Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogFacebook ADS[iOS14] Konfiguracja zdarzeń webowych i weryfikacja domeny na Facebooku

Apple w ostatnim czasie wprowadził szereg zmian w polityce prywatności w swoim systemie IOS 14. Dotyczą one przetwarzania zdarzeń konwersji, w tym m.in. z takich narzędzi jak Piksel Facebooka. Nic dziwnego zatem, że odbiło się to bezpośrednio na reklamodawcach na Facebooku. Na kontach reklamowych wielu osób pojawiły się ostrzeżenia dotyczące konfiguracji zdarzeń konwersji. W tym artykule omówimy szerzej wprowadzone zmiany, a także pokażemy krok po kroku, jak dostosować się do najnowszych zmian.

Główne zmiany w polityce iOS 14

Apple będzie wymagać od wszystkich aplikacji w APP Store, aby wyświetlały komunikat dotyczący śledzenia użytkowników. Firma zakaże zbierania i udostępniania informacji z urządzeń, które posiadają system IOS 14.

W momencie, gdy dany użytkownik nie wyrazi zgody na śledzenie, to odbije się to na personalizacji i raportowaniu w systemie reklamowym Facebooka. Dotyczy to zarówno aplikacji mobilnych, jak i stron internetowych.

W związku ze zmianami Facebook zacznie sam przetwarzać zdarzenia konwersji z urządzeń IOS. Zrobi to za pomocą narzędzia: “zagregowany pomiar dotyczący zdarzeń”. Dzięki niemu reklamodawcy będą mogli nadal skutecznie prowadzić swoje kampanie, dbając jednocześnie o prywatność użytkowników.

iOS 14 – na co reklamodawcy powinni zwrócić uwagę?

A teraz najważniejsze: na co zwrócić uwagę, aby kampanie działały bez zakłóceń?

  • Przede wszystkim, aby uniknąć zakłóceń wyświetlania reklam, będziesz musiał zweryfikować swoją domenę. Weryfikacji dokonasz tylko z konta firmowego i posiadając uprawnienia administratora.
  • W menedżerze zdarzeń skonfiguruj maksymalnie 8 zdarzeń konwersji, pod które będziesz chciał optymalizować reklamy. Zdarzenia będą miały ustalony priorytet. Przykładowo, jeśli posiadasz sklep internetowy, to zdarzeniem z najwyższym priorytetem powinien być “zakup”. Będziesz mógł modyfikować hierarchię zdarzeń, jednak pamiętaj przy tym, że będzie się to wiązało ze wstrzymaniem reklam na ok. 72 godziny.
  • Zwróć uwagę na atrybucję Facebooka. Po wprowadzeniu zmian przez Apple, jej przedział ustawisz teraz na poziomie zestawu reklam, a nie konta reklamowego. Facebook zmienił również czasowy przedział atrybucji. Nie będą już obowiązywać: 28-dniowy, oparty na wyświetleniach i kliknięciach, a także 7-dniowy oparty na wyświetleniach.
  • Nie przełoży się to na wyświetlanie reklam. Jednak, jeśli do tej pory patrzyłeś na domyślną, 28-dniową atrybucje Facebooka, to raporty z działań mogą pokazywać niższe wyniki. Teraz domyślnym jest przedział czasowy oparty na 7 dniach od kliknięcia w reklamę.
  • Zwróc uwagę na liczebność twoich grup niestandardowych odbiorców. Jeżeli liczba użytkowników Iphone’ów, która nie wyrazi zgody na monitorowanie, będzie sukcesywnie rosła – Twoje grupy mogą się zmniejszać.

Konfiguracja zdarzeń webowych w reklamach na Facebooku

iOS 14 konfiguracja zdarzeń webowych

 

“To zdarzenie nie zostało skonfigurowane w żadnej z twoich domen…” – taki komunikat, pojawia się na kontach reklamowych, które nie mają zweryfikowanej domeny, a także podpiętych zdarzeń rekomendowanych do optymalizacji.

Problem jest na tyle poważny, że jeżeli jesteś posiadaczem nowego konta reklamowego, nie uruchomisz reklam z optymalizacją pod interesujące Cię zdarzenia. Niewykluczone, że na kontach, które nie przeszły weryfikacji, zestawy reklam będą wstrzymywane.

Co należy zrobić, aby przejść przez ten proces szybko i bezboleśnie?

Przede wszystkim zweryfikuj domenę, a następnie skonfiguruj zdarzenia Pixela, pod które będziesz chciał optymalizować kampanie.

INSTRUKCJE KROK PO KROKU:

Jak zweryfikować domenę w menedżerze firmowym na Facebooku?

Pierwszym, co musisz zrobić, to zweryfikować domenę w panelu. Możesz to zrobić tylko i wyłącznie z poziomu konta firmowego i posiadając uprawnienia administratora.

1. Wejdź w ustawienia firmowe:

iOS14 Weryfikacja domeny 1

 

2. Znajdź opcję “Bezpieczeństwo marki”, po czym kliknij w „Domeny”:

iOS14 Weryfikacja domeny 2

 

3. Dodaj domenę – nie używaj przy tym znaczników „https”i „http”:

iOS14 Weryfikacja domeny 3

 

4. Wybierz 1 z 3 opcji weryfikacji:

  • Poprzez konfigurację DNS
  • Przesłanie pliku html
  • Wgranie kodu meta-tag

iOS14 Weryfikacja domeny 4

 

Jedną z najszybszych opcji jest wgranie meta tagu do sekcji HEAD głównej witryny. Po wklejeniu kodu, możesz zweryfikować witrynę.

Pierwsza część konfiguracji jest już za Tobą, teraz ustaw zdarzenia:

Jak skonfigurować zdarzenia webowe w menedżerze zdarzeń?

1. Przejdź do Menedżera Zdarzeń:

ios 14 zdarzenia webowe

 

2. Po wybraniu Pixela, kliknij opcję “konfiguruj zdarzenia internetowe”:

 

3. Przejdź dalej, klikając „Edytuj”:

W tym okienku znajdziesz ważną informację. Jeżeli będziesz chciał dokonać modyfikacji w hierarchii ustawionych zdarzeń, licz się z tym, że Facebook może wstrzymać Twoje zestawy reklamowe na 72 godziny.

iOS 14 konfiguracja zdarzeń webowych 3

 

4. W panelu, który się pojawi, dodaj zdarzenia:

iOS 14 konfiguracja zdarzeń webowych 4

 

Podczas tworzenia zestawu reklam w swoich kampaniach, będziesz mógł korzystać tylko z tych 8 zdarzeń, które określisz właśnie tutaj. Dobrze, abyś nadał najwyższy priorytet tym, na których najbardziej Ci zależy.

5. Po dodaniu zdarzeń, zaznacz „Tak, rozumiem te zmiany” i kliknij zastosuj:

iOS 14 konfiguracja zdarzeń webowych 5

iOS 14 konfiguracja zdarzeń webowych 6

 

Aktualizacja polityki IOS 14 z pewnością zaburzy spokój wielu reklamodawców. Wystarczy jednak przeanalizować swoje konto i odpowiednio przygotować się do nadchodzących zmian.
Jeżeli przejdziesz przez zaproponowane przez nas kroki, nie będziesz musiał już się obawiać o to, że emisja twoich reklam zostanie zakłócona.

Oskar Wróbel