Strona główna → Blog → SEO → Czy ChatGPT zastąpi moją pracę? Komentarz do aktualizacji GPT-4 Czy ChatGPT zastąpi moją pracę? Komentarz do aktualizacji GPT-4 Sempai 28 marca, 2023 Przeczytasz w ~ 4 min. Najnowsza wersja oprogramowania GPT-4 zaskakuje zarówno nowymi możliwościami, jak i ulepszeniem rozwiązań dostępnych w poprzedniej wersji. Co dokładnie możemy obecnie stworzyć dzięki oferowanym funkcjom? Według twórców — AI w wielu aspektach dorównuje już myśleniu ludzkiemu. Ciekawym przykładem może być umiejętność opisania, który z elementów na ilustracji jest “dziwny”. Nie chodzi więc jedynie o analizę danego źródła, ale również o jego interpretację. źródło: https://twitter.com/heyBarsee/status/1635884856134729730 Zapytanie: Co jest wyjątkowe na tym obrazku? Odpowiedź: Na tym obrazku wyjątkowy jest mężczyzna, który prasuje ubrania na desce do prasowania przymocowanej do dachu jadącej taksówki. Widoczna jest znacząca poprawa w rozumieniu kontekstu zapytań — nie tylko w języku angielskim, ale również polskim. Aplikacja pisze w sposób bardziej “ludzki”. Chatbot potrafi sprawić wrażenie pisania z drugim człowiekiem — nie z maszyną. Wśród użytkowników pojawiają się ciekawe wnioski; AI ma bez problemu rozwiązywać skomplikowane egzaminy i z powodzeniem wykonywać prace umysłowe. Według dwóch niezależnych badań — z produktywnością zwiększoną o około 30 – 50%. źródło: https://twitter.com/emollick/status/1635794042511409152 Obszerna baza wiedzy wykorzystywanej w działaniu Chatu GPT, obejmuje pełne informacje do września 2021. Chociaż AI w niektórych przypadkach wciąż tworzy treści, którym brakuje sensu, lub są nieprawdziwe — biorąc pod uwagę dotychczasowe możliwości oraz tempo zmian, śmiało możemy założyć, że najnowsza technologia jeszcze nie raz pozytywnie nas zaskoczy. Dużo mówi się o “testowaniu limitów” Chatu-GPT oraz o tym, jak się rozwija. Już teraz jednak — może okazać się narzędziem przydatnym w codziennej pracy. Czego możemy po nim oczekiwać w tym momencie, a co czeka nas w przyszłości? O komentarz poprosiliśmy naszych specjalistów od Contentu oraz SEO, którzy na bieżąco obserwują wprowadzane zmiany. Krzysztof Olszewski – Junior Content Marketing Specialist GPT-4 jest narzędziem, które z pewnością pozwala na tworzenie bardziej skomplikowanych tekstów. Co przez to rozumiem? Przede wszystkim to, że ChatGPT jest w stanie – przynajmniej w tej wersji – pisać w taki sposób, aby pisany tekst nie naśladował samego siebie. Poszczególne zdania, akapity czy nawet większe całostki tekstu są bardziej zróżnicowane stylistycznie, dzięki czemu potencjalny czytelnik rzadziej odczuwa, że czyta tekst napisany przez sztuczną inteligencję. Skomplikowanie tekstu, jego różnorodność, błyskotliwość czy estetyka bierze się z odpowiednich wskazówek, które użytkownik ChataGPT podaje narzędziu i z których ono potem korzysta. Czy to oznacza, że tekst tworzony przez narzędzie jest tym lepszy, im bardziej rozbudowany i szczegółowy prompt (wskazówka)? Niestety nie! ChatGPT nieco przypomina dziecko, które dostało do ręki zabawkę (tekst). Wie, co z nią robić, czasem jednak brnie w bardzo przedziwne rejony, często niezwiązane z tym, co znajduje się w samych promptach. Warto więc śledzić dokładnie jego poczynania, by wychwytywać błędy, które mu się przytrafiają. Nawet jeśli ChatGPT zostanie „odżywiony” danymi, które mu podany, może na ich podstawie wyciągać niewłaściwe wnioski, tworzyć dziwaczne skróty myślowe czy całkowicie niezwiązane z tematem teksty. W czym więc pomaga? Gdy napiszesz wstęp artykułu, ChatGPT będzie w stanie, na podstawie samego tylko wstępu, odczytać – mniej lub bardziej wnikliwie – Twoje intencje i poprowadzić tekst dalej, tworząc nagłówki, wypełniając je treścią. Potrafi modyfikować teksty, dodawać do nich to, czego w nich brakuje, a co chcesz, żeby się w nich znalazło. Potrafi je analizować w taki sposób, w jaki chcesz, by je analizował, a także rozwijać, przekształcać czy skracać i podsumowywać. Masz problem z jakimś tekstem? Utknąłeś w jakimś miejscu? Zapytaj ChatGPT o to, co w taki przypadku zrobić, a podsunie Ci ciekawe rozwiązania. Nie oczekuj od niego olbrzymiej kreatywności, ale wiedz, że ChatGPT będzie w stanie wesprzeć Twoją. Patryk Łazarek – SEO Specialist Jeżeli chodzi o GPT-4, w stosunku do poprzedniej wersji, widoczna jest ogromna zmiana pod kątem jakości generowanych odpowiedzi, ale też interpretacji obrazów. Z dnia na dzień ludzie prześcigają się w pomysłach, jak usprawnić swoją pracę (a nawet życie!) dzięki GPT-4. Przyszło nam żyć w ciekawych czasach, a należy pamiętać, że to dopiero początek, i czeka nas jeszcze wiele różnych pomysłów, które wymyśli OpenAI (a może nie tylko oni..). Czy ta wypowiedź została wygenerowana przez ChatGPT? – Myślę, że odpowiedź da nam poniższy screen: Co Chat-GPT może według mnie zmienić z perspektywy SEO? Zwiększy się liczba tekstów generowanych przez CGPT, z dwóch względów: finansowych, oraz tego że CGPT tworzy coraz lepsze odpowiedzi, Przełoży się to też na tworzenie coraz większej liczby artykułów w SERP-ach, Zwiększy się automatyzacja i skalowanie działań – np. masowa zmiana tagów meta, Rozwiązywanie problemów związanych z błędami on-site będzie znacznie ułatwione Czy ChatGPT zabierze mi pracę? Już niejednokrotnie w historii najnowsze rozwiązania technologiczne wzbudzały obawy wśród przedstawicieli różnych zawodów. ChatGPT wydaje się być narzędziem, które może wkrótce w znaczny sposób usprawnić naszą pracę — jednak, czy wkrótce całkowicie jej nie zastąpi? O komentarz poprosiliśmy same AI: Wydaje się, że możemy odetchnąć z ulgą. Z drugiej strony… czy możemy być pewni, że ChatGPT nie chce, abyśmy myśleli dokładnie w ten sposób? 😉 Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 4 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Bing wprowadza Chat GPT INP – nowy podstawowy wskaźnik internetowy, który warto poznać Testujemy wtyczkę Linkhouse! Link building w ChatGPT Dane strukturalne – czym są structural data i jaki mają wpływ na SEO? Sitemap: czym jest, do czego służy i jak ją stworzyć? Podobne wyszukiwania w Google — jak je wykorzystać na swoją korzyść Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ