Strona główna → Blog → Poradnik → E-commerce w Wielkiej Brytanii. Infografika #GrowGlobal E-commerce w Wielkiej Brytanii. Infografika #GrowGlobal Sempai 1 września, 2021 Przeczytasz w ~ 6 min. Wielka Brytania to największy rynek e-commerce B2C w Europie w 2019 roku. Brytyjscy konsumenci wydali 200 miliardów euro na zakupy online, czyli około dwukrotnie więcej niż ich francuscy odpowiednicy, którzy zajęli drugie miejsce – takie informacje wyłaniają się z European Ecommerce Report za rok 2019. Choć w związku z Brexitem zmieniły się nieco przepisy prawne dotyczące eksportu, to nadal polscy e-przedsiębiorcy często stawiają na rynek brytyjski jako kierunek ekspansji zagranicznej. Jeśli Ty również rozważasz rozpoczęcie sprzedaży na Wyspach, to przygotowaliśmy dla Ciebie kolejną z cyklu naszych infografik eksportowych #GrowGlobal! Dzięki niej dowiesz się między innymi, co i jak Brytyjczycy kupują w internecie, które formy płatności są dla nich najwygodniejsze oraz jakie firmy kurierskie wybierają najchętniej. Infografikę w wysokiej rozdzielczości pobierzesz TUTAJ Charakterystyka klienta e-commerce w Wielkiej Brytanii Struktura wg grup wiekowych Obecnie zakupy online są już na tyle popularne, że różnice odsetka osób kupujących przez internet w poszczególnych grupach wiekowych są niewielkie. W każdej z nich do kupowania w e-sklepach przyznaje się ponad 80% ankietowanych. Najchętniej robią to osoby w wieku 45-54 lat, bo tu kupujący stanowią aż 87,5%. Warto zwrócić uwagę także na to, że w Wielkiej Brytanii zakupy przez internet są nieznacznie bardziej popularne w grupie osób w wieku 55-64 lat (86,1%) niż w wieku 25-34 lat (85,6%). Osoby, które dokonały zakupów online w Wielkiej Brytanii w latach 2008-2020 Odsetek kupujących online w Wielkiej Brytanii rośnie w podobnym tempie z roku na rok. W roku 2020 już 87% Brytyjczyków deklarowało, że dokonuje takich zakupów, co w porównaniu z 2008 rokiem daje wzrost aż o 34 punkty procentowe. Ogólne trendy branży e-commerce w Wielkiej Brytanii Zakupy w poszczególnych grupach produktowych z uwzględnieniem płci w Wielkiej Brytanii w 2020 r. Jak wynika z badań, wśród kupujących online kobiety zdecydowanie przeważają w przypadku takich kategorii jak: ubrania, buty i akcesoria (62% kobiet do 49% mężczyzn) kosmetyki i produkty kosmetyczne (29% kobiet do 15% mężczyzn). Panowie natomiast chętniej kupują elektronikę użytkową (23% mężczyzn do 13% kobiet), artykuły sportowe (22% mężczyzn do 12% kobiet) muzykę i filmy na fizycznych nośnikach (15% mężczyzn do 10 i 11% kobiet). W pozostałych kategoriach różnice są niewielkie, bądź udział kupujących obu płci rozkłada się po równo. Średnia wartość zamówienia (AOV) online w Wielkiej Brytanii w III kwartale 2020 r. według urządzenia Zamówienia o najmniejszej średniej wartości są generowane z poziomu smartfonów – wynosi ona 66,8 dolarów. Być może Brytyjczycy wolą dokonywać większych zakupów w domu, stąd też wartość zamówień złożonych za pośrednictwem komputera jest większa i wynosi 93,46 dolarów. Współczynnik konwersji kupujących online w Wielkiej Brytanii od II kwartału 2020 do II kwartału 2021 według urządzenia Współczynnik konwersji wciąż jest największy na komputerach. Dla dwóch kwartałów 2021 roku wyniósł on odpowiednio 6,9% oraz 6,8%. Najniższy współczynnik konwersji jest generowany z poziomu smartfonów – tu co ciekawe spadł on po I kwartale 2020 roku, gdzie wyniósł 4,7% do poziomu 3,7% w II kwartale 2021 roku. Kategorie e-commerce: zmiana rok do roku + wydatki Największy wzrost zauważalny jest w kategorii jedzenie i higiena osobista. Tu wyniósł on 28% (w porównaniu 2020 do 2019). Znacznie urosły też wydatki w kategoriach muzyka i gry komputerowe – odpowiednio 26,1% i 23,3%. Jedyną kategorią, która zanotowała spadek wydatków jest turystyka, co wynika z sytuacji pandemicznej i ograniczonej możliwości podróżowania. Preferencje brytyjskich użytkowników w obszarze e-commerce Odsetek dorosłych kupujących online od sprzedawców towarów i usług w Wielkiej Brytanii w latach 2008-2020 według lokalizacji sprzedawcy Brytyjczycy zdecydowanie preferują zakupy od firm, które mają swoją siedzibę w ich kraju, choć zauważalna jest tu niewielka tendencja spadkowa. Warto zwrócić uwagę na to, że do roku 2020 rósł odsetek osób kupujących u sprzedawców zlokalizowanych zarówno w innych krajach UE, jak i w pozostałych częściach świata. W 2020 roku mniej Brytyjczyków wybrało zarówno zakupy w e-sklepach europejskich, jak i światowych – znacząco wzrósł natomiast odsetek osób kupujących u sprzedawców, których lokalizacja nie jest znana. Zachowania konsumentów w zakresie recenzji produktów w Internecie w Wielkiej Brytanii w 2021 r. Opinie innych użytkowników są dla brytyjskich klientów bardzo istotne. Aż 90% konsumentów deklaruje, że przed dokonaniem zakupu online sprawdza recenzje w internecie. Co więcej, aż 94% Brytyjczyków unika sklepów, których ocena wynosi mniej niż 4 gwiazdki. Preferowane metody kontaktu z klientami Brytyjczycy wskazują, że najbardziej pożądane przez nich formy kontaktu z klientami w e-sklepach to telefon, czat online, mail. Niewiele osób preferuje kontakt za pośrednictwem mediów społecznościowych, smsy, czy samoobsługę online. Logistyka e-commerce w Wielkiej Brytanii Najpopularniejsze metody dostawy Klienci w Wielkiej Brytanii najchętniej zamawiają towary do domu, gdzie mogą odebrać je w ciągu dnia. Taką możliwość dostawy wybiera aż 61% użytkowników e-sklepów. Pozostałe formy są zdecydowanie mniej popularne – np. dostawę do skrzynki pocztowej wybiera 13% klientów, a osobisty odbiór z punktu już tylko 4%. Najchętniej wybierani dostawcy usług kurierskich w Wielkiej Brytanii w 2019 r. Najpopularniejszym dostawcą jest brytyjska poczta Royal Mail – preferuje go ponad połowa Brytyjczyków. Na dalszych miejscach plasują się takie firmy kurierskie jak Hermes (16,1%), DPD (14,2%) czy Parcelforce (4,7%). E-płatności e-commerce w Wielkiej Brytanii Najpopularniejsze metody płatności Kupując w internecie Brytyjczycy najchętniej płacą kartą kredytową lub debetową – robi tak aż 52% badanych. Spory odsetek kupujących płaci także za pośrednictwem usług płatniczych takich jak PayPal (43%). Pozostałe formy płatności nie cieszą się popularnością i wybierane są bardzo rzadko. Miesięczna wartość transakcji kartą kredytową i debetową dokonanych online w Wielkiej Brytanii od czerwca 2019 do czerwca 2020 w mln GBP Badania przeprowadzone od czerwca 2019 do czerwca 2020 wskazują, że na przestrzeni roku zmieniły się proporcje pomiędzy tymi dwiema metodami płatności. Z miesiąca na miesiąc rośnie miesięczna wartość transakcji dokonywanych online kartą debetową, spada zaś wartość transakcji przeprowadzonych z użyciem karty kredytowej. Kanały promocji w Wielkiej Brytanii Źródło odkrycia nowej marki – procent użytkowników internetu w wieku 16-64 lat, którzy mówią, że odkrywają nowe marki i produkty przez każdy kanał Jak wykazują badania przeprowadzone przez Hootsuite, najpopularniejszym źródłem odkrycia nowej marki w Wielkiej Brytanii jest wyszukiwarka internetowa – tu produkty i firmy odkrywa 39,5% Brytyjczyków. Zbliżone wartości prezentują także polecenia znajomych, próbki produktów oraz strony internetowe sprzedaży detalicznej – w tej sposób nowe marki poznaje po ok. 37% użytkowników internetu w Wielkiej Brytanii. Reklama cyfrowa: wydatki oraz wzrost rok do roku z wyszczególnieniem podkategorii Łącznie wydatki na wszystkie formy reklamy cyfrowej w Wielkiej Brytanii w 2020 roku osiągnęły wartość 22,07 mld. dolarów. Najwięcej reklamodawcy wydają na reklamy: w wyszukiwarce – 10,82 mld. dolarów w mediach społecznościowych – 5,84 mld. dolarów banerowe – 2,38 mld. dolarów Największy wzrost wydatków w porównaniu do roku 2019 nastąpił w przypadku reklam w mediach społecznościowych – 7,1%. Dość znacznie wzrosły też wydatki na reklamy wideo (6,6%). Mniej w porównaniu rok do roku wydano w Wielkiej Brytanii na reklamy banerowe (o 2,1%) oraz ogłoszenia (o 5,3%). Rynki eksportowe Już niebawem scharakteryzujemy i przedstawimy Wam kolejne rynki eksportowe. Infografikę w wysokiej rozdzielczości możesz pobrać TUTAJ Sprawdź także nasze pozostałe infografiki #GrowGlobal: Niemcy Francja Szwecja Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Co to jest i na czym polega social media marketing? Sprawdź, co musisz o nim wiedzieć White paper – czym jest? Jak przygotować białą księgę, aby była skutecznym narzędziem sprzedażowym Kim jest ambasador marki? Sprawdź, jakie korzyści dla marki niesie współpraca z ambasadorami marki Co to jest wizerunek marki? Odkryj, na czym polega budowanie wizerunku marki Jak sprzedawać na Allegro – poradnik dla początkujących w e-commerce Marketing sieciowy – czym jest, na czym polega, jakie przynosi efekty? Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ