Wzrost liczby zakup贸w o 175%! Case study GreenBike

Sempai
2 wrze艣nia, 2022
Przeczytasz w ~ 4 min.
case study green bike 1 scaled

Wsp贸艂praca z GreenBike nigdy nie by艂a jazd膮 bez trzymanki. Opracowali艣my szczeg贸艂owy plan dzia艂ania, ale wiedzieli艣my, 偶e musimy by膰 elastyczni i czasami obiera膰 inny kierunek. Zainteresowanie klient贸w w bran偶y rowerowej jest bowiem zale偶ne od mn贸stwa przer贸偶nych czynnik贸w. Po艂膮czyli艣my si艂y Facebook Ads, Google Ads oraz SEO 鈥 i to pozwoli艂o nam 鈥瀢ykr臋ci膰鈥 naprawd臋 imponuj膮ce wyniki. Poni偶ej kilka s艂贸w o tym, jak dok艂adnie przebiega艂a nasza wsp贸艂praca z聽greenbike.pl聽w obszarze Facebook Ads.

Sempai i GreenBike razem w trasie

GreenBike to nowoczesne centrum rowerowe z sieci膮 sklep贸w stacjonarnych na terenie Wielkopolski. Opr贸cz tego 鈥 od wielu lat rozwija sprzeda偶 w internecie. Zar贸wno na miejscu, jak i w sklepie internetowym znajdziemy rowery najbardziej znanych marek, takich jak Kross, Specialized, Cannondale, Ns Bikes, Orbea, Giant czy Kellys.

W Sempai z firm膮 GreenBike 鈥瀔r臋cimy kilometry鈥 od 2019 roku. Zarz膮dzamy kampaniami w systemie Facebook Ads, Google Ads oraz 鈥 od grudnia 2021 鈥 tak偶e SEO. Dzi臋ki dzia艂aniom w tych trzech obszarach 鈥 mamy szybki dost臋p do wszelkich niezb臋dnych informacji, a specjali艣ci mog膮 mi臋dzy sob膮 b艂yskawicznie konsultowa膰 i rozwi膮zywa膰 problemy.

1 case greenbike2 case greenbike

Tym samym zwi臋kszyli艣my wydatkowanie o ponad 160% wzgl臋dem tego samego okresu rok wcze艣niej. Du偶o? Niekoniecznie, je艣li prze艂o偶ymy to na wyniki. Pozwoli艂o to na dotarcie do ponad 600 000 nowych u偶ytkownik贸w. A to ju偶 naprawd臋 porz膮dna baza do dalszych dzia艂a艅 w sezonie rowerowym.

W ruch posz艂y kampanie 艣wiadomo艣ciowe oferowane przez panel Ads Managera. Postawili艣my w g艂贸wnej mierze na kampani臋 z celem Wy艣wietle艅 wideo 鈥 uda艂o si臋 to przede wszystkim dzi臋ki otwarto艣ci i kreatywno艣ci klienta, kt贸ry przygotowa艂 kilka interesuj膮cych i chwytliwych materia艂贸w.

Ca艂o艣膰 dzia艂a艅 zasi臋gowych spi臋li艣my kampani膮 z celem Ruchu, aby opr贸cz zbierania aktywno艣ci wok贸艂 materia艂贸w w social media stale pozyskiwa膰 nowych u偶ytkownik贸w do witryny.

3 case greenbike

W Q4 2021 kampanie dodatkowe stanowi艂y ok. 30% wydatk贸w na ca艂ym koncie (jak na obrazku), a w szczytowym okresie 2022 鈥 w marcu i kwietniu 鈥 na wspomniane kampanie przeznaczyli艣my 15-20% bud偶etu dziennego.

Ca艂o艣ciowo wi臋kszy bud偶et w Q4 oraz wi臋ksza liczba danych o u偶ytkownikach (kt贸rych zebrali艣my niepor贸wnywalnie wi臋cej ni偶 na tym samym etapie rok wcze艣niej) spowodowa艂y, 偶e algorytm Facebooka zacz膮艂 bardzo dobrze ocenia膰 i dopasowywa膰 nasze reklamy sprzeda偶owe.

2022: wzrost konwersji na koncie reklamowym o 170%

Za cel postawili艣my sobie zmaksymalizowanie przychodu z reklam dla klienta przy zachowaniu minimalnego ROAS-u 1000% w atrybucji jednodniowego klikni臋cia (1-day click to najbardziej rygorystyczna atrybucja oferowana przez panel Ads Managera). Ju偶 w pierwszych dw贸ch miesi膮cach 2022 roku, czyli jeszcze przed startem regularnego sezonu rowerowego, uzyskali艣my znacz膮ce wzrosty.

case greenbike 5

image8

Podsumowuj膮c:

  • Obni偶yli艣my 艣redni koszt zakupu o ok. 30%.
  • Zwi臋kszyli艣my liczb臋 zakup贸w o 175%.
  • Podnie艣li艣my warto艣膰 konwersji z kampanii o ponad 100%.
  • Wszystko przy zachowaniu ROAS-u ponad 1400% w atrybucji 1-day click.

Case greenbike grafika

Od ko艅c贸wki lutego 2022 roku, kiedy to rozpocz膮艂 si臋 konflikt na Ukrainie, a ceny paliw w Polsce zacz臋艂y drastycznie rosn膮膰, odnotowali艣my bardzo du偶膮 intencj臋 zakupow膮 w艣r贸d u偶ytkownik贸w Facebooka. Wykorzystali艣my to, mocno zwi臋kszaj膮c sprzeda偶:

image14

image12

Pomimo zwi臋kszenia 艣redniego kosztu za zakup i obni偶enia ROAS-u r/r, w te 4 miesi膮ce wygenerowali艣my dla klienta ponad 185% przychodu wi臋cej ni偶 na tym samym etapie w poprzednim roku!

Wskazany na koncie聽ROAS (Return On Ad Spend)聽obejmuje wszystkie rodzaje kampanii 鈥 od 艣wiadomo艣ciowych, przez anga偶uj膮ce, po kampanie sprzeda偶owe i remarketing. W okresie od stycznia do czerwca kontynuowali艣my bowiem intensywne dzia艂ania wspomagaj膮ce sprzeda偶. Uruchomili艣my kolejn膮 dodatkow膮 kampani臋 鈥 z celem Aktywno艣ci, w ramach kt贸rej promowali艣my organiczne posty z 鈥渢ablicy鈥 GreenBike. Dzi臋ki temu posty na fanpage鈥檜 zebra艂y mn贸stwo Aktywno艣ci w艣r贸d os贸b, kt贸re interesuj膮 si臋 tematyk膮 rowerow膮 i w najbli偶szym czasie mog膮 rozwa偶y膰 zakup na聽www.greenbike.pl:

Dzi臋ki zwi臋kszeniu znaczenia kampanii zasi臋gowych mogli艣my stale generowa膰 nowy ruch na stronie oraz pozyskiwa膰 nowe aktywno艣ci, co pozwoli艂o mocno zeskalowa膰 efektywno艣膰 kampanii sprzeda偶owych.

image11

image15

image16

Nasza struktura sprzeda偶owa w H1 2022 opiera艂a si臋 na kampaniach katalogowych 鈥 Prospecting oraz Remarketing dynamiczny. Dzi臋ki du偶ym 艣rodkom przeznaczonym na kampanie wspomagaj膮ce mieli艣my dobr膮 baz臋 dla remarketingu. Uzyskali艣my o 450 zakup贸w wi臋cej ni偶 w 2021 roku, co daje wzrost o prawie 250%. Dzi臋ki Prospectingowi na szerok膮 grup臋 odbiorc贸w dopasowanych po zainteresowaniach i zaw臋偶eniu zestawu produkt贸w tylko do rower贸w (wykluczyli艣my akcesoria) pozyskali艣my ponad 300 zakup贸w w艣r贸d u偶ytkownik贸w, kt贸rzy dot膮d nie mieli styczno艣ci ze sklepem GreenBike. W por贸wnaniu z analogicznym okresem w 2021 roku, jest to wzrost o ponad 450%.

image12

image2

Struktur臋 konta wspierali艣my kampaniami z celem Konwersji na zimny (ale tak偶e i ciep艂y) ruch, aby w konkretnych momentach mocnego trendu zakupowego pozyska膰 dodatkowe zakupy oraz niezb臋dny ruch na stronie.

image9

Wskutek naszych dzia艂a艅 wygenerowali艣my prawie 175% wzrostu przychodu w stosunku do poprzedniego roku.

To udowadnia, 偶e dzia艂ania konsekwentnie prowadzone na r贸偶nych polach (Facebook Ads, Google Ads i SEO) daj膮 naprawd臋 dobre rezultaty. W ramach dzia艂a艅 Facebook Ads strategia dzia艂a艅 full funnel w oparciu o wszystkie etapy lejka marketingowego staje si臋 w tych czasach niemal obowi膮zkowa, je艣li chcemy dynamicznie rozwija膰 sprzeda偶 u klient贸w. Trzeba przy tym mie膰 艣wiadomo艣膰, jak wiele zale偶y od elastyczno艣ci agencji 鈥 wiedzieli艣my, 偶e musimy nieustannie monitorowa膰 przebieg proces贸w i optymalizowa膰 kampanie w odpowiedzi na zmieniaj膮c膮 si臋 sytuacj臋 na rynku.