#growUp!

Zaznacz stronę
 

SXO

 

Dzięki SXO sprowadzimy do Twojego serwisu ruch wysokiej jakości, który bezpośrednio przełoży się na znaczny wzrost liczby transakcji i wielkość sprzedaży!

Rozważasz współpracę? Zapytaj o ofertę!

Zapytaj o ofertę

SXO – Search Experience Optimization

Skuteczny marketing internetowy wymaga dziś kompleksowego podejścia. Dzięki SXO nie tylko sprowadzimy do Twojego serwisu wartościowy ruch, ale też zadbamy, aby intuicyjność obsługi serwisu i techniczna jakość strony zachęciły odbiorcę do pozostania na niej. Pozytywne doświadczenie użytkownika to bezpośrednia droga do konwersji, w tym do wzrostu liczby transakcji i wielkości sprzedaży.

Co to jest SXO?

SXO to połączenie dwóch obszarów działań marketingowych: SEO (Search Engine Optimization) oraz UX (User Experience). Tradycyjne SEO skupia się na optymalizacji witryny pod algorytmy popularnych wyszukiwarek. Jednak w SXO to „X” jest najistotniejsze! W centrum tej innowacyjnej usługi stoi nie robot Google, ale użytkownik – jego intencja zakupowa, odczucie wynikające z obcowania z Twoją stroną internetową. Naszym zadaniem jest zapewnienie mu jak najlepszych doświadczeń na drodze do finalizacji transakcji.

Dzięki temu pozyskujemy ruch organiczny z wyszukiwarki Google do Twojego serwisu, ale dbamy też, aby wizyty użytkowników z wielkim prawdopodobieństwem kończyły się decyzją dokonania zakupu.

Czym SXO różni się od standardowego SEO?

Celem tradycyjnego SEO jest pozyskanie jak największego wolumenu ruchu do serwisu internetowego z organicznych wyników wyszukiwania za pomocą różnych technik optymalizacji strony oraz linkbuildingu.

SXO idzie o krok dalej – w ramach tej usługi nie tylko budujemy widoczność Twojej witryny w Google, ale także z zastosowaniem najlepszych praktyk UX i CRO (Conversion Rate Optimization) pracujemy nad jej współczynnikiem konwersji.

Celem SXO jest zachęcenie użytkownika do wizyty serwisie oraz doprowadzenie go do zrealizowania pożądanych czynności, takich jak: dokonanie transakcji, wypełnienie formularza kontaktowego czy przejście na inną podstronę.

Aby to mogło nastąpić, koniecznie jest zwiększenie czasu przebywania użytkownika na stronie oraz sprawienie, aby było to doświadczenie jak najprzyjemniejsze dla odbiorcy. SXO to skoordynowanie działań SEO i zasad UX, które ma na celu pozyskanie konwertującego ruchu i przemienienie go w zadowolonych klientów.

Jakie działania składają się na usługę SXO?

działania składające się na usługę sxo

Skuteczne taktyki SEO

W przypadku SEO wyodrębnić możemy dwa główne obszary działań – on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (za pomocą innych serwisów internetowych).

W ramach optymalizacji strony on-site możemy dostosować Twoją stronę do wymagań wyszukiwarki poprzez:

  • usprawnienia szybkości i responsywności witryny;
  • umieszczenie na niej atrakcyjnych treści z zastosowaniem zasad dobrego content marketingu (użycie fraz kluczowych, przedstawienie i formatowanie treści przyjaznej dla oka, stosowanie grafik, wyodrębnianie akapitów, nagłówków, linki wewnętrzne).

Jeśli chodzi o wdrażanie dobrego SEO poza Twoim serwisem, mówimy o:

  • pozyskiwaniu odpowiednio dobranych linków, które będą prowadziły do Twojej witryny;
  • zaproszeniu robota Google do przejścia na Twoją stronę oraz przedstawieniu mu realnych działań i treści, dowodzących jej wartości.

W zakresie modułu Skutecznych taktyk SEO przeanalizujemy Twój serwis pod kątem czynników, które wpływają na jej ranking w wyszukiwarce internetowej. Po dokonanej analizie otrzymasz od nas zbiór informacji o mocnych i słabych stronach serwisu oraz wytyczne niezbędne do optymalizacji.

Dzięki ich wdrożeniu:

  • osiągniesz lepszą pozycję witryny w wyszukiwarce internetowej;
  • zwiększysz ruch organiczny w witrynie;
  • Twój serwis stanie się „odporny” na zmiany algorytmów wyszukiwarek.

Istotne elementy UX

Powiedzmy, że prowadzisz sklep jeździecki. Twój potencjalny klient poszukuje idealnego kasku. Wpisuje w wyszukiwarce konkretne frazy, aby zamówić pożądany model.

Zadbałeś o witrynę pod kątem pozycjonowania? Świetnie! Może Twoja strona wyjdzie na prowadzenie i pojawi się w wynikach wyszukiwania nawet jako pierwsza! Odbiorca przejdzie na Twoją witrynę i trafi na… nieprzejrzysty interfejs, chaotyczny układ zakładek, odrzucający layout, nieczytelny tekst – te i wiele innych bolączek stron niedostosowanych do wybrednego oka internauty sprawi, że w zaledwie kilka sekund stracisz całą przewagę na tle konkurencji.

Użytkownik cofnie się do wyników wyszukiwarki, aby wybrać kolejny serwis z listy, a Twoja witryna, pomimo świetnie wdrożonych działań SEO przegra wyścig o klienta. Ale spokojnie, ten ponury scenariusz nie musi się wydarzyć. Wystarczy, że do rozgrywek o uwagę odbiorcy wystawisz czarnego konia – Optymalizację UX!

UX (ang. User experience) to projektowanie serwisów www bądź aplikacji w sposób funkcjonalny, skoncentrowany na wygodzie użytkownika, dzięki czemu realizowanie celów w obrębie serwisu jest intuicyjne, przewidywalne, sprawia przyjemność i satysfakcję z użytkowania.

W ramach modułu Istotne elementy UX otrzymasz od nas szereg wytycznych, dzięki którym dowiesz się m.in.:

  • w jaki sposób uprościć drogę użytkownika od wpisania frazy w wyszukiwarkę do konwersji w Twoim serwisie, tym samym zwiększając liczbę zamówień;
  • jak możesz skrócić czas ładowania strony do optimum;
  • jak udoskonalić layout strony – które elementy serwisu i jak warto byłoby zmienić, aby były bardziej użyteczne.

Dobre praktyki CRO (optymalizacja ścieżki konwersji)

Udało Ci się znaleźć wyjątkowy szal na imieniny dla teściowej. Klikasz „dodaj do koszyka” i … Co dalej? Nigdzie nie widzisz popularnej ikony z zakupowym wózkiem. Ach! Tu się schowała! Przechodzisz do finalizacji transakcji, ale musisz jeszcze założyć konto. W okienku z adresem nie mieści się nazwa Twojej ulicy, nie możesz znaleźć ulubionej opcji płatności, wiadomość z linkiem aktywacyjnym nie przychodzi na skrzynkę…

Ile przeszkód jeszcze pokonasz, zanim zrezygnujesz z zakupu i kupisz teściowej ulubione storczyki? Ścieżka do wykonania konwersji powinna być prosta i przyjemna jak wiosenny spacer po Łazienkach Królewskich, a nie kręta i powolna jak Zakopianka w styczniu. W przeprowadzeniu Twoich odbiorców przez tę drogę pomoże przemyślana optymalizacja.

Konwersją nazywamy konkretne, pożądane przez nas działania użytkowników w obrębie witryny www, np. zakup Twojego produktu lub pozostawienie kontaktu poprzez formularz.

W ramach modułu Dobre praktyki CRO otrzymasz od nas szereg wytycznych, dzięki którym dowiesz się m.in.:

  • jak usprawnić nawigację w serwisie, aby wizyta użytkownika częściej i szybciej kończyła się konwersją;
  • jak wzbudzić w użytkowniku zaufanie do Twojego serwisu, które jest niezbędne do realizacji transakcji;
  • za pomocą jakich zabiegów zachęcisz użytkowników do powrotu do strony.
 Skuteczne taktyk SEOIstotne elementy UXDobre praktyki CRO
Przegląd generalny SEO (Overview)  
Widoczność witryny w wyszukiwarce
Google (Serp Experience)
  
Poprawność i efektywność kodu strony
(Page Performance)
  
Budowa i struktura witryny (Site Structure)  
Ładowanie strony (Loading Experience) 
Użyteczność strony (Page Experience)  
Analiza contentu (Content Experience)  
Układ treści (Layout Usability) 
Analiza ścieżek konwersji  
Bezpieczeństwo i wygoda w witrynie  
Zachęcanie użytkowników do powrotu  

Na czym polega audyt SXO strony internetowej?

Czy te wszystkie magiczne receptury oznaczają, że konieczne będzie stworzenie nowej strony, opartej o działania SXO? Na szczęście nie! Aby dowiedzieć się, co w Twojej witrynie gra świetnie, a co należałoby jeszcze poprawić, zdecyduj się na audyt SXO.

Dzięki przejrzystym raportom uzyskasz informacje odnośnie każdej z trzech gałęzi SXO i odpowiedzi na nurtujące pytania:

  • Czy odbiorcy znajdują Twoją stronę przy użyciu fraz, które są rzeczywiście powiązane z Twoją działalnością? Czy to kluczowe frazy branżowe?
  • Czy wynik wyszukiwania zachęca do wejścia w witrynę i kieruje do odpowiedniej podstrony?
  • Czy witryna ładuje się sprawnie i prezentuje atrakcyjnie dla oka na każdym urządzeniu?
  • Czy użytkownicy spędzają na stronie dużo czasu? A może szybko z niej wychodzą?
  • Czy chętnie klikają linki znajdujące się w tekstach?
  • Czy nawigacja pomiędzy zakładkami na stronie jest łatwa, przyjemna i intuicyjna?
  • Czy użytkownicy decydują się na zakup tych produktów, których szukali wcześniej z użyciem wyszukiwanych fraz?
  • Czy proces konwersji na Twojej stronie jest bezproblemowy?
  • Czy użytkownik wie, na jakim etapie ścieżki konwersji się znajduje i jakie są następne kroki?

Jakie korzyści może przynieść Twojej firmie prosty audyt SXO?

Wyciąganie wniosków z audytu SXO i wdrażanie sugerowanych w nim udoskonaleń to nie tylko poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Zrozumienie doświadczeń użytkowników, optymalizacja ścieżki konwersji i opracowanej przyjaznej mapy serwisu to korzyści dla obu stron. Celem SXO jest sprawienie, aby Twoja witryna była funkcjonalna i wartościowa dla użytkownika, ale i pomocna w rozwoju Twojego biznesu.

Ty zyskujesz:

  • wzrost sprzedaży oraz ilości i jakości pozyskiwanych leadów;
  • wiarygodność – strona funkcjonująca płynnie zarówno na komputerze, jak i urządzeniach mobilnych wzbudza większe zaufanie odbiorców;
  • większy i bardziej jakościowy ruch na stronie;
  • szeroki zasięg.

Twój klient może liczyć na:

  • produkt, którego potrzebuje – zapytania wpisywane przez użytkownika odpowiadają temu, czego rzeczywiście poszukuje;
  • dostępność – witryna skrojona pod potrzeby użytkowników zachęca do konwersji i do powrotu do niej w przyszłości;
  • ciekawe i pomocne treści – odpowiednio opracowany content marketing pomaga dokonać mądrego i satysfakcjonującego zakupu, dowiedzieć się czegoś nowego w interesującym odbiorcę temacie.

Dlaczego warto wybrać audyt SXO w Sempai?

Jako agencja SXO z ponad piętnastoletnią praktyką oferujemy rozwiązania, które realnie przekładają się na wzrost ruchu i współczynnika konwersji w Twoim serwisie, a co za tym idzie – sprzedaży. Jako Google Premier Partner specjalizujemy się w marketingu konwersji.
audyt sxo robiony przez specjalistów

ponad 75 specjalistów

sempai wiele lat na rynku

15 lat na rynku

wiele zrealizowanych projektów

ponad 500 aktualnie realizowanych projektów

obsługiwani klienci

ponad 300 obsługiwanych obecnie klientów

branżowe nagrody

kilkanaście branżowych nagród

partner dla e-commerce

kompleksowy partner dla e-commerce

Wdrożymy dla Ciebie działania SXO, zadbamy o pozycjonowanie strony na odpowiednie frazy i zaproponujemy układ treści dopasowany do zachowań użytkowników. Pokażemy Ci, jak wesprzeć potencjalnego klienta na wszystkich etapach decyzji zakupowej. Skontaktuj się z nami i przekonaj się, że SXO to przyszłość web developmentu.