Home → Blog → Analityka Webowa → Wszystko, co powinieneś wiedzieć o analityce treści w kampaniach marketingowych Wszystko, co powinieneś wiedzieć o analityce treści w kampaniach marketingowych Judyta Kokoszkiewicz 15 maja, 2021 Przeczytasz w ~ 4 min. Czy inwestowanie w różne formy content marketingu się opłaca? Jak analizować skuteczność i opłacalność takich działań? O tym między innymi przeczytasz w tym artykule. Dokąd zmierza słowo pisane? Jaka przyszłość czeka je w czasach nowych mediów? Jak sprawdzać, czy treści w naszych serwisach internetowych są skuteczne? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielą nasze specjalistki: Anna Moczulska i Katarzyna Sikora-Protasiuk, które zagadnienia analityki i content marketingu mają w małym paluszku. Czym jest content marketing? Mówiąc w skrócie, to długoterminowe działania, polegające na tworzeniu treści dopasowanych do potrzeb np. czytelników. Istnieje bardzo wiele możliwości, formatów i kanałów dystrybucji dostosowanych pod odbiorcę. Warto zaznaczyć, że content marketing to nie tylko słowo pisane, ale też komunikaty przekazywane za pomocą infografik, podcastu, webinaru, filmu na YouTubie, czy w formie prezentacji multimedialnej. Jak mierzyć sukces strategii content marketingowych? O sukcesie w działaniach z zakresu marketingu treści można mówić wtedy, gdy nasze komunikaty trafiają do właściwego odbiorcy i skłaniają go do podjęcia określonych działań. Idealny przykład? Publikujesz wartościowe i merytoryczne wpisy na blogu o motoryzacji, a Twoi odbiorcy chętnie zostawiają swój e-mail w zamian za treści, którymi się dzielisz. Pamiętaj, że kluczem jest tu rozwiązywanie konkretnych problemów i odpowiadanie na pytania odbiorcy. Co ważne, większość z nas w trakcie podejmowania decyzji zakupowych poszukuje interesujących informacji o usłudze lub produkcie – tu też pojawia się pole do popisu dla content marketera 😉 Wartościowe treści budują też świadomość Twojej marki i pomogą wypozycjonować się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Pobierz darmowy e-book o analityce: TUTAJ Chcesz poznać zagadnienie content marketingu bliżej, wiedzieć, jak nauczyć się analizować skuteczność treści w kampaniach marketingowych, mamy dla Ciebie bezpłatnego e-booka. Publikacja “Analityka treści w kampaniach marketingowych”, którą wydaliśmy wspólnie z agencją Kohai, to praktyczny przewodnik krok po kroku, z którego dowiesz się, jak ulepszyć swoją stronę internetową. Ponad 60 stron wskazówek, wypowiedzi ekspertów z branży, gotowe rozwiązania do wdrożenia oraz bonus: Google Analytics 4 w mierzeniu działań content marketingowych! Pobierz e-booka: TUTAJ Ponadto zapraszamy Cię również do obejrzenia godzinnego wywiadu wideo z autorkami tej publikacji: z Anną Moczulską – analityką webową i team liderką w agencji Sempai oraz Katarzyną Sikorą-Protasiuk, starszą specjalistką ds. Content Marketingu i team leaderką w Kohai. To rozmowa, z której dowiecie się, między innymi: Czy i dlaczego firmy powinny stawiać na content marketing? Czym się różnią content marketing i copyrighting? Jak dobrze analizować opłacalność publikacji w serwisach zewnętrznych. Jaka przyszłość czeka słowo pisane? Przybliżony rozkład jazdy: 1:02 Content marketing a copywrighting – czym różnią się te pojęcia? 2:39 Content marketing to nie tylko słowo pisane, jakie są inne jego formy? Dokąd zmierza słowo pisane? 5:30 Czy nowe media są zagrożeniem dla słowa pisanego? 8:53 Dlaczego i kiedy firmy powinny postawić na content marketing? 11:06 Czym jest skuteczny content marketing: punkt widzenia analityka i content marketera 14:05 Czy wewnętrzny content marketing mocno wiąże się z SEO? 14:55 Czy współczesny copywriter powinien znać zasady SEO? 17:40 Publikacje zewnętrzne – w jaki sposób dobierać serwisy, by przyniosły optymalne korzyści? 20:40 Czas trwania publikacji: jak długo publikacje powinny być widoczne w zewnętrznym serwisie? 22:35 Analiza opłacalności publikacji treści w zewnętrznych serwisach 27:57 W jaki sposób dowiedzieć się, jak był konsumowany artykuł w serwisach zewnętrznych? 34:05 Co dodatkowo pozwala nam mierzyć Google Analytics 4 w kontekście content marketingu? 36:27 Heat mapy – co pozwalają nam osiągnąć? 38:55 Czy da się zmierzyć, w jaki sposób treści budują świadomość użytkowników? 44:44 Ilość wyszukiwań słowa brandowego – gdzie i w jaki sposób ją mierzyć? 50:55 Czy artykuły można i warto przerabiać? Judyta Kokoszkiewicz Marketing Specialist Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationPoradnikReklama wideoSEOZ życia agencji Podziel się Komentarze 22 grudnia, 2021 Norbert VD Bardzo fajny wpis, widziałem ostatnio podobne artykuły i ten się wyróżnia na tle innych oraz jest wart uwagi. Konkretnie objaśniony temat. Bardzo przyjemnie się go czyta. Czekam na takich więcej 🙂 Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ