Wzrost liczby zakupów o 175%! Case study GreenBike

Sempai
2 września, 2022
Przeczytasz w ~ 4 min.
case study green bike 1 scaled

Współpraca z GreenBike nigdy nie była jazdą bez trzymanki. Opracowaliśmy szczegółowy plan działania, ale wiedzieliśmy, że musimy być elastyczni i czasami obierać inny kierunek. Zainteresowanie klientów w branży rowerowej jest bowiem zależne od mnóstwa przeróżnych czynników. Połączyliśmy siły Facebook Ads, Google Ads oraz SEO – i to pozwoliło nam „wykręcić” naprawdę imponujące wyniki. Poniżej kilka słów o tym, jak dokładnie przebiegała nasza współpraca z greenbike.pl w obszarze Facebook Ads.

Sempai i GreenBike razem w trasie

GreenBike to nowoczesne centrum rowerowe z siecią sklepów stacjonarnych na terenie Wielkopolski. Oprócz tego – od wielu lat rozwija sprzedaż w internecie. Zarówno na miejscu, jak i w sklepie internetowym znajdziemy rowery najbardziej znanych marek, takich jak Kross, Specialized, Cannondale, Ns Bikes, Orbea, Giant czy Kellys.

W Sempai z firmą GreenBike „kręcimy kilometry” od 2019 roku. Zarządzamy kampaniami w systemie Facebook Ads, Google Ads oraz – od grudnia 2021 – także SEO. Dzięki działaniom w tych trzech obszarach – mamy szybki dostęp do wszelkich niezbędnych informacji, a specjaliści mogą między sobą błyskawicznie konsultować i rozwiązywać problemy.

1 case greenbike2 case greenbike

Tym samym zwiększyliśmy wydatkowanie o ponad 160% względem tego samego okresu rok wcześniej. Dużo? Niekoniecznie, jeśli przełożymy to na wyniki. Pozwoliło to na dotarcie do ponad 600 000 nowych użytkowników. A to już naprawdę porządna baza do dalszych działań w sezonie rowerowym.

W ruch poszły kampanie świadomościowe oferowane przez panel Ads Managera. Postawiliśmy w głównej mierze na kampanię z celem Wyświetleń wideo – udało się to przede wszystkim dzięki otwartości i kreatywności klienta, który przygotował kilka interesujących i chwytliwych materiałów.

Całość działań zasięgowych spięliśmy kampanią z celem Ruchu, aby oprócz zbierania aktywności wokół materiałów w social media stale pozyskiwać nowych użytkowników do witryny.

3 case greenbike

W Q4 2021 kampanie dodatkowe stanowiły ok. 30% wydatków na całym koncie (jak na obrazku), a w szczytowym okresie 2022 – w marcu i kwietniu – na wspomniane kampanie przeznaczyliśmy 15-20% budżetu dziennego.

Całościowo większy budżet w Q4 oraz większa liczba danych o użytkownikach (których zebraliśmy nieporównywalnie więcej niż na tym samym etapie rok wcześniej) spowodowały, że algorytm Facebooka zaczął bardzo dobrze oceniać i dopasowywać nasze reklamy sprzedażowe.

2022: wzrost konwersji na koncie reklamowym o 170%

Za cel postawiliśmy sobie zmaksymalizowanie przychodu z reklam dla klienta przy zachowaniu minimalnego ROAS-u 1000% w atrybucji jednodniowego kliknięcia (1-day click to najbardziej rygorystyczna atrybucja oferowana przez panel Ads Managera). Już w pierwszych dwóch miesiącach 2022 roku, czyli jeszcze przed startem regularnego sezonu rowerowego, uzyskaliśmy znaczące wzrosty.

case greenbike 5

image8

Podsumowując:

  • Obniżyliśmy średni koszt zakupu o ok. 30%.
  • Zwiększyliśmy liczbę zakupów o 175%.
  • Podnieśliśmy wartość konwersji z kampanii o ponad 100%.
  • Wszystko przy zachowaniu ROAS-u ponad 1400% w atrybucji 1-day click.

Case greenbike grafika

Od końcówki lutego 2022 roku, kiedy to rozpoczął się konflikt na Ukrainie, a ceny paliw w Polsce zaczęły drastycznie rosnąć, odnotowaliśmy bardzo dużą intencję zakupową wśród użytkowników Facebooka. Wykorzystaliśmy to, mocno zwiększając sprzedaż:

image14

image12

Pomimo zwiększenia średniego kosztu za zakup i obniżenia ROAS-u r/r, w te 4 miesiące wygenerowaliśmy dla klienta ponad 185% przychodu więcej niż na tym samym etapie w poprzednim roku!

Wskazany na koncie ROAS (Return On Ad Spend) obejmuje wszystkie rodzaje kampanii – od świadomościowych, przez angażujące, po kampanie sprzedażowe i remarketing. W okresie od stycznia do czerwca kontynuowaliśmy bowiem intensywne działania wspomagające sprzedaż. Uruchomiliśmy kolejną dodatkową kampanię – z celem Aktywności, w ramach której promowaliśmy organiczne posty z “tablicy” GreenBike. Dzięki temu posty na fanpage’u zebrały mnóstwo Aktywności wśród osób, które interesują się tematyką rowerową i w najbliższym czasie mogą rozważyć zakup na www.greenbike.pl:

Dzięki zwiększeniu znaczenia kampanii zasięgowych mogliśmy stale generować nowy ruch na stronie oraz pozyskiwać nowe aktywności, co pozwoliło mocno zeskalować efektywność kampanii sprzedażowych.

image11

image15

image16

Nasza struktura sprzedażowa w H1 2022 opierała się na kampaniach katalogowych – Prospecting oraz Remarketing dynamiczny. Dzięki dużym środkom przeznaczonym na kampanie wspomagające mieliśmy dobrą bazę dla remarketingu. Uzyskaliśmy o 450 zakupów więcej niż w 2021 roku, co daje wzrost o prawie 250%. Dzięki Prospectingowi na szeroką grupę odbiorców dopasowanych po zainteresowaniach i zawężeniu zestawu produktów tylko do rowerów (wykluczyliśmy akcesoria) pozyskaliśmy ponad 300 zakupów wśród użytkowników, którzy dotąd nie mieli styczności ze sklepem GreenBike. W porównaniu z analogicznym okresem w 2021 roku, jest to wzrost o ponad 450%.

image12

image2

Strukturę konta wspieraliśmy kampaniami z celem Konwersji na zimny (ale także i ciepły) ruch, aby w konkretnych momentach mocnego trendu zakupowego pozyskać dodatkowe zakupy oraz niezbędny ruch na stronie.

image9

Wskutek naszych działań wygenerowaliśmy prawie 175% wzrostu przychodu w stosunku do poprzedniego roku.

To udowadnia, że działania konsekwentnie prowadzone na różnych polach (Facebook Ads, Google Ads i SEO) dają naprawdę dobre rezultaty. W ramach działań Facebook Ads strategia działań full funnel w oparciu o wszystkie etapy lejka marketingowego staje się w tych czasach niemal obowiązkowa, jeśli chcemy dynamicznie rozwijać sprzedaż u klientów. Trzeba przy tym mieć świadomość, jak wiele zależy od elastyczności agencji – wiedzieliśmy, że musimy nieustannie monitorować przebieg procesów i optymalizować kampanie w odpowiedzi na zmieniającą się sytuację na rynku.