Strona główna → Blog → Facebook Ads → Pixel Facebooka: czym jest i jak go wdrożyć? Pixel Facebooka: czym jest i jak go wdrożyć? Sebastian Puchała 13 grudnia, 2017 Przeczytasz w ~ 10 min. Pixel Facebooka to narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć skuteczność reklam. Możesz z niego skorzystać, aby dowiedzieć się, jakie działania podejmują odbiorcy w Twojej witrynie oraz dotrzeć do osób, na których Ci zależy. Dlaczego warto korzystać z Facebook Pixel? W skrócie Pixel Facebooka pozwala na uproszczenie plików cookie, dzięki czemu może zbierać informacje na temat aktywności na stronie internetowej oraz połączyć te aktywności z kampaniami reklamowymi prowadzonymi na Facebooku. Bez niego w zasadzie nie masz dostępu do danych, czy sprzedaż w Twoim sklepie internetowym wygenerowała reklama na Facebooku, czy użytkownik trafił na stronę z wyszukiwarki. Jednocześnie Piksel przypisuje uzyskane dane do konkretnego użytkownika Facebooka – „zlokalizujesz” go bez problemu nawet wtedy, gdy korzysta z kilku urządzeń. Informacje, które dostarcza Ci Pixel, możesz więc wykorzystać do optymalizowania kampanii reklamowych i tworzenia jeszcze skuteczniejszych, spersonalizowanych przekazów. W czym dokładnie pomoże Ci FB Pixel? Dzięki Facebook Pixel śledzisz konwersję Po zainstalowaniu Facebook Pixel dowiesz się, jaka jest ścieżka użytkownika po zobaczeniu Twojej reklamy, tzn. w jaki sposób, w jakim momencie oraz z poziomu jakiego urządzenia (smartfon czy komputer) wchodzi w interakcje z Twoją witryną. Dzięki temu możesz opracowywać jeszcze doskonalsze kampanie, ustalać działania oparte na remarketingu, obliczać ROI, czyli zwrot z inwestycji itd. Remarketing i retargeting Jeśli chcesz wiedzieć, kim są Twoi użytkownicy, w zasadzie nie obejdziesz się bez tego narzędzia. Pixel pozwala Ci dotrzeć do użytkowników, którzy dodali produkt do koszyka, ale nie dokonali zakupu. Poza tym „uczy się” Twojej grupy odbiorców. Dzięki temu może Ci zaproponować utworzenie nowej grupy – np. w podobnym wieku i o podobnych zainteresowaniach – do której skierujesz kolejną reklamę. Ponadto dostajesz informacje na temat tego: jakie aktywności wykonuje użytkownik na Twojej stronie – przegląda strony produktowe czy może dodaje produkt do koszyka, po czym opuszcza witrynę; jakie inne produkty dodaje do koszyka – to pozwoli Ci przeanalizować decyzje zakupowe użytkownika i tworzyć zestawienia powiązanych produktów; jakie inne witryny odwiedza użytkownik. Profesjonalne kampanie Facebook ADS Sprawdź naszą >> OFERTĘ << Zwiększenie liczby konwersji z reklamy na Facebooku Narzędzie nieustannie analizuje informacje na temat Twoich potencjalnych klientów, dzięki czemu możesz tworzyć skuteczniejsze, dopasowane do odbiorców reklamy. Jednocześnie będziesz targetować je do tych osób, które prawdopodobnie dokonają zakupu lub innej, oczekiwanej przez Ciebie konwersji. Wdrażanie kodu podstawowego Pixel Facebooka W praktyce jest to kod zapisany w JavaScript, który posiada swój niepowtarzalny ID wygenerowany na Twoim managerze reklam i wygląda następująco: Podstawowy kod piksela Facebooka należy wkleić między znaczniki <head><head>: Można też skorzystać z integracji, które oferuje Facebook: W takim wypadku całość następuje w większym bądź mniejszym stopniu automatycznie. Implementacja zdarzeń podstawowych w pikselu Facebooka Do tworzenia remarketingu dynamicznego wymagane jest dodanie zdarzeń piksela Facebooka. Są to mniejsze fragmenty kodu, które uruchamiają się w określonych miejscach na stronie lub w określonych warunkach. Dzięki nim przekazywane są dokładne informacje do Facebooka, gdzie użytkownik był i jakich akcji dokonał. Bardzo istotne jest, aby wdrażać zdarzenia w sposób przemyślany i zgodny z zaleceniami. W przeciwnym wypadku dane będą fałszywe, a to zakłóci działanie reklam. Nazwa zdarzenia Opis zdarzenia Parametry Wymagane parametry ViewContent Pojawia się, gdy użytkownik wejdzie na stronę docelową z kluczową informacją, np. stronę konkretnego produktu value, currency, content_name, content_type, content_ids, contents content_ids lub contents, value, currency i content_type Search Kiedy użytkownik wyszukał coś na stronie, np. wypełnił formularz z zapytaniem value, currency, content_name, content_type, content_ids, contents Brak AddToCart Kiedy produkt zostaje dodany do koszyka w sklepie internetowym, wywołuje się np. po kliknięciu przycisku value, currency, content_name, content_type, content_ids, contents content_ids lub contents, value, currency i content_type AddToWishlist Kiedy produkt dodany jest do listy życzeń np. po kliknięciu przycisku value, currency, content_name, content_category, content_ids, contents Brak InitiateCheckout Kiedy użytkownik przechodzi do strony, na której wybiera sposób płatności value, currency, content_name, content_category, content_ids, contents, num_items Brak AddPaymentInfo Kiedy użytkownik dodał informacje o płatności, może być podpięty pod przycisk lub stronie docelowej, na której użytkownik ląduje po wyborze sposobu płatności value, currency, content_category, content_ids, contents Brak Purchase Kiedy użytkownik dokonał zakupu, może być to np. strona z podziękowaniem lub potwierdzeniem zakupu, na której użytkownik ląduje po dokonaniu płatności value, currency, content_name, content_type, content_ids, contents, num_items value, currency, content_ids lub contents oraz content_type Lead Kiedy udało nam się pozyskać kontakt, np. na stronie z podziękowaniem za zapisanie się do newslettera value, currency, content_name, content_category Brak CompleteRegistration Kiedy użytkownik zakończył proces rejestracji, np. na stronie z podziękowaniem za założenie konta value, currency, content_name, status Brak Wytłuszczone zdarzenia to te, które są niezbędne dla wdrożenia dynamicznych reklam i za ich implementację należy się zabrać w pierwszej kolejności. Kod zdarzenia wygląda następująco: Składa się z części podstawowej: Ten fragment kodu wystarczy do tego, żeby zbierać informacje o liczbie osób, które odwiedziły stronę ze szczegółowymi informacjami o produkcie. Istotne jest jednak, aby zbierać też inne dane, dzięki którym będziemy mogli powiązać produkty z tymi, które występują w katalogu produktów na FB i w sposób dynamiczny kierować kampanie reklamowe na FB do użytkowników, którzy widzieli konkretne produkty. Wszystkie parametry wymienione w kolumnie Wymagane zdarzenia w tabeli powyżej są zmiennymi, którym należy przypisać wartości w sposób dynamiczny. W jaki sposób to zrobić zależy od języka, w którym dany sklep powstał. W przypadku sklepu opartego na frameworku Djano wygląda to następująco: Analogicznie należy postąpić w każdym innym języku. Każde zdarzenie należy wdrożyć w taki sposób, pamiętając jedynie o odpowiednim miejscu, w którym zdarzenie ma się wywoływać. Przykład zdarzenia wywoływanego po kliknięciu: Następnie podpinamy pod button (przycisk), którym chcemy, aby zdarzenie się wywoływało: Profesjonalne kampanie Facebook ADS Sprawdź naszą >> OFERTĘ << Integracja Pixel Facebooka z gotowymi platformami Jeżeli posiadasz swój sklep na jednej z platform, które posiadają wbudowaną integrację Facebook Pixela wraz ze zdarzeniami, nie musisz wykonywać powyższych czynności. Wystarczy, że podążysz za instrukcją dostępną na stronie platformy. Zwykle sprowadza się to do wklejeniu ID Pixela Facebooka. Poniżej linki do instrukcji klilku popularnych platform. Jeżeli twojej platformy nie ma na liście, skontaktuj się z supportem i zapytaj czy istnieje, możliwość łatwej integracji. 1. AtomStore AtomStore to platforma przeznaczona dla branży e-commerce – przede wszystkim dla średnich oraz dużych sklepów, czyli takich, które mają setki, a nawet tysiące zamówień dziennie. Korzystają z niej klienci zarówno z branży B2B, jak i B2C. Dzięki rozwiązaniom oferowanym przez AtomStore możesz zminimalizować liczbę porzuconych koszyków, dawać użytkownikom inteligentne rekomendacje dotyczące produktów i korzystać z licznych rozwiązań z zakresu marketing automation. To zatem logiczne, że także do tych procesów potrzebujesz danych z Facebooka dostarczanych przez Pixel. Jak zintegrować Pixel Facebook z systemem AtomStore? Zaloguj się do panelu administracyjnego i wybierz odpowiednio Konfiguracja sklepu > Wygląd sklepu: Na liście wyszukaj Kody marketingowe JS i kliknij “rozwiń”: Na rozwiniętej liście znajdź Facebook – Nowy piksel remarketingowy – identyfikator i wpisz swój Facebook Pixel ID: 2. Magento Magento to popularna na całym świecie platforma do tworzenia sklepów internetowych – oprogramowanie napisane w języku PHP. Sprawdza się bez względu na ich specyfikę, branżę czy wielkość. Cenimy ją m.in. za elastyczność – poszczególne funkcjonalności można dostosować do potrzeb swojego biznesu. Co więcej, dzięki Magento możesz zintegrować sklep z systemem CRM, dostaw, płatności, faktur itd. Pozwala to na całkowitą automatyzację procesu sprzedaży. Zintegrowanie Magento z Pikselem pozwoli Ci udostępniać platformie społecznościowej informacje o zdarzeniach online i offline w Twojej witrynie. Dzięki temu będziesz jeszcze precyzyjniej targetował i emitował reklamy na Facebooku. Link do instrukcji krok po kroku 3. PrestaShop To kolejne oprogramowanie dla sklepów internetowych. Jest udostępniane w ramach licencji open-source. Podczas gdy Magenta wymaga sporej wiedzy i doświadczenia, PrestaShop jest intuicyjny i łatwy w obsłudze. Bez obaw mogą korzystać z niego także początkujący oraz osoby, które po prostu nie chcą tracić czasu na uczenie się języka programowania. Z drugiej strony korzystają z niego nie tylko mali przedsiębiorcy i małe sklepy, ale także takie marki, jak chociażby Decathlon. Poza tym PrestaShop cechuje się wysoką wydajnością, udostępnia dziesiątki dodatkowych funkcji, które wspomagają efektywne działanie sklepu oraz oferuje sporo darmowych szablonów, dzięki którym możesz spersonalizować wygląd sklepu. Zintegrowanie platformy z Facebookiem niesie za sobą mnóstwo korzyści – o których wspominałem wyżej. Do prostej integracji w PrestaShop wymagany jest płatny Plugin, który działa w wersjach: v1.5.0.0 – v1.7.2.4 i jest w polskiej wersji językowej. Link ze szczegółami Profesjonalne kampanie Facebook ADS Sprawdź naszą >> OFERTĘ << 4. IdoSell Shop (dawniej IAI-Shop) IdoSell Shop (dawniej IAI-Shop) to platforma sprzedażowa, dzięki której prowadzenie sklepu internetowego jest znacznie łatwiejsze. Możesz zdecydować się na wariant dla małych sklepów lub dla dużych firm – bo jak tłumaczą twórcy systemu, chcieli stworzyć zaawansowane rozwiązanie dla e-handlu dedykowane wszystkim sprzedawcom. IdoSell Shop daje Ci dostęp do mnóstwa specjalistycznych dodatków, które automatyzują proces budowy, aktualizacji, rozbudowy, jak i obsługi witryny. Jeżeli zależy Ci także na automatyzacji i optymalizacji prowadzonych przez siebie działań marketingowych, nie zapomnij zintegrować swojego konta na IdoSell Shop z Facebookowym Pixelem. Link do instrukcji krok po kroku 5. Shoper Założenie Shopera jest podobne, jak w przypadku opisanych już platform. Możesz liczyć na kompleksową obsługę całego procesu sprzedaży – od przyjęcia zamówienia po rozliczenia w księgowości i magazynie. System jest nieustannie rozbudowywany o nowe funkcjonalności, a poszczególne rozwiązania umożliwiają integrację z bazami kurierów, jak i dostawcami płatności. Co ważne, Shoper umożliwia integrację z największymi polskimi porównywarkami cenowymi oraz marketplace’ami, jak Allegro czy Ceneo. Kolejną zaletą jest generowanie feedu produktowego bez pliku XML, czyli bezpośrednio z poziomu platformy. I oczywiście, bez najmniejszego problemu możesz połączyć go z Pixelem. Link do instrukcji krok po kroku Sprawdzenie funkcjonalności Facebook Pixela Czy nasze działania przyniosły skutek, możemy sprawdzić za pomocą darmowej wtyczki do Google Chrome – Facebook Pixel Helper. Pokazuje nam, czy i kiedy zdarzenia miało miejsce: Okładka wpisu zaprojektowana przez Freepik Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły 8 powodów, dla których warto promować swój content blogowy za pomocą reklam na Facebooku Ile kosztuje reklama na FB? Sprawdź, od czego zależą stawki Meta wyłącza sklepy na Facebooku i Instagramie. Czy są jakieś alternatywy? Jak udzielić dostępu do strony i konta reklamowego na Facebook-u? Facebook Conversions API: wdrożenie i zagadnienia techniczne – Q&A po szkoleniu Jakie grafiki publikować w social mediach, by było to legalne Sebastian Puchała Facebook Ads Team Manager Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOZ życia agencji Podziel się Komentarze Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ