swoj膮 widoczno艣膰 oraz odrabia膰 straty wywo艂ane update鈥檓 z pocz膮tku roku. Wyrobiona ju偶 z biegiem lat widoczno艣膰 prze艂o偶y艂a si臋 jednak w znacz膮cy spos贸b na biznesowe spo偶ytkowanie ruchu potencjalnych klient贸w, kt贸ry z offline zmigrowali do online.

 

Por贸wnanie dw贸ch pierwszych tygodni kwietnia do dw贸ch ostatnich tygodni marca:

Por贸wnanie dw贸ch pierwszych tygodni kwietnia do dw贸ch ostatnich tygodni marca (1)

Jak wida膰 – pomimo nieznacznie wi臋kszego ruchu (6,36% UU wi臋cej) – jako艣膰 jego konwersji uleg艂a znacznej poprawie. Sklep odnotowa艂:

 

  • wzrost wsp贸艂czynnika konwersji o 37,46%
  • wzrost liczby transakcji o 41,11%
  • wzrost obrot贸w o 44,49%

 

Pomy艣lny trend sprzeda偶owy nie zatrzyma艂 si臋 jednak w pocz膮tkowej fazie koronawirusa.聽

 

Por贸wnanie kwietnia 2020 do kwietnia ubieg艂ego roku:

Por贸wnanie kwietnia 2020 do kwietnia ubieg艂ego roku

Pomimo wzrostu u偶ytkownik贸w o 23,80%, sklep odnotowa艂:

 

  • wzrost wsp贸艂czynnika konwersji o 432,56%
  • wzrost liczby transakcji o 658,70%
  • wzrost liczby obrot贸w o 548,56%

 

R贸wnie偶 bie偶膮cy miesi膮c zapowiada si臋 obiecuj膮co dla sklepu Triumfomania.pl

 

Por贸wnanie 13 pierwszych dni maja 2020 do tego samego okresu ubieg艂ego roku:

Por贸wnanie 13 pierwszych dni maja 2020 do tego samego okresu ubieg艂ego roku

Je艣li wi臋c dr臋czy Ci臋 pytanie – 鈥淐zy warto inwestowa膰 w SEO sklepu internetowego w dobie koronawirusa?鈥 – najlepsz膮 odpowied藕 odnajdziesz w powy偶szych danych!