283% wi臋cej transakcji w miesi膮c – a to dopiero pocz膮tek! Case study e-sklepu meblowego

Sempai
21 lipca, 2021
Przeczytasz w ~ 6 min.
kitchen

Poznaj histori臋 naszej wsp贸艂pracy ze sklepem meblowym umeblowana.com i sprawd藕, jak zwi臋kszyli艣my przychody generowane przez kampanie Google Ads.

O umeblowana.com

Umeblowana.com to internetowy sklep meblowy. W swojej ofercie posiada szeroki wyb贸r mebli do ka偶dego pomieszczenia w domu – od salonu, poprzez sypialni臋, kuchni臋, a偶 po 艂azienk臋. Znajdziemy tam tak偶e wyposa偶enie biura a tak偶e meble do ogrodu, czy na balkon. Produkty oferowane w sklepie utrzymane s膮 w r贸偶nych stylach – tak, by ka偶dy kupuj膮cy znalaz艂 co艣, co spe艂ni jego oczekiwania. Umeblowana.com sprzedaje polskie meble wysokiej jako艣ci, oferuj膮c jednocze艣nie przyst臋pne ceny i szybk膮 realizacj臋 zam贸wienia.聽

 

Historia wsp贸艂pracy i g艂贸wne za艂o偶enia

Wsp贸艂prac臋 z umeblowana.com rozpocz臋li艣my we wrze艣niu 2020 roku. Klientka zwr贸ci艂a si臋 do nas, poniewa偶 efektywno艣膰 dotychczasowych kampanii Google Ads by艂a zbyt niska.聽聽

 

Przed rozpocz臋ciem naszej wsp贸艂pracy na koncie Google Ads by艂y uruchomione kampanie inteligentne, kt贸rych miesi臋czne wydatki to nieca艂e 3 tys z艂. Generowa艂y one przychody na poziomie 6,7 tys. z艂, czyli ich ROAS wynosi艂 240%.聽

 

G艂贸wne cele, jakie za艂o偶yli艣my na pocz膮tku wsp贸艂pracy to:

  • zwi臋kszenie przychod贸w generowanych przez kampanie Google Ads
  • poprawa efektywno艣ci kosztowej dzia艂a艅 Google Ads

 

Po uzyskaniu satysfakcjonuj膮cej Klientk臋 efektywno艣ci um贸wili艣my si臋 na skalowanie kampanii. Otrzymali艣my zielone 艣wiat艂o na sukcesywne zwi臋kszanie bud偶etu, je艣li b臋dziemy osi膮ga膰 za艂o偶on膮 efektywno艣膰.

 

Jak w wi臋kszo艣ci e-commerce, tak i w tym przypadku, postawili艣my na reklamy produktowe (kampanie zakupowe PLA), ale nie zapomnieli艣my o Search i remarketingu w GDN. Jednocze艣nie postanowili艣my wykorzystywa膰 te偶 RLSA (Remarketing Lists for Search Ads), co pozwoli艂o nam dociera膰 z mocniejsz膮 promocj膮 do u偶ytkownik贸w, kt贸rzy byli ju偶 na stronie Klientki.

 

Kampanie PLA

W kampaniach PLA skupili艣my si臋 na kontroli nad tym, na jakie frazy wy艣wietla si臋 sklep umeblowana.com. Nie mogli艣my sobie pozwoli膰 na p艂acenie wysokich stawek za wy艣wietlanie produkt贸w na niew艂a艣ciwe s艂owa kluczowe. Chcieli艣my jak najprecyzyjniej trafi膰 do u偶ytkownik贸w z lejka sprzeda偶owego, zainteresowanych i rozwa偶aj膮cych zakup oferowanych przez nas produkt贸w (wi臋cej o lejku: https://sempai.pl/blog/adwords-fbads-na-lejku-sprzedazowym/).

 

Wiemy jednak z do艣wiadczenia, 偶e bran偶a meblowa jest specyficzna i trudno tu okre艣li膰 poziomy lejka sprzeda偶owego, a transakcje potrafi膮 by膰 generowane z bardzo og贸lnych fraz, jak 鈥瀔omoda鈥 czy 鈥炁偯撑糼o鈥. Bardzo szybko okaza艂o si臋, 偶e du偶o wyszuka艅 i klikni臋膰, a co za tym idzie wydatk贸w, poch艂aniaj膮 frazy zwi膮zane z meblami do kuchni. Dlatego podj臋li艣my decyzj臋 o ograniczeniu wy艣wietlania si臋 reklam na takie frazy, a cz臋艣膰 z nich wr臋cz wykluczyli艣my. Powodem takiej decyzji by艂a te偶 znajomo艣膰 oferty Klientki i wiedza, 偶e meble kuchenne to bardzo ma艂a cz臋艣膰 jej asortymentu – s膮 to g艂贸wnie gotowe zestawy mebli.

 

Sempai Merchant 360

Przy konfiguracji kampanii PLA skorzystali艣my z naszego autorskiego narz臋dzia Sempai Merchant 360. To innowacyjne rozwi膮zanie s艂u偶膮ce do wsparcia automatyzacji w budowie, rozwoju oraz optymalizacji kampanii produktowych. Kampania budowana jest automatycznie w oparciu o wybrane atrybuty produkt贸w.

 

Aby produkty wy艣wietla艂y si臋 na frazy jak najlepiej do nich dopasowane, za pomoc膮 SM360 podzielili艣my kampanie PLA tak, by jednej grupie reklam przypada艂 tylko jeden produkt (SPAG 鈥 Single Product Ad Groups).

 

Dodatkowo, aby mie膰 jeszcze wi臋ksz膮 kontrol臋, kampanie podzielili艣my pod wzgl臋dem urz膮dze艅. U偶ytkownicy komputer贸w i urz膮dze艅 mobilnych r贸偶ni膮 si臋 od siebie tak samo jak frazy wpisywane przez nich w wyszukiwark臋.

kampanie z wykorzystaniem Sempai Merchant 360

CSS Sempai Shop

W celu zwi臋kszenia ilo艣ci i cz臋stotliwo艣ci wy艣wietlania si臋 reklam skorzystali艣my te偶 z naszego CSS Sempai Shop. To por贸wnywarka, kt贸ra grupuje produkty, kt贸re nast臋pnie wy艣wietlane s膮 w sekcji reklam produktowych Google. Po klikni臋ciu w wybrana ofert臋, u偶ytkownik zostaje przekierowany bezpo艣rednio na kart臋 produktu w danym e-sklepie.聽

 

Dzi臋ki CSS Sempai Shop mo偶liwe jest uzyskanie stawek CPC ni偶szych nawet o 20%. Wynika to z braku mar偶y technologicznej, kt贸ra na艂o偶ona jest na reklamy z Google Shopping – reklamy 鈥減rzez Sempai鈥 zwolnione s膮 z tej op艂aty. Jednocze艣nie reklamy w boksach produktowych s膮 lepiej wyeksponowane nawet przy takich samych lub ni偶szych stawkach CPC, co przek艂ada si臋 na wzrost liczby wy艣wietle艅 i klikni臋膰.聽

 

Wi臋cej informacji o tym, czym s膮 CSS i jak je wykorzysta膰 do zwi臋kszenia sprzeda偶y mo偶na znale藕膰 w artykule: https://sempai.pl/blog/comparison-shopping-services/

 

Inteligentne kampanie SSC

Nasze dzia艂ania uzupe艂niali艣my tak偶e inteligentnymi kampaniami SSC (Smart Shopping Campaigns). To po艂膮czenie standardowych kampanii produktowych i kampanii remarketingowych w sieci reklamowej. Wykorzystuje zautomatyzowane umieszczanie reklam w witrynie i automatyczne okre艣lanie stawek, aby promowa膰 firm臋 i jej produkty w r贸偶nych sieciach. Nie przynios艂y one jednak oczekiwanych rezultat贸w.

 

Kampanie Search

W Search postawili艣my na kampani臋 DSA (Dynamic Search Ads), kt贸r膮 traktujemy jako 鈥瀔opark臋鈥 s艂贸w kluczowych. W p贸藕niejszym etapie b臋dziemy tworzy膰 dla najefektywniejszych fraz osobn膮 kampani臋 Search z jak najprecyzyjniej dopasowanymi do nich przekazami reklamowymi i adresami docelowymi – tak, aby u偶ytkownik klikaj膮c w reklam臋 dostawa艂 dok艂adnie to, czego szuka艂.聽

Dodatkowo zosta艂a te偶 skonfigurowana kampania brandowa (kierowana na frazy z nazw膮 brandu naszej Klientki, czyli 鈥瀠meblowana鈥). Czy warto prowadzi膰 tak膮 kampani臋? Sprawd藕cie sami w naszym wcze艣niejszym artykule: https://sempai.pl/blog/czy-warto-prowadzic-kampanie-brandowe-w-adwords/

 

Kampanie GDN

W sieci reklamowej skupili艣my si臋 na dzia艂aniach remarketingowych. U偶yli艣my tu remarketingu dynamicznego – w reklamach wy艣wietla艂y si臋 produkty, kt贸rymi u偶ytkownik jest zainteresowany i przegl膮da艂 je na stronie www. Dodatkowo stworzyli艣my kilkana艣cie list odbiorc贸w z r贸偶nych przedzia艂贸w czasowych i z u偶ytkownikami na r贸偶nych etapach decyzji zakupowej. Najmocniejsza promocja by艂a kierowana do os贸b, kt贸re porzuci艂y koszyk (doda艂y produkt do koszyka, ale nie dokona艂y transakcji). Ni偶sze stawki przeznaczyli艣my na dotarcie do ogl膮daj膮cych produkty, czy wszystkich pozosta艂ych u偶ytkownik贸w.

 

Efekty

Ju偶 w pierwszym miesi膮cu naszych dzia艂a艅 osi膮gn臋li艣my:聽

  • wzrost liczby klikni臋膰 o 157%聽
  • spadek CPC o 45%聽聽
  • przy koszcie wi臋kszym o 42% wygenerowali艣my 283% wi臋cej transakcji i 132% wi臋cej przychod贸w (ROAS wi臋kszy o 63% i wyni贸s艂 393%)聽

 

Wygl膮da wi臋c na to, 偶e w艂膮czenie kampanii inteligentnych i zaufanie sztucznej inteligencji w prowadzeniu dzia艂a艅 reklamowych mo偶e nie by膰 tak efektywne jak zlecenie dzia艂a艅 specjali艣cie. A to by艂 dopiero pocz膮tek. Koszty i przychody z miesi膮ca na miesi膮c ros艂y, a efektywno艣膰 by艂a utrzymywana na ustalonym poziomie lub wy偶sza.

Koszty i przychody z miesi膮ca na miesi膮c ros艂y, a efektywno艣膰 by艂a utrzymywana na ustalonym poziomie lub wy偶sza.

Oczekiwan膮 efektywno艣膰 uzyskali艣my ju偶 w drugim miesi膮cu naszych dzia艂a艅 i – jak wida膰 na poni偶szym wykresie – by艂a ona ca艂y czas utrzymywana.

Oczekiwan膮 efektywno艣膰 uzyskali艣my ju偶 w drugim miesi膮cu naszych dzia艂a艅

 

Por贸wnajmy pierwszy miesi膮c naszych dzia艂a艅 do najlepszego miesi膮ca w prezentowanym powy偶ej okresie (wrzesie艅 2020 r. do marca 2021 r.). Podnie艣li艣my koszty o 150%, przychody wzros艂y o 306%, transakcji by艂o wi臋cej o 237%, a ROAS zwi臋kszy艂 si臋 o 63% (z 402% do 655%).

wrzesie艅 2020 r. do marca 2021 r