#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogAnalityka WebowaWszystko, co powinieneś wiedzieć o analityce treści w kampaniach marketingowych

Czy inwestowanie w różne formy  content marketingu się opłaca? Jak analizować skuteczność i opłacalność takich działań? O tym między innymi przeczytasz w tym artykule. 

Dokąd zmierza słowo pisane? Jaka przyszłość czeka je w czasach nowych mediów? Jak sprawdzać, czy treści w naszych serwisach internetowych są skuteczne? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielą nasze specjalistki: Anna Moczulska i Katarzyna Sikora-Protasiuk, które zagadnienia analityki i content marketingu mają w małym paluszku.

 

Czym jest content marketing?

Mówiąc w skrócie, to długoterminowe działania, polegające na tworzeniu treści dopasowanych do potrzeb np. czytelników. Istnieje bardzo wiele możliwości, formatów i kanałów dystrybucji dostosowanych pod odbiorcę. Warto zaznaczyć, że content marketing to nie tylko słowo pisane, ale też komunikaty przekazywane za pomocą infografik, podcastu, webinaru, filmu na YouTubie, czy w formie prezentacji multimedialnej.

 

Jak mierzyć sukces strategii content marketingowych? 

O sukcesie w działaniach z zakresu marketingu treści można mówić wtedy, gdy nasze komunikaty trafiają do właściwego odbiorcy i skłaniają go do podjęcia określonych działań. Idealny przykład? Publikujesz wartościowe i  merytoryczne wpisy na blogu o motoryzacji, a Twoi odbiorcy chętnie zostawiają swój e-mail w zamian za treści, którymi się dzielisz. Pamiętaj, że kluczem jest tu rozwiązywanie konkretnych problemów i odpowiadanie na pytania odbiorcy. Co ważne, większość z nas w trakcie podejmowania decyzji zakupowych poszukuje interesujących informacji o usłudze lub produkcie – tu też pojawia się pole do popisu dla content marketera 😉 Wartościowe treści budują też świadomość Twojej marki i pomogą wypozycjonować się wysoko w wynikach wyszukiwania Google.

Pobierz darmowy e-book o analityce: TUTAJ

Chcesz poznać zagadnienie content marketingu bliżej, wiedzieć, jak nauczyć się analizować skuteczność treści w kampaniach marketingowych, mamy dla Ciebie bezpłatnego e-booka. Publikacja “Analityka treści w kampaniach marketingowych”, którą wydaliśmy wspólnie z agencją Kohai, to praktyczny przewodnik krok po kroku, z którego dowiesz się, jak ulepszyć swoją stronę internetową. Ponad 60 stron wskazówek, wypowiedzi ekspertów z branży, gotowe rozwiązania do wdrożenia oraz bonus: Google Analytics 4 w mierzeniu działań content marketingowych!

Pobierz e-booka: TUTAJ

Ponadto zapraszamy Cię również do obejrzenia godzinnego wywiadu wideo z autorkami tej publikacji: z Anną Moczulską – analityką webową i team liderką w agencji Sempai oraz Katarzyną Sikorą-Protasiuk, starszą specjalistką ds. Content Marketingu i team leaderką w Kohai. To rozmowa, z której dowiecie się, między innymi:

  • Czy i dlaczego firmy powinny stawiać na content marketing?
  • Czym się różnią content marketing i copyrighting? 
  • Jak dobrze analizować opłacalność publikacji w serwisach zewnętrznych. 
  • Jaka przyszłość czeka słowo pisane?

Przybliżony rozkład jazdy:

1:02 Content marketing a copywrighting – czym różnią się te pojęcia? 

2:39 Content marketing to nie tylko słowo pisane, jakie są inne jego formy? Dokąd zmierza słowo pisane?

5:30 Czy nowe media są zagrożeniem dla słowa pisanego?

8:53 Dlaczego i kiedy firmy powinny postawić na content marketing?

11:06 Czym jest skuteczny content marketing: punkt widzenia analityka i content marketera

14:05 Czy wewnętrzny content marketing  mocno wiąże się z SEO?

14:55 Czy współczesny copywriter powinien znać zasady SEO?

17:40 Publikacje zewnętrzne – w jaki sposób dobierać serwisy, by przyniosły optymalne korzyści?

20:40 Czas trwania publikacji: jak długo publikacje powinny być widoczne w zewnętrznym serwisie?

22:35 Analiza opłacalności publikacji treści w zewnętrznych serwisach

27:57 W jaki sposób dowiedzieć się, jak był konsumowany artykuł w serwisach zewnętrznych?

34:05 Co dodatkowo pozwala nam mierzyć Google Analytics 4 w kontekście content marketingu? 

36:27 Heat mapy – co pozwalają nam osiągnąć?

38:55 Czy da się zmierzyć, w jaki sposób treści budują świadomość użytkowników?

44:44 Ilość wyszukiwań słowa brandowego – gdzie i w jaki sposób ją mierzyć?

50:55 Czy artykuły można i warto przerabiać?

Judyta Kokoszkiewicz