#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogAnalityka WebowaPrzesiądź się na Google Analytics 4! Wszystko o GA4

Kilka miesięcy temu przedstawiliśmy w skrócie (Infografika) jak płynnie przejść na Google Analytics 4 w 5-ciu krokach.

Dzisiejszy artykuł będzie rozwinięciem informacji zawartych we wspomnianej infografice. Chcemy przedstawić Ci drogowskazy, jak krok po kroku przejść migrację z Universal Analytics (GA3) na GA4. 

 

Z poniższego artykułu dowiesz się m.in.:

* o co chodzi z tym GA4?

* jak przebiega implementacja GA4 w sklepach na 10 najpopularniejszych silnikach 

* jak możesz sam wdrożyć GA4 w Twoim sklepie lub na stronie

* co, jeśli nie możesz/nie chcesz sam zajmować się migracją na GA4 

* BONUS: Znajdziesz tu również bieżące, najświeższe informacje co nowego słychać w sprawie GA4 

 

O co chodzi z tym GA4?

W całym internecie aż huczy o (dotychczas) największej zmianie w narzędziach analitycznych od Google. Mowa tu o wprowadzeniu nowego standardu analitycznego – GA4 i całkowite zastąpienie obowiązującego Universal Analytics. Zapowiedź wyłączenia Universal Analytics dodatkowo budzi wiele niepokoju wśród użytkowników. Wielu zadaje sobie pytanie, po co ta zmiana? Czyż nie dobrze było, jak było? Otóż odpowiedź jest taka, że gdybyśmy dalej trwali przy analizowaniu danych przy użyciu standardu UA, z miesiąca na miesiąc dane stawały by się coraz mniej dokładnie / realnie / opisywałyby zmieniającą się digitalową rzeczywistość. 

Świat się zmienia, technologia również. Pojawiają się nowe kanały docierania do użytkowników. “Stare” UA działa na “starym” modelu zbierania danych. Dla przypomnienia: stary model bazował na hitach, nowy model bazuje na zdarzeniach. “Stary” Analytics nie potrafi zebrać i przetworzyć niektórych informacji. Poza tym polityka prywatności i ochrony danych jest coraz bardziej zaawansowana. Docelowo niebawem czeka nas “era privacy & cookieless” a z nią, dla wielu tajemniczo brzmiący, consent mode. Także nie było innego wyjścia jak to, że musiało powstać narzędzie mogące sprostać wszystkim wspomnianym wymaganiom.

Poniżej lista naszych wcześniejszych artykułów o GA4:

Możesz także sprawdzić naszą ofertę Google Analytics 4 – kompleksowo przeprowadzimy Cię przez cały proces.

Wdrażamy kompleksowe rozwiązania analityczne

Sprawdź naszą >> OFERTĘ <<

Jak wdrożyć GA4 na SaaS’ach i Open Source’ach? 

Poniżej znajdziesz informacje, jak przejść na GA4 w sklepach na 10-ciu najpopularniejszych silnikach: 

  • AtomStore → integracja tego sklepu z GA4 to bułka z masłem: Jak wdrożyć Google Analytics 4 w kilku prostych krokach na platformie AtomStore?
  • PrestaShoptutaj dużo zależy od wersji Presty. W niektórych wersjach wdrożenie da się zrobić z pomocą gotowego modułu. Przed zakupem skontaktuj się z dostawcą modułów by dobrać odpowiedni dla Twojej wersji Presty. W niektórych wersjach jedyną dobrą opcją jest wdrożenie Data Layers przez programistę, a następnie skonfigurowanie przesyłania danych z data layers do GA4 z użyciem Google Tag Managera.
  • Magento (teraz AdobeCommerce) → na razie oficjalna strona wydawcy sklepu nie wspomina nic o GA4, ale warto tu zaglądać: Enhanced Ecommerce, ponieważ na pewno za jakiś czas zostanie dodana instrukcja integracji sklepu z GA4. Póki co, rozwiązaniem może być ten moduł: Magento 2 Google Tag Manager (GTM) GA4 Enhanced Ecommerce Tracking.
  • WooCommerce → dostępne są dwie wtyczki:
      • 1. darmowa i tworząca dość dobre data layers: GTM4WP. UWAGA! w niektórych sklepach na Woo, nie sprawdzi się. Po uruchomieniu tej wtyczki należy upewnić się czy eventy ecommerc’owe uruchamiają się na właściwych etapach ścieżki zakupowej. Jeśli zauważysz nieprawidłowości, powinieneś rozważyć wdrożenie data layers przez programistę,
      • 2. płatna, ale bardzo zaawansowana i zapowiada się naprawdę dobrze: Advanced WC Analytics – Google Analytics Dashboard for WooCommerce.
  • Shoper → implementacja jest bajecznie prosta: Konfiguracja Google Analytics 4. Po wklejeniu G-[ciąg liczb i liter] nie musisz już wdrażać tagów w GTM żeby zliczać zdarzenia e-commerce.
  • Home → tutaj implementacja jest również bardzo łatwa: Konfiguracja Google Analytics 4 w panelu sklepu. Po wklejeniu G-[ciąg liczb i liter] nie musisz już wdrażać tagów w GTM żeby zliczać zdarzenia e-commerce.
  • SkyShop → kolejna platforma z łatwą implementacją: Jak połączyć sklep z Google Analytics?
  • IdoSell (IAI) → oferuje gotową dedykowaną integrację. Sposób instalacji jest bardzo prosty. Po wklejeniu G-[ciąg liczb i liter] nie musisz już wdrażać tagów w GTM żeby zliczać zdarzenia e-commerce. Więcej o uruchomieniu GA4 w sklepie IdoSell w tym linku: Nowa integracja z Google Analytics 4 i Google Tag Manager
  • ShopGold → nie ma na razie gotowego łatwego rozwiązania, ale zalecamy zaglądać tu: Aktualizacje programu shopGold, bo być może aktualizacja do GA4 ukaże się niedługo.
  • SOTE → podłączenie GA4 jest tu bardzo łatwe: Aktywuj GA4 już teraz i zachowaj ciągłość danych.
  • Miraga, Ebexo, Cartalo → tutaj na razie brak informacji o tym jak włączyć GA4. Zalecamy skorzystanie z pomocy programisty do wdrożenia warstwy danych (data layer) zgodnej z GA4, a następnie wysyłanie zdarzeń i parametrów do konta Analytics za pomocą Google Tag Managera. Jak to zrobić krok po kroku dowiesz się poniżej.

 

Jak możesz sam wdrożyć GA4 z e-commerce za pomocą GTM

Poniżej przedstawiamy Ci instrukcję wdrożenia GA4 w 5-ciu krokach:

Krok 1

Jak założyć nową usługę? Gdzie znaleźć strumień danych? Jak przejść podstawową konfigurację usługi? Odpowiedzi i wskazówki ze screenami z narzędzia GA4 znajdziesz tutaj.

Krok 2

Ten krok to absolutny must have dla sklepów internetowych. Zobacz, jak wykluczyć witryny odsyłające i bramki płatności w GA4. Jak zaktualizować warstwy danych (data layers) pod nowe wytyczne. Jak ustawić “nasłuchiwanie” zdarzeń i parametrów wywoływanych w warstwie danych? Jak przekazywać zdarzenia i parametry do konta GA4 za pomocą GTM? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz tutaj

Krok 3

Czy w GA4 da się zbierać zdarzenia do kampanii leadowych? Czy da się ustawić takie same zdarzenia/cele jak w Universal Analytics? Jak ustawić zbieranie w GA4 takich zdarzeń jak: kliknięcia w numery telefonów, wysłane formularze, zapisy do newslettera? Sprawdź wpis na naszym blogu.

Krok 4

Jak ustawić User ID w GA4? Jakie jeszcze dane warto zbierać? Jakie jeszcze integracje warto wdrożyć? To także wyjaśnimy niebawem. 

Krok 5

Jak korzystać z gotowych raportów dostępnych w GA4? Jak tworzyć niestandardowe raporty w sekcji Eksplorowanie? Co nowego warto raportować, bo np. Universal Analytics nie dawał takich możliwości? Na te pytania także już przygotowujemy odpowiedzi.

 

Co, jeśli nie możesz/nie chcesz sam zajmować się migracją na GA4

Jeśli z jakiegoś powodu nie chcesz / nie możesz sam zająć się migracją na GA4, możesz zlecić to Twojej agencji marketingowej bądź nam 😊 Nasz zespół specjalistów przeprowadził już wiele wdrożeń GA4 w sklepach i na stronach na różnych silnikach. 

Wyślij zapytanie lub zadzwoń. Zapoznamy się z Twoją stroną lub sklepem i przygotujemy bezpłatną wycenę wdrożenia.

Chcę otrzymać ofertę

 

Co nowego słychać o GA4?

Wertowanie internetu w poszukiwaniu nowinek o GA4 zajmuje dość dużo czasu. Dlatego, żeby ułatwić Ci życie, będziemy w tej części regularnie zamieszczać nowinki odnośnie GA4.

Przejdź do artykułu o nowościach w GA4 

Joanna Horoszko