Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaCase studySEOZ offline do online. Case study Triumfomania.pl

Z offline do online. Case study Triumfomania.pl

Niemal wszystkie branże w większym lub mniejszym stopniu odczuły negatywne skutki koronawirusa. Oczywiście, w najgorszej sytuacji są biznesy, w których sprzedaż w 100% odbywa się offline. Jednak, jeżeli jesteśmy w stanie realizować nasze usługi bądź oferować produkty za pośrednictwem internetu, możemy zredukować albo nawet zminimalizować do zera potencjalne straty.

W naszym cyklu “Z offline do online” pokazujemy, że chociaż globalna sytuacja niewątpliwie nie napawa optymizmem, to w branży e-commerce jest stabilnie.

Triumfomania sprzedaje swoje produkty zarówno w sklepach stacjonarnych (galerie handlowe), jak i przez stronę internetową www.triumfomania.pl. Nie piszemy jednak tutaj o spadkach sprzedaży offline – ale o tym, że kanał online przyczynia się do minimalizowania strat. Z powodu braku możliwości zakupu bielizny w sklepach stacjonarnych – nawet te osoby, które wcześniej broniły się przed zakupami w internecie, zaczynają kupować w sieci.

Skąd ten wniosek? Efektywność kampanii SEO sukcesywnie wzrasta. Porównując kwiecień rok do roku, nasz Klient osiągnął przychody większe o 500%!

Tendencje fraz istotnych dla witryny

Na start prezentujemy garść danych obrazującą to, że popyt w branży bieliźnianej (odzwierciedlony między innymi właśnie w trendach wyszukiwań w sieci), którą reprezentuje e-sklep naszego Klienta, nie uległ zmianie i utrzymuje stabilnie ten sam poziom.

Główne hasła powiązane ze sklepem Triumfomania

Wyszukiwanie frazy “bielizna” na przestrzeni ostatnich 5 lat:

bielizna_trendy_w_seo-koronawirus

 

Wyszukiwanie frazy “triumph” na przestrzeni ostatnich 5 lat:
fraza_triumph_wyszukiwania-seo-koronawirus

 

Ścisłe wyszukiwanie z tendencją zakupową – “bielizna triumph”:

ścisłe wyszukiwanie bielizna triumph seo koronawirus

 

Jak widać na podstawie powyższych screenów – pomimo wahań związanych z sezonowością – nie widać żadnych wyraźnych skoków lub spadków w tendencji zapytań na wymienione frazy.

Ogólna widoczność i sytuacja witryny

Od momentu rozpoczęcia prac nad witryną stopniowej poprawie ulegała jej widoczność i pozycja na tle powiązanych tematycznie słów kluczowych, a co za tym idzie – zwiększał się jej ruch organiczny. Na przestrzeni ostatnich miesięcy, w związku z aktualizacją algorytmu Google na początku roku, widoczność serwisu doznała dość znaczących spadków w obrębie słów top 3 i top 50, które jednak sukcesywnie odrabiamy.

Prezentacja historycznej widoczności domeny dla słów w obrębie top 3:

top3 widoczność serwisu senuto seo vs koronawirus

 

Prezentacja historycznej widoczności domeny dla słów w obrębie top 10:

top10 analiza widoczności senuto

 

Prezentacja historycznej widoczności domeny dla słów w obrębie top 50:

top50 analiza widoczności senuto
Efekty SEO w okresie pandemii koronawirusa

Dzięki stałej pracy nad witryną, która nie została wstrzymana w okresie trwania pandemii, sklepowi udaje się utrzymać swoją widoczność oraz odrabiać straty wywołane update’m z początku roku. Wyrobiona już z biegiem lat widoczność przełożyła się jednak w znaczący sposób na biznesowe spożytkowanie ruchu potencjalnych klientów, którzy z offline przenieśli się do online.

Porównanie dwóch pierwszych tygodni kwietnia do dwóch ostatnich tygodni marca:

analytics triumfomania.pl efekty

 

Jak widać – pomimo nieznacznie większego ruchu (6,36% UU więcej) – jakość jego konwersji uległa znacznej poprawie. Sklep odnotował:

  • wzrost współczynnika konwersji +37,46%
  • wzrost liczby transakcji +41,11%
  • wzrost przychodów +44,49%

Pomyślny trend sprzedażowy nie zatrzymał się jednak w początkowej fazie koronawirusa.

Porównanie kwietnia 2020 do kwietnia ubiegłego roku:

google analytics efekty triumfomania 2

 

Pomimo wzrostu użytkowników o 23,80%, sklep odnotował:

  • wzrost współczynnika konwersji +432,56%
  • wzrost liczby transakcji +658,70%
  • wzrost przychodów +548,56%

Również bieżący miesiąc zapowiada się obiecująco dla sklepu Triumfomania.pl

Porównanie 13 pierwszych dni maja 2020 do tego samego okresu ubiegłego roku:

google analytics efekty seo triumfomania 3

 

Jeśli więc dręczy Cię pytanie: “Czy warto inwestować w SEO sklepu internetowego w dobie koronawirusa?” – najlepszą odpowiedź odnajdziesz w powyższych danych!

Współpracę z Sempai rozpoczęliśmy w kwietniu 2015 roku i ze względu na wysoką jakość współpracy i zadowalające efekty kontynuujemy ją do dziś. Obszary współpracy obejmują działania SEO, kampanie Adwords (w tym PLA, Youtube i remarketing) oraz Facebook ADS.

Tym, co najbardziej sobie cenimy w tej współpracy, jest przede wszystkim podejście biznesowe do tematu każdej z kampanii, świetne opomiarowanie działań, zachowywanie pożądanych zwrotów z inwestycji oraz możliwości skalowania działań i naszego sklepu.

Zdecydowanie polecamy współpracę z Sempai w powyższych zakresach.

Cocolita