Z offline do online. Case study Triumfomania.pl

Sempai
20 maja, 2020
Przeczytasz w ~ 4 min.
lingerie

Niemal wszystkie branże w większym lub mniejszym stopniu odczuły negatywne skutki koronawirusa. Oczywiście, w najgorszej sytuacji są biznesy, w których sprzedaż w 100% odbywa się offline. Jednak, jeżeli jesteśmy w stanie realizować nasze usługi bądź oferować produkty za pośrednictwem internetu, możemy zredukować albo nawet zminimalizować do zera potencjalne straty.

W naszym cyklu “Z offline do online” pokazujemy,, że chociaż globalna sytuacja niewątpliwie nie napawa optymizmem, to w branży e-commerce jest stabilnie.

Triumfomania sprzedaje swoje produkty zarówno w stacjonarnych sklepach ( galerie handlowe), jak i przez stronę internetową www.triumfomania.pl.

Nie będziemy tutaj pisać o spadkach sprzedaży offline – ale o tym, że kanał online przyczynia się do minimalizowania strat. Z powodu braku możliwości zakupu bielizny w sklepach stacjonarnych – nawet te osoby, które wcześniej broniły się przed zakupami w internecie, zaczynają kupować w sieci.

Skąd ten wniosek? Efektywność kampanii SEO, która pozwoliła osiągnąć obrót o 500% większy w stosunku do tego samego miesiąca ubiegłego roku.

 

Tendencje fraz istotnych dla witryny

 

Na start zwróćcie uwagę na garść danych obrazującą to, że popyt w branży bieliźnianej (odzwierciedlony między innymi właśnie w trendach wyszukiwań w sieci), którą reprezentuje e-sklep naszego Klienta, nie uległ zmianie i utrzymuje stabilnie ten sam poziom.

 

Główne hasła powiązane ze sklepem Triumfomania:

 

Wyszukiwanie frazy “bielizna” na przestrzeni ostatnich 5 lat:

Wyszukiwanie frazy “bielizna” na przestrzeni ostatnich 5 lat

Wyszukiwanie frazy “triumph” na przestrzeni ostatnich 5 lat:

Wyszukiwanie frazy “triumph” na przestrzeni ostatnich 5 lat

Ścisłe wyszukiwanie z tendencją zakupową – “bielizna triumph”:

Ścisłe wyszukiwanie z tendencją zakupową - “bielizna triumph”

Jak widać na podstawie powyższych screenów – pomimo wahań związanych z sezonowością – nie widać żadnych wyraźnych skoków lub spadków w tendencji zapytań na wymienione frazy.

Ogólna widoczność i sytuacja witryny

 

Od momentu rozpoczęcia prac nad stroną stopniowej poprawie ulegała widoczność i pozycja witryny na tle powiązanych tematycznie słów kluczowych, a co za tym idzie – zwiększał się jej ruch organiczny. Na przestrzeni ostatnich miesięcy, w związku z aktualizacją algorytmu Google na początku roku, widoczność serwisu doznała dość znaczących spadków w obrębie słów top 3 i top 50, które jednak sukcesywnie odrabiamy.

 

Prezentacja historycznej widoczności domeny dla słów w obrębie top 3:

Prezentacja historycznej widoczności domeny dla słów w obrębie top 3Prezentacja historycznej widoczności domeny dla słów w obrębie top 3

Prezentacja historycznej widoczności domeny dla słów w obrębie top 10:

Prezentacja historycznej widoczności domeny dla słów w obrębie top 10

Prezentacja historycznej widoczności domeny dla słów w obrębie top 50:

Prezentacja historycznej widoczności domeny dla słów w obrębie top 50

Efekty osiągnięte w okresie pandemii koronawirusa

 

Dzięki stałej pracy nad witryną, która nie została wstrzymana w okresie trwania pandemii, sklepowi udaje się utrzymać swoją widoczność oraz odrabiać straty wywołane update’m z początku roku. Wyrobiona już z biegiem lat widoczność przełożyła się jednak w znaczący sposób na biznesowe spożytkowanie ruchu potencjalnych klientów, który z offline zmigrowali do online.

 

Porównanie dwóch pierwszych tygodni kwietnia do dwóch ostatnich tygodni marca:

Porównanie dwóch pierwszych tygodni kwietnia do dwóch ostatnich tygodni marca (1)

Jak widać – pomimo nieznacznie większego ruchu (6,36% UU więcej) – jakość jego konwersji uległa znacznej poprawie. Sklep odnotował:

 

  • wzrost współczynnika konwersji o 37,46%
  • wzrost liczby transakcji o 41,11%
  • wzrost obrotów o 44,49%

 

Pomyślny trend sprzedażowy nie zatrzymał się jednak w początkowej fazie koronawirusa. 

 

Porównanie kwietnia 2020 do kwietnia ubiegłego roku:

Porównanie kwietnia 2020 do kwietnia ubiegłego roku

Pomimo wzrostu użytkowników o 23,80%, sklep odnotował:

 

  • wzrost współczynnika konwersji o 432,56%
  • wzrost liczby transakcji o 658,70%
  • wzrost liczby obrotów o 548,56%

 

Również bieżący miesiąc zapowiada się obiecująco dla sklepu Triumfomania.pl

 

Porównanie 13 pierwszych dni maja 2020 do tego samego okresu ubiegłego roku:

Porównanie 13 pierwszych dni maja 2020 do tego samego okresu ubiegłego roku

Jeśli więc dręczy Cię pytanie – “Czy warto inwestować w SEO sklepu internetowego w dobie koronawirusa?” – najlepszą odpowiedź odnajdziesz w powyższych danych!