Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogPoradnikE-commerce w Niemczech. Infografika #GrowGlobal

Planujesz ekspansję zagraniczną na rynek niemiecki? Zapoznaj się z naszą infografiką! Dowiesz się z niej m.in. czym będzie charakteryzował się Twój klient, jeżeli zdecydujesz się na eksport swoich produktów do Niemiec, jakie brażne odnotowują tam największe wzrosty rok do roku, jakie metody e-płatności czy dostawy preferują niemieccy użytkownicy oraz na jakie kanały promocji stawiają e-przedsiębiorcy.

Infografikę w wysokiej rozdzielczości pobierzesz z:
http://sempai.link/e-commerce_w_Niemczech_GrowGlobal


Charakterystyka klienta e-commerce w Niemczech

Charakterystyka klienta e-commerce w Niemczech

Struktura wg grup wiekowych e-konsumentów w Niemczech

Jeżeli chodzi o odsetek osób dokonujących e-zakupów w danej grupie wiekowej, prym wiodą osoby w wieku od 25 do 44 lat. Jest to zdecydowanie najaktywniejsza grupa – aż 88% zadeklarowało, że zamówiło produkt w sklepie internetowym w ciągu trzech ostatnich miesięcy 2019 roku. Najrzadziej na zakup w internecie decydują się osoby w kategoriach wiekowych: 65 lat i więcej (48%) oraz 10-15 lat (25%).

Częstotliwość, z jaką niemieccy konsumenci robią zakupy w internecie

Na podstawie ankiety, która została przeprowadzona w grudniu 2019 roku i w jakiej wzięło udział prawie 1100 użytkowników, wynika, że aż 99% z nich dokonuje zakupów w internecie regularnie. 60% z nich korzysta z e-commerce co najmniej raz w miesiącu lub raz na 2 tygodnie. Co ciekawe, aż 29% dokonuje transkacji internetowej przynajmniej raz w tygodniu.
Zdecydowanie najmniejszy odsetek ankietowanych udzielił odpowiedzi: przynajmniej raz na kwartał (10%) oraz raz na pół roku (2%).

Prognoza średniego przychodu z klienta e-commerce Niemcy, 2017-2024

Niemieccy klienci wydają każdego roku coraz więcej. Na podstawie danych historycznych, jesteśmy w stanie oszacować, ile będzie wydawać średnio jeden niemiecki klient w skali całego roku. W 2020 roku średnie wydatki użytkowników osiągnęły ok. 1188,2 dolarów rocznie. Jest to wzrost o 7,94% w porównaniu do 2019 r. Prognoza na następne lata wygląda następująco:

  • 2021 – 1283,8$ -> +8,04%*
  • 2022 – 1375,2$ -> +6,63%*
  • 2023 – 1458,3$ -> +6,04%*
  • 2024 – 1531$ -> +4,74%*

*wyliczenia procentowe w stosunku do roku poprzedniego

Ogólne trendy branży e-commerce w Niemczech

Ogólne trendy branży e-commerce w Niemczech

Prognoza wzrostu przychodów z e-commerce z podziałem na segmenty rynku

Jak widać na infografice, wszystkie uwzględnione w badaniu gałęzie e-commerce odnotowują wzrosty przychodów rok do roku.

Gałęziami e-commerce, które w najbliższych latach (2021-2023) mają potencjał największych wzrostów, są wg prognoz:

  • produkty spożywcze i apteki (wzrost o ponad 20% w ciągu najbliższych 3 lat)
  • elektronika i media (wzrost o ponad 19%)
  • meble i wyposażenie wnętrz (wzrost o prawie 15%)

Preferencje niemieckich użytkowników w obszarze e-commerce

Preferencje niemieckich użytkowników w obszarze e-commerce

Jakie kryteria są ważne dla klientów w niemieckich sklepach internetowych?

Wg ankiety z 2018 roku, która obejmowała odpowiedzi 1550 respondentów 18+, top3 stanowią:

  • darmowe zwroty (31%)
  • płatność PayPal (30%)
  • darmowa dostawa (29%)

Jakie preferencje mają Niemcy, dokonując zakupów w zagranicznych sklepach?

Niemcy preferują duże sklepy, gdy mają robić zakupy online za granicą. Aż 55% ankietowanych odpowiedziało, że odczuwałoby dyskomfort, robiąc zakupy na zagranicznej stronie internetowej, która nie jest odpowiednio przetłumaczona. Warto zwrócić uwagę, aby tłumaczenie witryny odbywało się z udziałem Native Speaker’a, który jest w stanie wyłapać niuanse językowe.

Logistyka e-commerce w Niemczech

Logistyka e-commerce w Niemczech

Najpopularniejsze sposoby dostawy

Na pierwszym miejscu znajduje się Deutsche Post (DHL), który na przestrzeni 2018 i 2019 roku odnotował niewielki wzrost popularności (+1,4%). Daleko za DHL, ale nadal na drugim miejscu, znajduje się odbiór osobisty przesyłki, na który zdecydowało się aż 30,9% użytkowników w 2019 roku (wzrost o 9,9%). Na trzecim, czwartym i piątym miejscu znajdują się odpowiednio: Agencje spedycyjne (wzrost o 7%), DPD (+4%) oraz UPS (+1,8%).

Warto zwrócić również uwagę na firmy Hermes oraz GLS Germany, na które zdecydowało się w 2019 roku odpowiednio 14,4% i 9,2% użytkowników.

E-płatności e-commerce w Niemczech

E-płatności e-commerce w Niemczech

Najpopularniejsze metody płatności w Niemczech

Ankieta została przeprowadzona w 2019 roku wśród użytkowników Internetu w wieku 15-79 lat. Wg niej wśród najchętniej wybieranych e-płatności w Niemczech prym wiodą:

  • PayPal lub podobne (50%)
  • Faktury (24%)
  • Karta kredytowa lub debetowa (18%)

Customer care w e-commerce w Niemczech

Customer care w Niemczech

Preferowane metody kontaktu z klientami

Badania przeprowadzone w 2018 roku na grupie 5000 respondentów (18+) wskazują, że najpopularniejszą formą kontaktu z klientem niemieckim jest bezpośrednia rozmowa przez telefon lub komunikator głosowy. Na drugim miejscu znajduje się e-mail.
Live chat i Social Media są daleko w tyle. Tworząc skuteczny dział Customer Service, firma powinna skupić się na obsłudze rozmów telefonicznych i e-mailach. W drugiej kolejności warto zapewnić klientom możliwość znalezienia odpowiedzi bezpośrednio na stronie (np. dział FAQ). Dzięki temu wyeliminujemy konieczność indywidualnych odpowiedzi na powtarzalne zapytania.

Kanały promocji w Niemczech

Kanały promocji w Niemczech

Źródło odkrycia nowej marki

Wg badań przeprowadzonych przez Hootsuite wynika, że najefektywniejszymi źródłami odkrywania nowej marki przez użytkowników w Niemczech w 2020 były:

  • wyszukiwarki (39%)
  • reklamy w telewizji (35%)
  • polecenia znajomych (30%)

Reklama cyfrowa: wydatki oraz wzrost rok do roku z wyszczególnieniem podkategorii

Jeżeli chodzi o wielkość wydatków na poszczególne kanały digital marketingowe, to niemieccy e-przedsiębiorcy najchętniej lokują swoje budżety w:

  • reklamy w wyszukiwarce (6,42 bilionów $)
  • reklamy banerowe (3,12 bilionów $)
  • reklamy w social media (2,98 bilionów $)

Marketing w mediach społecznościowych odnotował największy wzrost wartości w 2020 roku w porównaniu z 2019 – aż o 20%.

Rynki eksportowe

W kolejnych tygodniach zaserwujemy Wam mięsiste proTIPY eksportowe dotyczące następujących rynków:

  • Wielka Brytania
  • Francja
  • Hiszpania
  • Czechy

Stay Tuned!

Infografikę w wysokiej rozdzielczości pobierzesz z:
http://sempai.link/e-commerce_w_Niemczech_GrowGlobal

Sempai