Strona główna → Blog → Analityka Webowa → Google Analytics 4. Krok 4 (dodatek): Wymiary i dane niestandardowe w GA4 Google Analytics 4. Krok 4 (dodatek): Wymiary i dane niestandardowe w GA4 Joanna Horoszko 24 stycznia, 2023 Przeczytasz w ~ 3 min. Jeśli konfigurowałeś w GTM zbieranie zdarzeń niestandardowych, a w tych zdarzeniach “pozaszywałeś” przesyłanie do GA4 dodatkowych parametrów opisujących, nie możesz pominąć etapu zarejestrowania ich w usłudze GA4 jako dane lub wymiary niestandardowe. Jeśli tego nie zrobisz, Twoja usługa Google Analytics 4 nie będzie w stanie automatycznie dodać danych z parametrów jako nowe wymiary czy dane do użytku w raportach. Musisz więc dokonać dodatkowej konfiguracji, którą pokażę w tym artykule. Proces rejestrowania wymiarów niestandardowych omawiany jest na przykładzie zdarzenia niestandardowego, które opisałam tutaj. By zarejestrować wymiar bądź daną z parametrów wejdź do Administracji, a następnie w kolumnie Usługa znajdź Definicje niestandardowe. Kliknij. Jeśli chcesz używać danych z parametrów jako wymiary, to upewnij się, że dodajesz nowy wymiar niestandardowy, a nie nową daną: Przy okazji warto wspomnieć, że już na etapie planowania, co chcemy mierzyć na stronie, należy wziąć pod uwagę to, że GA4 ma limity maksymalnych ilości wymiarów niestandardowych i danych niestandardowych. Poniżej screen przedstawiający informacje o limitach: Rejestrowanie wymiarów niestandardowych i danych niestandardowych jest dość intuicyjne. Jako nazwę wymiaru (1) możesz podać dowolną nazwę, jednak dobrą praktyką jest nadawanie takiej samej nazwy, jaką nosi parametr zdarzenia, które ma nam te informacje przesyłać (4). Z uwagi na to, że parametr z poniższego przykładu przesyła informacje opisujące zdarzenie, to w polu ‘Zakres’ wybieram Zdarzenie (2). Do wyboru mamy również Zakres Użytkownik. Jest to przydatna opcja w sytuacji, kiedy chcemy zbierać informacje ze zdarzenia niestandardowego dotyczące użytkowników, np. czy użytkownik jest zalogowany w naszej witrynie, czy nie.Opis parametru (3) jest opcjonalny – można go dodać, ale nie ma konieczności. Ja lubię dodawać opisy z tego względu, że np. nowemu współpracownikowi od analizy danych będzie łatwiej odnaleźć się w gąszczu danych w GA4. Opis parametru po konfiguracji widać tutaj: Nie zapomnij zapisać ustawień! (5) Na koniec pokażę Ci, jak możesz używać informacji z parametrów w formie wymiarów niestandardowych. Wejdź np. do raportu zdarzeń. Odnajdź na liście zdarzenie niestandardowe. W moim przykładzie będzie to zdarzenie o nazwie ‘gazetka_download’. Klikając w znak “+” będę mogła dodać znany Ci już z Universal Analytics, wymiar dodatkowy. Jak widzisz, lista wymiarów dodatkowych jest baaaardzo duża. Tutaj zobaczysz, jak zarejestrować wymiary niestandardowe, które pokazywałam wyżej: W rezultacie uzyskasz finalny efekt jak na poniższym screenie: Więcej ciekawych porad do GA4 znajdziesz na naszym Sempai’owym blogu w sekcji Analityka Webowa. Jeżeli natomiast szukasz agencji, której chciałbyś powierzyć analitykę swojej firmy, sprawdź naszą ofertę! Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 6 Bądź pierwszy i oceń tekst. Najczęściej zadawane pytania tresc 1 odpowiedz jeden Powiązane artykuły Modele atrybucji w GA4 Google Ads w dobie Consent Mode v.2: wyzwania i rozwiązania dla e-commerce. Q&A po webinarze Google Analytics 4 oceniam na mocną 4+ Lista braków w funkcjonalnościach GA4 zdecydowanie się zmniejszyła GA4 to wyzwanie dla marketerów prowadzących kampanie Google Ads GA4: Nie ma nic bardziej użytecznego, niż raport uszyty na miarę Joanna Horoszko Digital Analyst Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ