#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogFacebook ADSPixel Facebooka: czym jest i jak go wdrożyć?

Pixel Facebooka to narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć skuteczność reklam. Możesz z niego skorzystać, aby dowiedzieć się, jakie działania podejmują odbiorcy w Twojej witrynie oraz dotrzeć do osób, na których Ci zależy.

W praktyce jest to kod zapisany w JavaScript, który posiada swój niepowtarzalny ID wygenerowany na Twoim koncie reklamowym i wygląda następująco:

Kod pixela Facebooka

Wdrażanie kodu podstawowego

Podstawowy kod pixela należy wkleić między znaczniki <head><head>:

pixel facebooka 3
Można też skorzystać z integracji, które oferuje Facebook:

integracje pixel facebooka

W takim wypadku całość następuje w większym bądź mniejszym stopniu automatycznie.

 

Implementacja zdarzeń podstawowych

Do tworzenia remarketingu dynamicznego wymagane jest dodanie zdarzeń pixela. Są to mniejsze fragmenty kodu, które uruchamiają się w określonych miejscach na stronie lub w określonych warunkach. Dzięki nim przekazywane są dokładne informacje do Facebooka, gdzie użytkownik był i jakich akcji dokonał.

Bardzo istotne jest, aby wdrażać zdarzenia w sposób przemyślany i zgodny z zaleceniami. W przeciwnym wypadku dane będą fałszywe, a to zakłóci działanie reklam.

Nazwa zdarzeniaOpis zdarzeniaParametryWymagane parametry
ViewContentPojawia się, gdy użytkownik
wejdzie na stronę docelową
z kluczową informacją,
np. stronę konkretnego produktu
value, currency,
content_name,
content_type,
content_ids,
contents
content_ids
lub contents,
value,
currency
i content_type
SearchKiedy użytkownik
wyszukał coś na stronie,
np. wypełnił formularz
z zapytaniem
value, currency,
content_name,
content_type,
content_ids,
contents
Brak
AddToCartKiedy produkt zostaje
dodany do koszyka
w sklepie internetowym,
wywołuje się np.
po kliknięciu przycisku
value, currency,
content_name,
content_type,
content_ids,
contents
content_ids
lub contents,
value, currency
i content_type
AddToWishlistKiedy produkt
dodany jest do listy
życzeń np. po kliknięciu
przycisku
value, currency,
content_name,
content_category,
content_ids,
contents
Brak
InitiateCheckoutKiedy użytkownik
przechodzi do strony,
na której wybiera sposób
płatności
value, currency,
content_name,
content_category,
content_ids,
contents,
num_items
Brak
AddPaymentInfoKiedy użytkownik
dodał informacje
o płatności, może być
podpięty pod przycisk
lub stronie docelowej,
na której użytkownik ląduje
po wyborze sposobu płatności
value, currency,
content_category,
content_ids,
contents
Brak
PurchaseKiedy użytkownik
dokonał zakupu, może
być to np. strona
z podziękowaniem lub
potwierdzeniem zakupu,
na której użytkownik ląduje
po dokonaniu płatności
value, currency,
content_name,
content_type,
content_ids,
contents,
num_items
value, currency,
content_ids
lub contents
oraz content_type
LeadKiedy udało nam się
pozyskać kontakt,
np. na stronie z podziękowaniem
za zapisanie się do newslettera
value, currency,
content_name,
content_category
Brak
CompleteRegistrationKiedy użytkownik
zakończył proces rejestracji,
np. na stronie z podziękowaniem
za założenie konta
value, currency,
content_name,
status
Brak

Wytłuszczone zdarzenia to te, które są niezbędne dla wdrożenia dynamicznych reklam i za ich implementację należy się zabrać w pierwszej kolejności.
Kod zdarzenia wygląda następująco:

kod zdarzenia fb

 

Składa się z części podstawowej:

kod zdarzenia fb a2
Ten fragment wystarczy do tego, żeby zbierać informacje o liczbie osób, które odwiedziły stronę ze szczegółowymi informacjami o produkcie. Istotne jest jednak, aby zbierać też inne dane, dzięki którym będziemy mogli powiązać produkty z tymi, które występują w katalogu produktów na Facebooku i w sposób dynamiczny kierować kampanie reklamowe na FB do użytkowników, którzy widzieli konkretne produkty.

Wszystkie parametry wymienione w kolumnie Wymagane zdarzenia w tabeli powyżej są zmiennymi, którym należy przypisać wartości w sposób dynamiczny. W jaki sposób to zrobić zależy od języka, w którym dany sklep powstał. W przypadku sklepu opartego na frameworku Djano wygląda to następująco:

kod zdarzenia fb 3
Analogicznie należy postąpić w każdym innym języku. Każde zdarzenie należy wdrożyć w taki sposób, pamiętając jedynie o odpowiednim miejscu, w którym zdarzenie ma się wywoływać.

Przykład zdarzenia wywoływanego po kliknięciu:

kod zdarzenia fb 4
Następnie podpinamy pod button (przycisk), którym chcemy, aby zdarzenie się wywoływało:

kod zdarzenia fb 5

Integracja z gotowymi platformami

Jeżeli posiadasz swój sklep na jednej z platform, które posiadają wbudowaną integrację pixela wraz ze zdarzeniami, nie musisz wykonywać powyższych czynności. Wystarczy, że podążysz za instrukcją dostępną na stronie platformy. Zwykle sprowadza się to do wklejeniu ID Pixela Facebooka. Poniżej linki do instrukcji klilku popularnych platform. Jeżeli twojej platformy nie ma na liście, skontaktuj się z supportem i zapytaj czy istnieje, możliwość łatwej integracji.

 

1. AtomStore

Zaloguj się do panelu administracyjnego i wybierz odpowiednio Konfiguracja sklepu > Wygląd sklepu:

Konfiguracja pixel facebooka atomstore

 

Na liście wyszukaj Kody marketingowe JS i kliknij “rozwiń”:

Kody marketingowe JS
Na rozwiniętej liście znajdź Facebook – Nowy piksel remarketingowy – identyfikator i wpisz ID swojego Pixela:

Nowy piksel remarketingowy

2. Magento

Link do instrukcji krok po kroku

3. PrestaShop

Do prostej integracji w PrestaShop wymagany jest płatny Plugin, który działa w wersjach: v1.5.0.0 – v1.7.2.4 i jest w polskiej wersji językowej.
Link ze szczegółami

 

4. IAI-Shop

Link do instrukcji krok po kroku

 

5. Shoper

Link do instrukcji krok po kroku

 

Sprawdzenie funkcjonalności

Czy nasze działania przyniosły skutek, możemy sprawdzić za pomocą darmowej wtyczki do Google Chrome – Facebook Pixel Helper.

Pokazuje nam, czy i kiedy zdarzenia miało miejsce:

Facebook Pixel Helper

 

 

 

Okładka wpisu zaprojektowana przez Freepik

Sebastian Puchała