283% więcej transakcji w miesiąc – a to dopiero początek! Case study e-sklepu meblowego

Sempai
21 lipca, 2021
Przeczytasz w ~ 6 min.
kitchen

Poznaj historię naszej współpracy ze sklepem meblowym umeblowana.com i sprawdź, jak zwiększyliśmy przychody generowane przez kampanie Google Ads.

O umeblowana.com

Umeblowana.com to internetowy sklep meblowy. W swojej ofercie posiada szeroki wybór mebli do każdego pomieszczenia w domu – od salonu, poprzez sypialnię, kuchnię, aż po łazienkę. Znajdziemy tam także wyposażenie biura a także meble do ogrodu, czy na balkon. Produkty oferowane w sklepie utrzymane są w różnych stylach – tak, by każdy kupujący znalazł coś, co spełni jego oczekiwania. Umeblowana.com sprzedaje polskie meble wysokiej jakości, oferując jednocześnie przystępne ceny i szybką realizację zamówienia. 

 

Historia współpracy i główne założenia

Współpracę z umeblowana.com rozpoczęliśmy we wrześniu 2020 roku. Klientka zwróciła się do nas, ponieważ efektywność dotychczasowych kampanii Google Ads była zbyt niska.  

 

Przed rozpoczęciem naszej współpracy na koncie Google Ads były uruchomione kampanie inteligentne, których miesięczne wydatki to niecałe 3 tys zł. Generowały one przychody na poziomie 6,7 tys. zł, czyli ich ROAS wynosił 240%. 

 

Główne cele, jakie założyliśmy na początku współpracy to:

  • zwiększenie przychodów generowanych przez kampanie Google Ads
  • poprawa efektywności kosztowej działań Google Ads

 

Po uzyskaniu satysfakcjonującej Klientkę efektywności umówiliśmy się na skalowanie kampanii. Otrzymaliśmy zielone światło na sukcesywne zwiększanie budżetu, jeśli będziemy osiągać założoną efektywność.

 

Jak w większości e-commerce, tak i w tym przypadku, postawiliśmy na reklamy produktowe (kampanie zakupowe PLA), ale nie zapomnieliśmy o Search i remarketingu w GDN. Jednocześnie postanowiliśmy wykorzystywać też RLSA (Remarketing Lists for Search Ads), co pozwoliło nam docierać z mocniejszą promocją do użytkowników, którzy byli już na stronie Klientki.

 

Kampanie PLA

W kampaniach PLA skupiliśmy się na kontroli nad tym, na jakie frazy wyświetla się sklep umeblowana.com. Nie mogliśmy sobie pozwolić na płacenie wysokich stawek za wyświetlanie produktów na niewłaściwe słowa kluczowe. Chcieliśmy jak najprecyzyjniej trafić do użytkowników z lejka sprzedażowego, zainteresowanych i rozważających zakup oferowanych przez nas produktów (więcej o lejku: https://sempai.pl/blog/adwords-fbads-na-lejku-sprzedazowym/).

 

Wiemy jednak z doświadczenia, że branża meblowa jest specyficzna i trudno tu określić poziomy lejka sprzedażowego, a transakcje potrafią być generowane z bardzo ogólnych fraz, jak „komoda” czy „łóżko”. Bardzo szybko okazało się, że dużo wyszukań i kliknięć, a co za tym idzie wydatków, pochłaniają frazy związane z meblami do kuchni. Dlatego podjęliśmy decyzję o ograniczeniu wyświetlania się reklam na takie frazy, a część z nich wręcz wykluczyliśmy. Powodem takiej decyzji była też znajomość oferty Klientki i wiedza, że meble kuchenne to bardzo mała część jej asortymentu – są to głównie gotowe zestawy mebli.

 

Sempai Merchant 360

Przy konfiguracji kampanii PLA skorzystaliśmy z naszego autorskiego narzędzia Sempai Merchant 360. To innowacyjne rozwiązanie służące do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii produktowych. Kampania budowana jest automatycznie w oparciu o wybrane atrybuty produktów.

 

Aby produkty wyświetlały się na frazy jak najlepiej do nich dopasowane, za pomocą SM360 podzieliliśmy kampanie PLA tak, by jednej grupie reklam przypadał tylko jeden produkt (SPAG – Single Product Ad Groups).

 

Dodatkowo, aby mieć jeszcze większą kontrolę, kampanie podzieliliśmy pod względem urządzeń. Użytkownicy komputerów i urządzeń mobilnych różnią się od siebie tak samo jak frazy wpisywane przez nich w wyszukiwarkę.

kampanie z wykorzystaniem Sempai Merchant 360

CSS Sempai Shop

W celu zwiększenia ilości i częstotliwości wyświetlania się reklam skorzystaliśmy też z naszego CSS Sempai Shop. To porównywarka, która grupuje produkty, które następnie wyświetlane są w sekcji reklam produktowych Google. Po kliknięciu w wybrana ofertę, użytkownik zostaje przekierowany bezpośrednio na kartę produktu w danym e-sklepie. 

 

Dzięki CSS Sempai Shop możliwe jest uzyskanie stawek CPC niższych nawet o 20%. Wynika to z braku marży technologicznej, która nałożona jest na reklamy z Google Shopping – reklamy “przez Sempai” zwolnione są z tej opłaty. Jednocześnie reklamy w boksach produktowych są lepiej wyeksponowane nawet przy takich samych lub niższych stawkach CPC, co przekłada się na wzrost liczby wyświetleń i kliknięć. 

 

Więcej informacji o tym, czym są CSS i jak je wykorzystać do zwiększenia sprzedaży można znaleźć w artykule: https://sempai.pl/blog/comparison-shopping-services/ 

 

Inteligentne kampanie SSC

Nasze działania uzupełnialiśmy także inteligentnymi kampaniami SSC (Smart Shopping Campaigns). To połączenie standardowych kampanii produktowych i kampanii remarketingowych w sieci reklamowej. Wykorzystuje zautomatyzowane umieszczanie reklam w witrynie i automatyczne określanie stawek, aby promować firmę i jej produkty w różnych sieciach. Nie przyniosły one jednak oczekiwanych rezultatów.

 

Kampanie Search

W Search postawiliśmy na kampanię DSA (Dynamic Search Ads), którą traktujemy jako „koparkę” słów kluczowych. W późniejszym etapie będziemy tworzyć dla najefektywniejszych fraz osobną kampanię Search z jak najprecyzyjniej dopasowanymi do nich przekazami reklamowymi i adresami docelowymi – tak, aby użytkownik klikając w reklamę dostawał dokładnie to, czego szukał. 

Dodatkowo została też skonfigurowana kampania brandowa (kierowana na frazy z nazwą brandu naszej Klientki, czyli „umeblowana”). Czy warto prowadzić taką kampanię? Sprawdźcie sami w naszym wcześniejszym artykule: https://sempai.pl/blog/czy-warto-prowadzic-kampanie-brandowe-w-adwords/

 

Kampanie GDN

W sieci reklamowej skupiliśmy się na działaniach remarketingowych. Użyliśmy tu remarketingu dynamicznego – w reklamach wyświetlały się produkty, którymi użytkownik jest zainteresowany i przeglądał je na stronie www. Dodatkowo stworzyliśmy kilkanaście list odbiorców z różnych przedziałów czasowych i z użytkownikami na różnych etapach decyzji zakupowej. Najmocniejsza promocja była kierowana do osób, które porzuciły koszyk (dodały produkt do koszyka, ale nie dokonały transakcji). Niższe stawki przeznaczyliśmy na dotarcie do oglądających produkty, czy wszystkich pozostałych użytkowników.

 

Efekty

Już w pierwszym miesiącu naszych działań osiągnęliśmy: 

  • wzrost liczby kliknięć o 157% 
  • spadek CPC o 45%  
  • przy koszcie większym o 42% wygenerowaliśmy 283% więcej transakcji i 132% więcej przychodów (ROAS większy o 63% i wyniósł 393%) 

 

Wygląda więc na to, że włączenie kampanii inteligentnych i zaufanie sztucznej inteligencji w prowadzeniu działań reklamowych może nie być tak efektywne jak zlecenie działań specjaliście. A to był dopiero początek. Koszty i przychody z miesiąca na miesiąc rosły, a efektywność była utrzymywana na ustalonym poziomie lub wyższa.

Koszty i przychody z miesiąca na miesiąc rosły, a efektywność była utrzymywana na ustalonym poziomie lub wyższa.

Oczekiwaną efektywność uzyskaliśmy już w drugim miesiącu naszych działań i – jak widać na poniższym wykresie – była ona cały czas utrzymywana.

Oczekiwaną efektywność uzyskaliśmy już w drugim miesiącu naszych działań

 

Porównajmy pierwszy miesiąc naszych działań do najlepszego miesiąca w prezentowanym powyżej okresie (wrzesień 2020 r. do marca 2021 r.). Podnieśliśmy koszty o 150%, przychody wzrosły o 306%, transakcji było więcej o 237%, a ROAS zwiększył się o 63% (z 402% do 655%).

wrzesień 2020 r. do marca 2021 r