Strona główna → Case-study → Taki sam budżet – efekty 3x większe już w pierwszym miesiącu działań Allegro Ads. Case study Taki sam budżet – efekty 3x większe już w pierwszym miesiącu działań Allegro Ads. Case study Sempai 21 sierpnia, 2021 Przeczytasz w ~ 4 min. Historia zwiększenia sprzedaży na Allegro firmy PPHU Eldor przy wykorzystaniu kampanii sponsorowanej Allegro Ads. O firmie PPHU Eldor jest firmą zajmującą się sprzedażą detaliczną i hurtową artykułów elektrycznych oraz elektronicznych. Obszar działań firmy PPHU Eldor obejmuje produkcję, sprzedaż, import i eksport różnorodnych produktów z zakresu elektrotechniki. W gronie ich klientów znajdują się sklepy i hurtownie elektryczne, firmy instalatorskie, jak również klienci indywidualni. Firma posiada szeroki wybór dostępnego asortymentu. Cele kampanii Celem kampanii na koncie było przede wszystkim zwiększenie przychodu wraz z zadowalającym zwrotem z inwestycji. Jako agencja Sempai przeprowadziliśmy kompleksowy audyt konta sprzedawcy w celu zwiększenia prawdopodobieństwa konwersji na aukcjach, do których będzie kierować kampania reklamowa Następnie skupiliśmy się na reklamowaniu kategorii produktów najlepiej sprzedających się historycznie. Wyzwaniem, z jakimi zmagaliśmy się w tej kampanii, było prowadzenie działań na niskim budżecie, co wymuszało przeprowadzenie kampanii efektywnej kosztowo. Audyt konta sprzedawcy Efektywna reklama to jedno, ale równie ważne jest odpowiednie przygotowanie wystawianych aukcji. W celu zainteresowania potencjalnych klientów swoimi produktami, należy z odpowiednią starannością przygotować aukcje na Allegro. W ramach audytu konta Allegro przygotowaliśmy: tytuły aukcji z najlepszymi słowami kluczowymi, rekomendacje poprawy opisów, zdjęć, miniatur, kategorii, analizę ceny w oparciu o konkurencję, analizy i rekomendacje zmian w cenniku dostaw, rekomendacje ofert wartych promowania wraz z analizą rentowności aktualnie promowanych ofert dobór aukcji pod oferty sponsorowane Allegro Ads Dość sporym wyzwaniem była ogromna różnorodność produktów wśród 4801 ofert wystawionych na koncie. Podzieliliśmy je na rodzaje produktów i w efekcie przygotowaliśmy kompletny audyt podparty danymi z raportów Allegro. Pozwoliło to wyeliminować błędy i niedociągnięcia na aukcjach, zwiększyć widoczność aukcji na listingach, zwiększyć zainteresowanie oraz finalnie liczbę konwersji. Przebieg kampanii Wprowadzenie przez firmę PPHU Eldor zmian zarekomendowanych przez nas w wyniku przeprowadzonego audytu. Wybór produktów do kampanii – z racji ograniczonego budżetu skupiliśmy się przede wszystkim na produktach, na których w pierwszej kolejności zostały wprowadzone zmiany po przeprowadzonym audycie porównując je z danymi historycznej sprzedaży Przygotowanie kampanii – z pomocą analizy planera kampani oraz raportów Allegro z Trade Analytic przygotowaliśmy odpowiednio stargetowane grupy reklam. Przeanalizowaliśmy oferowane kategorie oraz wybraliśmy słowa kluczowe, które mają największy procentowy udział w sprzedaży w danej kategorii produktu według raportów Allegro. Następnie przeanalizowaliśmy oferowane aukcje w celu dopasowania cech wspólnych ze słowami kluczowymi z największym potencjałem, a także zastosowaliśmy szereg słów wykluczających w celu zmaksymalizowania precyzji wyświetlania reklam. Optymalizacja – pod kątem zwrotu z inwestycji w reklamę i wzrostu ze sprzedaży. Bazując na aktualnych statystykach mogliśmy dopasować odpowiednią stawkę CPC oraz przeanalizować rentowność obecnych miejsc reklamowych. Z raportów słów kluczowych na bieżąco trafiały do nas informacje, z jakich zapytań użytkownicy trafiali na naszą reklamę, dzięki czemu mogliśmy szybko aktualizować słowa wymagane i wykluczające. Dzięki aktualnym statystykom mogliśmy zwiększać intensywność wyświetleń produktów sprzedających się lepiej, a ograniczać lub całkowicie eliminować słabsze. Rozbudowa kampanii – pod kątem zwrotu z inwestycji w reklamę i wzrostu sprzedaży. Bazując na aktualnych statystykach wprowadziliśmy w pierwszej kolejności nowe produkty z największym potencjałem sprzedażowym. W tym celu wprowadziliśmy produkty sezonowe oraz jak najbardziej zbliżone kategorią do bestsellerów Efekt Przy tak kompleksowym podejściu już w pierwszym miesiącu działań przeskoczyliśmy trzykrotnie pierwotne oczekiwania pod kątem ROI mieszcząc się w zakładanym budżecie. Pierwotne oczekiwania: Budżet – 3000 zł ROI – 500% Nasz wynik: Wykorzystany budżet – 3000,38 zł ROI – 1545% Wyniki sprzedażowe wzrosły znacząco w skali całego roku: W efekcie firma PPHU Eldor z chęcią zwiększyła budżet na wprowadzenie większej liczby produktów do kampanii. Klient, przekonawszy się jak efektywne działania prowadzimy, postanowił również przekazać nam swoje drugie konto reklamowe w celu przeskalowania prowadzonych na nim kampanii – Julia24_pl Efekt dla konta Julia24_pl Z faktu, że konto Julia24_pl jest bliźniacze do konta PPHU Eldor i oferuje te same kategorie produktów, wykorzystaliśmy dane z pierwszej kampanii od razu eliminując jej słabsze elementy, dzięki czemu efekt jest widoczny poniżej: Julia24_pl Wykorzystany budżet – 3040,75 zł ROI – 2365% Podsumowanie Jak widać na przykładzie PPHU Eldor, niski budżet nie musi być ograniczeniem. Odpowiednie przygotowanie do kampani pozwoliło nam na znalezienie sposobu na jak najefektywniejsze dysponowanie wydatkami, co zaowocowało efektami, które znacznie przekroczyły oczekiwania klienta. Pracując w sposób kompleksowy – od szczegółowego audytu konta sprzedawcy, po przemyślaną optymalizację i rozbudowę kampanii – zwiększyliśmy sprzedaż sklepu PPHU Eldor na Allegro i utrzymaliśmy wysoki zwrot z inwestycji w Allegro Ads już w pierwszym miesiącu naszych działań. Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Allegro AdsAnalitykaFacebook AdsGoogle AdsMicrosoft AdvertisingSEOTikTok AdsWideo Marketing Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ