Strona główna → Blog → Google Ads → COVID-19: Kupony na kampanie Google Ads dla MŚP COVID-19: Kupony na kampanie Google Ads dla MŚP Małgorzata Cichocka 19 czerwca, 2020 Przeczytasz w ~ 2 min. W związku z epidemią koronawirusa Google przyznaje reklamodawcom kupony na kampanie o wartości nawet do 4000 zł! Kto otrzyma dofinansowanie? Od czego zależy wysokość wsparcia? W jaki sposób można się o nie ubiegać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule. Mamy dobrą wiadomość dla reklamodawców Google! Monopolista wśród wyszukiwarek – z powodu trudnej sytuacji gospodarczej na świecie spowodowanej pandemią – uruchomił program pomocowy dla Małych i Średnich Firm. Jak wyjaśnia w swoim supporcie, planuje na ten cel przeznaczyć aż 340 milionów dolarów. Jest to część większego programu (800 milionów dolarów), w ramach którego Google chce pomóc także służbie zdrowia i organizacjom rządowym w sprostaniu wielkiemu wyzwaniu, jakim jest globalna pandemia. Ale wracając do tego, co prawdopodobnie najbardziej Was interesuje 🙂 Jakiej formy pomocy od Google możecie się spodziewać? Jednorazowych kuponów na kampanie Google Ads do wykorzystania w dowolnym momencie do końca roku, czyli do 31 grudnia 2020. Jeżeli tego nie zrobicie – przyznane pieniądze przepadną. Czy otrzymasz kupon od Google? Cytując Google, MŚP to mogą być zarówno lokalne sklepy, jak i firmy zatrudniające setki pracowników i działające w wielu lokalizacjach. Dlatego naszym zdaniem decydującą w przyznawaniu dofinansowań i ich kwot będzie wysokość wydatków na reklamę Google Ads. Co ważne, kupon otrzymasz tylko wtedy, jeżeli w ubiegłym roku prowadziłeś działania płatne w wyszukiwarce przez okres miminum 10 miesięcy oraz w styczniu bądź lutym tego roku. Ile możesz dostać od Google? Tego nie wiemy – prawdopodobnie jak każdy prócz pracowników Google 🙂 Jednak jak oficjalnie wyjaśnia w swoim supporcie – wartość kuponu będzie zależeć od naszych wcześniejszych wydatków reklamowych. Dotychczas przyznane kwoty kształtują się na poziomie 610 GBP – 210 GBP, co w przeliczeniu na PLN daje odpowiednio ok. 3000 zł oraz ok. 1000 zł. Ale czy to będzie standard na polskim gruncie? Tego nie wiemy. Wiadomo natomiast, że maksymalnie można otrzymać jednorazowo 1000 USD (ok. 4000 zł). W jaki sposób możecie ubiegać się o te kupony? Otóż: nie możecie. Google automatycznie doda środki na Wasze konta Google Ads i poinformuje Was o tym mailowo oraz w panelu Google Ads. Kiedy otrzymasz kupon od Google? Do końca tygodnia kupony od Google otrzymają reklamodawcy z profilem płatności w: Australii, Chinach, Hiszpanii, Indiach, Niemczech, Nowej Zelandii, Stanach Zjednoczonych, Tajwanie, Ukrainie, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Jeżeli zatem rozliczasz się w walucie tych krajów – już niebawem powinieneś otrzymać środki na swoim koncie. Co z reklamodawcami rozliczającymi się z Google w polskich złotych? Nie wiemy. W supporcie znajdziemy informację, że pomoc jest stopniowo uruchamiana w kolejnych krajach – zatem może to być kwestia tygodni. Tym bardziej że dofinansowanie musi być spożytkowane do końca roku. Więcej informacji znajdziecie w supporcie Google: https://support.google.com/google-ads/answer/9803410?hl=pl Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Strategie “Docelowy ROAS/CPA” i kampanie PMax to nie szczyt automatyzacji konta Google Ads! Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe! Wskaźnik jakości konta Google Ads — Twój przyjaciel, czy wróg? 5 rzeczy, których należy unikać w Google Ads, aby nie tracić pieniędzy Google Shopping – czym są i jak działają Google Zakupy? Najciekawsze zmiany w Google Ads! Sprawdź tegoroczne zestawienie Małgorzata Cichocka Marketing Manager Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ