[iOS14] Konfiguracja zdarzeń webowych i weryfikacja domeny na Facebooku

Oskar Wróbel
11 lutego, 2021
Przeczytasz w ~ 4 min.
Zmiany FB iOS14

Apple w ostatnim czasie wprowadził szereg zmian w polityce prywatności w swoim systemie IOS 14. Dotyczą one przetwarzania zdarzeń konwersji, w tym m.in. z takich narzędzi jak Piksel Facebooka. Nic dziwnego zatem, że odbiło się to bezpośrednio na reklamodawcach na Facebooku. Na kontach reklamowych wielu osób pojawiły się ostrzeżenia dotyczące konfiguracji zdarzeń konwersji. W tym artykule omówimy szerzej wprowadzone zmiany, a także pokażemy krok po kroku, jak dostosować się do najnowszych zmian.

Główne zmiany w polityce iOS 14

Apple będzie wymagać od wszystkich aplikacji w APP Store, aby wyświetlały komunikat dotyczący śledzenia użytkowników. Firma zakaże zbierania i udostępniania informacji z urządzeń, które posiadają system IOS 14.

W momencie, gdy dany użytkownik nie wyrazi zgody na śledzenie, to odbije się to na personalizacji i raportowaniu w systemie reklamowym Facebooka. Dotyczy to zarówno aplikacji mobilnych, jak i stron internetowych.

W związku ze zmianami Facebook zacznie sam przetwarzać zdarzenia konwersji z urządzeń IOS. Zrobi to za pomocą narzędzia: “zagregowany pomiar dotyczący zdarzeń”. Dzięki niemu reklamodawcy będą mogli nadal skutecznie prowadzić swoje kampanie, dbając jednocześnie o prywatność użytkowników.

iOS 14 – na co reklamodawcy powinni zwrócić uwagę?

A teraz najważniejsze: na co zwrócić uwagę, aby kampanie działały bez zakłóceń?

  • Przede wszystkim, aby uniknąć zakłóceń wyświetlania reklam, będziesz musiał zweryfikować swoją domenę. Weryfikacji dokonasz tylko z konta firmowego i posiadając uprawnienia administratora.
  • W menedżerze zdarzeń skonfiguruj maksymalnie 8 zdarzeń konwersji, pod które będziesz chciał optymalizować reklamy. Zdarzenia będą miały ustalony priorytet. Przykładowo, jeśli posiadasz sklep internetowy, to zdarzeniem z najwyższym priorytetem powinien być “zakup”. Będziesz mógł modyfikować hierarchię zdarzeń, jednak pamiętaj przy tym, że będzie się to wiązało ze wstrzymaniem reklam na ok. 72 godziny.
  • Zwróć uwagę na atrybucję Facebooka. Po wprowadzeniu zmian przez Apple, jej przedział ustawisz teraz na poziomie zestawu reklam, a nie konta reklamowego. Facebook zmienił również czasowy przedział atrybucji. Nie będą już obowiązywać: 28-dniowy, oparty na wyświetleniach i kliknięciach, a także 7-dniowy oparty na wyświetleniach.
  • Nie przełoży się to na wyświetlanie reklam. Jednak, jeśli do tej pory patrzyłeś na domyślną, 28-dniową atrybucje Facebooka, to raporty z działań mogą pokazywać niższe wyniki. Teraz domyślnym jest przedział czasowy oparty na 7 dniach od kliknięcia w reklamę.
  • Zwróc uwagę na liczebność twoich grup niestandardowych odbiorców. Jeżeli liczba użytkowników Iphone’ów, która nie wyrazi zgody na monitorowanie, będzie sukcesywnie rosła – Twoje grupy mogą się zmniejszać.

Wdrażamy kompleksowe rozwiązania analityczne

Sprawdź naszą >> OFERTĘ <<

Konfiguracja zdarzeń webowych w reklamach na Facebooku

iOS 14 konfiguracja zdarzeń webowych

 

“To zdarzenie nie zostało skonfigurowane w żadnej z twoich domen…” – taki komunikat, pojawia się na kontach reklamowych, które nie mają zweryfikowanej domeny, a także podpiętych zdarzeń rekomendowanych do optymalizacji.

Problem jest na tyle poważny, że jeżeli jesteś posiadaczem nowego konta reklamowego, nie uruchomisz reklam z optymalizacją pod interesujące Cię zdarzenia. Niewykluczone, że na kontach, które nie przeszły weryfikacji, zestawy reklam będą wstrzymywane.

Co należy zrobić, aby przejść przez ten proces szybko i bezboleśnie?

Przede wszystkim zweryfikuj domenę, a następnie skonfiguruj zdarzenia Pixela, pod które będziesz chciał optymalizować kampanie.

INSTRUKCJE KROK PO KROKU:

Jak zweryfikować domenę w menedżerze firmowym na Facebooku?

Pierwszym, co musisz zrobić, to zweryfikować domenę w panelu. Możesz to zrobić tylko i wyłącznie z poziomu konta firmowego i posiadając uprawnienia administratora.

1. Wejdź w ustawienia firmowe:

iOS14 Weryfikacja domeny 1

 

2. Znajdź opcję “Bezpieczeństwo marki”, po czym kliknij w “Domeny”:

iOS14 Weryfikacja domeny 2

 

3. Dodaj domenę – nie używaj przy tym znaczników “https”i “http”:

iOS14 Weryfikacja domeny 3

 

4. Wybierz 1 z 3 opcji weryfikacji:

  • Poprzez konfigurację DNS
  • Przesłanie pliku html
  • Wgranie kodu meta-tag

iOS14 Weryfikacja domeny 4

 

Jedną z najszybszych opcji jest wgranie meta tagu do sekcji HEAD głównej witryny. Po wklejeniu kodu, możesz zweryfikować witrynę.

Pierwsza część konfiguracji jest już za Tobą, teraz ustaw zdarzenia:

Wdrażamy kompleksowe rozwiązania analityczne

Sprawdź naszą >> OFERTĘ <<

Jak skonfigurować zdarzenia webowe w menedżerze zdarzeń?

1. Przejdź do Menedżera Zdarzeń:

ios 14 zdarzenia webowe

 

2. Po wybraniu Pixela, kliknij opcję “konfiguruj zdarzenia internetowe”:

 

3. Przejdź dalej, klikając “Edytuj”:

W tym okienku znajdziesz ważną informację. Jeżeli będziesz chciał dokonać modyfikacji w hierarchii ustawionych zdarzeń, licz się z tym, że Facebook może wstrzymać Twoje zestawy reklamowe na 72 godziny.

iOS 14 konfiguracja zdarzeń webowych 3

 

4. W panelu, który się pojawi, dodaj zdarzenia:

iOS 14 konfiguracja zdarzeń webowych 4

 

Podczas tworzenia zestawu reklam w swoich kampaniach, będziesz mógł korzystać tylko z tych 8 zdarzeń, które określisz właśnie tutaj. Dobrze, abyś nadał najwyższy priorytet tym, na których najbardziej Ci zależy.

5. Po dodaniu zdarzeń, zaznacz “Tak, rozumiem te zmiany” i kliknij zastosuj:

iOS 14 konfiguracja zdarzeń webowych 5

iOS 14 konfiguracja zdarzeń webowych 6

 

Aktualizacja polityki IOS 14 z pewnością zaburzy spokój wielu reklamodawców. Wystarczy jednak przeanalizować swoje konto i odpowiednio przygotować się do nadchodzących zmian.
Jeżeli przejdziesz przez zaproponowane przez nas kroki, nie będziesz musiał już się obawiać o to, że emisja twoich reklam zostanie zakłócona.

Komentarze

  1. 16 sierpnia, 2021
    Memtor Marketing

    Sporo komplikacji z tymi zmianami w IOS, ale ochrony kwestia prywatności to sprawa wyższej konieczności. Tymczasem marketerzy mają więcej pracy, ale na dłuższą metę najpewniej wszystkim to się opłaci. Tymczasem weryfikacja domeny to podstawowa kwestia, aby mierzyć skuteczność naszych reklam na urządzeniach Apple. Tak jak zostało ujęte w artykule zdarzenia konwersji powinny uwzględniać KPI i posiadać odpowiednią hierarchię, ale maksymalnie nie więcej niż osiem zdarzeń.